שאלה של דידקטיקה

מצב
הנושא נעול.
שאלה של דידקטיקה

שאלה של דידקטיקה
יש לי בן שלומד בכיתה א. להרגשתי הוא עבר בהרבה את מה שצפוי ממנו ללמוד והוא משועמם - סוף הדרך. הוא קורא חופשי, כותב בכתיב ובכתב, ובחשבון הוא עושה חיבור וחיסור בטור כולל מספרים חמש ספרתיים, ומכפיל ומחלק - עדיין לא יודע שוטף את לוח הכפל. אבל הוא כבר מבין אחוזים, למרות ששברים עדיין לא לגמרי, ומסוגל לחשב ריבית ומספרים שליליים - המושג היה לו ברור מהתחלה. הוא ממיר בלי בעיה מידות (מסוגל לחשב קמ"ש בתור מטר לשניה), מסוגל לחשב חישובים מסובכים של פתרון בעיות די מתקדם כולל ביצוע אינטואיטיבי של ערך משולש. הייתי רוצה לדעת מהי הרמה שלו בהתייחס לחומר הלימודים שמלמדים כרגיל לפי תוכני משרד החינוך (המורה שלו מדלגת איתו חוברות באופן אישי, ואני רוצה לדעת בשבילי - למקם אותו) מעבר לכך יש לנו בעיה שהחוברות, גם המתקדמות משעממות אותו כי יש בהן חזרות חוזרות ונשנות על אותו החומר. הוא מבין את הפואנטה די מהר. אח"כ מוכן קצת לשתף פעולה בשביל השוויץ, ואז נגמר לו. איפה יש ריכוז של חוברות לימוד לפי תכני משרד החינוך, כדי שנוכל לבחור לו חוברות המתאימות לרמתו ולא משעממות? חוץ מזה בגלל שהוא לומד מהאויר ובאופן אינטואיטיבי נוצרים המון פערים (למשל אחוזים לפני שברים פשוטים) והייתי רוצה לדעת מה לומדים ובאיזה סדר כדי להשלים לו את הפערים או לפחות לוודא שהוא עושה את זה בעצמו. ( לא עוברים איתו על חוברות עליהן דילג) כמו כן הוא לא יודע אנגלית אבל התחיל לקרוא בכוחות עצמו. הוא קורא מצחיק כי אין לו מושג מה משמעות המילים אבל בכל זאת קורא נכון. הוא התחיל להתעניין בשפה זו וקולט די מהר מה הכוונה. בבית הספר לא לומדים אנגלית לפחות עד כיתה ג'. הייתי רוצה לקדם אותו ולא לתת לו לאבד את המומנטום - איפה יש חומר שניתן להשתמש בו כולל הדרכה למורה כדי ללמד אותו לימוד עצמי ואחרון חביב - בבי"ס שלנו לא עושים מבחנים למחוננות? האם יש טעם לבחון אותו באופן פרטי ( אין לי כוונה לשלוח אותו להעשרה או להעביר לכיתת מחוננים)? באיזו כיתה?
 
לא נראה שיש טעם

שאלה של דידקטיקה
יש לי בן שלומד בכיתה א. להרגשתי הוא עבר בהרבה את מה שצפוי ממנו ללמוד והוא משועמם - סוף הדרך. הוא קורא חופשי, כותב בכתיב ובכתב, ובחשבון הוא עושה חיבור וחיסור בטור כולל מספרים חמש ספרתיים, ומכפיל ומחלק - עדיין לא יודע שוטף את לוח הכפל. אבל הוא כבר מבין אחוזים, למרות ששברים עדיין לא לגמרי, ומסוגל לחשב ריבית ומספרים שליליים - המושג היה לו ברור מהתחלה. הוא ממיר בלי בעיה מידות (מסוגל לחשב קמ"ש בתור מטר לשניה), מסוגל לחשב חישובים מסובכים של פתרון בעיות די מתקדם כולל ביצוע אינטואיטיבי של ערך משולש. הייתי רוצה לדעת מהי הרמה שלו בהתייחס לחומר הלימודים שמלמדים כרגיל לפי תוכני משרד החינוך (המורה שלו מדלגת איתו חוברות באופן אישי, ואני רוצה לדעת בשבילי - למקם אותו) מעבר לכך יש לנו בעיה שהחוברות, גם המתקדמות משעממות אותו כי יש בהן חזרות חוזרות ונשנות על אותו החומר. הוא מבין את הפואנטה די מהר. אח"כ מוכן קצת לשתף פעולה בשביל השוויץ, ואז נגמר לו. איפה יש ריכוז של חוברות לימוד לפי תכני משרד החינוך, כדי שנוכל לבחור לו חוברות המתאימות לרמתו ולא משעממות? חוץ מזה בגלל שהוא לומד מהאויר ובאופן אינטואיטיבי נוצרים המון פערים (למשל אחוזים לפני שברים פשוטים) והייתי רוצה לדעת מה לומדים ובאיזה סדר כדי להשלים לו את הפערים או לפחות לוודא שהוא עושה את זה בעצמו. ( לא עוברים איתו על חוברות עליהן דילג) כמו כן הוא לא יודע אנגלית אבל התחיל לקרוא בכוחות עצמו. הוא קורא מצחיק כי אין לו מושג מה משמעות המילים אבל בכל זאת קורא נכון. הוא התחיל להתעניין בשפה זו וקולט די מהר מה הכוונה. בבית הספר לא לומדים אנגלית לפחות עד כיתה ג'. הייתי רוצה לקדם אותו ולא לתת לו לאבד את המומנטום - איפה יש חומר שניתן להשתמש בו כולל הדרכה למורה כדי ללמד אותו לימוד עצמי ואחרון חביב - בבי"ס שלנו לא עושים מבחנים למחוננות? האם יש טעם לבחון אותו באופן פרטי ( אין לי כוונה לשלוח אותו להעשרה או להעביר לכיתת מחוננים)? באיזו כיתה?
לא נראה שיש טעם
בכל מקרה, אם יש חשש מחורים אז כדאי לתת לו לעשות מבחנים של כיתות יותר גבוהות ואם רואים שיש חור אז לסתום אותו. אבל אין ממש משמעות להערכת הרמה שלו (רמה של כיתה ב' או ג' או ח').
 
וזהו? זה כל מה שיש לכם לומר בנושא?

לא נראה שיש טעם
בכל מקרה, אם יש חשש מחורים אז כדאי לתת לו לעשות מבחנים של כיתות יותר גבוהות ואם רואים שיש חור אז לסתום אותו. אבל אין ממש משמעות להערכת הרמה שלו (רמה של כיתה ב' או ג' או ח').
וזהו? זה כל מה שיש לכם לומר בנושא?
אני לא רוצה להשמע כמו מערכון מארץ נהדרת, אבל, פייר? האתכזבתי.
 

Forum User

New member
למה שלא תפני את כל השאלות הללו

שאלה של דידקטיקה
יש לי בן שלומד בכיתה א. להרגשתי הוא עבר בהרבה את מה שצפוי ממנו ללמוד והוא משועמם - סוף הדרך. הוא קורא חופשי, כותב בכתיב ובכתב, ובחשבון הוא עושה חיבור וחיסור בטור כולל מספרים חמש ספרתיים, ומכפיל ומחלק - עדיין לא יודע שוטף את לוח הכפל. אבל הוא כבר מבין אחוזים, למרות ששברים עדיין לא לגמרי, ומסוגל לחשב ריבית ומספרים שליליים - המושג היה לו ברור מהתחלה. הוא ממיר בלי בעיה מידות (מסוגל לחשב קמ"ש בתור מטר לשניה), מסוגל לחשב חישובים מסובכים של פתרון בעיות די מתקדם כולל ביצוע אינטואיטיבי של ערך משולש. הייתי רוצה לדעת מהי הרמה שלו בהתייחס לחומר הלימודים שמלמדים כרגיל לפי תוכני משרד החינוך (המורה שלו מדלגת איתו חוברות באופן אישי, ואני רוצה לדעת בשבילי - למקם אותו) מעבר לכך יש לנו בעיה שהחוברות, גם המתקדמות משעממות אותו כי יש בהן חזרות חוזרות ונשנות על אותו החומר. הוא מבין את הפואנטה די מהר. אח"כ מוכן קצת לשתף פעולה בשביל השוויץ, ואז נגמר לו. איפה יש ריכוז של חוברות לימוד לפי תכני משרד החינוך, כדי שנוכל לבחור לו חוברות המתאימות לרמתו ולא משעממות? חוץ מזה בגלל שהוא לומד מהאויר ובאופן אינטואיטיבי נוצרים המון פערים (למשל אחוזים לפני שברים פשוטים) והייתי רוצה לדעת מה לומדים ובאיזה סדר כדי להשלים לו את הפערים או לפחות לוודא שהוא עושה את זה בעצמו. ( לא עוברים איתו על חוברות עליהן דילג) כמו כן הוא לא יודע אנגלית אבל התחיל לקרוא בכוחות עצמו. הוא קורא מצחיק כי אין לו מושג מה משמעות המילים אבל בכל זאת קורא נכון. הוא התחיל להתעניין בשפה זו וקולט די מהר מה הכוונה. בבית הספר לא לומדים אנגלית לפחות עד כיתה ג'. הייתי רוצה לקדם אותו ולא לתת לו לאבד את המומנטום - איפה יש חומר שניתן להשתמש בו כולל הדרכה למורה כדי ללמד אותו לימוד עצמי ואחרון חביב - בבי"ס שלנו לא עושים מבחנים למחוננות? האם יש טעם לבחון אותו באופן פרטי ( אין לי כוונה לשלוח אותו להעשרה או להעביר לכיתת מחוננים)? באיזו כיתה?
למה שלא תפני את כל השאלות הללו
לביה"ס? שם יודעים "מהי הרמה שלו בהתייחס לחומר הלימודים שמלמדים כרגיל לפי תוכני משרד החינוך"; "איפה יש ריכוז של חוברות לימוד לפי תכני משרד החינוך"; "מה לומדים ובאיזה סדר"; "איפה יש חומר שניתן להשתמש בו כולל הדרכה למורה כדי ללמד אותו לימוד עצמי" וכו'. לכשלעצמי, אני לא מבינה למה כ"כ חשוב להשוות את ידיעותיו או יכולותיו למה שמקובל במשרד החינוך כאשר ברור שהוא בכלל לא בסקאלה. לעניות דעתי מיותר לבחון אותו אם אין סיבה לכך. לגבי אנגלית בלבד, המלצתי פה בעבר על Sound Reading (הוצאת אריק כהן), את מוזמנת לערוך חיפוש.
 

LucyInTheSky2

New member
לדעתי יש טעם לנסות להקפיץ אותו כיתה

למה שלא תפני את כל השאלות הללו
לביה"ס? שם יודעים "מהי הרמה שלו בהתייחס לחומר הלימודים שמלמדים כרגיל לפי תוכני משרד החינוך"; "איפה יש ריכוז של חוברות לימוד לפי תכני משרד החינוך"; "מה לומדים ובאיזה סדר"; "איפה יש חומר שניתן להשתמש בו כולל הדרכה למורה כדי ללמד אותו לימוד עצמי" וכו'. לכשלעצמי, אני לא מבינה למה כ"כ חשוב להשוות את ידיעותיו או יכולותיו למה שמקובל במשרד החינוך כאשר ברור שהוא בכלל לא בסקאלה. לעניות דעתי מיותר לבחון אותו אם אין סיבה לכך. לגבי אנגלית בלבד, המלצתי פה בעבר על Sound Reading (הוצאת אריק כהן), את מוזמנת לערוך חיפוש.
לדעתי יש טעם לנסות להקפיץ אותו כיתה
תחשבי שאם זה מתסכל אותך, עד כמה זה מתסכל אותו לשבת 5 שעות ביום ולהשתעמם. ואז להגיע הבייתה ולגלות ששיעורי הבית משעממים לא פחות. תבררי עם בית הספר מה אפשר לעשות בנוגע לזה... לדעתי הילד שלך הוא ללא ספק מחונן מן המניין, ובד"כ משרד החינוך דווקא בא לקראת האוכלוסייה הזו... שיהיה בהצלחה!
 
משרד החינוך בא לקראת?

לדעתי יש טעם לנסות להקפיץ אותו כיתה
תחשבי שאם זה מתסכל אותך, עד כמה זה מתסכל אותו לשבת 5 שעות ביום ולהשתעמם. ואז להגיע הבייתה ולגלות ששיעורי הבית משעממים לא פחות. תבררי עם בית הספר מה אפשר לעשות בנוגע לזה... לדעתי הילד שלך הוא ללא ספק מחונן מן המניין, ובד"כ משרד החינוך דווקא בא לקראת האוכלוסייה הזו... שיהיה בהצלחה!
משרד החינוך בא לקראת?
באיזו צורה? זה נכון שלא בעייתי מדי להקפיץ כיתה, השאלה אם כדאי. האם יהיה לו טוב להיות כל היום בחברת גדולים ממנו והאם זה באמת יפתור את בעיית השעמום.
 

ציפי ג

New member
אני בקשתי מהמורים של בני

שאלה של דידקטיקה
יש לי בן שלומד בכיתה א. להרגשתי הוא עבר בהרבה את מה שצפוי ממנו ללמוד והוא משועמם - סוף הדרך. הוא קורא חופשי, כותב בכתיב ובכתב, ובחשבון הוא עושה חיבור וחיסור בטור כולל מספרים חמש ספרתיים, ומכפיל ומחלק - עדיין לא יודע שוטף את לוח הכפל. אבל הוא כבר מבין אחוזים, למרות ששברים עדיין לא לגמרי, ומסוגל לחשב ריבית ומספרים שליליים - המושג היה לו ברור מהתחלה. הוא ממיר בלי בעיה מידות (מסוגל לחשב קמ"ש בתור מטר לשניה), מסוגל לחשב חישובים מסובכים של פתרון בעיות די מתקדם כולל ביצוע אינטואיטיבי של ערך משולש. הייתי רוצה לדעת מהי הרמה שלו בהתייחס לחומר הלימודים שמלמדים כרגיל לפי תוכני משרד החינוך (המורה שלו מדלגת איתו חוברות באופן אישי, ואני רוצה לדעת בשבילי - למקם אותו) מעבר לכך יש לנו בעיה שהחוברות, גם המתקדמות משעממות אותו כי יש בהן חזרות חוזרות ונשנות על אותו החומר. הוא מבין את הפואנטה די מהר. אח"כ מוכן קצת לשתף פעולה בשביל השוויץ, ואז נגמר לו. איפה יש ריכוז של חוברות לימוד לפי תכני משרד החינוך, כדי שנוכל לבחור לו חוברות המתאימות לרמתו ולא משעממות? חוץ מזה בגלל שהוא לומד מהאויר ובאופן אינטואיטיבי נוצרים המון פערים (למשל אחוזים לפני שברים פשוטים) והייתי רוצה לדעת מה לומדים ובאיזה סדר כדי להשלים לו את הפערים או לפחות לוודא שהוא עושה את זה בעצמו. ( לא עוברים איתו על חוברות עליהן דילג) כמו כן הוא לא יודע אנגלית אבל התחיל לקרוא בכוחות עצמו. הוא קורא מצחיק כי אין לו מושג מה משמעות המילים אבל בכל זאת קורא נכון. הוא התחיל להתעניין בשפה זו וקולט די מהר מה הכוונה. בבית הספר לא לומדים אנגלית לפחות עד כיתה ג'. הייתי רוצה לקדם אותו ולא לתת לו לאבד את המומנטום - איפה יש חומר שניתן להשתמש בו כולל הדרכה למורה כדי ללמד אותו לימוד עצמי ואחרון חביב - בבי"ס שלנו לא עושים מבחנים למחוננות? האם יש טעם לבחון אותו באופן פרטי ( אין לי כוונה לשלוח אותו להעשרה או להעביר לכיתת מחוננים)? באיזו כיתה?
אני בקשתי מהמורים של בני
כל תחילת שנה לבדוק מה הידע שלו ביחס לידע שאמורים ילדים ללמוד באותה השנה, ולמקד אותו בחוברות שלהם רק לפערים. היה לו למשל חוסר בכללי קדימויות (חיבור כפל חילוק וחיסור, איך כותבים כדי להגדיר מה קודם למה). בסופו של דבר בכיתה ו, כבר לא היה לו יותר מה ללמוד בחומר של בי"ס בכלל, אבל לפחות ידעתי שכללים בסיסים שלא באים אינטאיטיבית, הוא יודע.
 
../images/Emo45.gif מסכימה מאד

אני בקשתי מהמורים של בני
כל תחילת שנה לבדוק מה הידע שלו ביחס לידע שאמורים ילדים ללמוד באותה השנה, ולמקד אותו בחוברות שלהם רק לפערים. היה לו למשל חוסר בכללי קדימויות (חיבור כפל חילוק וחיסור, איך כותבים כדי להגדיר מה קודם למה). בסופו של דבר בכיתה ו, כבר לא היה לו יותר מה ללמוד בחומר של בי"ס בכלל, אבל לפחות ידעתי שכללים בסיסים שלא באים אינטאיטיבית, הוא יודע.
מסכימה מאד
ולשם הדוגמא: לבת שלי היה בשלב מסוים פער עצום בין היכולת בע"פ לבין היכולות בכתיבה (הכוונה לכתיבה ממש בעיפרון, כי היא "כתבה" בעיקר במחשב ולא התאמנה בכתיבה על דף), אז במשך כמה שבועות בכתה א' התרכזו בעיקר בזה.
 
החזרת אותי בבת אחת, עשור לאחור

שאלה של דידקטיקה
יש לי בן שלומד בכיתה א. להרגשתי הוא עבר בהרבה את מה שצפוי ממנו ללמוד והוא משועמם - סוף הדרך. הוא קורא חופשי, כותב בכתיב ובכתב, ובחשבון הוא עושה חיבור וחיסור בטור כולל מספרים חמש ספרתיים, ומכפיל ומחלק - עדיין לא יודע שוטף את לוח הכפל. אבל הוא כבר מבין אחוזים, למרות ששברים עדיין לא לגמרי, ומסוגל לחשב ריבית ומספרים שליליים - המושג היה לו ברור מהתחלה. הוא ממיר בלי בעיה מידות (מסוגל לחשב קמ"ש בתור מטר לשניה), מסוגל לחשב חישובים מסובכים של פתרון בעיות די מתקדם כולל ביצוע אינטואיטיבי של ערך משולש. הייתי רוצה לדעת מהי הרמה שלו בהתייחס לחומר הלימודים שמלמדים כרגיל לפי תוכני משרד החינוך (המורה שלו מדלגת איתו חוברות באופן אישי, ואני רוצה לדעת בשבילי - למקם אותו) מעבר לכך יש לנו בעיה שהחוברות, גם המתקדמות משעממות אותו כי יש בהן חזרות חוזרות ונשנות על אותו החומר. הוא מבין את הפואנטה די מהר. אח"כ מוכן קצת לשתף פעולה בשביל השוויץ, ואז נגמר לו. איפה יש ריכוז של חוברות לימוד לפי תכני משרד החינוך, כדי שנוכל לבחור לו חוברות המתאימות לרמתו ולא משעממות? חוץ מזה בגלל שהוא לומד מהאויר ובאופן אינטואיטיבי נוצרים המון פערים (למשל אחוזים לפני שברים פשוטים) והייתי רוצה לדעת מה לומדים ובאיזה סדר כדי להשלים לו את הפערים או לפחות לוודא שהוא עושה את זה בעצמו. ( לא עוברים איתו על חוברות עליהן דילג) כמו כן הוא לא יודע אנגלית אבל התחיל לקרוא בכוחות עצמו. הוא קורא מצחיק כי אין לו מושג מה משמעות המילים אבל בכל זאת קורא נכון. הוא התחיל להתעניין בשפה זו וקולט די מהר מה הכוונה. בבית הספר לא לומדים אנגלית לפחות עד כיתה ג'. הייתי רוצה לקדם אותו ולא לתת לו לאבד את המומנטום - איפה יש חומר שניתן להשתמש בו כולל הדרכה למורה כדי ללמד אותו לימוד עצמי ואחרון חביב - בבי"ס שלנו לא עושים מבחנים למחוננות? האם יש טעם לבחון אותו באופן פרטי ( אין לי כוונה לשלוח אותו להעשרה או להעביר לכיתת מחוננים)? באיזו כיתה?
החזרת אותי בבת אחת, עשור לאחור
הגיעו אליי הורים בחופש הגדול לילדה שעמדה לעלות לכיתה א'. היא ידעה קרוא וכתוב באופן שוטף מלימוד עצמי, היתה קוראת ספרי אסטרונומיה ופילוסופיה, אבל אולי השינוי היחיד היה שהיא לא ידעה להשתעמם
. בכל דבר מצאה מה ללמוד ממנו. ממני הם ביקשו ללמד אותה אנגלית.(לימוד שפה, במקום השפה שהיתה אמורה ללמוד בכיתה א') בהתחלה, התמקדתי על לימוד עקרונות שפה בינלאומיים ופיתוח חשיבה לשונית דרך לימוד האנגלית. בשלב מסויים, ולאחר שראיתי שלימוד המתמטיקה בכוחות עצמה הוביל אותה לטעויות חשיבתיות מתמטיות, החלטנו שאני אעבוד איתה גם על מתמטיקה. במקום ללמוד מתמטיקה, יצרנו אותה
הבזבוז הכי גדול זה לקחת ילד מחונן וללמד אותו כללים ולתת לו ליישם אותם על תרגילים. במקום זה, ניסינו לבנות את הכללים, בדקנו את החוקיות, ובזמנו אף עשינו זאת באמצעות אוסף עצום של קלטות טייפ שהיה לי (היו זמנים...
) לצערי הרב, רוב החומר(נזהר להגיד כל, כי איני מכיר את כל החומר) של משרד החינוך מתמקד בלימוד שטחי של החומר, ואינו נותן מענה בכלל לילדים מחוננים. דבר אחד בטוח, והעלית את הנקודה הזאת, אסור להקדים את המאוחר בלימוד... ובהחלט אין שום פסול בלומר לילד שישנם דברים שהם עדיין "גדולים" עליו, גם אם הוא רגיל שהוא מבין הכל. גם בפיתוח חשיבה יש היררכיה וחשוב לשמור עליה כדי לא לעוות את התפישה המחשבתית. והכי הכי הכי חשוב, לפעמים הורים לילדים מחוננים מגיעים לידי תסכול מחוסר יכולת המיצוי של ילדם ובכך רואים בזאת בעיה והשדר הסמוי עובר לילד וחבל. תיהני מכל רגע ותזכרי דבר אחד מאוד חשוב גם אם לא נראה לך שהוא "לומד", הוא עושה זאת בכל רגע נתון ואסור לנו "להפריע" לו לעשות את זה. מוצ'אס מוצ'אס
 
לא ממש הבנתי

החזרת אותי בבת אחת, עשור לאחור
הגיעו אליי הורים בחופש הגדול לילדה שעמדה לעלות לכיתה א'. היא ידעה קרוא וכתוב באופן שוטף מלימוד עצמי, היתה קוראת ספרי אסטרונומיה ופילוסופיה, אבל אולי השינוי היחיד היה שהיא לא ידעה להשתעמם
. בכל דבר מצאה מה ללמוד ממנו. ממני הם ביקשו ללמד אותה אנגלית.(לימוד שפה, במקום השפה שהיתה אמורה ללמוד בכיתה א') בהתחלה, התמקדתי על לימוד עקרונות שפה בינלאומיים ופיתוח חשיבה לשונית דרך לימוד האנגלית. בשלב מסויים, ולאחר שראיתי שלימוד המתמטיקה בכוחות עצמה הוביל אותה לטעויות חשיבתיות מתמטיות, החלטנו שאני אעבוד איתה גם על מתמטיקה. במקום ללמוד מתמטיקה, יצרנו אותה
הבזבוז הכי גדול זה לקחת ילד מחונן וללמד אותו כללים ולתת לו ליישם אותם על תרגילים. במקום זה, ניסינו לבנות את הכללים, בדקנו את החוקיות, ובזמנו אף עשינו זאת באמצעות אוסף עצום של קלטות טייפ שהיה לי (היו זמנים...
) לצערי הרב, רוב החומר(נזהר להגיד כל, כי איני מכיר את כל החומר) של משרד החינוך מתמקד בלימוד שטחי של החומר, ואינו נותן מענה בכלל לילדים מחוננים. דבר אחד בטוח, והעלית את הנקודה הזאת, אסור להקדים את המאוחר בלימוד... ובהחלט אין שום פסול בלומר לילד שישנם דברים שהם עדיין "גדולים" עליו, גם אם הוא רגיל שהוא מבין הכל. גם בפיתוח חשיבה יש היררכיה וחשוב לשמור עליה כדי לא לעוות את התפישה המחשבתית. והכי הכי הכי חשוב, לפעמים הורים לילדים מחוננים מגיעים לידי תסכול מחוסר יכולת המיצוי של ילדם ובכך רואים בזאת בעיה והשדר הסמוי עובר לילד וחבל. תיהני מכל רגע ותזכרי דבר אחד מאוד חשוב גם אם לא נראה לך שהוא "לומד", הוא עושה זאת בכל רגע נתון ואסור לנו "להפריע" לו לעשות את זה. מוצ'אס מוצ'אס
לא ממש הבנתי
" ובהחלט אין שום פסול בלומר לילד שישנם דברים שהם עדיין "גדולים" עליו, גם אם הוא רגיל שהוא מבין הכל" למה אתה מתכוון? כי על פניו לי זה נראה מאוד פסול.
 
מאוד פשוט

לא ממש הבנתי
" ובהחלט אין שום פסול בלומר לילד שישנם דברים שהם עדיין "גדולים" עליו, גם אם הוא רגיל שהוא מבין הכל" למה אתה מתכוון? כי על פניו לי זה נראה מאוד פסול.
מאוד פשוט
אם ילד יתעקש שאלמד אותו אינטגרלים אני אסביר לו שיש עדיין דברים שהוא צריך לפני בכדי להבין את זה.
 

aaa123

Member
אני ממש לא מסכים

מאוד פשוט
אם ילד יתעקש שאלמד אותו אינטגרלים אני אסביר לו שיש עדיין דברים שהוא צריך לפני בכדי להבין את זה.
אני ממש לא מסכים
לדעתי ילד בהחלט יכול להבין אינטגרלים. אינטגרל זה שטח שמתחת לעקומה ומעל ציר הX זה בהחלט דבר שאפשר להמחיש בציור,ולהראות לילד דוגמאות..
 
זכותך לא להסכים

אני ממש לא מסכים
לדעתי ילד בהחלט יכול להבין אינטגרלים. אינטגרל זה שטח שמתחת לעקומה ומעל ציר הX זה בהחלט דבר שאפשר להמחיש בציור,ולהראות לילד דוגמאות..
זכותך לא להסכים
לא אמרתי שילד לא יכול להבין אינטגרלים אלא שישנם שלבים שעליו ללמוד לפני. ברגע שהוא עובר אותם אין שום בעיה שהוא יבין אינטגרלים... מיותר לציין שזו היתה דוגמא בלבד ואינטגרל זה לא העיקר.
 
גם אני לחלוטין חולקת עליך

זכותך לא להסכים
לא אמרתי שילד לא יכול להבין אינטגרלים אלא שישנם שלבים שעליו ללמוד לפני. ברגע שהוא עובר אותם אין שום בעיה שהוא יבין אינטגרלים... מיותר לציין שזו היתה דוגמא בלבד ואינטגרל זה לא העיקר.
גם אני לחלוטין חולקת עליך
אם ילד מגלה עניין בדבר מסויים, יש להסביר לו ברמה שהוא כן יכול להבין ולתת לו את הגירוי החשיבתי שהוא מעוניין בו. לא יבין בצורה מושלמת? לא נורא, יבין בעתיד. להזיק זה לא יכול, ובהחלט יכול להועיל.
 
מממ,,,

לא ממש הבנתי
" ובהחלט אין שום פסול בלומר לילד שישנם דברים שהם עדיין "גדולים" עליו, גם אם הוא רגיל שהוא מבין הכל" למה אתה מתכוון? כי על פניו לי זה נראה מאוד פסול.
מממ,,,
ואת זה: "הבזבוז הכי גדול זה לקחת ילד מחונן וללמד אותו כללים ולתת לו ליישם אותם על תרגילים" הבנת? אני לא איך אפשר בלי כללים? אולי אפשר לא רק עם כללים - אבל בלי בכלל? ו"בזבוז" - אם כן הבנתי זו אמירה בעייתית מאד.
 
מתחיל להיות מעניין ../images/Emo13.gif

מממ,,,
ואת זה: "הבזבוז הכי גדול זה לקחת ילד מחונן וללמד אותו כללים ולתת לו ליישם אותם על תרגילים" הבנת? אני לא איך אפשר בלי כללים? אולי אפשר לא רק עם כללים - אבל בלי בכלל? ו"בזבוז" - אם כן הבנתי זו אמירה בעייתית מאד.
מתחיל להיות מעניין

אסביר שוב. במקום ללמד את המחונן את הכללים, צריך לתת לו לנסות וליצור את הכללים בכוחות עצמו.
 

aaa123

Member
אין שום סתירה בין הדברים

מתחיל להיות מעניין

אסביר שוב. במקום ללמד את המחונן את הכללים, צריך לתת לו לנסות וליצור את הכללים בכוחות עצמו.
אין שום סתירה בין הדברים
לא צריך לתת לילד בכלל ללמוד כללים מתוך שינון ולא מתוך הבנה אבל זה לא אומר שלא צריך ללמוד כללים כי יש כללים שילד לא יכול ליצור בעצמו וצריך ללמוד. הדוגמה של הכלל שכפל קודם לחיבור בפעולות חשבון שציפי הביאה היא דוגמה טובה כי אין סיבה אינטואיטיבית שכאשר אין סוגרים 4*2+3 יהיה שווה ל2+12 ולא ל4*5
 
זו לא סתירה

אין שום סתירה בין הדברים
לא צריך לתת לילד בכלל ללמוד כללים מתוך שינון ולא מתוך הבנה אבל זה לא אומר שלא צריך ללמוד כללים כי יש כללים שילד לא יכול ליצור בעצמו וצריך ללמוד. הדוגמה של הכלל שכפל קודם לחיבור בפעולות חשבון שציפי הביאה היא דוגמה טובה כי אין סיבה אינטואיטיבית שכאשר אין סוגרים 4*2+3 יהיה שווה ל2+12 ולא ל4*5
זו לא סתירה
ולדעתי זה בזבוז זמן. סדר פעולות חשבון אינו אינטואיטיבי. סדר פעולות חשבון אלו כללים הגיוניים והבאת את אחת הדוגמאות המאלפות שבהם בהחלט ניתן לילדים להגיע בכוחות עצמם. הציבי לילד מחונן אתגר ותשאלי אותו: 4*3+2= תראי לו שהוא יכול להגיע ל2 תשובות שונות ויהיה עליו לנסות ולהוכיח מה הדרך הנכונה. את תופתעי לטובה מהעושר המחשבתי-מתמטי של הילדים... על זה בדיוק אני מדבר. במקום לתת את הכללים, עדיף לתת לילד לנסות ולהגיע אליהם בעזרת חשיבה. מי שחושב שילדים לא יכולים, שיבושם לו
אני חושב שהם יכולים...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה