שבתשתיות - חוזרים לפרויקט ה-

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
שבתשתיות - חוזרים לפרויקט ה-


שבתשתיות - חוזרים לפרויקט ה-

שבת שלום לששת קוראיי הנאמנים.
זה יישמע לכם אולי פרדוקסלי, אך מזג האוויר הנפלא ששרר השבוע שיבש את תכניותיי וצמצם את המדור השבועי. אי לכך, אסתפק בדיווח קצרצר מהקו לכרמיאל ודיווח מפורט יותר מפרויקט A1. לצערי, מספר התמונות הרלוונטיות לשרשור זה מצומצם ביותר, אך אני מבטיח לנסות ולפצותכם במידע מפורט יותר ובתמונות
של החורף הנהדר שאנו עוברים.

האוטובוס של אנדי עומד לרשותנו וכבר מוכן לנסיעה קצרה ממבשרת ציון מטה לעמק הארזים.
 

בועז ל

New member
מה חדש בקו לכרמיאל?

שבתשתיות - חוזרים לפרויקט ה-

שבת שלום לששת קוראיי הנאמנים.
זה יישמע לכם אולי פרדוקסלי, אך מזג האוויר הנפלא ששרר השבוע שיבש את תכניותיי וצמצם את המדור השבועי. אי לכך, אסתפק בדיווח קצרצר מהקו לכרמיאל ודיווח מפורט יותר מפרויקט A1. לצערי, מספר התמונות הרלוונטיות לשרשור זה מצומצם ביותר, אך אני מבטיח לנסות ולפצותכם במידע מפורט יותר ובתמונות
של החורף הנהדר שאנו עוברים.

האוטובוס של אנדי עומד לרשותנו וכבר מוכן לנסיעה קצרה ממבשרת ציון מטה לעמק הארזים.
מה חדש בקו לכרמיאל?
השבוע שוחחתי עם איתמר גליל מחברת הניהול "אמי מתום". ביקשתי לקבל ממנו מושג מה על המתרחש בפרויקט מאז הסיור שנערך באוגוסט האחרון. איתמר דיווח על התקדמות נאה בקטע שממזרח למנהרת גילון ובקטע המערבי בו חוצה התוואי את נחל חילזון. למרות שניחשתי מראש את התשובה, התעניינתי בתחנות הנוסעים של אחיהוד וכרמיאל שתוקמנה באמצעות הליך היתר הבנייה המתיש והכסת"חי. "עדיין אין אישור ואנו בתחילתו של ההליך". "בילוי נעים", איחלתי לאיתמר ונפרדתי ממנו עם נתוני הכרייה העדכניים של מנהרת גילון:
750 מ' בשתי המנהרות הנכרות ממערב למזרח.
550 מ' בשתי המנהרות הנכרות ממזרח למערב.
קצב הכרייה עומד על ארבעה מטרים ביום לכל כיוון כרייה של מנהרה אחת ומנהרת גילון כולה על 4.6 הקילומטרים שלה עתידה להסתיים בינואר 2015.
 

alantan

New member
לפי החישוב שלי נותרו 825 יום

מה חדש בקו לכרמיאל?
השבוע שוחחתי עם איתמר גליל מחברת הניהול "אמי מתום". ביקשתי לקבל ממנו מושג מה על המתרחש בפרויקט מאז הסיור שנערך באוגוסט האחרון. איתמר דיווח על התקדמות נאה בקטע שממזרח למנהרת גילון ובקטע המערבי בו חוצה התוואי את נחל חילזון. למרות שניחשתי מראש את התשובה, התעניינתי בתחנות הנוסעים של אחיהוד וכרמיאל שתוקמנה באמצעות הליך היתר הבנייה המתיש והכסת"חי. "עדיין אין אישור ואנו בתחילתו של ההליך". "בילוי נעים", איחלתי לאיתמר ונפרדתי ממנו עם נתוני הכרייה העדכניים של מנהרת גילון:
750 מ' בשתי המנהרות הנכרות ממערב למזרח.
550 מ' בשתי המנהרות הנכרות ממזרח למערב.
קצב הכרייה עומד על ארבעה מטרים ביום לכל כיוון כרייה של מנהרה אחת ומנהרת גילון כולה על 4.6 הקילומטרים שלה עתידה להסתיים בינואר 2015.
לפי החישוב שלי נותרו 825 יום
4,600 מטרים מינוס 1,300 שכבר נכרו הם 3,300 מטרים. בקצב של ארבעה מטרים ביום, מדובר ב-825 ימים שנותרו, שהם שנתיים ושלושה חודשים.

