אמא של רום
New member
שאלה של דידקטיקה
שאלה של דידקטיקה
יש לי בן שלומד בכיתה א. להרגשתי הוא עבר בהרבה את מה שצפוי ממנו ללמוד והוא משועמם - סוף הדרך. הוא קורא חופשי, כותב בכתיב ובכתב, ובחשבון הוא עושה חיבור וחיסור בטור כולל מספרים חמש ספרתיים, ומכפיל ומחלק - עדיין לא יודע שוטף את לוח הכפל. אבל הוא כבר מבין אחוזים, למרות ששברים עדיין לא לגמרי, ומסוגל לחשב ריבית ומספרים שליליים - המושג היה לו ברור מהתחלה. הוא ממיר בלי בעיה מידות (מסוגל לחשב קמ"ש בתור מטר לשניה), מסוגל לחשב חישובים מסובכים של פתרון בעיות די מתקדם כולל ביצוע אינטואיטיבי של ערך משולש. הייתי רוצה לדעת מהי הרמה שלו בהתייחס לחומר הלימודים שמלמדים כרגיל לפי תוכני משרד החינוך (המורה שלו מדלגת איתו חוברות באופן אישי, ואני רוצה לדעת בשבילי - למקם אותו) מעבר לכך יש לנו בעיה שהחוברות, גם המתקדמות משעממות אותו כי יש בהן חזרות חוזרות ונשנות על אותו החומר. הוא מבין את הפואנטה די מהר. אח"כ מוכן קצת לשתף פעולה בשביל השוויץ, ואז נגמר לו. איפה יש ריכוז של חוברות לימוד לפי תכני משרד החינוך, כדי שנוכל לבחור לו חוברות המתאימות לרמתו ולא משעממות? חוץ מזה בגלל שהוא לומד מהאויר ובאופן אינטואיטיבי נוצרים המון פערים (למשל אחוזים לפני שברים פשוטים) והייתי רוצה לדעת מה לומדים ובאיזה סדר כדי להשלים לו את הפערים או לפחות לוודא שהוא עושה את זה בעצמו. ( לא עוברים איתו על חוברות עליהן דילג) כמו כן הוא לא יודע אנגלית אבל התחיל לקרוא בכוחות עצמו. הוא קורא מצחיק כי אין לו מושג מה משמעות המילים אבל בכל זאת קורא נכון. הוא התחיל להתעניין בשפה זו וקולט די מהר מה הכוונה. בבית הספר לא לומדים אנגלית לפחות עד כיתה ג'. הייתי רוצה לקדם אותו ולא לתת לו לאבד את המומנטום - איפה יש חומר שניתן להשתמש בו כולל הדרכה למורה כדי ללמד אותו לימוד עצמי ואחרון חביב - בבי"ס שלנו לא עושים מבחנים למחוננות? האם יש טעם לבחון אותו באופן פרטי ( אין לי כוונה לשלוח אותו להעשרה או להעביר לכיתת מחוננים)? באיזו כיתה?
שאלה של דידקטיקה
יש לי בן שלומד בכיתה א. להרגשתי הוא עבר בהרבה את מה שצפוי ממנו ללמוד והוא משועמם - סוף הדרך. הוא קורא חופשי, כותב בכתיב ובכתב, ובחשבון הוא עושה חיבור וחיסור בטור כולל מספרים חמש ספרתיים, ומכפיל ומחלק - עדיין לא יודע שוטף את לוח הכפל. אבל הוא כבר מבין אחוזים, למרות ששברים עדיין לא לגמרי, ומסוגל לחשב ריבית ומספרים שליליים - המושג היה לו ברור מהתחלה. הוא ממיר בלי בעיה מידות (מסוגל לחשב קמ"ש בתור מטר לשניה), מסוגל לחשב חישובים מסובכים של פתרון בעיות די מתקדם כולל ביצוע אינטואיטיבי של ערך משולש. הייתי רוצה לדעת מהי הרמה שלו בהתייחס לחומר הלימודים שמלמדים כרגיל לפי תוכני משרד החינוך (המורה שלו מדלגת איתו חוברות באופן אישי, ואני רוצה לדעת בשבילי - למקם אותו) מעבר לכך יש לנו בעיה שהחוברות, גם המתקדמות משעממות אותו כי יש בהן חזרות חוזרות ונשנות על אותו החומר. הוא מבין את הפואנטה די מהר. אח"כ מוכן קצת לשתף פעולה בשביל השוויץ, ואז נגמר לו. איפה יש ריכוז של חוברות לימוד לפי תכני משרד החינוך, כדי שנוכל לבחור לו חוברות המתאימות לרמתו ולא משעממות? חוץ מזה בגלל שהוא לומד מהאויר ובאופן אינטואיטיבי נוצרים המון פערים (למשל אחוזים לפני שברים פשוטים) והייתי רוצה לדעת מה לומדים ובאיזה סדר כדי להשלים לו את הפערים או לפחות לוודא שהוא עושה את זה בעצמו. ( לא עוברים איתו על חוברות עליהן דילג) כמו כן הוא לא יודע אנגלית אבל התחיל לקרוא בכוחות עצמו. הוא קורא מצחיק כי אין לו מושג מה משמעות המילים אבל בכל זאת קורא נכון. הוא התחיל להתעניין בשפה זו וקולט די מהר מה הכוונה. בבית הספר לא לומדים אנגלית לפחות עד כיתה ג'. הייתי רוצה לקדם אותו ולא לתת לו לאבד את המומנטום - איפה יש חומר שניתן להשתמש בו כולל הדרכה למורה כדי ללמד אותו לימוד עצמי ואחרון חביב - בבי"ס שלנו לא עושים מבחנים למחוננות? האם יש טעם לבחון אותו באופן פרטי ( אין לי כוונה לשלוח אותו להעשרה או להעביר לכיתת מחוננים)? באיזו כיתה?