שיואו, איזו כתבה

שיואו, איזו כתבה../images/Emo2.gif

רציתי לצטט כמה נושאים מתוכה ולשאול לדעתכן, אבל מתברר שכמעט העתקתי את הכתבה כולה. הכתבה מספרת "עלינו", נשים לאחר לידה, שמשתתפות בפורומים השונים. ובכל זאת הנה ציטוט: " איזו מין אמא אני? איזו מין אישה? אחרי הטיפול בזוגיות, באהבת האם וביחסים עם ההורים, הפורום הוא כלי מצוין לאמהות למקם את עצמן על הסקאלה. התינוק שלהן באחוזון 75 בטיפת חלב, מצוין, אבל איפה הן? עד כמה הן והילדים שלהן נורמלים? הן משוות כמעט כל דבר שאפשר, צוברות אינספור נקודות טובות ורעות. לידה טבעית מזכה בבונוס מיוחד. הנקה כושלת מבטלת אותו מיד. משקל עודף הוא אות קלון, אבל רזון מופגן הוא סימן לכך שאת עדיין עסוקה בעצמך ובאיך שאת נראית יותר משאת עסוקה בתינוק שלך. חזרה לעבודה אחרי שלושה חודשים היא ביזיון, אלא אם כן המשפחה במצוקה כלכלית וגם אז בתנאי שהאמא לא נהנית מהעבודה.הילד בן ארבע והאמא עדיין איתו בבית? כל הכבוד, יריעו לה, עד שאיזו אנונימית תכניס לה: "גט א- לייף‭."‬ כל גיהוק, קפיצה התפתחותית או רכישה הם מבחן מספרי לאיכות האמהות....... הצורך להשוות מתבטא בחיבה מיוחדת לסקרים: כמה פעמים בשבוע הבעלים שלכם יוצאים לבד עם חברים שלהם? במה אתן עוסקות ומה התגמול? מתי סיפרתן לבוס על ההריון? איך אתן קוראות לאיברים המוצנעים של הילדים? בולבול או פין? פיפי או פות? עד איזה גיל אתן מתפשטות מולם?..... אחרי שהבנת איזו מין אמא את, את נשארת בשביל האקשן. פורום הוא תוכנית ריאליטי שאף פעם לא נגמרת: הריון לא רצוי. התמוטטות עצבים. בהריון, אבל לא מבעלה.... ..והן מגלות אמפתיה, מציעות עזרה, ממליצות על פסיכולוג, אבל גם מנצלות את ההפוגה בסוף היום כדי להתרפק על דרמה שהיא לא שלהן. במיוחד הן אוהבות לעשות את זה בשפה משויפת ובניסוחים מתחכמים. כי אחרי יום שלם של מאבקים מייגעים מול ילדה שמסרבת לחפוף ראש, הן יכולות להתיישב מול המחשב ולארוז את כל הנאחס הזה במטאפורות מקוריות, שיעידו לא רק על האמהות המשופרת שלהן אלא גם על האירוניה העצמית וכשרון הכתיבה המבוזבז. הן מזינות את הטקסט לחלל הפורום ומתיישבות לחכות למחמאות...." לדעתי הכתבה מציצנית, מעליבה ומתנשאת עם אופי של "ריכול"....ובכל זאת לא יכולתי להפסיק לקרוא אותה, כאילו הציבו מולי מראה..... מה דעתכן?
 

g a n i

New member
../images/Emo6.gifקצת צהוב אבל זה can be expected

לדעתי הרבה מתוכה נכון, פשוט יש עוד צדדים שלא הושם עליהם דגש: של חברות (וירטואלית ואמיתית) ותמיכה כמעט אין קץ. המפגשים - הרעיון של הצצה למציאות - ממש מרגשים לפעמים (למרות שהייתי בספורים). האמת, תלוי על איזה פורום מדובר: יש פורומים שבהם המינונים יותר קרובים למה שהיא מתארת ואני פשוט מדירה מהם את מקלדתי. הצצתי כמה פעמים והשתעממתי. ויש פורומים (כמו פה
) שהם "פורום הבית" גם אם לא הייתי בו חודשים...
 
אז מה?

הפורומים בשבילי הם לא כדי למקמם את עצמי על הסקאלה אל הפורומים הגעתי דרך פורום הורים לפגים - אני חושבת שפעם כבר כתבתי פה - אין לכם מושג איזה תחושת הקלה הייתה לי שמצאתי פורום להורים לפגים. הורים שעברו את מה שאני עברתי. מה רע לחפש מכנה משותף? לחפש חברה? מה רע במקום "לשפוך" אתך הלב ולדעת שבמקום הספיציפי הזה יש סיכוי שיבנו אותך יותר טוב? (או שישימו מולך מראה וזה גם טוב)
 
זה בדיוק הענין,

אין רע במה שנאמר שם, הכל אמת ויציב, ובכל זאת נימת הכתבה מאד ביקורתית ושופטת
 
חייבת להיות. אחרת היא לא תעשה גלים

ולא תעניין אף אחד. וגם הבקורתיות בה נכונה, אם כי מעט מוגזמת.
 

מעיןבר

New member
לא כל הכתבה ביקורתית.

אני דווקא התרשמתי שבמיוחד בהתחלה היא שמה מראה די מעניינת והציגה תמונה די אמיתית. אני ממליצה להיכנס לקישור ולא לקרוא רק את הציטוט למי שתוהה על מה אני מדברת.
 

לילית462

New member
מסכימה עם מעיין, הכתבה לא שלילית

בעיקרה, בסך הכל היא מתארת מצב שכל המגיבות לשרשור טוענות שהוא נכון, היא משתמשת בשפה קצת צינית ועוקצנית אבל כמו שכתבו כאן - רק ככה היא עושה גלים.
 

gallish

New member
גם בעיני כתבה אמיתית ומרתקת

אם כי, כאמור, מלווה בהרבה ציניות ונימה ביקורתית. בכל מקרה, בעיני, יש בפורומים הרבה יותר מטוב הלב שמצויין בשתי שורות בסוף הכתבה, מאשר ההתנצחויות והרוע שמצויין בחלקים גדולים יותר בכתבה...
 

גוליגל

New member
האמת - תלוי בפורום ../images/Emo4.gif

הפורום הזה ספציפית התקשר לי יותר לפסקאות המרגשות - כולל לאחרונה.
 

ענתש

New member
די אמיתי... אבל אני חושבת שהיא

מיצתה את זה בסיומת: "אבל בפורומים יש הרבה טוב לב נדיר, כזה שחונק את הגרון. יש אמהות שלמרות המערבולות הפרטיות שלהן ייצאו מגדרן כדי לעזור לאמהות אחרות. יאמצו חד הורית שנתקעה בשמירת הריון. יקפצו לבקר יולדת שמעולם לא פגשו, רק כדי להראות לה תנוחות הנקה חלופיות. יעזרו למובטלת למצוא עבודה, ויכירו לגרושה גבר חדש וחלומי. ישתמשו בקשרים שלהן כדי לקדם יוזמות עסקיות של אחרות, ייתנו עצה משפטית חינם למי שנקלעה לתסבוכת, ואפילו סתם יענו תשובה מכל הלב כדי לעזור לאמא שהלכה לאיבוד. בעולם הגברי קוראים לזה ‭.Old Boys Network‬ כאן קוראים לזה חברה שלי מהפורום." ובשביל זה אני עדיין פה אחרי כל השנים, בגלל המקומות הנדירים האלו של טוב לב שחונק את הגרון.
 
למעלה