נראה לי שהתחזית מעט אופטימית לגבי המנהרה, לא שזה משנה ממש, כי מסילה בלי תחנה היא חסרת שימוש...
 

luckydude

Active member
8מ׳ ליום, לא 4 (4מ׳ לכל כיוון לשני הכיוונים).

לפי החישוב שלי נותרו 825 יום
4,600 מטרים מינוס 1,300 שכבר נכרו הם 3,300 מטרים. בקצב של ארבעה מטרים ביום, מדובר ב-825 ימים שנותרו, שהם שנתיים ושלושה חודשים.

נראה לי שהתחזית מעט אופטימית לגבי המנהרה, לא שזה משנה ממש, כי מסילה בלי תחנה היא חסרת שימוש...
8מ׳ ליום, לא 4 (4מ׳ לכל כיוון לשני הכיוונים).
זה נשמע כמו תשובה לשאלה במבחן במתמטיקה


להזכיר גם שבכריה קונבנציונלית, הדיפון נעשה בנפרד (וגם לוקח לא מעט זמן).
 

alantan

New member
אבל כל מנהרה היא -4.6 ק"מ בפני עצמה לא?

8מ׳ ליום, לא 4 (4מ׳ לכל כיוון לשני הכיוונים).
זה נשמע כמו תשובה לשאלה במבחן במתמטיקה


להזכיר גם שבכריה קונבנציונלית, הדיפון נעשה בנפרד (וגם לוקח לא מעט זמן).
אבל כל מנהרה היא -4.6 ק"מ בפני עצמה לא?
ונכרו בינתיים 1,300 מ' בכל אחת מהמנהרות?

כלומר סה"כ 9.2 ק"מ פחות 2.6 ק"מ של מנהרה בודדה.

כך הבנתי את מה שכתב בועז בכל אופן.
 

בועז ל

New member
A1 - המפלצת חוזרת

שבתשתיות - חוזרים לפרויקט ה-

שבת שלום לששת קוראיי הנאמנים.
זה יישמע לכם אולי פרדוקסלי, אך מזג האוויר הנפלא ששרר השבוע שיבש את תכניותיי וצמצם את המדור השבועי. אי לכך, אסתפק בדיווח קצרצר מהקו לכרמיאל ודיווח מפורט יותר מפרויקט A1. לצערי, מספר התמונות הרלוונטיות לשרשור זה מצומצם ביותר, אך אני מבטיח לנסות ולפצותכם במידע מפורט יותר ובתמונות
של החורף הנהדר שאנו עוברים.

האוטובוס של אנדי עומד לרשותנו וכבר מוכן לנסיעה קצרה ממבשרת ציון מטה לעמק הארזים.
A1 - המפלצת חוזרת
כפי שדווח, במוצ"ש האחרון הופעלה בשנית מכונת הכרייה של "מנרב" ו"מוסמטרוסטרוי". המכונה הורכבה בפרק זמן קצר ביותר (שבועיים וחצי בלבד) וכבר החלה לנגוס בתיאבון את המנהרה הצפונית. בשלב זה המכונה מופעלת בקצב מבוקר שעומד על 2-4 טבעות סגמנטים ליום.
 

בועז ל

New member
האנייה

שבתשתיות - חוזרים לפרויקט ה-

שבת שלום לששת קוראיי הנאמנים.
זה יישמע לכם אולי פרדוקסלי, אך מזג האוויר הנפלא ששרר השבוע שיבש את תכניותיי וצמצם את המדור השבועי. אי לכך, אסתפק בדיווח קצרצר מהקו לכרמיאל ודיווח מפורט יותר מפרויקט A1. לצערי, מספר התמונות הרלוונטיות לשרשור זה מצומצם ביותר, אך אני מבטיח לנסות ולפצותכם במידע מפורט יותר ובתמונות
של החורף הנהדר שאנו עוברים.

