שלום לכולם

שלום לכולם../images/Emo140.gif

אני קוראת אתכם כמעט מיומו הראשון של הפורום, פה ושם כתבתי הודעות (בניקים אחרים) עכשיו אני רוצה לכתוב יותר, להתחייב, לשתף אתכם במה שעובר עליי. אני כרגע נמצאת בעי צומו של תהליך שינוי. הן מבחינה מקצועית-לא ממש שינוי של 180 מעלות, אלא באותה מערכת כיוון מקצועי אחר. אני נמצאת במסגרת לימודי הסבה מקצועית והדרישות הלימודיות הרבות-דיי קשות בעיקר כשאני גם נשואה ואמא. ומבחינה אישית- פה השינוי הרבה יותר קשה. פעם הייתי פאסימית-רואת שחורות. וכמו שאתם יודעים"נבואה שמגשימה את עצמה" עבר לא ציפיתי מהחיים לטוב , ואכן הם המטירו עליי קשיים. כבר כמה שנים שאני משתנה, משננת לעצמי אמירות חיוביות מדי יום, מצפה לטוב, מחייכת לאנשים ולחיים ואכן, יש שינוי לטובה. מה אני מצפה מהחיים שלי? בטווח הקרוב, שלא אהיה דחיינית, שאכין לעצמי כל יום מטרות ואעשה את רובן-כמו שהייתי פעם.נמלה חרוצה ושקדנית... בטווח הרחוק יותר- שאלמד להיות מאושרת עם מה שיש , מהאושר שבא מתוכי ולא לרצות מה שאני לא יכולה לקבל.לא לחשוב על העתיד באופן דאגני, אלא לחיות את ההוה וללמוד להינות ממנו. נשמע לכם מופרך מדי?
 

גור42

New member
מופרך? למה מופרך? ../images/Emo12.gif

את הצעד הכי חשוב כבר עשית: הגעת להחלטה. אני מאמין שכל אחד יכול ללמוד להינות מהחיים - ולא משנה עד כמה החלומות שלו קטנים או גדולים. אושר, לדעתי, זה באמת עניין של בחירה.
 
לא התכוונתי לחלומות

אם כי לעיתים אני חושבת שיש חלומות שלא נועדו להתגשם, כמו אותו פתגם סיני"כל אדם צריך, פת לאכול , מים לשתות ומשהו לחלום עליו..." במילה "מופרך" התכוונתי למה שכתבתי על האושר. כשאני מסתכלת על עצמי ועל הסובבים אותי, כולנו בעצם ניזונים ממשו חיצוני שנותן לנו להיות מאושרים. לאחד זה יהיה ההעלאה במשכורת, לשני קורות הלילה שעבר, ולשלישי החיוך הראשון של תינוקו... אני לא פוסלת את כל הסיבות האלו, הן נפלאות לכשעצמן. מה שאני מתכוונת, זה לקום בבוקר ולהרגיש נפלא בזכות עצמך, כי את\ה עשית משו בעצמך ללא תלות בגורם חיצוני זה או אחר. ולמה אני מדגישה את זה? כי עד עכשיו הייתי משועבדת לכל מיני סממנים חיצוניים שיקבעו בשבילי אם אני שמחה או לא. אם אנשים אהבו את מה שעשיתי\אהבו אותי\הראו התעניינות בי וכן הלאה. מקווה שהצלחתי להבהיר את הנקודה.
 

גור42

New member
האושר, לדעתי, בא מהדרך שבה הולכים.

אני חושב שהמפתח פה הוא להבין, שכל חלום חיצוני הוא - בסופו של דבר - השתקפות של שאיפה פנימית שלנו. כשאנחנו רודפים אחרי ציונים, כסף, הערכה מאנשים אחרים או הישגים שונים - השאיפה האמיתית שמסתתרת מאחורי זה היא הרצון שלנו להגשים את מלוא הפוטנציאל שלנו. וברגע שאדם מגיע למצב שבו הוא יודע, עמוק בתוך הלב, שהוא עשה ממש הכל כדי להשיג את הדבר אותו הוא רוצה להשיג - האושר שלו כבר לא תלוי בעצם השגת הדבר. אתן לך דוגמא מחיי האישיים: יש לי חלום, די גרנדיוזי, להשתתף באולימפיאדה. אני מודע לכך שאני כבר לא בדיוק צעיר, ושייתכן ושגילי המתקדם יחסית (או סתם מסחור בכשרון גנטי) ימנעו ממני את הגשמת השאיפה הזאת. אבל גם אם לא אצליח להגשים את החלום הזה,אני אהיה מאושר כל עוד ידוע לי שעשיתי את הטוב ביותר שיכולתי. לעומת זאת, אילו הייתי מוותר על החלום מראש, כל חיי היה מנקר בי הספק של "מה היה אילו..." - ואם ספקות כאלו, אי אפשר להיות מאושר. במילים אחרות: האושר איננו בנצחון, אלא בעצם ההשתתפות במשחק הזה שנקרא "החיים". אלא שאי-אפשר להינות ממשחק מאתגר, כאשר לא משחקים אותו ברצינות...
 
לא מסכימה איתך

לצערי יש חלומות ש"הרמתי ידיים" מסיבות שונות. היה כיף לחלום אותם ולחשוב שאולי יתגשמו פעם. עכשיו הזמן לחלומות אחרים.
 
