שאלה לדיון אולי היא התקיימה פה

מצב
הנושא נעול.

kobiz99

New member
../images/Emo51.gif

בלונדון הולכים להפטר מהגרוטאות
בקרוב. האוטובוס מדגם RM, שהוא הסמל של לונדון, יסיים בסוף השבוע הקרוב את שירותו הסדיר אחרי 51 שנים מאז שיוצר לראשונה.
 

846

Active member
ממש לא בדוק! רובו ככולו של צי התח"צ

ואתה תשלם כל מחיר שתתבקש.
בלונדון עדיין נוסעים בגרוטאות ונדמה לי שהשירות שם יותר טוב אבל זאת רק הרגשתי האישית לא משהוא בדוק
ממש לא בדוק! רובו ככולו של צי התח"צ
בלונדון מורכב מאוטובוסים נמוכי ריצפה חדשים וחדישים! ה RM יוצא בימים אלו משרות וישאר אך ורק בשי קווים תיירותיים.
 

kobiz99

New member
../images/Emo51.gif על העדכון

ממש לא בדוק! רובו ככולו של צי התח"צ
בלונדון מורכב מאוטובוסים נמוכי ריצפה חדשים וחדישים! ה RM יוצא בימים אלו משרות וישאר אך ורק בשי קווים תיירותיים.
על העדכון
הייתי לפני שנתיים וזאת היתה התרשמותי
 

אורי404

New member
../images/Emo127.gif כמו הסיטארויים שיש שם.

ממש לא בדוק! רובו ככולו של צי התח"צ
בלונדון מורכב מאוטובוסים נמוכי ריצפה חדשים וחדישים! ה RM יוצא בימים אלו משרות וישאר אך ורק בשי קווים תיירותיים.
כמו הסיטארויים שיש שם.
 
הפרטת רכבות

שאלה לדיון אולי היא התקיימה פה
כבר בעבר, אבל בעקבות כתבה של שרון קדמי מהארץ חשבתי להעלות אותה שוב. האם לדעתכם זה יהיה טוב להפריט את רכבת ישראל וחברות כגון דן ואגד.
הפרטת רכבות
לניתוח השאלה הקשה האם ראוי להפריט רכבות, ראה את המאמר הבא: http://www.e-mago.co.il/e-magazine/trains.html
 

amirv

New member
לא קיבלתי תשובה

הפרטת רכבות
לניתוח השאלה הקשה האם ראוי להפריט רכבות, ראה את המאמר הבא: http://www.e-mago.co.il/e-magazine/trains.html
לא קיבלתי תשובה
אבל אם אני מבין נכון השוק החופשי לא עובד טוב כאן בסופו של דבר שליש מכלל המסילות בעולם נמצא בארה"ב, וכמעט ולא נוסעים שם ברכבת, מכאן ששוק חופשי שהוביל למונופולים חזקים הביא גם לקריסת השירות.
 

mucool2

New member
בארה"ב יש *המון* רכבות משא...

לא קיבלתי תשובה
אבל אם אני מבין נכון השוק החופשי לא עובד טוב כאן בסופו של דבר שליש מכלל המסילות בעולם נמצא בארה"ב, וכמעט ולא נוסעים שם ברכבת, מכאן ששוק חופשי שהוביל למונופולים חזקים הביא גם לקריסת השירות.
בארה"ב יש *המון* רכבות משא...
 

levikon

New member
כי רכבת משא באמת הרבה יותר רווחית

בארה"ב יש *המון* רכבות משא...
כי רכבת משא באמת הרבה יותר רווחית
מרכבת נוסעים. הרבה יותר גמישה באופן ההפעלה, ודורשת פחות השקעה מרכבת נוסעים.
 
לא קיבלתי תשובה

לא קיבלתי תשובה
אבל אם אני מבין נכון השוק החופשי לא עובד טוב כאן בסופו של דבר שליש מכלל המסילות בעולם נמצא בארה"ב, וכמעט ולא נוסעים שם ברכבת, מכאן ששוק חופשי שהוביל למונופולים חזקים הביא גם לקריסת השירות.
לא קיבלתי תשובה
במשך כמאה וחמישים שנה העולם לא הצליח לפתור את השאלה האם עדיף שפיתוח רכבות יערך על ידי השוק הפרטי או הציבורי. כנראה שמדובר באיזון עדין, אך כל פעם שמניחים על כפות המאזנים משקולות מאזנות הן מטות את הכפות יותר מידי ונדרשות פעולות מאזנות הפוכות ללא סוף. - הפרטה מוחלטת של פיתוח רכבות, כפי שהתקיימה בארה"ב במאה התשע עשרה, גרמה למלחמות שוק שהביאו לחוסר יציבות, משברים כלכליים ופשיטות רגל רבות, שהזיקו לצרכני הרכבות. - פשיטות רגל וחוסר איזון כלכלי, גרמו באזור ניו יורק להשתלטות של מונופולים פרטיים חזקים על תשתית הרכבות, ואלו יצרו יציבות, אך היכו את הצרכנים ונתנו כוח יתר למעטים. - באזור הרי הרוקי לא נוצר מונופול, אלא התארגנות שיצרה "הגבל עסקי" שאף הוא היווה סיכון לצרכנים. - החשש ממונופולים והגבלים עסקיים גרם להלאמת הרכבות, אך זו סילקה את ממד התחרות המלהיב את הענף בתנאי שוק חופשי, הביאה לשאננות, חיזוק מופרז בכוחם של ארגוני עובדים והסתאבות של מפעילים. - הפרטת הרכבות המולאמות על ידי של שלטון תאצ'ר בבריטניה פתרה בעיות מסוימות, אך יצרה בעיות חדשות. קיצורו של דבר, כנראה שמדובר בבעיות אין-סופיות, אך חשוב לדאוג לקיום רצוף של איזונים ובלמים. הפעלת רכבות - כמו השלטון הדמוקרטי - צריכה להתבסס על ההנחה כי טבעם של בני אדם לעשות שימוש לרעה בכח רב הניתן בידם לאורך זמן.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה