שאלות בנושא זחילה

אפרסמון שלום

בשכיבה על הגב תוכלי לעודד הרמת רגליים ושליחת ידיים אל הרגליים ע"י כך שתתלי על כפות הרגליים צעצוע מעניין או תדביקי עליהם מדבקה צבעונית ( רק חשוב להשגיח שהמדבקה לא תגיע אל הפה). הרמת הרגליים מחזקת את שרירי הבטו התחתונה ותעזור גם לסייע בהתרוממות לעמידת שש. אם ביתך לא אוהבת לשכב על הגב נסי להשכיב אותה על הגב כשהאגן מורם מעט על כרית קטנה או נסי שכיבה על פוף. כמו כן תוכלי לשחק איתה במשחקים של הובלת כפות הרגליים אל הפנים ( אפשר לשלב זאת עם דקלום על חלקי הפנים להגברת העניין)
 
כל הכבוד על מהירות התגובה

חלי לא נעמדת כאשר היא שוכבת על הבטן אך כשהיא על הגב היא נתפסת בדברים מתישבת ונעמדת חלי מתישבת לבד רק ממצב שכיבה על הגב
 
לאמא של חלי

כנראה שחלי דילגה על שלב ההזדקפות ממצב שכיבה על הבטן ולכן קשה לה לזחול והיא מעדיפה להתרומם לישיבה ועמידה ממצב של שכיבה על הגב. נתחיל מהסוף: יש דרך ללמוד לזחול! אני מציעה לכם לגשת לאיש מקצוע שעוסק בהתפתחות מוטורית על מנת לקבל הנחיה מתאימה כיצד ללמד את חלי להתרומם ממצב שכיבה על הבטן לעמידת שש ומשם לזחול.
 

נאוה שפ

New member
סליחה שאני מתערבת, רוצה קצת להרגיע.

זה נכון שזחילה חשובה מאוד. וזה נכון שרוב התינוקות עם קשיים בלמידה, מתגלה שדילגו על שלב הזחילה, אבל, וזה אבל גדול: זה לא בהכרח שאם התינוק לא זחל אז יהיו לו קשיים. הקורלציה לא הולכת בכיוון ההפוך. אז קודם כל להירגע! וכן אפשר לגשת לרופא ילדים שיפנה לאבחון פיזיותרפיה. לא מחכה לך שום דבר מסובך!!!!
 
עם מטפל טוב זה אפילו יכול להיות

כייף. מזהים איפה הקושי ומדריכים איך לגרות ולשחק בדרך שתעודד את חלי להפעיל את גופה בכיוונים שלא חשבה עליהם קודם או שהיו קודם קשים מידי עבורה.
 
לליאת זיו שלום

גם אם תרצי לא תוכלי להגביל את נגה בעגלה ולכן אין טעם וצורך להילחם. מה שכדאי לעשות הוא לא להושיב מעבר לשעת הטיול בעגלה על מנת שיווצר גירוי לנגה להתרומם בעצמה משכיבה על הבטן כשתרצה להתיישב. אם עדיין אין התרוממות על כפות הידיים יתכן שיש חולשה מסויימת בחגורת הכתפיים. כדאי לבדוק ואם זה המצב כדאי לקבל הנחיה לתרגילים מתאימים לחיזוק חגורת הכתפיים.
 
למעלה