את אכן צודקת במידה ואת לא עושה

משהו כדי להגשים את החלום. כי הרי החלום לא יתממש מעצמו . חלום מתחיל כחלום בהקיץ ואם לא עוברים איתו לשלב המעשי הוא נשאר בגדר חלום לא ממומש. הרעיון הזה עובד כמובן בכל תחום בכל מצב. מעטים האנשים שזכו לכך שבאו אליהם עד הדלת והגישו להם את החלום על טס של זהב.
 

גור42

New member
נכון מאוד ../images/Emo45.gif

ויש לי גם תוספת: אותם אנשים מעטים ש"זכו" להגשמת חלום בלי להתאמץ, הם אלו שהכי פחות נהנים מהגשמת החלום. להרוויח מיליון בלוטו זה הרבה פחות מספק מאשר לעשות את אותו המיליון בעזרת עשר אצבעותיך. מצד שני, גם בלוטו אי-אפשר להרוויח בלי לקנות כרטיס
 

אנילה1

New member
גור ראיתי פעם סרט דוקומנטרי

על זוכי הלוטו בארה"ב. לכולם השתנו החיים לטובה. הם גם לא מקבלים את כל הסכום בבת אחת, אלא פורסים אותו לאורך 20 שנה. החיים ושמחת החיים שלהם השתנו לטובה. כולם היו מאושרים. כמה מהם יצרו חוג של זוכי הלוטו. כמעט כולם חיים טוב רק מהריבית. בהחלט טוב לזכות.
 

גור42

New member
ברור שטוב לזכות. לא זו הנקודה...

לזכות בלוטו זה נחמד. כל מה שאני אומר, זה שלהשיג משהו בזכות עצמך, זה הרבה יותר נחמד...
 
מסכימה

אבל לפעמים גם צריך להכיר במציאות. לדוגמא,<סתם דוגמא...> אם רציתי תמיד להיות דגומנית אבל הייתי שמנמונת, וכעת אני במידות הנכונות אבל לא כ"כ בגיל המתאים, אז אלחם על החלום"<ממש לא החלום שלי 'שבעת לכם
...> בכל מקרה? יש חלומות שאולי מראש נועדו רק להישאר בגגדר חלום, לתת תקווה, אבל לא להיות מוגשמים.ולא אני לא מדברת על להשתתף ב"מלכת המדבר" כי אין לי ספק קטן שאם רק ארצה אוכל לעשות את זה כי יש לי את כל היכולות והדרישות. אני פשוט לא מסוגלת לעזוב את ילדיי ל-תקופה כזו ארוכה.<שוב זו דוגמא..>
 
אוההההההההה זה דיון כזה עמוק

מהו האושר? האם יש אושר בגרסא כוללנית?? האם אתה מגדיר את עצמך כמאושר רק אם הכל, אבל הכל מושלם מסביבך? אז אחד הדברים שלמדתי ואני שמחה בכך זה למצוא כל יום את האושר הקטן, במיקרו. אני קוראת לזה "שמחות קטנות" < כן מהשיר של עמיר בניון הנפלא> היום הצלחתי לעשות המון דברים, ואפילו מעבר לרשימה שלי, שמעתי את ילדיי מתגלגלים מצחוק בגלל איזה סרט מטופש בחדר השני ,והרגשתי שאני עפה בענן של אושר בגלל הצחוק המתוק שלהם... שוב אחת התובנות שכן הפקתי , זה לגלות שמחה בדברים הקטנים.
 

גור42

New member
"הכל מושלם" לדידו של מי?

כשאנשים חולמים על מצב שבו "הכל יהיה מושלם" הם שוכחים דבר מאוד חשוב: גם הרצונות שלנו יכולים להשתנות, ואנחנו אפילו יכולים לשלוט עליהם במידה מסויימת. כשיש קונפליקט בין מה שאנחנו רוצים לבין מה שקורה במציאות, יש שתי דרכים לפתור אותו: אפשר לשנות את המציאות ולהתאים אותה לרצון, ואפשר לשנות את הרצונות שלנו ולהתאים אותם למציאות. שתי הדרכים מובילות אל האושר. בשתי הדרכים אנחנו משיגים את המטרה הסופית של לקבל את מה שיש.
 

אנילה1

New member
לםעמים הגשמת חלומות היא מאכזבת

כי החלום היה בעל עוצמה גדולה יותר.
 

אנילה1

New member
י ר ד נ ה1 רצוי שהאושר יבוא

מפנים. שלא יהיה תלוי רק בגורמים חיצוניים בלבד.
 
נכון מאוד אנילה ../images/Emo140.gif

אבל, את יודעת כמה זמן לקח לי להבין את זה? ואחרי שהבנתי את הרי יודעת כמה זמן לוקח לשנות את החשיבה בנושא הזה?המון! כמו שאמרתי אם נניח מישו לא מראה שביעות רצון ממשו שעשיתי- אני צריכה לעבוד על עצמי שמה שחשוב זה אם אני אוהבת את זה או לא.
 

אנילה1

New member
ירדנה אם מישהו לא אוהב

מה שאת עושה, את חייבת ללמוד את המנטרה, "זה הוא זאת לא אני" כל ביקורת מגיע ממקום של המבקר. ככה הוא תופש את החיים. זה לא את ומה שאת עושה. כך שאפשר להעיף את זה החוצה..
 
למעלה