האוטובוס של אנדי עומד לרשותנו וכבר מוכן לנסיעה קצרה ממבשרת ציון מטה לעמק הארזים.
האנייה
כפי שנקלטה במצלמתו של ידידנו סרגיי, מנהל הקו.
 

בועז ל

New member
מנהרה מס' 2

שבתשתיות - חוזרים לפרויקט ה-

שבת שלום לששת קוראיי הנאמנים.
זה יישמע לכם אולי פרדוקסלי, אך מזג האוויר הנפלא ששרר השבוע שיבש את תכניותיי וצמצם את המדור השבועי. אי לכך, אסתפק בדיווח קצרצר מהקו לכרמיאל ודיווח מפורט יותר מפרויקט A1. לצערי, מספר התמונות הרלוונטיות לשרשור זה מצומצם ביותר, אך אני מבטיח לנסות ולפצותכם במידע מפורט יותר ובתמונות
של החורף הנהדר שאנו עוברים.

האוטובוס של אנדי עומד לרשותנו וכבר מוכן לנסיעה קצרה ממבשרת ציון מטה לעמק הארזים.
מנהרה מס' 2
לאחר דשדוש במקום, שנמשך כחודשיים-שלושה, חזרו ה"שפירים" לעבוד על קטע ה-cut&cover והשלימו יציקת שבלונה נוספת. ואילו במנהרה מס' 2 הצפונית נמשך הדיפון הסופי - כ-250 מ' נותרו להשלמת הדיפון. במנהרה הדרומית הושלם הדיפון זה מכבר.
בתמונה: הכנסייה היפה בעין כרם, שתמיד אני מבטיח לקפוץ לביקור בה בהזדמנות הראשונה שטרם הגיעה...
 

בועז ל

New member
מנהרה מס' 3 - שינויים בתכנית?

שבתשתיות - חוזרים לפרויקט ה-

שבת שלום לששת קוראיי הנאמנים.
זה יישמע לכם אולי פרדוקסלי, אך מזג האוויר הנפלא ששרר השבוע שיבש את תכניותיי וצמצם את המדור השבועי. אי לכך, אסתפק בדיווח קצרצר מהקו לכרמיאל ודיווח מפורט יותר מפרויקט A1. לצערי, מספר התמונות הרלוונטיות לשרשור זה מצומצם ביותר, אך אני מבטיח לנסות ולפצותכם במידע מפורט יותר ובתמונות
של החורף הנהדר שאנו עוברים.

האוטובוס של אנדי עומד לרשותנו וכבר מוכן לנסיעה קצרה ממבשרת ציון מטה לעמק הארזים.
מנהרה מס' 3 - שינויים בתכנית?
אורכה של המנהרה, כידוע, מסתכם ב-11.6 ק"מ והיא הארוכה בפרויקט.
בכרייה המתבצעת ממערב למזרח באמצעות מכונות ה-TBM הושגו המרחקים הבאים:
950 מ' במנהרה הדרומית- קצב העבודה השתפר במקצת ומגיע כיום ל-20 מ' ליום עבודה.
480 מ' במנהרה הצפונית- קצב העבודה עומד על 10 מ' ליום.

בכרייה המתבצעת ממזרח למערב בשיטת הפיצוצים הקונבנציונאלית הושגו המרחקים הבאים.
700 מ' במנהרה הדרומית- עצירת כרייה.
680 מ' במנהרה הצפונית - עצירת כרייה.

לעבדכם הנאמן נודע כי ברכבת ישראל וב"שפיר" נערכים בימים אלה דיונים באשר לאופן השלמת כרייתה של מנהרה מס' 3. ע"פ התכנון המקורי, 2.7 ק"מ אמורים להתבצע בשיטה הקונבנציונאלית, אלא שעל פי חישוביו של הקבלן, קיימת כדאיות כלכלית להשלים את המנהרה באמצעות מכונות הכרייה בלבד. זאת, מבלי לפגוע בלוחות הזמנים המתוכננים. אם תתקבל הצעת הקבלן, משמעות הדבר שקרוב לוודאי שתידרש הוצאת המכונות דרך הפורטל המזרחי שמעל נחל לוז. שלב טכני שכזה הוא שלב נדיר וקיימות לו מקבילות ספורות בלבד בעולם. ידועים מקרים ספורים בהם הוחלט לשנות את השיטה הקונבנציונאלית ל-TBM, אלא שהמקרים בהם בוצע הדבר נעשו כשהכרייה הקונבנציונאלית הייתה אך בחיתוליה ולא צברה מרחק משמעותי כפי שקיים היום במנהרה מס' 3. אם אכן תידרש הוצאת המכונות דרך הפורטל המזרחי (ולא באמצעות הליך מורכב וארוך בו מורחבת המנהרה ונבנה אולם בתוכה), יידרש גם ביטון/מילוי לאחור, ברמה זו או אחרת, של הקטע שכבר נכרה. מכאן שאם אכן רוצים לשנות את השיטה, יש לעצור את הכרייה ע"מ שלא להגדיל את עלויות הביטון והמילוי לאחור.

עוד שני עניינים שכדאי לקחת בחשבון כשאנו בוחנים סוגיה זאת.
* הסכמת האוצר לשינוי המוצע- להצעה יש משמעויות כלכליות. על ר"י והקבלן מוטל להוכיח שאכן מדובר בכדאיות כלכלית.
* בין ר"י ל"שפיר" קיימים יחסים מורכבים ומאזן כוחות מסוים, שאין זה המקום לפרטם, אך אציין שיחסים אלה נבנו על היסטוריה מסוימת. ברכבת ישראל יש גורמים שאינם מרוצים מאיכות כרייתה של מנהרה מס' 3 באמצעות מכונות ה-TBM ואף הספיקו לעצור את עבודת המכונות (לפחות במקרה אחד שידוע לי). מעבר לכך, להערכתי, למרות שאין ספק כי ע"פ חישוביו של הקבלן כדאי לו לשנות את שיטת הכרייה, לא מן הנמנע שקיימים גם שיקולים הנדסיים נוספים או אחרים, שנלקחים בחשבון מבחינתו.
אמשיך לעקוב ולדווח אחר נושא זה.

בתמונה: מאגר בית זית עולה על גדותיו וגולש במפל רועם לתוואי ערוץ נחל שורק.
 

amit1270

New member
*

מנהרה מס' 3 - שינויים בתכנית?
אורכה של המנהרה, כידוע, מסתכם ב-11.6 ק"מ והיא הארוכה בפרויקט.
בכרייה המתבצעת ממערב למזרח באמצעות מכונות ה-TBM הושגו המרחקים הבאים:
950 מ' במנהרה הדרומית- קצב העבודה השתפר במקצת ומגיע כיום ל-20 מ' ליום עבודה.
480 מ' במנהרה הצפונית- קצב העבודה עומד על 10 מ' ליום.

בכרייה המתבצעת ממזרח למערב בשיטת הפיצוצים הקונבנציונאלית הושגו המרחקים הבאים.
700 מ' במנהרה הדרומית- עצירת כרייה.
680 מ' במנהרה הצפונית - עצירת כרייה.

לעבדכם הנאמן נודע כי ברכבת ישראל וב"שפיר" נערכים בימים אלה דיונים באשר לאופן השלמת כרייתה של מנהרה מס' 3. ע"פ התכנון המקורי, 2.7 ק"מ אמורים להתבצע בשיטה הקונבנציונאלית, אלא שעל פי חישוביו של הקבלן, קיימת כדאיות כלכלית להשלים את המנהרה באמצעות מכונות הכרייה בלבד. זאת, מבלי לפגוע בלוחות הזמנים המתוכננים. אם תתקבל הצעת הקבלן, משמעות הדבר שקרוב לוודאי שתידרש הוצאת המכונות דרך הפורטל המזרחי שמעל נחל לוז. שלב טכני שכזה הוא שלב נדיר וקיימות לו מקבילות ספורות בלבד בעולם. ידועים מקרים ספורים בהם הוחלט לשנות את השיטה הקונבנציונאלית ל-TBM, אלא שהמקרים בהם בוצע הדבר נעשו כשהכרייה הקונבנציונאלית הייתה אך בחיתוליה ולא צברה מרחק משמעותי כפי שקיים היום במנהרה מס' 3. אם אכן תידרש הוצאת המכונות דרך הפורטל המזרחי (ולא באמצעות הליך מורכב וארוך בו מורחבת המנהרה ונבנה אולם בתוכה), יידרש גם ביטון/מילוי לאחור, ברמה זו או אחרת, של הקטע שכבר נכרה. מכאן שאם אכן רוצים לשנות את השיטה, יש לעצור את הכרייה ע"מ שלא להגדיל את עלויות הביטון והמילוי לאחור.

עוד שני עניינים שכדאי לקחת בחשבון כשאנו בוחנים סוגיה זאת.
* הסכמת האוצר לשינוי המוצע- להצעה יש משמעויות כלכליות. על ר"י והקבלן מוטל להוכיח שאכן מדובר בכדאיות כלכלית.
* בין ר"י ל"שפיר" קיימים יחסים מורכבים ומאזן כוחות מסוים, שאין זה המקום לפרטם, אך אציין שיחסים אלה נבנו על היסטוריה מסוימת. ברכבת ישראל יש גורמים שאינם מרוצים מאיכות כרייתה של מנהרה מס' 3 באמצעות מכונות ה-TBM ואף הספיקו לעצור את עבודת המכונות (לפחות במקרה אחד שידוע לי). מעבר לכך, להערכתי, למרות שאין ספק כי ע"פ חישוביו של הקבלן כדאי לו לשנות את שיטת הכרייה, לא מן הנמנע שקיימים גם שיקולים הנדסיים נוספים או אחרים, שנלקחים בחשבון מבחינתו.
אמשיך לעקוב ולדווח אחר נושא זה.

בתמונה: מאגר בית זית עולה על גדותיו וגולש במפל רועם לתוואי ערוץ נחל שורק.
*
תמונה מהיום. עדיין זורם...
 

davidfainshtein

Member
מנהל
המאגר הזה הוא חתיכת מחדל היסטורי.

מנהרה מס' 3 - שינויים בתכנית?
אורכה של המנהרה, כידוע, מסתכם ב-11.6 ק"מ והיא הארוכה בפרויקט.
בכרייה המתבצעת ממערב למזרח באמצעות מכונות ה-TBM הושגו המרחקים הבאים:
950 מ' במנהרה הדרומית- קצב העבודה השתפר במקצת ומגיע כיום ל-20 מ' ליום עבודה.
480 מ' במנהרה הצפונית- קצב העבודה עומד על 10 מ' ליום.

בכרייה המתבצעת ממזרח למערב בשיטת הפיצוצים הקונבנציונאלית הושגו המרחקים הבאים.
700 מ' במנהרה הדרומית- עצירת כרייה.
680 מ' במנהרה הצפונית - עצירת כרייה.

לעבדכם הנאמן נודע כי ברכבת ישראל וב"שפיר" נערכים בימים אלה דיונים באשר לאופן השלמת כרייתה של מנהרה מס' 3. ע"פ התכנון המקורי, 2.7 ק"מ אמורים להתבצע בשיטה הקונבנציונאלית, אלא שעל פי חישוביו של הקבלן, קיימת כדאיות כלכלית להשלים את המנהרה באמצעות מכונות הכרייה בלבד. זאת, מבלי לפגוע בלוחות הזמנים המתוכננים. אם תתקבל הצעת הקבלן, משמעות הדבר שקרוב לוודאי שתידרש הוצאת המכונות דרך הפורטל המזרחי שמעל נחל לוז. שלב טכני שכזה הוא שלב נדיר וקיימות לו מקבילות ספורות בלבד בעולם. ידועים מקרים ספורים בהם הוחלט לשנות את השיטה הקונבנציונאלית ל-TBM, אלא שהמקרים בהם בוצע הדבר נעשו כשהכרייה הקונבנציונאלית הייתה אך בחיתוליה ולא צברה מרחק משמעותי כפי שקיים היום במנהרה מס' 3. אם אכן תידרש הוצאת המכונות דרך הפורטל המזרחי (ולא באמצעות הליך מורכב וארוך בו מורחבת המנהרה ונבנה אולם בתוכה), יידרש גם ביטון/מילוי לאחור, ברמה זו או אחרת, של הקטע שכבר נכרה. מכאן שאם אכן רוצים לשנות את השיטה, יש לעצור את הכרייה ע"מ שלא להגדיל את עלויות הביטון והמילוי לאחור.

עוד שני עניינים שכדאי לקחת בחשבון כשאנו בוחנים סוגיה זאת.
* הסכמת האוצר לשינוי המוצע- להצעה יש משמעויות כלכליות. על ר"י והקבלן מוטל להוכיח שאכן מדובר בכדאיות כלכלית.
* בין ר"י ל"שפיר" קיימים יחסים מורכבים ומאזן כוחות מסוים, שאין זה המקום לפרטם, אך אציין שיחסים אלה נבנו על היסטוריה מסוימת. ברכבת ישראל יש גורמים שאינם מרוצים מאיכות כרייתה של מנהרה מס' 3 באמצעות מכונות ה-TBM ואף הספיקו לעצור את עבודת המכונות (לפחות במקרה אחד שידוע לי). מעבר לכך, להערכתי, למרות שאין ספק כי ע"פ חישוביו של הקבלן כדאי לו לשנות את שיטת הכרייה, לא מן הנמנע שקיימים גם שיקולים הנדסיים נוספים או אחרים, שנלקחים בחשבון מבחינתו.
אמשיך לעקוב ולדווח אחר נושא זה.

בתמונה: מאגר בית זית עולה על גדותיו וגולש במפל רועם לתוואי ערוץ נחל שורק.
המאגר הזה הוא חתיכת מחדל היסטורי.
 

amit1270

New member
המאגר הזה לא יכול למלא שום אקוויפר

באמת?
בנו מאגר שנועד למלא את אקוויפר ירקון-תנינים ובגלל מחקר הידרולוגי עקום התברר שכל המים זורמים במקום זה לים המלח בלי שום תועלת.
המאגר הזה לא יכול למלא שום אקוויפר
חוצמזה אני קצת מתפלא עליך, כאיש ארץ ישראל השלמה.


בכל אופן, זה לא שלמים האלה היה שימוש יותר טוב.
 

danielya

New member
דווקא יש תועלת

באמת?
בנו מאגר שנועד למלא את אקוויפר ירקון-תנינים ובגלל מחקר הידרולוגי עקום התברר שכל המים זורמים במקום זה לים המלח בלי שום תועלת.
דווקא יש תועלת
לפי מה שזכור לי מהסבר ששמעתי מזמן, הסכר העלה את ספיקת המעיינות בנחל פרת
 

בועז ל

New member
גשר 9 ומנהרה 3A

שבתשתיות - חוזרים לפרויקט ה-

שבת שלום לששת קוראיי הנאמנים.
זה יישמע לכם אולי פרדוקסלי, אך מזג האוויר הנפלא ששרר השבוע שיבש את תכניותיי וצמצם את המדור השבועי. אי לכך, אסתפק בדיווח קצרצר מהקו לכרמיאל ודיווח מפורט יותר מפרויקט A1. לצערי, מספר התמונות הרלוונטיות לשרשור זה מצומצם ביותר, אך אני מבטיח לנסות ולפצותכם במידע מפורט יותר ובתמונות
של החורף הנהדר שאנו עוברים.

האוטובוס של אנדי עומד לרשותנו וכבר מוכן לנסיעה קצרה ממבשרת ציון מטה לעמק הארזים.
גשר 9 ומנהרה 3A
כרייתה של המנהרה, כידוע, הושלמה לפני זמן רב... אוף, מי זוכר?
בימים אלה נמשך דיפון המנהרה הדרומית, לה חסרים 350 מ' להשלמת הדיפון. בסוף פברואר-תחילת מרץ צפוי להתחיל דיפון המנהרה הצפונית.
וכעת קבלו בבקשה, בסבר פנים נאות, אורח חדש בפורום: גשר 9. הנה תמונת הבכורה מהעבודות על הגשר, שיחלוף מעל ואדי נחל לוז ויחבר את מנהרה 3 עם מנהרה 3A.
 

בועז ל

New member
גשר 9

שבתשתיות - חוזרים לפרויקט ה-

שבת שלום לששת קוראיי הנאמנים.
זה יישמע לכם אולי פרדוקסלי, אך מזג האוויר הנפלא ששרר השבוע שיבש את תכניותיי וצמצם את המדור השבועי. אי לכך, אסתפק בדיווח קצרצר מהקו לכרמיאל ודיווח מפורט יותר מפרויקט A1. לצערי, מספר התמונות הרלוונטיות לשרשור זה מצומצם ביותר, אך אני מבטיח לנסות ולפצותכם במידע מפורט יותר ובתמונות
של החורף הנהדר שאנו עוברים.

