שבתשתיות

מצב
הנושא נעול.
לעצים יש ערך הסטורי

לא הגזימו קצת?
אני יותר ממבין את הרצון להימנע מעקירת העצים הקיימים, אבל אם כבר נאלצים לעקור עץ- מה זה בדיוק משנה אם נוטעים אחד חדש בעלות אפסית או "שומרים חומר גנטי ומהנדסים עצים חדשים"? האם יש לעצים האלה איזשהו ערך היסטורי אדיר שאני לא מודע לו?
לעצים יש ערך הסטורי
(התייחסתי לכך בתגובתי בהמשך וזה כמובן רק חלק מהסיפור). לדעתי מי שעמד על כך הוא פקיד היערות, שכנראה הציב תנאים לכריתה כדי שלאחר סיום הפרוייקט המראה יהיה קרוב ככל האפשר למראה המקורי של העצים. הפקולטה לחקלאות נמצאת כמה מטרים משם וכנראה ששמחה להשתלב בפרוייקט. ד"א חלק מהעצים שהוזזו ממקומם ולא יוחזרו לאתר יישתלו מחדש במקומות אחרים בעיר.
 

easylivin

New member
מעניין מאוד, עושה רושם שבאמת יש כאן מאמץ

לפי הקומוניקט שיצא בתחילת הפרוייקט
חלק מהעצים יישמרו במקום אחר ויינטעו מחדש בסיום הבניה, וחלקם ישוחזרו ע"י הפקולטה לחקלאות, שתשמור על החומר הגנטי שלהם ותהנדס ממנו עצים חדשים. כמובן שהמיקום שלהם לא יהיה זהה, אבל יש נסיון לשמר משהו מהמראה המקורי.
מעניין מאוד, עושה רושם שבאמת יש כאן מאמץ
והשקעה רצינית. כן יירבו...
 

amit1270

New member
עץ אחד קטן במקום עץ ותיק זה בדיחה

ושאלה לי בנוגע לעצים:
האם אין איזושהי חובה על פי החוק לנטוע לפחות עץ אחד במקום כל עץ שנכרת?..
עץ אחד קטן במקום עץ ותיק זה בדיחה
מה שצריך זה לאכוף את החוק הקיים (הייתי מחמיר את הענישה) ולאפשר כריתה רק אם באמת אין ברירה. אני מניח שבמקרה הזה הייתה פשרה מסוימת, ובכל מקרה אין בסביבת המפגש הזה מחסור באקליפטוסים.
 
לכאן הגיעה סבתי ב-18 בפברואר 1943

הפרדה מפלסית 139
עבודות הכנה להקמת הפרדה מפלסית 139 בכניסה לרחובות החלו בשבועות האחרונים. העבודות שבוצעו עד עתה כוללות בעיקר כריתה עד היסוד של מס' עצי אקליפטוס ותיקים וגיזום של מס' עצים נוספים שישומרו, אני מעריך שמדובר בעצים שיועתקו למיקום חדש. בנוסף, בוצעה הפקעה של רצועה ברוחב כ- 10 מטרים במגרש מסירת המכוניות של חברת Avis ובשטח של הפקולטה לחקלאות. עם זאת, השטח שהופקע מהפקולטה לחקלאות נראה קטן בהרבה מזה שנדרש לבניית הלופ המופיע בהדמיה שבשלט המצורף להודעה זו. בשטח שהופקע מהמגרש של Avis הופיעה בימים האחרונים משאית לקידוח כלונסאות ובמקום נמצא ציוד נוסף המשמש ליציקה.
לכאן הגיעה סבתי ב-18 בפברואר 1943
ברכבת מתעלת סואץ על הקו הבריטי, אותו קו שפעיל גם היום. רחובות היתה היישוב היהודי הראשון אליו הגיעו העולים בנסיעתם. לדברי סבתי, ילדי/נערי המושבה קידמו את פניהם בצעקות ושריקות כשהם נתלים מענפי האקליפטוסים - אלה שכעת ייכרתו/יוזזו/יוחזרו. 60 שנה לאחר מכן חגגנו את הולדת נינתה במרחק של 550 מ' בלבד משם!
 

Eduard12

New member
הפרדה מפלסית הכרחית

הפרדה מפלסית 139
עבודות הכנה להקמת הפרדה מפלסית 139 בכניסה לרחובות החלו בשבועות האחרונים. העבודות שבוצעו עד עתה כוללות בעיקר כריתה עד היסוד של מס' עצי אקליפטוס ותיקים וגיזום של מס' עצים נוספים שישומרו, אני מעריך שמדובר בעצים שיועתקו למיקום חדש. בנוסף, בוצעה הפקעה של רצועה ברוחב כ- 10 מטרים במגרש מסירת המכוניות של חברת Avis ובשטח של הפקולטה לחקלאות. עם זאת, השטח שהופקע מהפקולטה לחקלאות נראה קטן בהרבה מזה שנדרש לבניית הלופ המופיע בהדמיה שבשלט המצורף להודעה זו. בשטח שהופקע מהמגרש של Avis הופיעה בימים האחרונים משאית לקידוח כלונסאות ובמקום נמצא ציוד נוסף המשמש ליציקה.
הפרדה מפלסית הכרחית
הגיע זמן להפרדה המפלסית הזאת. יש הרבה רכבים שנוסעים מרחובות לנס-ציונה ולראשל"צ וחבל מאוד שייתקעו בגלל רכבת. האם התחילו העבודות כבר? אני לא אשאל כמה זמן זה ייקח אבל אפשר לקוות שהכי מאוחר שכבר ב-2015 נראה הפרדה מפלסית שם? תודה ושבוע טוב, אדוארד.
 

raminec

New member
האם קראת את ההודעה שכתבתי?

הפרדה מפלסית הכרחית
הגיע זמן להפרדה המפלסית הזאת. יש הרבה רכבים שנוסעים מרחובות לנס-ציונה ולראשל"צ וחבל מאוד שייתקעו בגלל רכבת. האם התחילו העבודות כבר? אני לא אשאל כמה זמן זה ייקח אבל אפשר לקוות שהכי מאוחר שכבר ב-2015 נראה הפרדה מפלסית שם? תודה ושבוע טוב, אדוארד.
האם קראת את ההודעה שכתבתי?
http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ViewMsg.aspx?ForumId=394&MessageId=157492257
 

raminec

New member
מסתבר שאפילו נתיבי איילון מסרבים

בקשר לתגובתך
מצטער, raminec. אני הבנתי שעבודות התחילו רק לא ברור כמה זמן זה עלול לקחת. שבוע טוב, אדורארד.
מסתבר שאפילו נתיבי איילון מסרבים
לציין בשלט שלהם את התאריך המתוכנן לסיום הפרוייקט
 

389 היחיד

New member
מפגש הסברה

הפרדה מפלסית 139
עבודות הכנה להקמת הפרדה מפלסית 139 בכניסה לרחובות החלו בשבועות האחרונים. העבודות שבוצעו עד עתה כוללות בעיקר כריתה עד היסוד של מס' עצי אקליפטוס ותיקים וגיזום של מס' עצים נוספים שישומרו, אני מעריך שמדובר בעצים שיועתקו למיקום חדש. בנוסף, בוצעה הפקעה של רצועה ברוחב כ- 10 מטרים במגרש מסירת המכוניות של חברת Avis ובשטח של הפקולטה לחקלאות. עם זאת, השטח שהופקע מהפקולטה לחקלאות נראה קטן בהרבה מזה שנדרש לבניית הלופ המופיע בהדמיה שבשלט המצורף להודעה זו. בשטח שהופקע מהמגרש של Avis הופיעה בימים האחרונים משאית לקידוח כלונסאות ובמקום נמצא ציוד נוסף המשמש ליציקה.
מפגש הסברה
כפי שפירסמתי כאן בפורום ביום שלישי הקרוב 29.11 בשעה 18 בערב יתקיים מפגש הסברה של נתיבי איילון בנושא הפרדה מפלסית הרצל רחובות. כל מי שמעוניין להצטרף ולפרטים נא לצור עימי קשר בהקדם האפשרי 0524665634 אייל
 

משה343

New member
עדכון קצר מהכפלת מסילת לוד-ב"ש [בב"ש]..

שבתשתיות
המדור השבועי יעסוק הפעם בעבודות על מפגש 223 ועדכונים מהכפלת הקו לב"ש. כמו"כ, הצלם של הפורום, מר רמי נויברגר, יואיל בטובו להעלות לשרשור זה תמונות ממה שיוגדר להלן ניצני הפרדה מפלסית 139 ברחובות. אך תחילה, החזר חוב קטן לפורום. סיור שערכתי במפעל הסגמנטים הצרפתי של חב' Mosmetrostroy הרוסית, שתכרה את מנהרה מס' 1 בפרויקט קו הרכבת המהיר לירושלים. את הסיור במפעל (מופיע בתמונה) ערכתי לפני כשבועיים יחד עם מנהל הקו, מר סרגיי זלז'ניאקוב, ממנו ומאלכס "המקומי" שמעתי הסברים על עבודת המפעל. למי שאינו יודע, אציין כי הסגמנטים הם אלמנטים מבטון אשר מוצמדים לדפנות המנהרה ומצפים אותה. את הרכבת האלמנטים מבצעת מכונת/מפעל ה-TBM. הנה שתי תזכורות מיוטיוב על אופן הכנת הסגמנטים ואופן הרכבתם במנהרה.
עדכון קצר מהכפלת מסילת לוד-ב"ש [בב"ש]..
היום ה- 25.11.11 הונחה מסילה חדשה על הנתיב המזרחי. ההנחה התחילה אחרי עיקול המסילה צפונה מיד אחרי גשר א.צ.ג במקום קטר 609 מחובר לקרונות שטוחים עליהם קטעי מסילות ואדנים. וכן מנוף מסילתי שמספרו 919 . בזמן דיי קצר יחסית הם הגיעו עד לכמעט סוף החומה מכיוון צפון .
 

משה343

New member
1. היום בעיקול צפונה קצת אחרי גשר א.צ.ג ..

שבתשתיות
המדור השבועי יעסוק הפעם בעבודות על מפגש 223 ועדכונים מהכפלת הקו לב"ש. כמו"כ, הצלם של הפורום, מר רמי נויברגר, יואיל בטובו להעלות לשרשור זה תמונות ממה שיוגדר להלן ניצני הפרדה מפלסית 139 ברחובות. אך תחילה, החזר חוב קטן לפורום. סיור שערכתי במפעל הסגמנטים הצרפתי של חב' Mosmetrostroy הרוסית, שתכרה את מנהרה מס' 1 בפרויקט קו הרכבת המהיר לירושלים. את הסיור במפעל (מופיע בתמונה) ערכתי לפני כשבועיים יחד עם מנהל הקו, מר סרגיי זלז'ניאקוב, ממנו ומאלכס "המקומי" שמעתי הסברים על עבודת המפעל. למי שאינו יודע, אציין כי הסגמנטים הם אלמנטים מבטון אשר מוצמדים לדפנות המנהרה ומצפים אותה. את הרכבת האלמנטים מבצעת מכונת/מפעל ה-TBM. הנה שתי תזכורות מיוטיוב על אופן הכנת הסגמנטים ואופן הרכבתם במנהרה.
1. היום בעיקול צפונה קצת אחרי גשר א.צ.ג ..
בעיר באר שבע, התחילה הנח מסילה בקטע ב"ש צפון - להבים-רהט. בתמונה קטר 609 גורר משטחים ריקים שהיו מלאים באדנים ומסילות ומנוף מסילתי מספר 919 . מיקום הצילום: מבט צפונה מעל גשר ההשכלה
 

משה343

New member
2. קטר 609 עוזב את שטח העבודה לכיוון תחנת ...

שבתשתיות
המדור השבועי יעסוק הפעם בעבודות על מפגש 223 ועדכונים מהכפלת הקו לב"ש. כמו"כ, הצלם של הפורום, מר רמי נויברגר, יואיל בטובו להעלות לשרשור זה תמונות ממה שיוגדר להלן ניצני הפרדה מפלסית 139 ברחובות. אך תחילה, החזר חוב קטן לפורום. סיור שערכתי במפעל הסגמנטים הצרפתי של חב' Mosmetrostroy הרוסית, שתכרה את מנהרה מס' 1 בפרויקט קו הרכבת המהיר לירושלים. את הסיור במפעל (מופיע בתמונה) ערכתי לפני כשבועיים יחד עם מנהל הקו, מר סרגיי זלז'ניאקוב, ממנו ומאלכס "המקומי" שמעתי הסברים על עבודת המפעל. למי שאינו יודע, אציין כי הסגמנטים הם אלמנטים מבטון אשר מוצמדים לדפנות המנהרה ומצפים אותה. את הרכבת האלמנטים מבצעת מכונת/מפעל ה-TBM. הנה שתי תזכורות מיוטיוב על אופן הכנת הסגמנטים ואופן הרכבתם במנהרה.
2. קטר 609 עוזב את שטח העבודה לכיוון תחנת ...
באר שבע צפון. אם אני לא טועה נהג הקטר היה ידידנו איציק "קטר 701".
 
אתה לא טועה


2. קטר 609 עוזב את שטח העבודה לכיוון תחנת ...
באר שבע צפון. אם אני לא טועה נהג הקטר היה ידידנו איציק "קטר 701".
אתה לא טועה

אכן אני הייתי הנהג וראיתי אותך מצלם, היית על הגשר. אם אני זוכר נכון, נופפתי לך לשלום. אבל למה הגעת רק בסוף????? איציק
 

משה343

New member
אהלן איציק מה המצב ? ...

אתה לא טועה

אכן אני הייתי הנהג וראיתי אותך מצלם, היית על הגשר. אם אני זוכר נכון, נופפתי לך לשלום. אבל למה הגעת רק בסוף????? איציק
אהלן איציק מה המצב ? ...
כן נופפת לי לשלום ואף יצאת מהחלון והבהבת עם הפנס האמצעי ישבת בצד ימין לכיוון דרום בצד של החומה. הגעתי גם בהתחלה כאשר הייתם רק בתחילת העיקול, אבל הייתי בלי המצלמה, ירדתי בצד השני של הגשר לכיוון התיכון ומשם לקחתי קו 25 לסידורים קטנים ושיטוט בעיר העתיקה. בחזרה ירדתי בבית ולקחתי את המצלמה. פחדתי שתבריזו לי , קודם הסתכלתי איפה אתם מקצה החומה בכיוון צפון ליד בניין בזק ראיתי שאתם יחסית קרובים למקום בו הייתי מאשר לגשר ההשכלה אבל לא היתה לי זווית צילום טובה מפני שהקטר עמד עם הפנים דרומה וגם המנוף, אז בהליכה מהירה וחשש שלא יהיו צילומים לשבת תשתיות של בועז הגעתי לגשר וצילמתי. אם שמת לב בקצה הגשר לכיוון החומה היו 2 ילדים, אחד מהם שאל אותי אם אני עובד של הרכבת ואמרתי לו שאני רק אוהב רכבות
 
אכן כך היה

אהלן איציק מה המצב ? ...
כן נופפת לי לשלום ואף יצאת מהחלון והבהבת עם הפנס האמצעי ישבת בצד ימין לכיוון דרום בצד של החומה. הגעתי גם בהתחלה כאשר הייתם רק בתחילת העיקול, אבל הייתי בלי המצלמה, ירדתי בצד השני של הגשר לכיוון התיכון ומשם לקחתי קו 25 לסידורים קטנים ושיטוט בעיר העתיקה. בחזרה ירדתי בבית ולקחתי את המצלמה. פחדתי שתבריזו לי , קודם הסתכלתי איפה אתם מקצה החומה בכיוון צפון ליד בניין בזק ראיתי שאתם יחסית קרובים למקום בו הייתי מאשר לגשר ההשכלה אבל לא היתה לי זווית צילום טובה מפני שהקטר עמד עם הפנים דרומה וגם המנוף, אז בהליכה מהירה וחשש שלא יהיו צילומים לשבת תשתיות של בועז הגעתי לגשר וצילמתי. אם שמת לב בקצה הגשר לכיוון החומה היו 2 ילדים, אחד מהם שאל אותי אם אני עובד של הרכבת ואמרתי לו שאני רק אוהב רכבות
אכן כך היה
באמת היו שני ילדים ואם איני טועה היתה גם אשה בקרבתם. להבא שאהיה שם שוב, אודיע לך מראש!!! איציק
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה