שימור אתרים יהודיים או..

shapira meir

New member
והכנסיה המפוארת מאוד

ששרידי הקישוטים ניכרים בה גם היום. אז אם מועצת שלומי במקום לקטר ולהתלונן ולבקש נדבות, היו משקיעים עבודה במקום, מגייסים נוער לטיפוח וכדומה, היו הופכים את האתר למקום מבוקש ולא שבעלי הצאן במקום מגדרים איזה בנין שרוצים, נועלים את הכנסיה לצרכיהם המסחריים, ובנין של מפעל נבנה באמצע השטח, והעזובה שולטת בכל.
 

רפי עשת

New member
יא נחש - כמה שאתה מפתה אותנו

א) תמונות נפלאות. ב) בית השייח' ועוד בית השייח' ומה עם בת השייח'?? עד שתביא תמונתה לא נאמין שהיית שם!!
 

shapira meir

New member
נשאר רק בית השחי של בת השיח...

תקבל את רחל (המשוררת) בלובשטיין במקום ?
 

רפי עשת

New member
בכל מקרה אסור לעלות לשם +

ע"פ התפיסה הדתית האמיתית שום שטח אינו של אדם כלשהו אלא של בורא עולם. מעבר היהדות לקולוניאליזם היה בעקבות הקפיטולציות - מאבק על שליטה בכמה שיותר קרקעות. כך המאבק על כנ' הקבר, כך על י-ם כלל. מעבר לכך - אין לשום מקום חשיבות, בעלת ערך זהה לציפורנו של אדם כלשהו, ותהיה דתו פגאנית ככל שתהיי. + הורדוס הרס את שרידי ביהמ"ק הקודם ובנה עליו טראסות... ("גן נעול אחותי כלה...", שיה"ש ד'). מעליהן....
 

haggibar

New member
יש בעיה נוספת, עם חוק העתיקות שלנו

אני מבין מסיפור הכתובת המזויפת (או לא...) שהממצאים שנתגלים בארץ יכולים להימכר חופשי-חופשי, ושמוסד ממשלתי מוכר יכול לקחת דגימות מתוך ממצא בעל חשיבות עולמית, לבדוק אותו, לחקור ולתת דו"ח רשמי, בלי שהוא נותן לאף אחד אחר יכולת לחקור/להסתכל/להתרשם ולחזור על הבדיקות. לדעתי יש כאן איזהשהו ליקוי מאורות, שאמנם אינו חדש בארץ, אבל הגיע למימדים קטסטרופליים עם סיפור הכתובת הזו. אנחנו אפסים, כמדינה, אם איננו יכולים להיכנס לבית האספן ולקחת את האבן למוזיאון, ואם המוסד הגיאולוגי המכובד לוקח דגימות ולא מחרים מיד את האבן - אנחנו אפסים. זה מה שאני יכול לתרום כרגע לדיון...
 

רפי עשת

New member
חלק גדול מהעתיקות הגנובות נמצא בבתי

עשירים = בעלי הממון שהם גם בעלי ההשפעה, לכן נרתעים מלגעת ב"רכושם" = רכושנו.
 
למעלה