שאלה לדיון

לא, לא תמיד יהיו וויכוחים

שני אנשים שמתעסקים באותו התחום ויש להם דעות שונות יכולים לדבר על זה. למה "לצערך" את "מאוד צנועה"? אני לשמחתי רכשתי את שלושת התכונות שעל פי סבא שלי אדם נחשב למצליח: אני יפה, חכם וצנוע.
 

aviavid

New member
למה ?

כי אל לא לאדם לומר ולהתהדר בכישוריו וביופיו וגם זה יכול להיות דיון ארוך לומר את האמת ? אני מתחילה לחבב את דרכך
 

Balancedflow

New member
קודם כל, קשה להגיב לשאלה כזו,

היות ולא סיפרת לנו מה היתה הסיבה לטיפול. אני מסכימה עם עימנואל שלא בכל מצב מתאימות התמציות, אבל אני כן חושבת שאפשר להשתמש בהן בכל גיל. עם זאת אני יכולה להבין שאולי להורים של תינוקות בני יומם תהיה הסתייגות בשל העובדה שבכל זאת מדובר בתמצית שמשומרת באלכוהול. מנסיוני אני יכולה להגיד לך שיש לי הכרות עם שני הצדדים, רופאים מערביים, ופסיכולוגים שבהחלט תומכים בטיפול בפרחי באך, ואף מעדיפים בעת הצורך את אמצעי הטיפול הזה על פני תרופות שבסך הכל מכניסות כימיכלים לא נחוצים לגוף. ואת המגזר השני, שנרתע, בין אם מתוך בורות, פחד או כל סיבה אחרת - זה לא ממש משנה לי. כשרופא קורא לתמציות "תרופה" מבחינתי זה יכול להעיד על כך שאין לו הכרות עם הנושא, ולכן הוא נגד. אותי די מעניינים הנימוקים של אותו רופא כנגד התמציות. אבל שוב - צריך להכיר את המקרה לגופו על מנת להבהיר את הנקודה. איך זה מתקשר לדיון על הפלצבו ד"א?
 

aviavid

New member
השאלה

הרי אם אדם הולך לבדוק את הפרחים אין שם כלום אם אתן לאדם שאינו מאמין תמציות פרחי באך הוא מן הסתם ברוב פעמים כן יבחין בשינוי אם אתן לו פלצבו ואומר לו שזה עוזר זה יעבוד אותו הדבר אולי ? !
 

Balancedflow

New member
משמעות פלצבו בלטינית היא

"אני אשביע רצון". הפירוש הרווח הוא שחולה מעוניין לרצות את הרופא, גם אם לא במודע, ולכן מצבו משתפר. פירוש נוסף טוען כי פעמים רבות החולה פונה לרופא בציפייה לקבל טיפול, גם אם לדעת הרופא אין צורך בטיפול או שאינו בטוח מהי האבחנה המדויקת, ולכן הרופא הוא זה שמנסה לרצות את החולה על ידי מתן תרופה. עברית: אֵינְבּוֹ - אין בו, ללא חומר פעיל (מתוך "וויקיפדיה") נכון שבתמציות פרחי באך אין חומר פעיל, אבל בזה נגמר הדמיון בהשוואה חסרת התוחלת הזו. והעובדה שאין בהן חומר פעיל לא אומרת שהן ריקות מתוכן, יש בהן את אנרגיית הצמח, המשלימה את התדר החסר/לא שלם/פגוע אצל המטופל. אין לי כל כך הרבה זמן כרגע לשבת ולפרט ולצטט לך מהמקורות (אבל א. אני בטוחה שעימנואל יכול להשלים את החסר, וב. אני מקווה שאת בתור בוגרת פילוסופיה הוליסטית מכירה את הבסיס לתורתו של ד"ר באך - שאגב, אין לה כל קשר לרפואת תדרים, אף על פי שגם היא עובדת על השלמת תדר אנרגטי) בקצרה ובפשטות, גישתו של ד"ר באך היתה שיש למצוא איזושהיא אנרגיה שתפעיל את כוחות הריפוי של המטופל, במצב של מחלה, שבו כוחות הריפוי "התבלבלו". אנרגיה שתדע לזהות את ה"בלבול" וגם לעשות את הטרנספורמציה ולהביא מבלבול להבנה. אני מניחה, שאם תתני לתינוק פלצבו, היות והוא לא ידע כלל שהוא מטופל, הוא לא יגיב לכדור, לעומת זאת, לטיפול בפרחי באך תינוקות מגיבים בצורה פנטסטית. וגם בעלי חיים, שהם בטח ובטח לא מחפשים לרצות אף אחד. למעשה - כל ההשוואה בין פלצבו לבין תמציות פרחי באך, מהווה זילות לתורה הנהדרת הזו שד"ר באך פיתח. ואני אישית, הייתי מרגישה נורא עם הידיעה שאני נותנת למישהו "תרופה" שתגרום לו להרגיש טוב רק כדי לרצות אותי, או לחילופין, לתת לו בקבוקון תמציות רק כדי לרצות אותו.
 

aviavid

New member
טל יקירתי

יש לי התחושה שממש לא הבנת אותי למה את תוקפת ? ולמה את חושבת שאני לא יודעת הרבה דברים שאת משמיעה לי ? אין לי כל צורך בויכוחים חסרי משמעות כל מה שרציתי לשמוע זה מה יש לך או לכל מטפל אחר לומר בנידון שהיות ופרחי באך אין בהם כל חומר הרי הם יכולים להיות בעצם דומים לפלצבו אני לא אמרתי שפרחי באך מתאימים לכל מצב !! ומה שאת מביאה מן הכתוב באינטרנט גם אני יכולה להביא , לא לכך ציפיתי ממציא או הוגה או רוקח (איך שתקראו לו ) לפרחי ארץ ישראל טוען שזו רפואת תדרים . רציתי לשמוע אם אתם חושבים שכך גם לגבי פרחי באך . עד היום לא הוכחו דברים למעט התוצאה שמדברת בעד עצמה - פרחי באך עושים עבודה נהדרת עם כל גיל וכמעט עם כל מצב השאלה לדיון הייתה ............ איזה אפקט ומאיפה . ועל זה את לא יודעת לענות !!
 
כיוון שאני לא יודע ולא מתעסק עם רפואת תדרים

אני לא יכול לדעת אם פרחי ארץ ישראל זו רפואת צמחים או לא, אבל אני כן יכול להיות בטוח שזה לא פרחי באך! במקום שאשב לתרגם לעברית את הספרים של דר' באך אני ממליץ לך לקרוא אותם... מאוד מוזר לי שאת "בוגרת המכללה לרפואה משלימה מדיסין , בתחומים: ... , פרחי באך ..." ולא קראת את הספרים... כשאת מדברת על "הוכחות"... את מדברת על הוכחות מדעיות? למה את מטפלת בפרחי באך אם את חושבת ש"אין בהם כל חומר"? אשמח לקבל תשובות.
 

aviavid

New member
קראתי ואני עדיין חוקרת

ישנם דברים שלא מלמדים .......................... ישנם דברים שאני שומעת כל הזמן מאנשים אחרים שלמדו במקומות אחרים זה פשוט מעניין אותי לשמוע עוד דברים מאנשים אחרים זה הכל תאמין לי שהידע שלי והאמונה לגבי פרחי באך הם לא פחות ממך או מטל לא ברור לי רק למה כל הזמן אתם מתנגחים בי ?
 
אני לא נוגח בך... לגבי טל, לא נראה לי...

גם לא ברור לי למה את שמה אותי ואת טל באותה הצלחת... אין לי ספק בכלל שהאמונות שלך הם הרבה יותר גדולות... גם אין לי ספק שלך יש אמונות לי אין. מה הקשר בין אמונה לבין ריפוי? אגב "מיקוד"... לא קיבלתי תשובה על השאלות שלי: 1- כשאת מדברת על "הוכחות"... את מדברת על הוכחות מדעיות? 2- למה את מטפלת בפרחי באך אם את חושבת ש"אין בהם כל חומר"?
 

aviavid

New member
תשובות

הוכחות - אני סתם מבררת דברים , הוכחות מדעיות ... אולי גם כן תראה יש בעיה אחת גדולה עם פרחי באך מצד אחד יש הוכחות שזה עובד ועושה עבודה נפלאה ומצד שני יש את הקטע הזה שאנשים ברובם מתייחסים לזה כאל שטות אחת גמורה , לפעמים זה קצת מפריע אני מטפלת בפרחי באך כי אני יודעת דברים שלמדתי באופן עצמאי שזה אולי לא מכיל חומר אבל מי אמר שרק חומר יכול לרפא ?! עוד אני מאמינה שהמים הם מוליך נהדר שתורמים רבות ליצירה המופלאה קצת קשה לענות על דברים כאן בפורום ולא תמיד אני מובנת . מה הקשר בין אמונה לריפוי ? אם אין אמונה אין ריפוי ! וזו דעתי ואינך חייב לקבלה
 
אני, לעומת זה, אף פעם לא עושה סתם דברים...

למה לך לתת פרחי באך לאנשים שחושבים שזה שטות? למה זה מפריע לך? מה זה חומר?... רק מה שהמדענים מסוגלים למדוד? איזה "חומר" יש בפתיחת קלפים? זה פשוט לא הולך ביחד... או שאת מסתמכת על ה"מדענים" או שלא... אם הייתי מקבל את הטענה שלך שבלי אמונה אין ריפוי לא יכולתי להסביר את כל המטופלים והמטופלות שהבריאו... חלקם כתוצאה מזה שמתחילים להבין שאמונות זה אחד מהגורמים העיקריים שהופכים אותם ל"חולים".
 

Balancedflow

New member
אני חושבת שיש דרך ביניים,

ואני יכולה להעיד על עצמי, שאף שאני לא אדם דתי, האמונה שלי היא מאוד חזקה (והיא לחלוטין לא אמונה דתית). אני כן חושבת שלאמונה יש תרומה גדולה בתהליכי החלמה של אנשים, אבל אני חושבת שעם אמונה בלבד אי אפשר להחלים, אני חושבת שחייבת להית מחויבות לתהליך, ונכונות לקבל ולעשות שינוי. אני כן מסכימה איתך שאין טעם לתת פרחי באך לאנשים שחושבים שזו שטות, מנסיוני, הם פשוט לא מגיעים אלי (אני מניחה שאני פשוט לא מזמנת אותם) אבל אני חולקת על האמירה שלך - שאמונות זה אחד מהגורמים העיקריים שהופכים אותם ל"חולים".
 
אני חושב שיש המון דרכים...

הצגנו כאן רק 3. יש לי שאלה: האם הפורום הזה זה יכול להיות מקום לדיון "אמונות - טוב או רע"... נימוקים לכאן ולשם. אשמח להשתתף בדיון שכל אחד שומע את מה שיש לאחרים להגיד. כשאני מדבר על אמונות, אני לא מדבר דווקא על אמונה שאלוהים...
 

aviavid

New member
אמונות ודיונים

אני לפחות יכולה להבהיר לך שאני הבנתי שאתה לא מדבר על אמונה באלוהים !
 

Balancedflow

New member
אין לי שום בעיה שתפתח דיון בנושא,

אני רק מבקשת שתקשור את נושא האמונה לנושא בו עוסק הפורום. ואני חושבת שבהחלט יכולה להיות שאלה שמנוסחת היטב בהקשר הזה. כמו כן, היות והנושא עשוי להיות טעון (כמו בכל פעם שמדברים על אמונה, ולא רק בפורום הזה) אני מבקשת לנהל דיון תרבותי ולא מתלהם (ואני לא בהכרח מפנה את זה רק אליך עימנואל).
 

aviavid

New member
אמונות...

אגב אני כן נתקלתי באנשים שלא האמינו בפרחי באך וביקשתי מהם לנסות זאת בשבילי בתקופה שעדיין למדתי התוצאות היו מדהימות כולם ביקשו לדעת ולהבין איך זה פשוט עושה את העבודה וביקשו עוד בקבוק טיפולי אז הנה לכם הוכחה שגם ללא אמונה זה פשוט עובד ואיך בדיוק בעלי חיים וצמחים מגיבים לטיפול בצורה יוצאת מן הכלל ללא אמונה ? ! אז ישנם עוד דברים שאולי לא נתקלתם בהם ואני כן
 
למעלה