שבתשתיות

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
שבתשתיות

שבתשתיות
המדור השבועי יעסוק הפעם בעבודות על מפגש 223 ועדכונים מהכפלת הקו לב"ש. כמו"כ, הצלם של הפורום, מר רמי נויברגר, יואיל בטובו להעלות לשרשור זה תמונות ממה שיוגדר להלן ניצני הפרדה מפלסית 139 ברחובות. אך תחילה, החזר חוב קטן לפורום. סיור שערכתי במפעל הסגמנטים הצרפתי של חב' Mosmetrostroy הרוסית, שתכרה את מנהרה מס' 1 בפרויקט קו הרכבת המהיר לירושלים. את הסיור במפעל (מופיע בתמונה) ערכתי לפני כשבועיים יחד עם מנהל הקו, מר סרגיי זלז'ניאקוב, ממנו ומאלכס "המקומי" שמעתי הסברים על עבודת המפעל. למי שאינו יודע, אציין כי הסגמנטים הם אלמנטים מבטון אשר מוצמדים לדפנות המנהרה ומצפים אותה. את הרכבת האלמנטים מבצעת מכונת/מפעל ה-TBM. הנה שתי תזכורות מיוטיוב על אופן הכנת הסגמנטים ואופן הרכבתם במנהרה.
 

בועז ל

New member
מפעל הבטון.

שבתשתיות
המדור השבועי יעסוק הפעם בעבודות על מפגש 223 ועדכונים מהכפלת הקו לב"ש. כמו"כ, הצלם של הפורום, מר רמי נויברגר, יואיל בטובו להעלות לשרשור זה תמונות ממה שיוגדר להלן ניצני הפרדה מפלסית 139 ברחובות. אך תחילה, החזר חוב קטן לפורום. סיור שערכתי במפעל הסגמנטים הצרפתי של חב' Mosmetrostroy הרוסית, שתכרה את מנהרה מס' 1 בפרויקט קו הרכבת המהיר לירושלים. את הסיור במפעל (מופיע בתמונה) ערכתי לפני כשבועיים יחד עם מנהל הקו, מר סרגיי זלז'ניאקוב, ממנו ומאלכס "המקומי" שמעתי הסברים על עבודת המפעל. למי שאינו יודע, אציין כי הסגמנטים הם אלמנטים מבטון אשר מוצמדים לדפנות המנהרה ומצפים אותה. את הרכבת האלמנטים מבצעת מכונת/מפעל ה-TBM. הנה שתי תזכורות מיוטיוב על אופן הכנת הסגמנטים ואופן הרכבתם במנהרה.
מפעל הבטון.
מפעל ייצור הסגמנטים הוא פס יצור העובד כסרט נע. הייצור מתחיל בהכנת הבטון ומסתיים בהנחתו של הסגמנט לייבוש מחוץ למפעל.
 

בועז ל

New member
כניסת הבטון למפעל

שבתשתיות
המדור השבועי יעסוק הפעם בעבודות על מפגש 223 ועדכונים מהכפלת הקו לב"ש. כמו"כ, הצלם של הפורום, מר רמי נויברגר, יואיל בטובו להעלות לשרשור זה תמונות ממה שיוגדר להלן ניצני הפרדה מפלסית 139 ברחובות. אך תחילה, החזר חוב קטן לפורום. סיור שערכתי במפעל הסגמנטים הצרפתי של חב' Mosmetrostroy הרוסית, שתכרה את מנהרה מס' 1 בפרויקט קו הרכבת המהיר לירושלים. את הסיור במפעל (מופיע בתמונה) ערכתי לפני כשבועיים יחד עם מנהל הקו, מר סרגיי זלז'ניאקוב, ממנו ומאלכס "המקומי" שמעתי הסברים על עבודת המפעל. למי שאינו יודע, אציין כי הסגמנטים הם אלמנטים מבטון אשר מוצמדים לדפנות המנהרה ומצפים אותה. את הרכבת האלמנטים מבצעת מכונת/מפעל ה-TBM. הנה שתי תזכורות מיוטיוב על אופן הכנת הסגמנטים ואופן הרכבתם במנהרה.
כניסת הבטון למפעל
הבטון מובל ליציקה בתבנית. מעבר לחלון ממנו צילמתי, נמצאת עמדת הבקרה של המפעיל.
 

בועז ל

New member
התבניות

שבתשתיות
המדור השבועי יעסוק הפעם בעבודות על מפגש 223 ועדכונים מהכפלת הקו לב"ש. כמו"כ, הצלם של הפורום, מר רמי נויברגר, יואיל בטובו להעלות לשרשור זה תמונות ממה שיוגדר להלן ניצני הפרדה מפלסית 139 ברחובות. אך תחילה, החזר חוב קטן לפורום. סיור שערכתי במפעל הסגמנטים הצרפתי של חב' Mosmetrostroy הרוסית, שתכרה את מנהרה מס' 1 בפרויקט קו הרכבת המהיר לירושלים. את הסיור במפעל (מופיע בתמונה) ערכתי לפני כשבועיים יחד עם מנהל הקו, מר סרגיי זלז'ניאקוב, ממנו ומאלכס "המקומי" שמעתי הסברים על עבודת המפעל. למי שאינו יודע, אציין כי הסגמנטים הם אלמנטים מבטון אשר מוצמדים לדפנות המנהרה ומצפים אותה. את הרכבת האלמנטים מבצעת מכונת/מפעל ה-TBM. הנה שתי תזכורות מיוטיוב על אופן הכנת הסגמנטים ואופן הרכבתם במנהרה.
התבניות
נמצאות על מסוע שמובילן אל עמדת היציקה שבתמונה הבאה.
 

בועז ל

New member
יציקה לתבנית

שבתשתיות
המדור השבועי יעסוק הפעם בעבודות על מפגש 223 ועדכונים מהכפלת הקו לב"ש. כמו"כ, הצלם של הפורום, מר רמי נויברגר, יואיל בטובו להעלות לשרשור זה תמונות ממה שיוגדר להלן ניצני הפרדה מפלסית 139 ברחובות. אך תחילה, החזר חוב קטן לפורום. סיור שערכתי במפעל הסגמנטים הצרפתי של חב' Mosmetrostroy הרוסית, שתכרה את מנהרה מס' 1 בפרויקט קו הרכבת המהיר לירושלים. את הסיור במפעל (מופיע בתמונה) ערכתי לפני כשבועיים יחד עם מנהל הקו, מר סרגיי זלז'ניאקוב, ממנו ומאלכס "המקומי" שמעתי הסברים על עבודת המפעל. למי שאינו יודע, אציין כי הסגמנטים הם אלמנטים מבטון אשר מוצמדים לדפנות המנהרה ומצפים אותה. את הרכבת האלמנטים מבצעת מכונת/מפעל ה-TBM. הנה שתי תזכורות מיוטיוב על אופן הכנת הסגמנטים ואופן הרכבתם במנהרה.
יציקה לתבנית
בדומה למה שנראה בסרטון, גם כאן מתבצעת אחת הפעולות הידניות היחידות שבמפעל ובה מוחלק הבטון ע"י העובדים. מדובר בבטון ברמת קושי ויובש כה גבוהה, עד שאלכס מהמפעל העיר לי כי כשהגיעו אליו הנתונים היבשים (תרתי משמע) של הבטון הנדרש, סבר שהבטון לא ניתן להחלקה, אך נרגע כששמע שהצד המוחלק הנו הצד שמופנה לדופן המנהרה.
 

בועז ל

New member
עוד מבט על התבניות.

שבתשתיות
המדור השבועי יעסוק הפעם בעבודות על מפגש 223 ועדכונים מהכפלת הקו לב"ש. כמו"כ, הצלם של הפורום, מר רמי נויברגר, יואיל בטובו להעלות לשרשור זה תמונות ממה שיוגדר להלן ניצני הפרדה מפלסית 139 ברחובות. אך תחילה, החזר חוב קטן לפורום. סיור שערכתי במפעל הסגמנטים הצרפתי של חב' Mosmetrostroy הרוסית, שתכרה את מנהרה מס' 1 בפרויקט קו הרכבת המהיר לירושלים. את הסיור במפעל (מופיע בתמונה) ערכתי לפני כשבועיים יחד עם מנהל הקו, מר סרגיי זלז'ניאקוב, ממנו ומאלכס "המקומי" שמעתי הסברים על עבודת המפעל. למי שאינו יודע, אציין כי הסגמנטים הם אלמנטים מבטון אשר מוצמדים לדפנות המנהרה ומצפים אותה. את הרכבת האלמנטים מבצעת מכונת/מפעל ה-TBM. הנה שתי תזכורות מיוטיוב על אופן הכנת הסגמנטים ואופן הרכבתם במנהרה.
עוד מבט על התבניות.
שבעה סגמנטים נכללים בכל טבעת (רינג). הסגמנטים אינם זהים במימדיהם ונדרשת מכונה (אוטומטית כמובן) למיונם ע"פ סדר הרכבתם בדופן המנהרה.
 

בועז ל

New member
בדרך לתנור

שבתשתיות
המדור השבועי יעסוק הפעם בעבודות על מפגש 223 ועדכונים מהכפלת הקו לב"ש. כמו"כ, הצלם של הפורום, מר רמי נויברגר, יואיל בטובו להעלות לשרשור זה תמונות ממה שיוגדר להלן ניצני הפרדה מפלסית 139 ברחובות. אך תחילה, החזר חוב קטן לפורום. סיור שערכתי במפעל הסגמנטים הצרפתי של חב' Mosmetrostroy הרוסית, שתכרה את מנהרה מס' 1 בפרויקט קו הרכבת המהיר לירושלים. את הסיור במפעל (מופיע בתמונה) ערכתי לפני כשבועיים יחד עם מנהל הקו, מר סרגיי זלז'ניאקוב, ממנו ומאלכס "המקומי" שמעתי הסברים על עבודת המפעל. למי שאינו יודע, אציין כי הסגמנטים הם אלמנטים מבטון אשר מוצמדים לדפנות המנהרה ומצפים אותה. את הרכבת האלמנטים מבצעת מכונת/מפעל ה-TBM. הנה שתי תזכורות מיוטיוב על אופן הכנת הסגמנטים ואופן הרכבתם במנהרה.
בדרך לתנור
לאחר היציקה הסגמנטים מובלים לעבר "תנור האפייה".
 

בועז ל

New member
כנ"ל

שבתשתיות
המדור השבועי יעסוק הפעם בעבודות על מפגש 223 ועדכונים מהכפלת הקו לב"ש. כמו"כ, הצלם של הפורום, מר רמי נויברגר, יואיל בטובו להעלות לשרשור זה תמונות ממה שיוגדר להלן ניצני הפרדה מפלסית 139 ברחובות. אך תחילה, החזר חוב קטן לפורום. סיור שערכתי במפעל הסגמנטים הצרפתי של חב' Mosmetrostroy הרוסית, שתכרה את מנהרה מס' 1 בפרויקט קו הרכבת המהיר לירושלים. את הסיור במפעל (מופיע בתמונה) ערכתי לפני כשבועיים יחד עם מנהל הקו, מר סרגיי זלז'ניאקוב, ממנו ומאלכס "המקומי" שמעתי הסברים על עבודת המפעל. למי שאינו יודע, אציין כי הסגמנטים הם אלמנטים מבטון אשר מוצמדים לדפנות המנהרה ומצפים אותה. את הרכבת האלמנטים מבצעת מכונת/מפעל ה-TBM. הנה שתי תזכורות מיוטיוב על אופן הכנת הסגמנטים ואופן הרכבתם במנהרה.
כנ"ל
 

בועז ל

New member
***

שבתשתיות
המדור השבועי יעסוק הפעם בעבודות על מפגש 223 ועדכונים מהכפלת הקו לב"ש. כמו"כ, הצלם של הפורום, מר רמי נויברגר, יואיל בטובו להעלות לשרשור זה תמונות ממה שיוגדר להלן ניצני הפרדה מפלסית 139 ברחובות. אך תחילה, החזר חוב קטן לפורום. סיור שערכתי במפעל הסגמנטים הצרפתי של חב' Mosmetrostroy הרוסית, שתכרה את מנהרה מס' 1 בפרויקט קו הרכבת המהיר לירושלים. את הסיור במפעל (מופיע בתמונה) ערכתי לפני כשבועיים יחד עם מנהל הקו, מר סרגיי זלז'ניאקוב, ממנו ומאלכס "המקומי" שמעתי הסברים על עבודת המפעל. למי שאינו יודע, אציין כי הסגמנטים הם אלמנטים מבטון אשר מוצמדים לדפנות המנהרה ומצפים אותה. את הרכבת האלמנטים מבצעת מכונת/מפעל ה-TBM. הנה שתי תזכורות מיוטיוב על אופן הכנת הסגמנטים ואופן הרכבתם במנהרה.
***
עדיין באותה הדרך, רק מהכיוון ההפוך. המדרגות מצד ימין מוליכות לעמדת הבקרה.
 

בועז ל

New member
***

שבתשתיות
המדור השבועי יעסוק הפעם בעבודות על מפגש 223 ועדכונים מהכפלת הקו לב"ש. כמו"כ, הצלם של הפורום, מר רמי נויברגר, יואיל בטובו להעלות לשרשור זה תמונות ממה שיוגדר להלן ניצני הפרדה מפלסית 139 ברחובות. אך תחילה, החזר חוב קטן לפורום. סיור שערכתי במפעל הסגמנטים הצרפתי של חב' Mosmetrostroy הרוסית, שתכרה את מנהרה מס' 1 בפרויקט קו הרכבת המהיר לירושלים. את הסיור במפעל (מופיע בתמונה) ערכתי לפני כשבועיים יחד עם מנהל הקו, מר סרגיי זלז'ניאקוב, ממנו ומאלכס "המקומי" שמעתי הסברים על עבודת המפעל. למי שאינו יודע, אציין כי הסגמנטים הם אלמנטים מבטון אשר מוצמדים לדפנות המנהרה ומצפים אותה. את הרכבת האלמנטים מבצעת מכונת/מפעל ה-TBM. הנה שתי תזכורות מיוטיוב על אופן הכנת הסגמנטים ואופן הרכבתם במנהרה.
***
 

בועז ל

New member
תנור האפייה

שבתשתיות
המדור השבועי יעסוק הפעם בעבודות על מפגש 223 ועדכונים מהכפלת הקו לב"ש. כמו"כ, הצלם של הפורום, מר רמי נויברגר, יואיל בטובו להעלות לשרשור זה תמונות ממה שיוגדר להלן ניצני הפרדה מפלסית 139 ברחובות. אך תחילה, החזר חוב קטן לפורום. סיור שערכתי במפעל הסגמנטים הצרפתי של חב' Mosmetrostroy הרוסית, שתכרה את מנהרה מס' 1 בפרויקט קו הרכבת המהיר לירושלים. את הסיור במפעל (מופיע בתמונה) ערכתי לפני כשבועיים יחד עם מנהל הקו, מר סרגיי זלז'ניאקוב, ממנו ומאלכס "המקומי" שמעתי הסברים על עבודת המפעל. למי שאינו יודע, אציין כי הסגמנטים הם אלמנטים מבטון אשר מוצמדים לדפנות המנהרה ומצפים אותה. את הרכבת האלמנטים מבצעת מכונת/מפעל ה-TBM. הנה שתי תזכורות מיוטיוב על אופן הכנת הסגמנטים ואופן הרכבתם במנהרה.
תנור האפייה
התבנית מבצעת פנייה של 90 מעלות בתוך המפעל אל פתח התנור.
 

בועז ל

New member
השבלונה - מיון וסידור

שבתשתיות
המדור השבועי יעסוק הפעם בעבודות על מפגש 223 ועדכונים מהכפלת הקו לב"ש. כמו"כ, הצלם של הפורום, מר רמי נויברגר, יואיל בטובו להעלות לשרשור זה תמונות ממה שיוגדר להלן ניצני הפרדה מפלסית 139 ברחובות. אך תחילה, החזר חוב קטן לפורום. סיור שערכתי במפעל הסגמנטים הצרפתי של חב' Mosmetrostroy הרוסית, שתכרה את מנהרה מס' 1 בפרויקט קו הרכבת המהיר לירושלים. את הסיור במפעל (מופיע בתמונה) ערכתי לפני כשבועיים יחד עם מנהל הקו, מר סרגיי זלז'ניאקוב, ממנו ומאלכס "המקומי" שמעתי הסברים על עבודת המפעל. למי שאינו יודע, אציין כי הסגמנטים הם אלמנטים מבטון אשר מוצמדים לדפנות המנהרה ומצפים אותה. את הרכבת האלמנטים מבצעת מכונת/מפעל ה-TBM. הנה שתי תזכורות מיוטיוב על אופן הכנת הסגמנטים ואופן הרכבתם במנהרה.
השבלונה - מיון וסידור
במתקן זה מסודרות התבניות באופן ממוחשב ע"פ סדר הרכבתן במנהרה ע"י ה-TBM. אזכיר שוב כי אין מדובר בחלקים זהים.
 

בועז ל

New member
בדרך אל החופש.

שבתשתיות
המדור השבועי יעסוק הפעם בעבודות על מפגש 223 ועדכונים מהכפלת הקו לב"ש. כמו"כ, הצלם של הפורום, מר רמי נויברגר, יואיל בטובו להעלות לשרשור זה תמונות ממה שיוגדר להלן ניצני הפרדה מפלסית 139 ברחובות. אך תחילה, החזר חוב קטן לפורום. סיור שערכתי במפעל הסגמנטים הצרפתי של חב' Mosmetrostroy הרוסית, שתכרה את מנהרה מס' 1 בפרויקט קו הרכבת המהיר לירושלים. את הסיור במפעל (מופיע בתמונה) ערכתי לפני כשבועיים יחד עם מנהל הקו, מר סרגיי זלז'ניאקוב, ממנו ומאלכס "המקומי" שמעתי הסברים על עבודת המפעל. למי שאינו יודע, אציין כי הסגמנטים הם אלמנטים מבטון אשר מוצמדים לדפנות המנהרה ומצפים אותה. את הרכבת האלמנטים מבצעת מכונת/מפעל ה-TBM. הנה שתי תזכורות מיוטיוב על אופן הכנת הסגמנטים ואופן הרכבתם במנהרה.
בדרך אל החופש.
לקראת סיום מסעו של הסגמנט, ממתינה לו המכונה הצהובה הזאת. המכונה מניחה את הסגמנט על התקן נייד אשר מסיע אותו לפתח היציאה מהמפעל.
 

בועז ל

New member
בחצר המפעל

שבתשתיות
המדור השבועי יעסוק הפעם בעבודות על מפגש 223 ועדכונים מהכפלת הקו לב"ש. כמו"כ, הצלם של הפורום, מר רמי נויברגר, יואיל בטובו להעלות לשרשור זה תמונות ממה שיוגדר להלן ניצני הפרדה מפלסית 139 ברחובות. אך תחילה, החזר חוב קטן לפורום. סיור שערכתי במפעל הסגמנטים הצרפתי של חב' Mosmetrostroy הרוסית, שתכרה את מנהרה מס' 1 בפרויקט קו הרכבת המהיר לירושלים. את הסיור במפעל (מופיע בתמונה) ערכתי לפני כשבועיים יחד עם מנהל הקו, מר סרגיי זלז'ניאקוב, ממנו ומאלכס "המקומי" שמעתי הסברים על עבודת המפעל. למי שאינו יודע, אציין כי הסגמנטים הם אלמנטים מבטון אשר מוצמדים לדפנות המנהרה ומצפים אותה. את הרכבת האלמנטים מבצעת מכונת/מפעל ה-TBM. הנה שתי תזכורות מיוטיוב על אופן הכנת הסגמנטים ואופן הרכבתם במנהרה.
בחצר המפעל
תמונה אחרונה (לא משהו, אני חייב להודות) מהמפעל אך לא מהשרשור. בחצר המפעל מחכה לסגמנט שוב פורטל הסעה. הסגמנט מוסע בתוך מסלול לאחסון עד שישונע ע"י משאיות אל ה-TBM - זאת תחל לפעול אי"
בפרואר 2012. בעוד כחודש יחל המפעל לייצר סגמנטים. 175,000 סגמנטים ייוצרו במפעל שעתיד לפעול כשנתיים וחצי. ע"פ התקן, בכל 12 דקות עתיד להיוולד סגמנט חדש.
ו
.
 

בועז ל

New member
מפגש 223

בחצר המפעל
תמונה אחרונה (לא משהו, אני חייב להודות) מהמפעל אך לא מהשרשור. בחצר המפעל מחכה לסגמנט שוב פורטל הסעה. הסגמנט מוסע בתוך מסלול לאחסון עד שישונע ע"י משאיות אל ה-TBM - זאת תחל לפעול אי"
בפרואר 2012. בעוד כחודש יחל המפעל לייצר סגמנטים. 175,000 סגמנטים ייוצרו במפעל שעתיד לפעול כשנתיים וחצי. ע"פ התקן, בכל 12 דקות עתיד להיוולד סגמנט חדש.
ו
.
מפגש 223
מנהל הפורום המפונק ממשיך בסיקורי הקל"ב. הפעם, כמעט ואין יותר קל"ב מזה: מפגש 223 הצנוע שנמצא בכביש הגישה לקיבוץ צרעה. בארבעה בנובמבר נסגר קו בית שמש-ת"א לצורך ביצוע עבודות לשדרוג המפגש. עבודות אלו כוללות בתוכן: "הרחבת הכביש, סלילת מדרכה, סלילת שוליים, בניית אי – תנועה, הפעלת רמזור מקדים, שיפור ושדרוג התאורה ושדרוג מערכת הניקוז" (ציטוט מהודעת הרכבת -ב.ל). למרות שלא מעט זמן חלף מארבעה בנובמבר, רק היום טרח העצלן
לקפוץ לביקור במפגש.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
אפשר להתעוור רק מכמות האהרות...

מפגש 223
מנהל הפורום המפונק ממשיך בסיקורי הקל"ב. הפעם, כמעט ואין יותר קל"ב מזה: מפגש 223 הצנוע שנמצא בכביש הגישה לקיבוץ צרעה. בארבעה בנובמבר נסגר קו בית שמש-ת"א לצורך ביצוע עבודות לשדרוג המפגש. עבודות אלו כוללות בתוכן: "הרחבת הכביש, סלילת מדרכה, סלילת שוליים, בניית אי – תנועה, הפעלת רמזור מקדים, שיפור ושדרוג התאורה ושדרוג מערכת הניקוז" (ציטוט מהודעת הרכבת -ב.ל). למרות שלא מעט זמן חלף מארבעה בנובמבר, רק היום טרח העצלן
לקפוץ לביקור במפגש.
אפשר להתעוור רק מכמות האהרות...
 

בועז ל

New member
עבודות להרחבת הכביש

בחצר המפעל
תמונה אחרונה (לא משהו, אני חייב להודות) מהמפעל אך לא מהשרשור. בחצר המפעל מחכה לסגמנט שוב פורטל הסעה. הסגמנט מוסע בתוך מסלול לאחסון עד שישונע ע"י משאיות אל ה-TBM - זאת תחל לפעול אי"
בפרואר 2012. בעוד כחודש יחל המפעל לייצר סגמנטים. 175,000 סגמנטים ייוצרו במפעל שעתיד לפעול כשנתיים וחצי. ע"פ התקן, בכל 12 דקות עתיד להיוולד סגמנט חדש.
ו
.
עבודות להרחבת הכביש
 

בועז ל

New member
שדרוג התאורה

בחצר המפעל
תמונה אחרונה (לא משהו, אני חייב להודות) מהמפעל אך לא מהשרשור. בחצר המפעל מחכה לסגמנט שוב פורטל הסעה. הסגמנט מוסע בתוך מסלול לאחסון עד שישונע ע"י משאיות אל ה-TBM - זאת תחל לפעול אי"
בפרואר 2012. בעוד כחודש יחל המפעל לייצר סגמנטים. 175,000 סגמנטים ייוצרו במפעל שעתיד לפעול כשנתיים וחצי. ע"פ התקן, בכל 12 דקות עתיד להיוולד סגמנט חדש.
ו
.
שדרוג התאורה
ניתן להבחין שבוצעה הכנה להצבת עמודי תאורה חדשים. במרכז הכביש המורחב יוקם אי-תנועה. גם זווית הגישה למפגש והיציאה ממנו תשתפר מעט בעקבות העבודות.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה