שאלה לדיון אולי היא התקיימה פה

מצב
הנושא נעול.

levikon

New member
מי הורס את החברות הקיימות?

אל תתחיל! אפשר היה לחקור וללמוד את
הנושא טוב יותר, ללמוד ממדינות אחרות ובראשן בריטניה ולבצע רפורמה אמיתי בלי להרוס את החברות הקיימות.
מי הורס את החברות הקיימות?
ההפך! החברות הקימות משתפרות, כי הן משילות את כל הפרזיטים שנדבקו אליהן במהלך השנים כדי להשאר רווחיות.
 

846

Active member
זה מה שכתבתי: אפשר היה לשפר את

מי הורס את החברות הקיימות?
ההפך! החברות הקימות משתפרות, כי הן משילות את כל הפרזיטים שנדבקו אליהן במהלך השנים כדי להשאר רווחיות.
זה מה שכתבתי: אפשר היה לשפר את
הקיים.
 

846

Active member
בבריטניה רוב התח"צ היה בידי המדינה

זה מה שכתבתי: אפשר היה לשפר את
הקיים.
בבריטניה רוב התח"צ היה בידי המדינה
מסוף שנות ה 60 ועד תחילת שנות ה 80. כאן האמת נעשתה הפרטה ותהליך קבלת הרשיון לקוי שרות נעשה קל יותר. כיום לאחר כ 20 שנות הפרטה. מקומות רבים אינם מקבלים שרות טוב או לא מקבלים שרות כלל ולכן המדינה נאלצה להכניס רגולציה ולסבסד את התחבורה שוב ע"מ לתת שרות לאחרון התושבים בכפרים הכי קטנים. אפילו בלונדון הגדולה חברות פשטו את הרגל וTFL (טרנספורט פור לונדון) נאלצה להקים חברת אוטובוסים משלה כדי להפעיל קוים שאף אחד לא רצה או יכול היה להפעיל. יש לי המון רעיונות למה שהיה צריך לעשות בארץ ואולי פעם נצליח לדבר על כך בע"פ. זה קצת ארוך לכתוב את הכל בפורום.
 

levikon

New member
סבבה. אולי באיזה מפגש פורום בעתיד..

בבריטניה רוב התח"צ היה בידי המדינה
מסוף שנות ה 60 ועד תחילת שנות ה 80. כאן האמת נעשתה הפרטה ותהליך קבלת הרשיון לקוי שרות נעשה קל יותר. כיום לאחר כ 20 שנות הפרטה. מקומות רבים אינם מקבלים שרות טוב או לא מקבלים שרות כלל ולכן המדינה נאלצה להכניס רגולציה ולסבסד את התחבורה שוב ע"מ לתת שרות לאחרון התושבים בכפרים הכי קטנים. אפילו בלונדון הגדולה חברות פשטו את הרגל וTFL (טרנספורט פור לונדון) נאלצה להקים חברת אוטובוסים משלה כדי להפעיל קוים שאף אחד לא רצה או יכול היה להפעיל. יש לי המון רעיונות למה שהיה צריך לעשות בארץ ואולי פעם נצליח לדבר על כך בע"פ. זה קצת ארוך לכתוב את הכל בפורום.
סבבה. אולי באיזה מפגש פורום בעתיד..
 

846

Active member
הגיע הזמן לאחר כל הויכוחים ביננו../images/Emo8.gif

סבבה. אולי באיזה מפגש פורום בעתיד..
הגיע הזמן לאחר כל הויכוחים ביננו
 

אוהד11

New member
מה היא הגדרתך להשתפרות ? הרי

מי הורס את החברות הקיימות?
ההפך! החברות הקימות משתפרות, כי הן משילות את כל הפרזיטים שנדבקו אליהן במהלך השנים כדי להשאר רווחיות.
מה היא הגדרתך להשתפרות ? הרי
האינטרס של בעלי החברה להרוויח, והרווח מושג ממקור כלשהו, כלומר - מחירי נסיעה או אחזקה מינימלית או תנאי עבודה ושכר נמוכים וכו'. מה שמושג כאן זה החזקת הנהגים במקום רגיש בגלל "רפורמה" שאף אחד לא בדיוק בדק את מידת הצלחתה כעבור עשר שנים מהנהגתה. אם לציבור הנוסעים מורידים את המחירים הרי שמדובר בהפחתה בערבון מוגבל, כי התעריפים שונים בכל אזור, וכאשר מדובר בנסיעות באגד ובדן משרד התחבורה נוהג במדיניות של סיבסוד צולב ואינו מאפשר הפחתת מחירים. אני מאוד שמח כאשר תושב נתיבות או בית שאן משלם רק 2.20 ש"ח, אבל אני, בחולון, מחוייב לשלם 5.20 או 5.30, בהתאם למפעיל הקו. אז ההשתפרות שציינת, לב, היא מאוד בערבון מוגבל
 
אז למעשה אם הייתה חברה חדשה

מה היא הגדרתך להשתפרות ? הרי
האינטרס של בעלי החברה להרוויח, והרווח מושג ממקור כלשהו, כלומר - מחירי נסיעה או אחזקה מינימלית או תנאי עבודה ושכר נמוכים וכו'. מה שמושג כאן זה החזקת הנהגים במקום רגיש בגלל "רפורמה" שאף אחד לא בדיוק בדק את מידת הצלחתה כעבור עשר שנים מהנהגתה. אם לציבור הנוסעים מורידים את המחירים הרי שמדובר בהפחתה בערבון מוגבל, כי התעריפים שונים בכל אזור, וכאשר מדובר בנסיעות באגד ובדן משרד התחבורה נוהג במדיניות של סיבסוד צולב ואינו מאפשר הפחתת מחירים. אני מאוד שמח כאשר תושב נתיבות או בית שאן משלם רק 2.20 ש"ח, אבל אני, בחולון, מחוייב לשלם 5.20 או 5.30, בהתאם למפעיל הקו. אז ההשתפרות שציינת, לב, היא מאוד בערבון מוגבל
אז למעשה אם הייתה חברה חדשה
אז היית משלם סכום נמוך אך באותה מידה התחזוקה הייתה נמוכה וככה שכר העובדים וכו" זה מה שאתה מנסה להגיד?
 

846

Active member
2.20 ש"ח היה כבר מזמן בשדרות

מה היא הגדרתך להשתפרות ? הרי
האינטרס של בעלי החברה להרוויח, והרווח מושג ממקור כלשהו, כלומר - מחירי נסיעה או אחזקה מינימלית או תנאי עבודה ושכר נמוכים וכו'. מה שמושג כאן זה החזקת הנהגים במקום רגיש בגלל "רפורמה" שאף אחד לא בדיוק בדק את מידת הצלחתה כעבור עשר שנים מהנהגתה. אם לציבור הנוסעים מורידים את המחירים הרי שמדובר בהפחתה בערבון מוגבל, כי התעריפים שונים בכל אזור, וכאשר מדובר בנסיעות באגד ובדן משרד התחבורה נוהג במדיניות של סיבסוד צולב ואינו מאפשר הפחתת מחירים. אני מאוד שמח כאשר תושב נתיבות או בית שאן משלם רק 2.20 ש"ח, אבל אני, בחולון, מחוייב לשלם 5.20 או 5.30, בהתאם למפעיל הקו. אז ההשתפרות שציינת, לב, היא מאוד בערבון מוגבל
2.20 ש"ח היה כבר מזמן בשדרות
ובמיגדל העמק, גם בימי אגד.
 

וולבו

New member
אף אחד לא יודע גם כמה החברות

מה היא הגדרתך להשתפרות ? הרי
האינטרס של בעלי החברה להרוויח, והרווח מושג ממקור כלשהו, כלומר - מחירי נסיעה או אחזקה מינימלית או תנאי עבודה ושכר נמוכים וכו'. מה שמושג כאן זה החזקת הנהגים במקום רגיש בגלל "רפורמה" שאף אחד לא בדיוק בדק את מידת הצלחתה כעבור עשר שנים מהנהגתה. אם לציבור הנוסעים מורידים את המחירים הרי שמדובר בהפחתה בערבון מוגבל, כי התעריפים שונים בכל אזור, וכאשר מדובר בנסיעות באגד ובדן משרד התחבורה נוהג במדיניות של סיבסוד צולב ואינו מאפשר הפחתת מחירים. אני מאוד שמח כאשר תושב נתיבות או בית שאן משלם רק 2.20 ש"ח, אבל אני, בחולון, מחוייב לשלם 5.20 או 5.30, בהתאם למפעיל הקו. אז ההשתפרות שציינת, לב, היא מאוד בערבון מוגבל
אף אחד לא יודע גם כמה החברות
מפסידות.... קונקס טבריה, מטרופולין וכו'.... אגב: מישהו מכרי את קו 334 של "סופרבוס" ניראה לי שזהו קו חרדי סודי באיזור זיכרון יעקב או פרדס חנה..
 

אוהד11

New member
כאשר סופרבוס "שיתפה פעולה" עם

אף אחד לא יודע גם כמה החברות
מפסידות.... קונקס טבריה, מטרופולין וכו'.... אגב: מישהו מכרי את קו 334 של "סופרבוס" ניראה לי שזהו קו חרדי סודי באיזור זיכרון יעקב או פרדס חנה..
כאשר סופרבוס "שיתפה פעולה" עם
"מודיעין תחבורה ציבורית" אפשר היה לראות שקו 334 פועל בימי שישי ושבת ממודיעין עילית-קרית ספר לזכרון יעקב
 

amirv

New member
אגב, הוא לא סודי

כאשר סופרבוס "שיתפה פעולה" עם
"מודיעין תחבורה ציבורית" אפשר היה לראות שקו 334 פועל בימי שישי ושבת ממודיעין עילית-קרית ספר לזכרון יעקב
אגב, הוא לא סודי
מופיע בלוז שלהם, ועדיין פעיל, רק בסופי שבוע.
 

אורי404

New member
חולון-שיפורים וכו'.

מה היא הגדרתך להשתפרות ? הרי
האינטרס של בעלי החברה להרוויח, והרווח מושג ממקור כלשהו, כלומר - מחירי נסיעה או אחזקה מינימלית או תנאי עבודה ושכר נמוכים וכו'. מה שמושג כאן זה החזקת הנהגים במקום רגיש בגלל "רפורמה" שאף אחד לא בדיוק בדק את מידת הצלחתה כעבור עשר שנים מהנהגתה. אם לציבור הנוסעים מורידים את המחירים הרי שמדובר בהפחתה בערבון מוגבל, כי התעריפים שונים בכל אזור, וכאשר מדובר בנסיעות באגד ובדן משרד התחבורה נוהג במדיניות של סיבסוד צולב ואינו מאפשר הפחתת מחירים. אני מאוד שמח כאשר תושב נתיבות או בית שאן משלם רק 2.20 ש"ח, אבל אני, בחולון, מחוייב לשלם 5.20 או 5.30, בהתאם למפעיל הקו. אז ההשתפרות שציינת, לב, היא מאוד בערבון מוגבל
חולון-שיפורים וכו'.
לגבי חולון - כי באיזור חולון לא התבצעה רפורמה. למה השירות של אגד ודן אמור להיות טוב? כי יש שני מפעילים. עם כל הכבוד, אגד ודן הן חברות נפרדות וגם בינהן יש תחרות מסויימת. יש מפעילים פחות מוצלחים, אל יש גם מפעילים מוצלחים. באיזור שהם פועלים יש שיפור לציבור ויש גם שיפור באגד באותו איזור.
 
אפשר להגיד שמונופול כרגע לא

מונופול זה יותר טוב???
אפשר להגיד שמונופול כרגע לא
בידיוק קיים העבירו במכרזים הרבה איזורים לחברות אחרות מלבד אגד ודן וע"פ דיווחים של חברי הפורום הם לא ממש טובות אני לא כל כך מתמצא במכניקה לכן אני לא יודע... מה שכן אגד מאד מאכזבת בי-ם... ועל דן יוצא לפעמים לנסוע בקו 66 51 אמנם ישנה תדירות די גבוהה אבל לרוב אין מקום ישיבה...דרך אגב שם ממש קיימת תחרות נטו כי קו 68 של קווים עושה בערך את אותו המסלול של קו 51 ויש גם את מוניות חי{דרך אגב הם חוקיות?}שעושים את המסלולים של 66 ו51 ואפילו שמים שילוט של מספר הקוים האלה במוניות שלהם.
 

אוהד11

New member
בגלל המדיניות של משרד התחבורה

אפשר להגיד שמונופול כרגע לא
בידיוק קיים העבירו במכרזים הרבה איזורים לחברות אחרות מלבד אגד ודן וע"פ דיווחים של חברי הפורום הם לא ממש טובות אני לא כל כך מתמצא במכניקה לכן אני לא יודע... מה שכן אגד מאד מאכזבת בי-ם... ועל דן יוצא לפעמים לנסוע בקו 66 51 אמנם ישנה תדירות די גבוהה אבל לרוב אין מקום ישיבה...דרך אגב שם ממש קיימת תחרות נטו כי קו 68 של קווים עושה בערך את אותו המסלול של קו 51 ויש גם את מוניות חי{דרך אגב הם חוקיות?}שעושים את המסלולים של 66 ו51 ואפילו שמים שילוט של מספר הקוים האלה במוניות שלהם.
בגלל המדיניות של משרד התחבורה
מחיר הנסיעה בחברת "קווים" זהה למחיר של דן (למעט הנסיעות הפנימיות של בקעת אונו), כך שהציבור לא הרוויח דבר, למעט העברת קווים ממונופול אחד למונופול אחר. "התחרות" ששאלת לגבי קו 68 היא רק בתדירות, וככל הנראה היא לא השתנתה לעומת התקופה של דן, ויתכן שאף הורעה. מוניות חי בקו 66 ומוניות קו 51 הן מוניות שפועלות ברשיון של משרד התחבורה
 
אז בעצם הכל בלוף אחד גדול

בגלל המדיניות של משרד התחבורה
מחיר הנסיעה בחברת "קווים" זהה למחיר של דן (למעט הנסיעות הפנימיות של בקעת אונו), כך שהציבור לא הרוויח דבר, למעט העברת קווים ממונופול אחד למונופול אחר. "התחרות" ששאלת לגבי קו 68 היא רק בתדירות, וככל הנראה היא לא השתנתה לעומת התקופה של דן, ויתכן שאף הורעה. מוניות חי בקו 66 ומוניות קו 51 הן מוניות שפועלות ברשיון של משרד התחבורה
אז בעצם הכל בלוף אחד גדול
אם משרד התחבורה הוא זה שקובע את התעריפים ולא נותן לתחרות אמיתית להתקיים אז לא קיימת שום תחרות בעצם מלבד התדירות...
 

846

Active member
בגדול: אתה צודק....

אז בעצם הכל בלוף אחד גדול
אם משרד התחבורה הוא זה שקובע את התעריפים ולא נותן לתחרות אמיתית להתקיים אז לא קיימת שום תחרות בעצם מלבד התדירות...
בגדול: אתה צודק....
 

mucool2

New member
אי אפשר לעשות "תחרות אמיתית" בתח"צ

אז בעצם הכל בלוף אחד גדול
אם משרד התחבורה הוא זה שקובע את התעריפים ולא נותן לתחרות אמיתית להתקיים אז לא קיימת שום תחרות בעצם מלבד התדירות...
אי אפשר לעשות "תחרות אמיתית" בתח"צ
אלא אם כן המטרה היא ג'ונגל תחבורתי. מה זה עוזר אם מחירי הנסיעה בחברה אחת נמוכים מזו של אחרת על אותם קווים? רוב הנוסעים יעדיפו לקחת את האוטובוס הראשון ולאו דווקא את הזול. תחרות מסוג כזה יכולה לעבוד בתח"צ רק בקווים עמוסים ביותר (כמו ציר ז'בוטינסקי ברמת גן), וברור שהרוב אינם כאלה. המטרה, בסופו של דבר, צריכה להיות מערכת תח"צ מתקדמת. כדי לבנות מערכת כזאת יש צורך "להרוס את החומות" בין המפעילים השונים. הנוסע בכלל לא צריך לדעת עם איזה חברה הוא נוסע, רק לקנות כרטיס ולעלות לאוטובוס (ולהחליף אוטובוס/רכבת במידת הצורך, ובלי צורך בכרטיס נוסף). במערכת כזאת כבר אין משמעות למחירים השונים! המדד כאן הוא היכולת של המפעיל לתת שירות טוב ואמין. המחיר צריך להיקבע לפי אזור וזמן, לא לפי מפעיל!
 

kobiz99

New member
לתוצאה זאת לא היה ניתן להגיע

אי אפשר לעשות "תחרות אמיתית" בתח"צ
אלא אם כן המטרה היא ג'ונגל תחבורתי. מה זה עוזר אם מחירי הנסיעה בחברה אחת נמוכים מזו של אחרת על אותם קווים? רוב הנוסעים יעדיפו לקחת את האוטובוס הראשון ולאו דווקא את הזול. תחרות מסוג כזה יכולה לעבוד בתח"צ רק בקווים עמוסים ביותר (כמו ציר ז'בוטינסקי ברמת גן), וברור שהרוב אינם כאלה. המטרה, בסופו של דבר, צריכה להיות מערכת תח"צ מתקדמת. כדי לבנות מערכת כזאת יש צורך "להרוס את החומות" בין המפעילים השונים. הנוסע בכלל לא צריך לדעת עם איזה חברה הוא נוסע, רק לקנות כרטיס ולעלות לאוטובוס (ולהחליף אוטובוס/רכבת במידת הצורך, ובלי צורך בכרטיס נוסף). במערכת כזאת כבר אין משמעות למחירים השונים! המדד כאן הוא היכולת של המפעיל לתת שירות טוב ואמין. המחיר צריך להיקבע לפי אזור וזמן, לא לפי מפעיל!
לתוצאה זאת לא היה ניתן להגיע
כשיש מונופול ששולט בלעדי בתנאי השוק ולכן היתה חופה לפרק המונופולים
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה