שבוע לפני הרגע הענק !

מצב
הנושא נעול.

amirv

New member
לא מדויק

פשוט מאוד.
במחלף בן שמן (מפגש הכבישים 1, 443, 444 ו-6) יורדים מכביש 1 ונוסעים בעקבות השילוט למודיעין. מהרגע שיורדים מהכביש נשארים כל הזמן על הכביש שאליו ירדנו. זה כביש 443, הנכנס לעיר ירושלים והופך בתוכה לכביש בגין דרום. ככה שבעצם ממחלף בן שמן ועד לתחנת מלחה יש רק רמזור אחד ובלי פניות. הרמזור של קצה כביש בגין והמפגש שלו עם רחוב גולומב.
לא מדויק
בתור אחד שטוחן את 443, להלן פירוט הצמתים רמזור בצומת מתקן אדם, בדרך כלל ירוק ארוך מאד רמזור בכניסה לא.ת. מודיעין (בינתיים עדיין ירוק נוח כי הא.ת. עוד לא מפותח שני רמזורים בצומת שילת (T כפול, שמאלה למודיעין עילית וימינה למודיעין, בד"כ מחכים מחזור אחד אדום) רמזור מכבים/רעות (בדרך כלל בגל אדום עם שילת) נסיעה רצופה עד רמזור גבעון/גבעת זאב (בד"כ מחכים כמה שניות באדום) רמזור עטרות והמחסום אחריו, אם אין התרעה הוא מעכב באיזה 4 דקות. חיבור לבגין והרמזור בקצה בגין. בד"כ רמזור נוח. ככה שלמרות שבקטע בשטחים נוסעים 120 קמ"ש ושהנסיעה קצרה יותר מכביש 1, בסופו של דבר זמן ההגעה זהה כמעט לחלוטין, רק בשעות הבוקר יש לחלופה הזו יתרון ברור על פקק מוצא.
 

קובי לו

New member
אמיר ויגודסקי היקר

לא מדויק
בתור אחד שטוחן את 443, להלן פירוט הצמתים רמזור בצומת מתקן אדם, בדרך כלל ירוק ארוך מאד רמזור בכניסה לא.ת. מודיעין (בינתיים עדיין ירוק נוח כי הא.ת. עוד לא מפותח שני רמזורים בצומת שילת (T כפול, שמאלה למודיעין עילית וימינה למודיעין, בד"כ מחכים מחזור אחד אדום) רמזור מכבים/רעות (בדרך כלל בגל אדום עם שילת) נסיעה רצופה עד רמזור גבעון/גבעת זאב (בד"כ מחכים כמה שניות באדום) רמזור עטרות והמחסום אחריו, אם אין התרעה הוא מעכב באיזה 4 דקות. חיבור לבגין והרמזור בקצה בגין. בד"כ רמזור נוח. ככה שלמרות שבקטע בשטחים נוסעים 120 קמ"ש ושהנסיעה קצרה יותר מכביש 1, בסופו של דבר זמן ההגעה זהה כמעט לחלוטין, רק בשעות הבוקר יש לחלופה הזו יתרון ברור על פקק מוצא.
אמיר ויגודסקי היקר
אבי תמיד אמר לי : "אתה יודע למי מראים חצי עבודה? " רמז, הוא התכוון לחיה שאביתר ומאיר שפירא מאוד אוהבים. למה אני שואל זאת? מפני שאם היית קורא את כל השרשור היית רואה שתכף ומיד תיקנתי את עצמי. התכוונתי שמהמחסום של עטרות ועד תחנת מלחה יש רק רמזור אחד והוא בקצה הדרומי של בגין דרום במפגש עם רחוב גולומב. ממחסום עטרות ועד תחנת הרכבת מלחה יש כ-12 או 13 או 14 ק"מ. מהיציאה מת"א ועד לתחנת מלחה יש 8 רמזורים סה"כ. 1 בלבד בתוך העיר ירושלים אם באים מכביש 443.
 

קובי לו

New member
הכוונה לרמזור אחד מהכניסה

כן...באמת בקטע הזה יש שלט של סוף
כביש מהיר...ומרגישים את זה בכביש....אבל נראה לי שזה גם תלוי לאן בי-ם אתה צריך...איך נוסעים מגוש דן דרך 443???
הכוונה לרמזור אחד מהכניסה
לעיר ירושלים. מהקטע שבו יש תמרור שטח בנוי ועד למלחה יש רק רמזור אחד.
 

mucool2

New member
מתחנת ת"א מרכז זה 80 דקות +

אם אני יוצא בבוקר 30 דקות לפני
הרכבת + 75 דקות עד מלחה + 20 דקות בתוך העיר הרי שזה שעתיים עד שעתיים וחמש דקות להגיע לעבודה. כן, בגדול זה שעתיים עד שעתיים ורבע בכל כוון. לא משתלם כלכלית ולא מבחינת זמן. מה שכן, זה חוסך עצבים ועייפות. לפעמים הנהיגה, עם העליות והירידות והסיבובים וכל המשוגעים על הכביש והבלגן במחסום (דרך 443, פעמיים בחודש יש עיכוב במחסום) זה דבר מתיש ומרגיז. אני נהנה לנהוג, אולי חולה הגה, אבל לעתים אין לי כח לנהיגה הזאת בסוף יום עבודה. חוץ מזה שאני חולה רכבות... אז פעם בשבוע זה יקח שעה יותר. אז מה. או שארדם או שאקרא משהו או שסתם אסתכל על הנוף (יש יותר שעות אור, עברנו לשעון קיץ...).
מתחנת ת"א מרכז זה 80 דקות +
 

קובי לו

New member
אגב, אם הייתי נוסע באוטובוס

מעניין אותי לדעת כמה זמן זה יקח
ההערכה שלי: קצת יותר משעתיים בכל כיוון.
אגב, אם הייתי נוסע באוטובוס
זה היה לוקח לי רק טיפה פחות או לפעמים אותו דבר. מהבית שלי בקו 400 עד י-ם בבוקר זה כשעה ועשרים דקות. אוטובוס פנימי בי-ם על גופתי המתה, תרתי משמע. לכן או הליכה, שזה בלתי ישים כי המרחק הוא של יותר משעה הליכה, או מונית ספיישל ונסיעה של כ-15 דקות. סה"כ שעה ו-35 עד שעה ו-50 דקות. אלטרנטיבה אוטובוסית שניה. קוים 60,61,65 לסבידור. משם קו 480. עד לרכבת 15 דקות נסיעה. 5 דקות המתנה. שעה ו-5 דקות לתחנה מרכזית י-ם, מונית ספיישל למטה עוד 15 דקות. סה"כ : שעה ו-40 אם אין פקקים. שעתיים אם יש פקקים. כלומר רק רבע שעה פחות מהרכבת, כאשר מוסכם על כולנו שזמן הנסיעה שלה לא משהו, וכן העבודה שלי היא לגמרי בקצה השני של ירושלים מהרכבת. אולם, כביש בגין + רכב צמוד בתוך ירושלים אכן מקצרים בהרבה את הזמנים. מסקנה, המון ירושלמים שצריכים לאזורים הקרובים בת"א לרכבת יוכלו לסוע עם רכבם עד מלחה, סיפור של בין 3 דקות ל-20 דקות לכל היותר (מפסגת זאב, גבעה צרפתית, רמות אשכול, רמת שלמה, סנהדריה, הר הצופים) ומשם רכבת לתוך ת"א. ככה יש מהבית ועד לקריה/עזריאלי/בורסה שעה ו-40 דקות. ממילא במכונית בבוקר זה שעה וחצי. ומה עם החניה, מה עם העצבים והשחיקה הן של המכונית הן של הגוף והן של הנפש ???
 

OMER G17

New member
אתם יודעים מה מעצבן אותי??.

אגב, אם הייתי נוסע באוטובוס
זה היה לוקח לי רק טיפה פחות או לפעמים אותו דבר. מהבית שלי בקו 400 עד י-ם בבוקר זה כשעה ועשרים דקות. אוטובוס פנימי בי-ם על גופתי המתה, תרתי משמע. לכן או הליכה, שזה בלתי ישים כי המרחק הוא של יותר משעה הליכה, או מונית ספיישל ונסיעה של כ-15 דקות. סה"כ שעה ו-35 עד שעה ו-50 דקות. אלטרנטיבה אוטובוסית שניה. קוים 60,61,65 לסבידור. משם קו 480. עד לרכבת 15 דקות נסיעה. 5 דקות המתנה. שעה ו-5 דקות לתחנה מרכזית י-ם, מונית ספיישל למטה עוד 15 דקות. סה"כ : שעה ו-40 אם אין פקקים. שעתיים אם יש פקקים. כלומר רק רבע שעה פחות מהרכבת, כאשר מוסכם על כולנו שזמן הנסיעה שלה לא משהו, וכן העבודה שלי היא לגמרי בקצה השני של ירושלים מהרכבת. אולם, כביש בגין + רכב צמוד בתוך ירושלים אכן מקצרים בהרבה את הזמנים. מסקנה, המון ירושלמים שצריכים לאזורים הקרובים בת"א לרכבת יוכלו לסוע עם רכבם עד מלחה, סיפור של בין 3 דקות ל-20 דקות לכל היותר (מפסגת זאב, גבעה צרפתית, רמות אשכול, רמת שלמה, סנהדריה, הר הצופים) ומשם רכבת לתוך ת"א. ככה יש מהבית ועד לקריה/עזריאלי/בורסה שעה ו-40 דקות. ממילא במכונית בבוקר זה שעה וחצי. ומה עם החניה, מה עם העצבים והשחיקה הן של המכונית הן של הגוף והן של הנפש ???
אתם יודעים מה מעצבן אותי??.
ירוושלים נפגעה קשה מהאינתיפאדה האחרונה כי לא מספיק שגם ככה מעמדה ירד גם לא היה אפשר יותר לבלות בה או לנסוע באוטובוס בלי סכנה ממש מוחשית למות...אבל הזמנים האלה עברו הגדר שהולכת ומושלמת סביב העיר והרגיעה היחסית הורידו בצורה דרסטית את כמות הפיגועים בי-ם בכלל לי אישית אין שום בעיה לקחת אוטובוס בתוך העיר או ללכת למרכז העיר ואני חושב שכולם צריכים להפנים שהתקופה הזאת עברההה!
 
קוים 400 או 402 לא טובים?

שבוע לפני הרגע הענק !
בעוד שבוע בדיוק, יתרחש הארוע שאני אישית מחכה לו כבר שנה וחצי. אני כבר שנה וחצי עובד בעיר הבירה ונאלץ יום יום לסוע מב"ב לי-ם ללא שום אלטרנטיבה נורמלית למכונית שלי. וזהו. סוף סוף אוכל לסע ברכבת לעבודה ! אמנם הרכב שלי הוא רכב חברה אך אני משוכנע שלפחות פעם בשבוע אסע עמו מהמטה שליד גבעת התחמושת ועד לחניון מלחה (נסיעה של בין 12 ל-22 דקות) אחנה אותו שם ואקח את הרכבת לתל-אביב. אין לכם מושג עד כמה הנהיגה הזו מעייפת. בתוך ת"א אין לי בעיות. או שחברה שלי תאסוף אותי מהרכבת או שאקח את אחד הקוים הבאים : 61,62 ו-72. מהדירה שלי, למחרת, לרכבת יש את 60,61,65 (62 ו-72 הם רק מהרכבת אלי כיוון שבאזור שלי המסלול נכנס לרחובות אחרים). בעוד שבוע מהיום ועשר דקות...
קוים 400 או 402 לא טובים?
 

קובי לו

New member
לא נוסע באוטובוסים בינעירוניים

קוים 400 או 402 לא טובים?
לא נוסע באוטובוסים בינעירוניים
לעולם אני או ברכב הפרטי שלי או ברכבת. מבחינתי נסיעה באוטובוס דן עד לארלוזורוב זו סוג של פשרה והקרבה. אל תשווה את הנוחות שברכבת, בתנאי שיש לך מקום ישיבה, לכסאות הצפופים של אוטובוס בינעירוני (גם בתנאי שיש לך מקום ישיבה. בקו 400 הרבה עומדים). ברכבת יש גם מזנון, שירותים (לפעמים אני מנצל אפילו את שני היתרונות הללו) וכן עוד לא היה אף פיגוע התאבדות בתוך הקרונות, להבדיל מאוטובוסים אפילו בינעירוניים. כמו כן לרכבת יש את הלו"ז שלה, שבד"כ המקסימום הנפוץ הוא גג 10 דקות איחור לעומת אי ידיעה טוטלית לגבי זמן הנסיעה של אוטובוס בינעירוני. לא סתם אוטובוס בינעירוני אלא קו (400 וגם 402) שעושה מלא רונדלים בתוך בני ברק. רק מהבית שלי ועד למחלף קוקה קולה זה עשוי לקחת בקו הזה משהו כמו 20 דקות. אם יש פקקים אפילו 30 עד 35 דקות. לעומת במכונית הפרטית שלי מהדירה ועד לקוקה קולה בין 4 ל-9 דקות. לרכבת יש גם הרבה הרבה הרבה פחות תאונות בהן נפצעים/נהרגים הנוסעים שלה. אם כבר אם כבר אם כבר אוטובוס בינעירוני אזי מהרכבת קו 480.
 
אבל זמן ההגעה עד 480 לא מתקזז

לא נוסע באוטובוסים בינעירוניים
לעולם אני או ברכב הפרטי שלי או ברכבת. מבחינתי נסיעה באוטובוס דן עד לארלוזורוב זו סוג של פשרה והקרבה. אל תשווה את הנוחות שברכבת, בתנאי שיש לך מקום ישיבה, לכסאות הצפופים של אוטובוס בינעירוני (גם בתנאי שיש לך מקום ישיבה. בקו 400 הרבה עומדים). ברכבת יש גם מזנון, שירותים (לפעמים אני מנצל אפילו את שני היתרונות הללו) וכן עוד לא היה אף פיגוע התאבדות בתוך הקרונות, להבדיל מאוטובוסים אפילו בינעירוניים. כמו כן לרכבת יש את הלו"ז שלה, שבד"כ המקסימום הנפוץ הוא גג 10 דקות איחור לעומת אי ידיעה טוטלית לגבי זמן הנסיעה של אוטובוס בינעירוני. לא סתם אוטובוס בינעירוני אלא קו (400 וגם 402) שעושה מלא רונדלים בתוך בני ברק. רק מהבית שלי ועד למחלף קוקה קולה זה עשוי לקחת בקו הזה משהו כמו 20 דקות. אם יש פקקים אפילו 30 עד 35 דקות. לעומת במכונית הפרטית שלי מהדירה ועד לקוקה קולה בין 4 ל-9 דקות. לרכבת יש גם הרבה הרבה הרבה פחות תאונות בהן נפצעים/נהרגים הנוסעים שלה. אם כבר אם כבר אם כבר אוטובוס בינעירוני אזי מהרכבת קו 480.
אבל זמן ההגעה עד 480 לא מתקזז
עם הרונדלים בבני ברק?
 

mister K

New member
מצטער לבשר לך

לא נוסע באוטובוסים בינעירוניים
לעולם אני או ברכב הפרטי שלי או ברכבת. מבחינתי נסיעה באוטובוס דן עד לארלוזורוב זו סוג של פשרה והקרבה. אל תשווה את הנוחות שברכבת, בתנאי שיש לך מקום ישיבה, לכסאות הצפופים של אוטובוס בינעירוני (גם בתנאי שיש לך מקום ישיבה. בקו 400 הרבה עומדים). ברכבת יש גם מזנון, שירותים (לפעמים אני מנצל אפילו את שני היתרונות הללו) וכן עוד לא היה אף פיגוע התאבדות בתוך הקרונות, להבדיל מאוטובוסים אפילו בינעירוניים. כמו כן לרכבת יש את הלו"ז שלה, שבד"כ המקסימום הנפוץ הוא גג 10 דקות איחור לעומת אי ידיעה טוטלית לגבי זמן הנסיעה של אוטובוס בינעירוני. לא סתם אוטובוס בינעירוני אלא קו (400 וגם 402) שעושה מלא רונדלים בתוך בני ברק. רק מהבית שלי ועד למחלף קוקה קולה זה עשוי לקחת בקו הזה משהו כמו 20 דקות. אם יש פקקים אפילו 30 עד 35 דקות. לעומת במכונית הפרטית שלי מהדירה ועד לקוקה קולה בין 4 ל-9 דקות. לרכבת יש גם הרבה הרבה הרבה פחות תאונות בהן נפצעים/נהרגים הנוסעים שלה. אם כבר אם כבר אם כבר אוטובוס בינעירוני אזי מהרכבת קו 480.
מצטער לבשר לך
אבל נסיעה ברכבת (כולל הנסיעה עד תחנת הרכבת) תיקח לך בערך כפול מהזמן שתיקח לך נסיעה בקו 400 שהוא האופציה המהירה ביותר בשבילך עד שייפתח קו הרכבת המהיר דרך מודיעין בשנת 2009.
 

קובי לו

New member
ההבדל בזמן הוא, מקסימום, 30

מצטער לבשר לך
אבל נסיעה ברכבת (כולל הנסיעה עד תחנת הרכבת) תיקח לך בערך כפול מהזמן שתיקח לך נסיעה בקו 400 שהוא האופציה המהירה ביותר בשבילך עד שייפתח קו הרכבת המהיר דרך מודיעין בשנת 2009.
ההבדל בזמן הוא, מקסימום, 30
דקות יותר, בכולל, לרעת הרכבת. לא אכפת לי תוספת אותן 30 דקות. וחוץ מזה, במלחה יש לי חניה חינם, מה שאין לי באזור התחנה המרכזית בי-ם. ככה בסוף היום אני יוכל לסוע מהמשרד במטה עד למלחה, נסיעה של כ-20 דקות ולסוע עוד 78 דקות עד ארלוזורוב ומשם עוד בין 10 ל-25 דקות (או מונית ספיישל או חברה שלי או קוים 61,62,72) עד לדירה. זמן כולל 125 דקות, במקרה הרע, שזה שעתיים (ו-5 דקות). אם ארצה לחזור באוטובוס מי-ם לת"א, היכן אחנה את מכוניתי בירושלים? אין חניה חינם באזור התחנה המרכזית. כאמור, בתור חובב רכבות לא אכפת לי פעם בשבוע לבזבז את אותה חצי שעה שלוקח יותר ברכבת. הרכבת הרי לא תהיה עמוסה מדי (כי בכל זאת זה לא קו הכי אטרקטיבי) ככה שיהיה לי מקום ישיבה... אבל, לי הרכבת לא משתלמת משתי סיבות גם יחד (למרות שאני אסע בה). א) המשרד שלי בירושלים רחוק מאוד ממלחה ואם אין לי אוטו צמוד הרי צריך 2 אוטובוסים או מונית ספיישל במחיר 25 ש"ח. ב) הדירה שלי בגבול ר"ג-ב"ב היא במרחק של בין 15 ל-30 דקות במכונית/אוטובוס מתחנות הרכבת של ת"א. אילו הייתי עובד בגן הטכנולוגי של מלחה, ויש שם כמה מאות אנשי היי-טק וכן סטודנטים של האונ' הפתוחה הרי שברור שזה היה משתלם לי מבחינת זמן. גם אילו הייתי גר בבורוכוב גבעתיים, אזור עלית בר"ג, סוף רחוב ביאליק בר"ג וכל אזור מכללת שנקר, או במעוז אביב (4 דקות לתחנת האונ') או ברמת החייל (4 דקות במכונית מתחנת ב"ב), או בשכונת התקוה, או ברחוב ארלוזורוב בת"א הרי שגם אז היה משתלם לסוע ברכבת (מבחינת זמן, שכן אז אין את אותו בזבוז של 20 עד 30 דקות בהגעה לרכבת. אז ההגעה היא בין 4 ל-10 דקות).
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה