שבועיים מאוזן גל T,קרטיס ומשה כנסו

pattos

New member
אני יכול להגיד לך מנסיון

שבאחוזי שומן של 25 עד 12% אני לא אבדתי שריר בכלל בPSMF. למרות שבסביבות ה12% היו כמה ימים בשבוע שאכלתי יותר ירקות ממה שהיה צריך... וקצת יותר שומן ממה שהיה צריך. כרגע אני מנסה לחזור לעצמי מבחינת הכוח והכושר האנאירובי שאבדתי בתקופת מנוחה ואז להריץ שבועיים PSMF (אם יהיה צורך) ואז לעשות UD2 או CKD אחר.
 

iron25

New member
לפי התרשמותי מעובי הספר ובהתחשב

בעובדה שהוא כתוב בשפה "האהובה" עלי אנגלית, אני מעריך שיקח לי כמה חודשים עד שאוכל להתחיל בדיאטה...
 

קטריס

New member
ב-UD2 טובעים גם בימים אחרים

כמו ים של חומצת חלב, ים של פלוצים, וכו
 

pattos

New member
זאת דיאטת קראש

הדרך המהירה ביותר לרדת בשומן עם מינימום ירידה במסת שריר. משהו DE BEST! יש ספר של לייל מקדונלד, The rapid fat loss handbook
 

קטריס

New member
PSMF = protein sparing modified

fast. אם אנסה להסביר אני בכל אופן אתרגם את הקטע הבא לעברית אז מדוע שלא פשוט אביא אותו לקריאתכם! פוסט של לייל מקדונלד: I'm finding that people are totally unclear on what a PSMF actuall is based on the questions they are asking. Please read the following. Then read it again and maybe a third time to make sure you are clear on what it is. The PSMF is an attempt to maximize fat loss while minimizing body protein loss. Basically they looked at starvation first, which generates scads of fat loss but you lose too much body protein. So someone thought "Hey, what if we just provide protein, we can keep calories ass low, maximize fat loss and hopefully minimize body protein loss." Over time they figured out that 1.5 g/kg lean body mass of protein and NOTHING ELSE (ok, you get some veggies and vitamins/minerals) did this. That is what a PSMF is, 1.5 g/kg lean body mass of protein, some veggies, vit/min supplements and NOTHING ELSE. No fat, no carbs (or as minimal as you can make them). I have modified this further. Protein is adjusted based on level of leanness and activity. Get you fish oils at 6X1 g/day. But that's it. מתאמני משקולות עושים PSMF בצירוף עם אימוני גוף מלאים בעבודת חזרות נמוכה וכבדה ובמעט סטים, בתדירות כזו או אחרת (בין שלושה בשבוע לאחד כל 4-5 ימים). בספר של שלייל מקדונלד The rapid fat loss handbook יש גישת הדרכה טובה לאיך לגשת ל-PSMF על בסיס הנתונים הפיזיים שלך. כמה חלבון לאכול? כל כמה זמן לקחת הפסקה מהדיאטה ובאיזה אורך - ארוחה אחת? 5 ימים? שבועיים? ואיך מומלץ להתאמן. אני באופן אישי מעדיף גישה שמרשה הן יותר קלוריות (ופחמימות) והן יותר פעילות פיזית (בעיקר יותר אירובי ושילוב של עבודה כבידה עם עבודת סיבולת) אבל כל אחד והדרך שלו. ו-PSMF שנעשה נכון אכן מפיק איבוד שומן משמעותי (במחיר סיזיפי שעשוי לרומם אותך לדרגת נזיר זן ולהגישך אל הנירוונה).
 

Gal T

New member
ובנימה סזיפית זו, הגרסה השנייה לשם;

הינה 'Protein sparing motha' fucka
 

yuvalfrr

New member
שאלה בנוגע ל PSMF

האם דיאטה כזו לא מפילה את המטבוליזם לרצפה אחרי כמה שבועות?
 

קטריס

New member
התשובה הבלתי לא ברורה לחלוטין

היא כן. המטאבוליזם שלך נשאב לריצפה כמו קציץ ירק במטחן האשפה, אך אל חשש! PSMF הנעשה נכון כולל בתוכו הפסקות בנות מספר קלוריות גבוהה כדי לאושש מעט את חילוף החומרים ולהפוך חלק מההסתגלויות לדיאטה שהגוף עבר. ישנן הפסקות קצרות בזמן הדיאטה כמו למשל ארוחה או חצי יום או משהו, תלוי. ישנן הפסקות בין 'בלוקים' בדיאטה, כמו נגיד 3-4 ימים מאזן מאוזן לפני שאתה ממשיך לעוד ככה וככה ימים של דיאטה. בנוסף בגישה נכונה גם תדע איך לצאת מן הדיאטה בהדרגה, ולא ישר לעבור לאכילה חופשית. לאחר הדיאטה יש פרק הסתגלות בו מציגים בהדרגתיות יותר ויותר קלוריות (בעיקר פחמימות וגם שומן) לתפריט. זאת כדי לתת זמן לחילוף החומרים להתאושש ולהסתגלויות הגוף לדיאטה לעבור.
 

pattos

New member
מטבוליזם נשאב לרצפה?

זה באמת לא כזה משמעותי... מדובר פה בקנה מידה של 100-200 קל' EXTRA מלבד הLBM שאבד. זה לא כזה עקרוני בגרעון קלורי גדול שPSMF ביחד עם אירובי יכול לייצר
 

קטריס

New member
לא יודע בכמה מסתכם השינוי

אבל אל תחשוב על זה במספרים נטו, תחשוב על זה במובנים של איכות חילוף החומרים ובמיוחד למה קורה לפרופיל ההורמונים של הגוף.
 

pattos

New member
כמובן ../images/Emo13.gif

אבל הבעיה בדיאטות ממושכות וחריפות היא שאתה מאבד שריר ואחרי הדיאטה אתה לא תעלה בשריר אלא בשומן (בעודף קלורי), הירידה של חילוף החומרים היא לא גורם כל כך משמעותי.
 

קטריס

New member
ולכן בדיוק ישנה דרך נכונה לביצוע

דיאטות קיצוניות כגון PSMF כדי למזער את איבוד השריר והכוח (במיוחד בעזרת אימונים נכונים) ולמתן עד כמה שניתן את הסתגלות הגוף לדיאטה (בעזרת הפסקות מהדיאטה בהתאם לקטגוריית המשקל שלך). בנוסף כשיוצאים מן הדיאטה או לשבועיים הפסקה במאזן מאוזן, הצגת הקלוריות בחזרה היא הדרגתית. שים לב! דווקא אנשים מדווחים על *המשך* ירידה בשומן לפעמים, כשהם מציגים בחזרה קלוריות בהדרגה בשלב היציאה מן הדיאטה/הפסקה באמצע בת שבועיים. בנוסף בתאוריה, עוצמת הסתגלות הגוף לדיאטה גם מושפעת מהמרחק שלך מה-setpoint. אדם הנמצא די מעל ה-setpoint שלו יכול בתאוריה להישאר די הרבה זמן על גישות מאוד קיצוניות כגון PSMF ולא לחוות הסתגלות משמעותית לדיאטה. לאדם הנמצא מתחת ל-setpoint יהיה קשה יותר לשמר שריר וכוח ב-PSMF. זהו פשוט כלי עבודה. יש לנתץ ראיה מסויימת ששולטת בהרבה מפורומי האימונים, והיא שאם אמצעי אימונים מסויים לא טוב ב-100% מהזמן אז הוא לא טוב בכלל. שטויות! ישנם כלי עבודה שיכולים להיות לעזר רב מאוד במצבים מסויימים, ולנזק רע מאוד באחרים. הכל תלוי אם יודעים איך להשתמש בהם נכון, ומתי. זה נכון לגבי המון דברים מ-PSMF לדדליפט לסטרואידים וכו.
 
למעלה