שיא של כל הזמנים בצריכת חשמל - 9,900 מגה וואט

חי צומח

New member
בניה ירוקה בשטחים עירוניים

אני אתעלם באלגנטיות מתחילת ההודעה שלך שלא ממש ראויה לתגובה. בימים אלו מתנהלת תחרות שמארגן המשרד להגנת הסביבה, בו נדרשים אדריכלים לתכנן בניין רב קומות בצפון ת"א, על טהרת הבניה הירוקה. כשיהיו לי עוד פרטים, אני מבטיח לעדכן. בכל מקרה, בניה אקלימית רלוונטית גם לבתים פרטיים וגם לבניינים, וזה מיושם גם בשטח (מי שמחליט ליישם, כמובן).
 

חי צומח

New member
מצטער על הביטוי, שימי לב לקונטקסט

חוסר ידע ומודעות אינם בהכרח טיפשות, אולם מי שגר בישראל, ולא מתייחס לנתון כמו השמש החזקה שיש כאן, החורף הנוח יחסית ובכלל מזג האויר האופייני - ובונה בית שאינו מתאים לאקלים הישראלי - אני לא יודע מה הוא. אולי פראייר, בעיני גם קצת טיפש...;) זה דומה למישהו שהולך לים ולובש חליפת שלושה חלקים, כי זה בעיניו יותר יפה, אבל מה - לא ממש מחובר למקום...;) מקווה שהדוגמא המחישה את מה שהתכוונתי לומר. (-) אלחנן.
 

niv1990

New member
מה בדבר תעלה מהים התיכום לים המלח?

וניצול הפרשי הגובה והפרשי המליחות (לפי כתבה בירחון בגלילאו: http://www.ifeel.co.il/page/2627). האם יש הערכות בנושא (כמה חשמל ניתן לייצר ובאיזו עלות?)?
 

אחוול

New member
הפרשי מליחות?

לא נראה לי שזה יכול לתרום במשהו להפקת חשמל אך אתה צודק הפרי הגובה יכולים לתרום אך המחיר בפיגעה בסביבה יהיה גבוה . לעומת זאת ישנה הצעה אחרת לבנות בסכר דגניה בכינרת תחנת כח הידרואלקטרית שתספק חשמל נקי ובהיקף גדול אך מכיוון שכרגע אין לנו גם רזרבות מים הביצוע לא אפשרי .
 
למעלה