אבל מה הקשר למה שיש בבחינות?
האם הילדים לומדים רק על מנת להצליח בבחינות? דובר כאן על דרך למידה מסויימת שיכולה אולי לתרום להבנה טובה יותר של החומר ויותר חשוב לפתח אולי את היכולת לגשת לחומר שלא נלמד ולנסות להבין אותו בעצמך. אז מה אם זה בסוף עוזר לך להצליח יותר בבחינה או לא עוזר לך? זו לא הייתה המטרה מלכתחילה...
אבל מה הקשר למה שיש בבחינות?הוכחות של משפטים שנלמדו בכיתה
בהחלט דורשות חשיבה בהנחה שלא זוכרים הוכחות כמו תוכי ומבינים את הרעיון של ההוכחה(מי שזוכר הוכחות בעל פה בלי להבין לא יגיע רחוק). גם שימוש פשוט יחסית במשפטים שנלמדו לפתרון תרגיל או הוכחת טענה נקרא אצלי חשיבה,ועובדה שלא כולם מצליחים לעשות את זה. זה נכון שיש בעיות שמצריכות יותר חשיבה מפתרון שאלות שהיו בבחינות אבל לא הייתי מבטל את הבחינות לתואר ראשון כבחינות שלא מצריכות חשיבה.
האם הילדים לומדים רק על מנת להצליח בבחינות? דובר כאן על דרך למידה מסויימת שיכולה אולי לתרום להבנה טובה יותר של החומר ויותר חשוב לפתח אולי את היכולת לגשת לחומר שלא נלמד ולנסות להבין אותו בעצמך. אז מה אם זה בסוף עוזר לך להצליח יותר בבחינה או לא עוזר לך? זו לא הייתה המטרה מלכתחילה...