שאלות בנושא זחילה

liat ziv

New member
ערב טוב ושוב מזל טוב לפורום

נגה בת אוטוטו 8 חודשים לא עושה עדיין סימנים של זחילה, כשביא על הבטן היא נשענת על המרפקים ולא על כפות הידים. כשהיא על הגב היא מנסה להתרומם עם הראש ושרירי הבטן (כמו כפיפות בטן) כבר כמה ימים בעגלה היא נעזרת בפלסטיקה מקדימה ומגיעה לישיבה מלאה. האם אני צריכה להגביל אותה בעגלה שלא תתישב? מצד שני היא כל הזמן רוצה להתרומם ואני מפחדת שיתפסו לה שרירי הצוואר. תודה ליאת
 
בהצלחה רבה לפורום, שאלה:

חלי בת עשרה חודשים גוחנת על הבטן ומנסה להתקדם לאחר שתי דחיפות קימה בוכה, אינה נעמדת על שש לזחילה על אף שכבר נעמדת על חפצים , והולכת מסביב למיטה. האם יש דרך ללמד לזחול? שמעתי שזחילה חשובה מאד להתפתחות המוח ומונעת בעתיד בעיות קריאה. האם זה נכון? תודה רבה מראש ושוב בהצלחה
 

אורלי 31

New member
מזל טוב ובהצלחה

להתפתחות הפורום. יש לי תינוק בן 10 חודשים וחצי. הוא יושב ונעמד לבד בתמיכת חפצים אבל... הוא זוחל רק על גחון ולא על ארבע. האם יש דרך כלשהי לעודד אותו לזחול על ארבע? האם זה כל כך חשוב???
 

ויטסי

New member
מזל טוב להקמת הפורום

והרבה הצלחה
ושאלה לגבי הגדרות.. האם התקדמות על הגחון נחשבת לזחילה? האם כשאני נשאלת מתי הבת שלי התחילה לזחול אני יכולה לציין את הגיל שבו התקדמה על הגחון או רק מהרגע שבו התקדמה של 6? אם ישנם מאמרים מקצועיים בנושא, אשמח אם תוכלו להפנו אותי. תודה וסופ"ש נעים.
 

afarsemom

New member
הבת שלי בת 8 חודשים

מאז לידתה היא שוכבת המון על הבטן. היא הרימה ראש מהר מאד, התחילה להתהפך לשני הצדדים משני הכיוונים והיום מתרוממת על ידיים ישרות ועל המרפקים לסרוגין בהתאם להושטת הידיים והמשחקים שלה. היא מסתובבת סביב צירה, והיא דוחפת את עצמה מעט אחורה. בהתחלה נראה כאילו היא מתקדמת מאד מהר מבחינה מוטורית אבל בחודשים האחרונים אין הרבה שינוי. היא לא מרימה את האגן בכלל ולא מתקרבת בכלל לחשוב על זחילה. שכיבה על הגב היא מעדיפה הרבה פחות ומתהפכת מיד על הבטן. כשהיא שוכבת על הגב היא משחקת עם הרגליים אבל לא מקרבת אותם אל הפה. האם קיים פיגור בהתפתחות על פי טבלאות הנורמה? אני מבינה שיש חוסר איזון בין חוזק רב של השרירים המישרים לבין חולשה יחסית של השרירים המכופפים .מה עלי לעשות כדי לחזק את החלק של השרירים המכופפים? וכיצד אני יכולה לעודד אותה להרים אגן?
 

כדורית1

New member
מזל טוב לפורום החדש

לאחותי יש תינוק בן שנה וחודשיים לא זוחל, לא עומד יושב כי הושיבו אותו כמעט ולא מהתפך מהגב לבטם הוא החל לזחול עם הטוסיק כדי לאחוז בצעצועים הוא מגיש את היד בעדינות ומאוד לאט . אני יעצתי לה לקחת לטיפול או לאבחון אבל היא חושבת שהכל בסדר איתו זה ילד ראשון שלה מה לעשות ???
 
ריכזתי כמה שאלות... ../images/Emo140.gif

איתי בן 7 חודשים, הבנתי שבגיל הזה אמורים להבין את משמעות משחקי "קוקו". זה נכון? הוא לא ממש בעניין. מחייך כשמשחקים איתו, אבל לא נראה שהוא ממש מבין מה הקטע... בנוסף, אשמח לדעת איזה משחקים אני יכולה לשחק איתו בגיל הזה, כי בין הדיגדוגים, השירים, הצעצועים והטיולים אני מרגישה שבכל זאת אני מפספסת דרך לתקשר ולשחק איתו בצורה ששנינו נהנה. שאלה לגבי התפתחות מוטורית - הוא עומד על 6 ומתנדנד, אבל לא זוחל עדיין. אתמול הוא התיישב לראשונה, כלומר - לא ממש. שתי הרגלים קדימה, אבל הוא נשען עליהן ולא מצליח להתרומם (עם פרצוף המום - איך הגעתי למצב הזה?!
). האם יש אפשרות לעזור לו, או להניח לו לנפשו? תודה ובעיקר תודה על היוזמה הברוכה
 

gcohen12

New member
מזל טוב ושאלת זחילה...

בתי בת תשעה וחצי שבועות. היא מבלה זמן רב עם הבטן, על כפות הידים או על המרפקים. מתהפכת, זוחלת אחורה וציר. עדיין לא זוחלת על ארבע ומרימה מעט מאוד את הישבן (לפרקי זמן של שניות מועטות). היא אוהבת לנפנף ברגליה באויר. נראה כי ידיה הרבה יותר חזקות מרגליה והיא יכולה למשוך את כל גופה בעזרת הידיים. כל נסיונותינו לעודדה להרים ישבן או להתחיל לזחול, לא ממש הצליחו (לשם אותה בין שתי רגלים ולעודד עם צעצוע לעבור מעליהם או לשם אותה על כרית או מדרגה וכו'). מה עוד ניתן לעשות כדי לעודד אותה לזחילה ולישיבה? (לא יושבת לגמרי באופן עצמאי). המון תודה.
 
לאמא של חלי שלום

כיצד נעשה המעבר משכיבה על הבטן לעמידה? האם לא דרך עמידת שש ועמידה על הברכיים? האם חלי יודעת להתיישב לבד?
 
אורלי שלום ותודה

תעודדי אותו לטפס מעל מכשולים נמוכים, לטפס מעל הרגל שלך ועלייך, לטפס על מדרגות, בקיצור מכשולים שדורשים את השימוש עם הברכיים. הניחי אותו במשטחים שלא נעים לזחול עליהם על גחון כגון דשא, או ללא בגד על שטיח. הוא מכיר את הברכיים והוא משתמש איתם במעברים לעמידה ומעמידה ולא צריכה להיות לו בעיה לזחול עליהם. האם זה חשוב? זה עוד למידה ותרגול למוח, לשלד ולשרירים לאפשרויות תנועה שתורמות ומשפרות גם פעולות נוספות.
 
לכדורית

ע"פ מה שתיארת גם אני בדיעה איתך שכדאי לבדוק . הסבת את תשומת ליבה של אחותך אבל כנראה שהיא לא מעוניינת כרגע להקשיב לך. אולי היא מודעת לבעיה ונמצאת במעקב רפואי ולא רוצה לשתף ואולי היא מעדיפה להתעלם מהענין . בכל מקרה היא האמא שלו ואת את שלך עשית.
 

hagitb1

New member
אני אמנם לא אשת מקצוע בנושא

אבל יש לי תינוקות בת 8 חודשים. גם אני קראתי שהם צריכים לדעת את משמעות ה"קוקו" ואני משחקת קוקו עם הבת שלי. כרגע היא לא עושה לבד קוקו אבל צוחקת כשאני משחקת איתה בקוקו. הבנתי שהחשיבות של "קוקו" היא בקביעות אובייקט ואני חושבת שלבת שלי יש כבר קביעות אובייקט. כשנופל לה כדור מהיד ונעלם לה משדה הראיה היא מתחילה לזחול לכיוון שהוא נפל כדי למצוא אותו ולקחת אותו. אצלינו הישיבה והזחילה באה ביחד אולי ישיבה כמה ימים לפני. לגבי הזדקפות בישיבה, אני הולכת עם ליה לקורס ליווי התפתחותי ושמה עבדו איתנו על השרירים הזוקפים בגב: פשוט להרים את החולצה ולהעביר את הציפורניים או מגבון לח או קרם גוף סמוך לעמוד השדרה מלמטה למעלה הפעולה הזו גורמת לגב להזדקף. אני לא יודעת אם זה קשור אבל כבר באותו יום שחזרנו מהקורס ליה התיישבה באופן זקוף. יצא ארוך, מקוה שעזרתי
 
נראה לי שיש טעות בגיל

אולי הכוונה לתשעה וחצי חודשים . אני מקשרת את תשובתי לאפרסמון כי נשמע לי שהדברים יוכלו לעזור גם לכם
 
משחקי קוקו וישיבה

חיוך הוא אחד הסימנים להבנה. אם איתי מחייך כשאת מתגלה לו מאחורי החפץ שמסתיר אותך. אם הוא שמח שחזרת פתאום אז הוא מבין. ייקח עוד זמן עד שילמד להוריד בעצמו מטפחת או מגבת שמכסה את פנייך או את פניו. לא נשמע לי שאת מפספסת משהו. אני מציעה פשוט לדבר על הדברים היומיומיים והשגרתיים שאתם עושים. זה מרתק מאד. תראי גם את שרשור הצעצועים ההתפתחותיים תוצרת בית שלנו כדי לקבל עוד רעיונות. לגבי התיישבות: אני מציעה לתת לאיתי ללמוד לבד. נראה שהוא בדרך הנכונה.
 
לויטסי שלום

התקדמות על הגחון נקאת זחילת גחון התקדמות על שש היא זחילת שש. שתי האופציות נחשבות לזחילה. ואם ביתך כבר זוחלת על גחונה ( או "גוחנת" כפי שנהוג לומר בפורום הורים לתינוקות) אז את יכולה לומר שהיא התחילה לזחול.
 

ויטסי

New member
תודה רבה על ההתייחסות, ולמען האמת

היא התקדמה על הגחון מגיל 6ח' ועד גיל 8ח'. וכשנשאלתי ע"י אשת מקצוע, לפני כשבוע אם היא כבר זוחלת, השבתי שכן, אומנם גחון עד גיל 8ח' וכבר חודש שמתקדמת על שש; אז היא השיבה ובמלים שלה"את יודעת שהתקדמות על גחון לא נחשבת זחילה?!". ולכן היה לי חשוב להיזכר מעט בהגדרות.. להבא. המון תודות, ויטסי.
 
למעלה