האוטובוס של אנדי עומד לרשותנו וכבר מוכן לנסיעה קצרה ממבשרת ציון מטה לעמק הארזים.
גשר 9
מאוד רציתי לצלם את הפורטל המזרחי של מנהרה מס' 3 שבו נמצא קצהו המערבי של גשר 9. באחת התמונות הבאות תגלו מדוע לא הצלחתי להגיע אל היעד. בינתיים, אוכל לספר כי בצדו המערבי של הגשר מתבצעות בשלב זה עבודות עפר בלבד.
את העבודות המשמעותיות יותר ניתן, למרבה המזל, לצלם ממבשרת ציון. הנה תמונה שצילמתי מהישוב לעבר הפורטל המזרחי של מנהרה 3. עקב הגשם הכבד שירד בעת הצילום, לא נראו הגצים האופייניים לאתר...

בתמונה ניתן להבחין בצינור הזרקת האוויר של מפוח המנהרה ומתחתיו בבאגר שמבצע את עבודות העפר של הגשר.
 

בועז ל

New member
גשר 9 - תזכורת

שבתשתיות - חוזרים לפרויקט ה-

שבת שלום לששת קוראיי הנאמנים.
זה יישמע לכם אולי פרדוקסלי, אך מזג האוויר הנפלא ששרר השבוע שיבש את תכניותיי וצמצם את המדור השבועי. אי לכך, אסתפק בדיווח קצרצר מהקו לכרמיאל ודיווח מפורט יותר מפרויקט A1. לצערי, מספר התמונות הרלוונטיות לשרשור זה מצומצם ביותר, אך אני מבטיח לנסות ולפצותכם במידע מפורט יותר ובתמונות
של החורף הנהדר שאנו עוברים.

האוטובוס של אנדי עומד לרשותנו וכבר מוכן לנסיעה קצרה ממבשרת ציון מטה לעמק הארזים.
גשר 9 - תזכורת
אפתח בתזכורת ובה פרטים שהועלו ביחס לגשר בסקירה השנתית.
עוד אזכיר, כי מיקומו של גשר 9 הנו תוצאה של מאבק "יעיל" שניהלו תושבים ממבשרת ציון והמועצה המקומית כנגד התוואי המקורי. למרבה המזל, גשר 9 אינו נמצא בנתיב הקריטי של הפרויקט, כך שהמאבק המשפטי/נדל"ני שהגיע בעקבות שינוי התוואי, ואשר לווה בצלילים פוליטיים מיותרים של גורמים אינטרסנטיים, לא הצליח לחבל בפרויקט בסופו של יום. ולהבדיל אלף אלפי הבדלות, זה המקום לשבח את ראש המועצה המקומית הנוכחי במטה יהודה, משה דדון, שלמרות שידוע לי אישית על רצונו בתחנת נוסעים בשער הגיא, לא עיכב את הפרויקט הלאומי כשיכל (ע"ע מגורי העובדים הזרים).
 

בועז ל

New member
גשר 9 - סטטוס ניצבים

שבתשתיות - חוזרים לפרויקט ה-

שבת שלום לששת קוראיי הנאמנים.
זה יישמע לכם אולי פרדוקסלי, אך מזג האוויר הנפלא ששרר השבוע שיבש את תכניותיי וצמצם את המדור השבועי. אי לכך, אסתפק בדיווח קצרצר מהקו לכרמיאל ודיווח מפורט יותר מפרויקט A1. לצערי, מספר התמונות הרלוונטיות לשרשור זה מצומצם ביותר, אך אני מבטיח לנסות ולפצותכם במידע מפורט יותר ובתמונות
של החורף הנהדר שאנו עוברים.

האוטובוס של אנדי עומד לרשותנו וכבר מוכן לנסיעה קצרה ממבשרת ציון מטה לעמק הארזים.
גשר 9 - סטטוס ניצבים
גשר 9 יכיל שישה ניצבים. בשלושה מהם - ניצבים 4,5,6 - כבר מתבצעות יציקות והם צומחים בקצב של 4.5 מ' לשבוע. בניצב 3 מתבצעת עבודת ברזלנות ואילו בניצבים 1 ו-2 מתבצצעות עבודות עפר בלבד בשלב זה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה