שבתשתיות

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
שבתשתיות

שבתשתיות
כיאה לשנה החדשה, שבוע הפתיחה התברך במנה יפה של דיווחי תשתיות תח"צ מפרויקט הדגל של הרכבת ודיווחים מצוינים מקו העמק בצפון. גולשי הצפון בפורום: איליה, קובז, צחי, a3201 ו- Ori79 נכנסו לפעולה, ואנו זוכים סוף-סוף להתעדכן באופן ממשי בתנופת הפיתוח העוברת על הצפון. כעת, לאחר ריבוי הדיווחים מהצפון, הגיע הזמן לתת קונטרה דרומית חמימה. שבתשתיות של השבוע ירד לביצוע השלמות מפרויקט קו הרכבת אשקלון-ב"ש - שם מתברר, יש עדיין שלבי ביצוע חדשים לתיעוד.

האוטובוס של אנדי (אנדי?! אביתר!) כבר ממתין לנו אי-שם בגולה, ובאדיבותו של רמי"ש נעלה עליו ונצא לדרך.
 

בועז ל

New member
שיטה חדשה להנחת פסים?

שבתשתיות
כיאה לשנה החדשה, שבוע הפתיחה התברך במנה יפה של דיווחי תשתיות תח"צ מפרויקט הדגל של הרכבת ודיווחים מצוינים מקו העמק בצפון. גולשי הצפון בפורום: איליה, קובז, צחי, a3201 ו- Ori79 נכנסו לפעולה, ואנו זוכים סוף-סוף להתעדכן באופן ממשי בתנופת הפיתוח העוברת על הצפון. כעת, לאחר ריבוי הדיווחים מהצפון, הגיע הזמן לתת קונטרה דרומית חמימה. שבתשתיות של השבוע ירד לביצוע השלמות מפרויקט קו הרכבת אשקלון-ב"ש - שם מתברר, יש עדיין שלבי ביצוע חדשים לתיעוד.

האוטובוס של אנדי (אנדי?! אביתר!) כבר ממתין לנו אי-שם בגולה, ובאדיבותו של רמי"ש נעלה עליו ונצא לדרך.
שיטה חדשה להנחת פסים?
כזכור, בסקירה הקודמת הועלו תמונות מהקטע הצפוני של קו אשקלון-ב"ש ובהן נראה שופל גורר אחריו ע"ג גלגיליות צמד פסים מקבילים. מאחר שבפעמים הקודמות שבהן בוצעה הנחת מסילות באמצעות פורטלים, לא הבחנתי בנוכחותו של השופל, סברתי בטעות כי מדובר אולי בשיטה חדשה להנחת מסילות. התשובה הראשונית שקיבלתי שללה אפשרות זאת, מה שחיזק עוד יותר את ההנחה שאכן מדובר בשיטה חדשה להנחת מסילות. ואולם, לאחר הערתו של הגולש VT08 ומבט נוסף בתמונות, שוב חזר הספק ולכן הפניתי שאלה בעניין זה לאגף המסילה ברכבת, אשר חזר אליי עם התשובה הכי טובה שיש: תשובה עם תמונות.

ובכן, מדובר בשיטה הוותיקה והמוכרת להנחת מסילות באמצעות פורטלים; שיטה אשר חזיתי בה לראשונה בארץ בשדרוגו של הקו הישן לירושלים.
הנה מספר תמונות עדכניות המגיעות אלינו באדיבות אגף מסילה של הרכבת, המבצע את מלאכת הנחת המסילות בקילומטרים הראשונים של הקטע הצפוני.

בתמונה הראשונה: הפורטל כבר נמצא בשטח ומניף חוליה בודדת באורך של 13 מ'. קודם לכן, השופל שבחזית גרר אחריו צמד פסים מקבילים במִפתח גדול יותר מרוחב המסילה עבור הפורטלים הממוקמים עליהם.
 

traiNir

New member
מה מקבע את הפסים שלהפורטלים לחצץ?

שיטה חדשה להנחת פסים?
כזכור, בסקירה הקודמת הועלו תמונות מהקטע הצפוני של קו אשקלון-ב"ש ובהן נראה שופל גורר אחריו ע"ג גלגיליות צמד פסים מקבילים. מאחר שבפעמים הקודמות שבהן בוצעה הנחת מסילות באמצעות פורטלים, לא הבחנתי בנוכחותו של השופל, סברתי בטעות כי מדובר אולי בשיטה חדשה להנחת מסילות. התשובה הראשונית שקיבלתי שללה אפשרות זאת, מה שחיזק עוד יותר את ההנחה שאכן מדובר בשיטה חדשה להנחת מסילות. ואולם, לאחר הערתו של הגולש VT08 ומבט נוסף בתמונות, שוב חזר הספק ולכן הפניתי שאלה בעניין זה לאגף המסילה ברכבת, אשר חזר אליי עם התשובה הכי טובה שיש: תשובה עם תמונות.

ובכן, מדובר בשיטה הוותיקה והמוכרת להנחת מסילות באמצעות פורטלים; שיטה אשר חזיתי בה לראשונה בארץ בשדרוגו של הקו הישן לירושלים.
הנה מספר תמונות עדכניות המגיעות אלינו באדיבות אגף מסילה של הרכבת, המבצע את מלאכת הנחת המסילות בקילומטרים הראשונים של הקטע הצפוני.

בתמונה הראשונה: הפורטל כבר נמצא בשטח ומניף חוליה בודדת באורך של 13 מ'. קודם לכן, השופל שבחזית גרר אחריו צמד פסים מקבילים במִפתח גדול יותר מרוחב המסילה עבור הפורטלים הממוקמים עליהם.
מה מקבע את הפסים שלהפורטלים לחצץ?
 

davidfainshtein

Member
מנהל
שים לב שבניגוד לגלגלי הרכבת

כלום. בשביל פעם אחת שהפורטל נוסע עליהם
אפשר להסתדר בלי הידוק.
שים לב שבניגוד לגלגלי הרכבת
לגלגלי הפורטל יש פלאנג'ים משני הצדדים, מה שמייתב אותו על המסילה ומקטין את הסיכוי לשימוט.
 

בועז ל

New member
הנחת החוליה

שבתשתיות
כיאה לשנה החדשה, שבוע הפתיחה התברך במנה יפה של דיווחי תשתיות תח"צ מפרויקט הדגל של הרכבת ודיווחים מצוינים מקו העמק בצפון. גולשי הצפון בפורום: איליה, קובז, צחי, a3201 ו- Ori79 נכנסו לפעולה, ואנו זוכים סוף-סוף להתעדכן באופן ממשי בתנופת הפיתוח העוברת על הצפון. כעת, לאחר ריבוי הדיווחים מהצפון, הגיע הזמן לתת קונטרה דרומית חמימה. שבתשתיות של השבוע ירד לביצוע השלמות מפרויקט קו הרכבת אשקלון-ב"ש - שם מתברר, יש עדיין שלבי ביצוע חדשים לתיעוד.

האוטובוס של אנדי (אנדי?! אביתר!) כבר ממתין לנו אי-שם בגולה, ובאדיבותו של רמי"ש נעלה עליו ונצא לדרך.
הנחת החוליה
בשלב זה החוליה מונחת על הקרקע ועובדי האגף מחברים אותה חיבור ראשוני באמצעות ג'ונטת אל החוליה הקודמת שכבר הונחה.
 

בועז ל

New member
רכבת העבודה

שבתשתיות
כיאה לשנה החדשה, שבוע הפתיחה התברך במנה יפה של דיווחי תשתיות תח"צ מפרויקט הדגל של הרכבת ודיווחים מצוינים מקו העמק בצפון. גולשי הצפון בפורום: איליה, קובז, צחי, a3201 ו- Ori79 נכנסו לפעולה, ואנו זוכים סוף-סוף להתעדכן באופן ממשי בתנופת הפיתוח העוברת על הצפון. כעת, לאחר ריבוי הדיווחים מהצפון, הגיע הזמן לתת קונטרה דרומית חמימה. שבתשתיות של השבוע ירד לביצוע השלמות מפרויקט קו הרכבת אשקלון-ב"ש - שם מתברר, יש עדיין שלבי ביצוע חדשים לתיעוד.

האוטובוס של אנדי (אנדי?! אביתר!) כבר ממתין לנו אי-שם בגולה, ובאדיבותו של רמי"ש נעלה עליו ונצא לדרך.
רכבת העבודה
צמודה לפורטל ומספקת עבורו את "חומר המסילה".
 

בועז ל

New member
הפורטל

שבתשתיות
כיאה לשנה החדשה, שבוע הפתיחה התברך במנה יפה של דיווחי תשתיות תח"צ מפרויקט הדגל של הרכבת ודיווחים מצוינים מקו העמק בצפון. גולשי הצפון בפורום: איליה, קובז, צחי, a3201 ו- Ori79 נכנסו לפעולה, ואנו זוכים סוף-סוף להתעדכן באופן ממשי בתנופת הפיתוח העוברת על הצפון. כעת, לאחר ריבוי הדיווחים מהצפון, הגיע הזמן לתת קונטרה דרומית חמימה. שבתשתיות של השבוע ירד לביצוע השלמות מפרויקט קו הרכבת אשקלון-ב"ש - שם מתברר, יש עדיין שלבי ביצוע חדשים לתיעוד.

האוטובוס של אנדי (אנדי?! אביתר!) כבר ממתין לנו אי-שם בגולה, ובאדיבותו של רמי"ש נעלה עליו ונצא לדרך.
הפורטל
מראה כללי.
 

בועז ל

New member
יעילות השיטה

שבתשתיות
כיאה לשנה החדשה, שבוע הפתיחה התברך במנה יפה של דיווחי תשתיות תח"צ מפרויקט הדגל של הרכבת ודיווחים מצוינים מקו העמק בצפון. גולשי הצפון בפורום: איליה, קובז, צחי, a3201 ו- Ori79 נכנסו לפעולה, ואנו זוכים סוף-סוף להתעדכן באופן ממשי בתנופת הפיתוח העוברת על הצפון. כעת, לאחר ריבוי הדיווחים מהצפון, הגיע הזמן לתת קונטרה דרומית חמימה. שבתשתיות של השבוע ירד לביצוע השלמות מפרויקט קו הרכבת אשקלון-ב"ש - שם מתברר, יש עדיין שלבי ביצוע חדשים לתיעוד.

האוטובוס של אנדי (אנדי?! אביתר!) כבר ממתין לנו אי-שם בגולה, ובאדיבותו של רמי"ש נעלה עליו ונצא לדרך.
יעילות השיטה
הנחת מסילות באמצעות פורטלים היא השיטה המהירה והיעילה ביותר הנהוגה ברכבת כיום. בשיטה זו ניתן לסיים ארבעה ק"מ של מסילה ולהביאם למצב סופי. קצב ההנחה (ללא עבודות להגעה למצב סופי) עשוי לנוע בין 250-300 מ' ליום עבודה. הנתונים באדיבות הנהלת הפרויקט.
 

משה343

New member
בועז לפני כן היו נעזרים במשאית מנוף ? ...

יעילות השיטה
הנחת מסילות באמצעות פורטלים היא השיטה המהירה והיעילה ביותר הנהוגה ברכבת כיום. בשיטה זו ניתן לסיים ארבעה ק"מ של מסילה ולהביאם למצב סופי. קצב ההנחה (ללא עבודות להגעה למצב סופי) עשוי לנוע בין 250-300 מ' ליום עבודה. הנתונים באדיבות הנהלת הפרויקט.
בועז לפני כן היו נעזרים במשאית מנוף ? ...
זכור לי בשטח בדרום משאיות מנוף להנפת אדנים .
 

בועז ל

New member
נכון, השימוש במשאיות מנוף או מנופים מסילתיים

בועז לפני כן היו נעזרים במשאית מנוף ? ...
זכור לי בשטח בדרום משאיות מנוף להנפת אדנים .
נכון, השימוש במשאיות מנוף או מנופים מסילתיים
(כאשר התנאים מאפשרים זאת) רווח יותר ברכבת ישראל מאשר השימוש בפורטלים.
 

משה343

New member


נכון, השימוש במשאיות מנוף או מנופים מסילתיים
(כאשר התנאים מאפשרים זאת) רווח יותר ברכבת ישראל מאשר השימוש בפורטלים.
 

בועז ל

New member
מחלף גורל

שבתשתיות
כיאה לשנה החדשה, שבוע הפתיחה התברך במנה יפה של דיווחי תשתיות תח"צ מפרויקט הדגל של הרכבת ודיווחים מצוינים מקו העמק בצפון. גולשי הצפון בפורום: איליה, קובז, צחי, a3201 ו- Ori79 נכנסו לפעולה, ואנו זוכים סוף-סוף להתעדכן באופן ממשי בתנופת הפיתוח העוברת על הצפון. כעת, לאחר ריבוי הדיווחים מהצפון, הגיע הזמן לתת קונטרה דרומית חמימה. שבתשתיות של השבוע ירד לביצוע השלמות מפרויקט קו הרכבת אשקלון-ב"ש - שם מתברר, יש עדיין שלבי ביצוע חדשים לתיעוד.

האוטובוס של אנדי (אנדי?! אביתר!) כבר ממתין לנו אי-שם בגולה, ובאדיבותו של רמי"ש נעלה עליו ונצא לדרך.
מחלף גורל
המחלף מפרויקט ההכפלה של הקו לבאר שבע חוזר לעניינים. בימים אלה מתבצעות עבודות להקמת גשר נוסף בקו אשקלון-ב"ש מעל נחל כרכור העובר במחלף.
 

בועז ל

New member
תזכורת

שבתשתיות
כיאה לשנה החדשה, שבוע הפתיחה התברך במנה יפה של דיווחי תשתיות תח"צ מפרויקט הדגל של הרכבת ודיווחים מצוינים מקו העמק בצפון. גולשי הצפון בפורום: איליה, קובז, צחי, a3201 ו- Ori79 נכנסו לפעולה, ואנו זוכים סוף-סוף להתעדכן באופן ממשי בתנופת הפיתוח העוברת על הצפון. כעת, לאחר ריבוי הדיווחים מהצפון, הגיע הזמן לתת קונטרה דרומית חמימה. שבתשתיות של השבוע ירד לביצוע השלמות מפרויקט קו הרכבת אשקלון-ב"ש - שם מתברר, יש עדיין שלבי ביצוע חדשים לתיעוד.

האוטובוס של אנדי (אנדי?! אביתר!) כבר ממתין לנו אי-שם בגולה, ובאדיבותו של רמי"ש נעלה עליו ונצא לדרך.
תזכורת
רכבות בקו אשקלון-ב"ש, העושות דרכן לבירת הנגב, תעבורנה במנהרה זאת שמתחת לקו הראשי ב"ש-לוד.
 

stratomaximus

New member
האם הגובה של המנהרה הזו מספיק?

תזכורת
רכבות בקו אשקלון-ב"ש, העושות דרכן לבירת הנגב, תעבורנה במנהרה זאת שמתחת לקו הראשי ב"ש-לוד.
האם הגובה של המנהרה הזו מספיק?
עבור רכבת קומותיים + חשמול עתידי?
 

easylivin

New member
כל מבנה מסילה שהוקם בארץ בעשור האחרון

האם הגובה של המנהרה הזו מספיק?
עבור רכבת קומותיים + חשמול עתידי?
כל מבנה מסילה שהוקם בארץ בעשור האחרון
אמור להתאים לחישמול. לרכבות קומותיים זה מן הסתם מתאים, כי יש את מה שנקרא "היקף טעינה" שאסור בשום אופן לחרוג ממנו (מצ"ב התקן הנהוג בישראל, הזהה בערך או בדיוק לנהוג בגרמניה).
 

בועז ל

New member
מתחת לקו הראשי.

שבתשתיות
כיאה לשנה החדשה, שבוע הפתיחה התברך במנה יפה של דיווחי תשתיות תח"צ מפרויקט הדגל של הרכבת ודיווחים מצוינים מקו העמק בצפון. גולשי הצפון בפורום: איליה, קובז, צחי, a3201 ו- Ori79 נכנסו לפעולה, ואנו זוכים סוף-סוף להתעדכן באופן ממשי בתנופת הפיתוח העוברת על הצפון. כעת, לאחר ריבוי הדיווחים מהצפון, הגיע הזמן לתת קונטרה דרומית חמימה. שבתשתיות של השבוע ירד לביצוע השלמות מפרויקט קו הרכבת אשקלון-ב"ש - שם מתברר, יש עדיין שלבי ביצוע חדשים לתיעוד.

האוטובוס של אנדי (אנדי?! אביתר!) כבר ממתין לנו אי-שם בגולה, ובאדיבותו של רמי"ש נעלה עליו ונצא לדרך.
מתחת לקו הראשי.
מוצלל וקריר.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה