שאלה על עצם ה-IQ, ומה שהוא אומר

neko

New member
עדיין, יש הבדל גדול בין הברית

המקורית לברית שנקבעה ע"י הסנהדרין ב400 לפנה"ס לבלימת המתיוונים. אם אתה מעוניין לברר\לחלוק, אתה מוזמן לפורום ברית מילה (מספר 202).
 

hillelg

New member
הנקודה היא

שאינטיליגנציה היא מילה. (לא, לא במשמעות של החתימה שלך...) בהיותה מילה, שבני אנוש משתמשים בה, יש לה מרכיבים רבים ומשמעויות רבות, השונות זו מזו. על כן, הניסיון לכמת זאת למספר אחד ויחיד, הוא פתטי ומסוכן.
 

neko

New member
מה פתטי ומה מסוכן בכימות?

בני אדם מכמתים הכל. בני אדם גם אומרים הרבה דברים אחרים בלי להבין את המשמעות שלהם. גם המילים "אידיוט" "מפגר" ו"אימבציל" הנאמרות מדי יום ביומו הן הגדרות IQ מדוייקות.
 

lepidus

New member
../images/Emo63.gifמדויק לחלוטין

וזאת היתה למעשה מטרת המצאותו של הIQ - לשלוח ילדים צרפתים בעלי פיגור שכלי למוסדות מתאימים! להגדרה "אימבציל" ניתן ערך מספרי, וכך גם לשאר הרמות (הנמוכות יש לציין. במקור, IQ לא נועד לאבחן ערכים גבוהים)
 

hillelg

New member
מדובר בטכנולוגיה

(כן, כן) שיש לה אמנם יתרונות, אבל גם חסרונות. חלק מהחסרונות, הוא המעבר מחשיבה במושגים לחשיבה במספרים, דבר שמשטח את המחשבה. אני ממליץ לך לקרוא את הספר שהזכרתי ('טכנופולין') של ניל פוסטמן. ספר מאלף. בעקבותיו שיניתי הרבה מדעותי על הטכנולוגיה.
 

neko

New member
טכנולוגיה היא מה שעושים ממנה.

איזה מחשבה במושגים הייתה קיימת לגבי אינטלגנציה? חוצמזה, למה שהציבור הרחב יכמת אינטלגנציה? האם בןאדם חולה מכמת את כמות כדוריות הדם הלבנות בדם בשביל לדעת שהוא חולה? לא, הוא לא צריך. אבל רופא שירצה לדעת אם הוא חולה כן יעשה את זה. אותו דבר הIQ: אין סיבה שאדם מן השורה ילך לכמת IQ, אלא אם כן יש לו בכך מטרה (למשל כניסה לארגון זה או אחר), ועדיף שישאיר את זה לפסיכולוגים.
 

neko

New member
גם בעצמי הטלתי ספק.

הגדרה שהנחתי לעצמי, מסתבר שכנראה לא מקובלת כ"כ (כי לא מופיעה במילונים).
 

lepidus

New member
צודק

אם לתוצאות IQ נמוכות יש אפקט קליני ברור - ופסיכולוגים מגדירים רמות של פיגור לפי תוצאות של המבחנים האלה - למה שלIQ גבוה לא תהיה משמעות?
 

hillelg

New member
זה שפסיכולוגים

משתמשים בתוצאות IQ, לא אומר שיש בזה היגיון. ייתכן שהם נתלים בסולם נוח. ואגב, קשה לי להאמין שבעלי פיגור שכלי באמת יכולים לענות על מבחן IQ. אני מניח שזו פשוט השערה, לפי מדדים אחרים.
 

neko

New member
ודאי שמדובר על "סולם נוח",

גם הסולם שקובע שאתה בגובה 170 ואני בגובה 180, או הסולם שקובע שאני שוקל X ואתה Y. כולם סולמות שהומצאו למען מטרות מסויימות, וכך גם סולם הIQ. ד"א, לא ניתן למדוד IQ בדיוק, ותמיד קיימת סטייה שיכולה להגיע גם ל10 נקודות ויותר. לי אישית נמדד IQ בהפרש טווחים של 40 נקודות, כך שקשה לי מאד לדעת מה הIQ ה"רשמי" שלי. זה גם לא ממש חשוב לי (חוץ מאשר להראות למורות האלה מכיתה א' שהתלוננו שאני מתפלסף סתם...
)
 

lepidus

New member
הפרש של 40 נקודות?

אני מקווה שאתה לא מדבר על מבחני אינטרנט ודומיהם...
 

neko

New member
מן הסתם כן, מעודי לא עשיתי מבחן

רשמי למעט של מנסה, אשר לדעתי לא מייצג (כי אני בטוח שפתרתי את כולו נכון, ועדיין קיבלתי ציון די נמוך).
 

lepidus

New member
זאת הסיבה שלמנזה יש פסיכולוג מפקח

ומשתמשים במבחן רשמי, מוכר ומהימן.
 

Cvoog

New member
לא התבלבלתי,

הנחתי שאף אחד לא יטרח לבדוק
אבל באמת יש לנו מתמחה!!!
 

qet1

New member
אז מה הקטע?

אתה באמת חושב שפתרת את הכל נכון? אז איך ניתן לך ציון? בהגרלה?
 

neko

New member
לא יודע, מטריד. מישהו כתב כאן

איפשהו שיש כמה תשובות נכונות, חלקן יותר מאחרות. נשמע מופרך קלות, אבל זה יכול להסביר את זה. כן, פתרתי את הכל, את רובן כלל לא הייתי צריך לחשוב הרבה ומייד ראיתי את התשובה (אם כי את חלקן גם עשיתי כבר במבחנים קודמים, ככה שזה לקח לי הרבה פחות זמן מאשר היה צריך אם הם היו חדשים לי).
 
למעלה