שאלה לג'ודוקות ולמתאמנים הוותיקים

  • פותח הנושא dlylt
  • פורסם בתאריך

ש מים

New member
כמי שמכיר את השניים הנ"ל...

ראשית, לדעתי לא רק שאתה לא "נטפל לזוטות", אלא דווקא נגעת ממש במהות! שנית, התשובה מעט מסובכת (ולכן - עדיף שתבדוק פיזית, כי א.ל נלמדת כידוע בעיקר דרך הגוף ולא דרך האינטלקט/ראש/ורבאלית), אבל אנסה: 1. כל יינן וכורם יודע שאיכות וטעם היין מושפע במידה רבה מסוג הקרקע בה גדלה הגפן. הדבר נכון גם לתלמיד ומורהו. 2. יש המון מהמשותף בין יונה מלניק לדני ווקסמן. 3. יונה הוא מאמן שיש לו את התכונה/יכולת מדהימה לעבוד גם בסגנון התחרותי-ספורטיבי וגם המסורתי (ותעיד על כך בודוקאן, יותר ממני). בקבוצות הבוגרים הוא עובד בסגנון המסורתי, שמאו דומה למדי לסגנון של דני ווקסמן (אם כי עם רוח מעט יותר "תחרותית-אוריינטד". שלדעתי חשוב מאוד להתנסות ולחוות גם אותה, בלימוד א.ל) 4. לדני סגנון ודרך ייחודית משלו, הנובעת/מושפעת רבות מדרכו הייחודית בתחום אמנויות הלחימה והרוח/פילוסופיה. דני מעיד ש- "הדרך הטובה ביותר ללמוד זן ולבגיע להארה היא דרך הג'ודו", והתחושה שלי היא שהג'ודו מהווה אצלו - בין היתר - כלי להשגת מטרות אחרות, בהן "דרך הנינג'ה". מבחינה זו, ומבלי שעברתי אצל כל המורים לאמנויות לחימה בארץ, אני סבור שדני הוא מאוד יוצא-דופן בדרך הלימוד שלו ובגישתו. לסיכום: אם אתה יכול להרשות לעצמך, אני הייתי ממליץ לשלב את דני + יונה (אני מנסה לעשות את זה. בהצלחה מועטה מידי, אבל תמיד בתקווה לשיפור!
). לך תתנסה. בהצלחה!
 

ש מים

New member
"מורים תחרותיים"

שאלת על זה (לגבי יונה) ואולי לא עניתי בבהירות מספקת, אז אנסה כאן: יונה היה אלוף גדול ולמד אצל מורים שהיו אלופים גדולים, בינהם מהשורה הראשונה של המורים בקודוקאן - "המקדש של הג'ודו". גם לדני ווקסמן רקע דומה. כאן התחולל הפיצול: יונה פנה לכיוון אימון תחרותי. דני פנה לדרך הנינג'יצו והרוח ("זן"). להמשך הדרך יש השפעה על התוצר הנוכחי/הסופי.
 

בודוקאן

New member
מים ידידי היקר

אתה סומך על זה שאתה מכיר אחד מהם טוב (ואת השני הרבה פחות...), על מנת לקבוע עמדות ולהצהיר אמירות מרחיקות לכת מאוד, שאין לך דרך אפילו להעריך את משקלן ואת השפעתן. אפילו אוסיף ואומר שיש לי יותר מספק על נכונותן של ההצהרות הללו. יתרה מכך, אני חושבת שנעשה כאן ניתוח אופי יומרני ומיותר מצד תלמידים זוטרים כמונו, שגובל בזילות אם לא מעבר. נאמר די והותר. כפי שציינו בחוכמה ידידי אמיר וטונג'ין, הגיע הזמן לעזוב את המקלדת וללכת לחפש את הדרך ברגליים.
 

ש מים

New member
ת'פדל - תקני את הטעויות שלי. אשמח!

חוץ מזה לא ברור לי היכן את רואה כאן פגיעה במאן דהו. אשמח את תפני תשומת ליבי למקום כזה, כדי שלא אחזור על כך. חג שמח.
 
למעלה