שאלה לדיון אולי היא התקיימה פה

מצב
הנושא נעול.
שאלה לדיון אולי היא התקיימה פה

שאלה לדיון אולי היא התקיימה פה
כבר בעבר, אבל בעקבות כתבה של שרון קדמי מהארץ חשבתי להעלות אותה שוב. האם לדעתכם זה יהיה טוב להפריט את רכבת ישראל וחברות כגון דן ואגד.
 

846

Active member
אי אפשר להפריט את אגד ודן כי הן

שאלה לדיון אולי היא התקיימה פה
כבר בעבר, אבל בעקבות כתבה של שרון קדמי מהארץ חשבתי להעלות אותה שוב. האם לדעתכם זה יהיה טוב להפריט את רכבת ישראל וחברות כגון דן ואגד.
אי אפשר להפריט את אגד ודן כי הן
חברות פרטיות....!!!!
 

846

Active member
../images/Emo6.gif האמת היא שאפשר ורצוי ללמוד

טוב אז תתיחסו רק לרכבת בשאלה.
האמת היא שאפשר ורצוי ללמוד
מהנסיון בבריטניה )מה שלא עשו בהפרטת קווי האוטובוס), שם הופרטה הרכבת והתשתית ולאיר סידרת תאונות קשות בשנים האחרונות. הוחזר הפיקוח הממשלתי על התשתית ועל הרכבות. התברר שהחברות הפרטיות חסכו בתחזוקת התשתיות.
 

kobiz99

New member
../images/Emo45.gif

האמת היא שאפשר ורצוי ללמוד
מהנסיון בבריטניה )מה שלא עשו בהפרטת קווי האוטובוס), שם הופרטה הרכבת והתשתית ולאיר סידרת תאונות קשות בשנים האחרונות. הוחזר הפיקוח הממשלתי על התשתית ועל הרכבות. התברר שהחברות הפרטיות חסכו בתחזוקת התשתיות.
 

urilei

New member
אני לא חושב

טוב אז תתיחסו רק לרכבת בשאלה.
אני לא חושב
שהרכבת תצליח להיות רווחית כחברה פרטית רכבות נוסעים זה לא עסק משתלם כלכלית. גם לא היום כשמחירי הרכבת גבוהים ב-50-100% מהאוטובוסים, ובטח לא אם היו מחירים נורמליים
 

kobiz99

New member
קחו בחשבון כל מסיע ציבורי נוסע

אני לא חושב
שהרכבת תצליח להיות רווחית כחברה פרטית רכבות נוסעים זה לא עסק משתלם כלכלית. גם לא היום כשמחירי הרכבת גבוהים ב-50-100% מהאוטובוסים, ובטח לא אם היו מחירים נורמליים
קחו בחשבון כל מסיע ציבורי נוסע
בכביש שהמדינה סללה. לא כך במקרה של הרכבת. את הכביש שלה היא סוללת ןלכן ההשוואה פגומה משהוא
 
דרך אגב הרגע נכנסתי לויקפדיה

אי אפשר להפריט את אגד ודן כי הן
חברות פרטיות....!!!!
דרך אגב הרגע נכנסתי לויקפדיה
והקשתי את הערך אגד ודן והם קואפרטיבים, אז הקשתי את הערך קואפרטיב על מנת לקבל תמונה עוד יותר מדוייקת, למרות שבעיקרון אני יודע מה זה. וההסבר היה, חברה אשר נשלטת ע"י חבריה, אם ככה זאת באמת חברה פרטית אז לא הבנתי מדוע קוראים לרפורמה של משרד התחבורה הפרטה, שלמעשה מדובר בחברה פרטית.
 

846

Active member
המונח הפרטה אינו מתאים במיקרה הזה

דרך אגב הרגע נכנסתי לויקפדיה
והקשתי את הערך אגד ודן והם קואפרטיבים, אז הקשתי את הערך קואפרטיב על מנת לקבל תמונה עוד יותר מדוייקת, למרות שבעיקרון אני יודע מה זה. וההסבר היה, חברה אשר נשלטת ע"י חבריה, אם ככה זאת באמת חברה פרטית אז לא הבנתי מדוע קוראים לרפורמה של משרד התחבורה הפרטה, שלמעשה מדובר בחברה פרטית.
המונח הפרטה אינו מתאים במיקרה הזה
בתהליך הנוכחי מחליפים את הזכיין בהליך של מיכרז. אין הפרטה ומכירה של רכוש ציבורי. זהו מונח פופולרי ופופוליסטי שמאפיין את "קלקלת" המדינה בשנים האחרונות.
 
אגד עדיין בגדר קואופרטיב ואילו דן

דרך אגב הרגע נכנסתי לויקפדיה
והקשתי את הערך אגד ודן והם קואפרטיבים, אז הקשתי את הערך קואפרטיב על מנת לקבל תמונה עוד יותר מדוייקת, למרות שבעיקרון אני יודע מה זה. וההסבר היה, חברה אשר נשלטת ע"י חבריה, אם ככה זאת באמת חברה פרטית אז לא הבנתי מדוע קוראים לרפורמה של משרד התחבורה הפרטה, שלמעשה מדובר בחברה פרטית.
אגד עדיין בגדר קואופרטיב ואילו דן
הוסבה לחברה לפני שנים אחדות.
 
למען האמת, אינני בקיא במהלכים

מה זה בדיוק אומר שמישהו קנה
את המניות מחברים של קואפרטיב דן ואז זה נהפך לחברה פרטית?
למען האמת, אינני בקיא במהלכים
הפיננסים שהובילו להפיכה לחברה, אך אני יודע שמי שכונו פעם החברים הם עדיין בעלי השליטה בחברה. הייתה כוונה גם להנפיק את המניות בבורסה, איני יודע מה קרה עם זה בסופו של דבר.
 

levikon

New member
כי זאת היתה חברה פרטית - תחת מטרית

דרך אגב הרגע נכנסתי לויקפדיה
והקשתי את הערך אגד ודן והם קואפרטיבים, אז הקשתי את הערך קואפרטיב על מנת לקבל תמונה עוד יותר מדוייקת, למרות שבעיקרון אני יודע מה זה. וההסבר היה, חברה אשר נשלטת ע"י חבריה, אם ככה זאת באמת חברה פרטית אז לא הבנתי מדוע קוראים לרפורמה של משרד התחבורה הפרטה, שלמעשה מדובר בחברה פרטית.
כי זאת היתה חברה פרטית - תחת מטרית
הגנה ממשלתית. ז
 

אורי404

New member
בין היתר שירות מסובסד, כמו קרן

כי זאת היתה חברה פרטית - תחת מטרית
הגנה ממשלתית. ז
בין היתר שירות מסובסד, כמו קרן
הצטיידות ועוד. לחברות החדשות אין סובסידיה ולכן זה נקרא הפרטה, כי החברות החדשות אמורות לרכוש את האוטובוסים שלהם ללא קרן הצטיידות וללא סבסוד, כפי שיש לאגד ולדן.
 
אוקיי ומה אמור להיות בסוף הרפורמה

בין היתר שירות מסובסד, כמו קרן
הצטיידות ועוד. לחברות החדשות אין סובסידיה ולכן זה נקרא הפרטה, כי החברות החדשות אמורות לרכוש את האוטובוסים שלהם ללא קרן הצטיידות וללא סבסוד, כפי שיש לאגד ולדן.
אוקיי ומה אמור להיות בסוף הרפורמה
מה התוצאה שאילה מעוניינים להגיע שלא יהיה סיבסוד ממשלתי בשום חברה. למשל גמלאים יש להם הנחה ע"י סיבסוד{או שזה תמיד ישאר}?
 

846

Active member
אף אחד לא יודע מה יהיה בסוף הרפורמה

אוקיי ומה אמור להיות בסוף הרפורמה
מה התוצאה שאילה מעוניינים להגיע שלא יהיה סיבסוד ממשלתי בשום חברה. למשל גמלאים יש להם הנחה ע"י סיבסוד{או שזה תמיד ישאר}?
אף אחד לא יודע מה יהיה בסוף הרפורמה
מה שבטוח וידוע זה שברוב המיקרים היא "על הפנים"
 

846

Active member
אל תתחיל! אפשר היה לחקור וללמוד את

מונופול זה יותר טוב???
אל תתחיל! אפשר היה לחקור וללמוד את
הנושא טוב יותר, ללמוד ממדינות אחרות ובראשן בריטניה ולבצע רפורמה אמיתי בלי להרוס את החברות הקיימות.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה