שלום לכולם!

הוא מדבר על ראית הערווה בלידה.

וגם שם הוא אומר במפורש שאין איסור דווקא לדעת הרמב"ם וסיעתו. אבל ודאי שלדעת הפוסקים שפסקו שאסור, הרי שיש איסור. ועדיין הוא אומר ש"אבל כשיש עוד צדדים להקל...". אתה החלטת בצורה חסרת ביסוס לומר שמה שטוב לאשתך זו סיבה טובה להקל. מכיוון שאינך פוסק, וגם מכיון שהסיבות שאתה מביא להקל (זה מספק את אשתי, היא מותרת לי אז למה לאסור) הן סברות כרס חסרות הגיון הלכתי פשוט, הרי שאין שום סיבה גם לדעתו להתיר את הראיה בזמן שאינו לידה (או "צדדים נוספים להקל" - שוודאי החשק שלי אינו אחד מהם). אתה יכול להגיב, אבל אם תחזור על עצמך אני מפסיק כאן... אם יש לך ראיות ומקורות שלא תלויים בראיה שלך את המציאות וההלכה, אלא אומרים במפורש אחד מאלו: 1. שמותר לראות את הערווה מתי שרוצים. 2. שהחשק שלי או של אשתי זו סיבה מספיק טובה להתיר איסורים שנפסקו להלכה. 3. שהאיסורים הללו אינם איסורים אלא רק "חומרות" שרק אדמו"רים ופראיירים אחרים צריכים לשמור, אבל לא מי ש"לא בא לו" - רק אם יש לך אחד מאלו במפורש, יש מה להמשיך... בכל מקרה אם ממשיכים זה יהיה בדף הראשי ולא מאחורי הקלעים.
 
תודה על שחיזקת את דבריי.

לצערי, ה"ה אלישע, חוזר ויורד לרמה האישית. למרות שביקשו ממנו להימנע מלעשות זאת (גם מנהלת הפורום וגם אני).
 
אני דווקא משועשע מתפיסת העולם המעוותת...

למרות שכמו שראית - עכשיו גם לי נמאס...
 

אלישע30

New member
אני דתי לא פחות מכם.

אני רק לא נזיר. ישנם תרי"ג מצוות. ההסתכלות אינה אחת מהן.
 
אין לך תרי"ג מצוות.

גם לי אין. ואני לא מסתכל על "מי דתי יותר ומי דתי פחות", ודוגרי - לא מעניין אותי מה אתה עושה להנאתך. רק אמרתי שאני נהנה מתפיסת עולמך המעוות של היהדות. בלי קשר, גם לי יש תפיסת עולם מעוותת (ביחס לשאר הדתיים) של היהדות, אלא שאני - בניגוד אליך - יכול להוכיח אותה במקרה הצורך.
 

אלישע30

New member
אתה שוב גולש לעניין אישי

"אני" פה לא רלוונטי. * תשמיש באור טינו לאו מבין תרי"ג מצוות. * שבת והלכותיה - כן. מה שאני שומר - זה עסקי הפרטי, תפיסת עולמי היא שלי, ואינה סרה למרותך, למרות שאני שומע נימת כעס בדברך. אתה עד עכשיו לא הוכחת לי שהאיסור לשמש באור הוא מתרי"ג מצוות (ובמקרה הזה זכרונך אכן מטעה אותך)
 
אתה מבדר.

אני לא אמרתי דבר 'עליך', והדגשתי זאת. הדגשתי שאני נהנה מהדעות המעוותות שאתה מציג פה, ועליהם אנחנו מדברים. לא עליך אישית. בלי קשר: אתה, לעומת זאת, לא יכול להתקיף אנשים אישית פעם אחר פעם ואז לבוא בטענות אל מי שנראה לך שעושה לך אותו הדבר. אם תפתח את מצווה תצ"ה בספר החינוך, אני מניח שתתפלא לשמוע שאחת מתרי"ג מצוות היא לשמוע בקול חכמים. לכאן נכנסים הרבה ציוויים שלא כתובים בתורה, כמו חנוכה ופורים, אולי גם דיני שחיטה, אבל בעיקר כל התקנות והסייגים שחכמים תיקנו. אז תפסיק לחזור על הטענה המוטעית ש"לישון בחושך זו לא מהתרי"ג אז אני לא מחויב בה", כי זו פשוט טענה שמראה על חוסר ידע בסיסי בדרכי פסיקת ההלכה ומקורותיה. אם דבר כזה בסיסי אתה לא יודע, ולכן מחלק בין דבר שנראה לך כתוב בתורה לבין דבר שלא, אז אין עניין לדון: לא מתפקידי ללמד אותך את יסודות היהדות. מכיוון שאת העובדה שדברי חכמים הם מתרי"ג מצוות, אמרו כאן רבים ואתה עדיין לא זוכר, אז הבעיה אינה בזכרוני המטעה אותי אלא בזכרונך. אני לא נוהג לכתוב בחתימה שלי דברים שאני לא יכול לעמוד בהם... תפיסת עולמך אכן לא סרה למרותי (אחרת היה בה אולי שמץ הגיון), אבל היא אכן מספקת לי מוקד שעשוע בחיי ההלכה היבשים והמשעממים שלי... יישר כוח!
 

אלישע30

New member
דעותי הם דעת הכלל במקרה זה

אתה מנסה לעבור מהר להתקפה בתור מגגנה..... אז אין לך ממה להתגונן. רק מחובתך כלפי אישתך הבלתי מסופקת. אני נוהג כמו רוב העם היהודי בנושא זה. יש גם פסיקות בטלות ומבוטלות.
 
לפחות אל תדבר שטויות.

רוב העם עושה כמוך, אך ורק אם ב"רוב העם" אתה מכליל גם את החילוניים והמסורתיים, שאין להם בכלל מושג והם לא רוצים שיהיה להם. אני אפסיק כאן, כי נראה שאתה אוהב להכניס בכל מיני הזדמנויות תכנים מיניים.
 

אלישע30

New member
עדיף באמת שתפסיק - לא הצלחת להוכיח שזו עבירה.

ולצערך הרב - החילונים והמסורתיים הם יהודים לא פחות ממך. להזכירך: יהודי = מי שאימו יהודיה
 

candy77091

New member
טוב לדעתי אתה מגזים

בחיים לא שמעתי על "זילות גוף באישה" לאחר הלידה.ואני חיה בסביבה חילונית וגם רוב קרוביי כאלה, לדעתי זה רק תירוץ למצוא ריגושים חדשים במקומות אחרים. אולי יש כאלה שהצניעות מרגשת אותם כי מגלים משהו חדש אבל זה ממש לא כולם. בכלל לא אהבתי את הגישה הזאת שלך.הכל בצורה של חייבים ומוכרחים..
 

גלמור32

New member
אני כן שמעתי על בחור חילנוי שהיה עם אישתו

והסתכל בשעת לידת התינוק הוא כבר לא שכב עמה שוב
 
דווקא ישנו ביסוס די מוצק לתופעה

ומעבר לאיסור ההלכתי הברור להסתכל לכיוון- מכוון שהאשה בזמן הלידה נידה, גם מבחינה נפשית וזוגית כדאי שהאיש לא יתסכל- על מנת למנוע הפרעות בזוגיות שעלולות להתפתח. וקריאה בתחום תראה לך שהחששות אינן לחינם. כפי שאמר תמיד הרב שפירא זצ"ל "להקפיד על ההלכה אינו רק חיוב- אלא גם עצה טובה!" ומנצל"שת- מישהו היה אתמול בעצרת הזכרון ורוצה לשתף?
 

אלישע30

New member
בשעת לידה זה אסור דאורייתא משום נידה

אבל בשעת תשמיש אין איסור מצד הדין. ולכן לסיכום איש ואישתו הישר בעיניהם ובלבבם יעשו כאשר הם מותרים בעת התיחדותם בצנעה בד' אמות חדר השינה. ודווקא בעניינים רגישים אלו, כח דהיתרא עדיף משום שחלילה אם לא יבוא לסיפוקו אצל אישתו, או שאישתו לא תגיע לאביונה, תיווצר אחיזה יותר חזקה ליצר הרע להכשילם ח"ו בדברים אסורים באמת ולתת עיניהם לרעות בשדות זרים.
 

אלישע30

New member
איני יכול לתקן את העולם

לצערי הוא ממש לא היחיד שמחזיק בתפיסות אלו. אם תסתכלי בשו"ת מורשת תראי תפיסה דומה, ובאתר מוריה המצב הרבה יותר קיצוני. מצד שני אולי הם צודקים בנוגע לתקופה הראשונית בנישואין. בציבור שלנו מגיעים לליל הכלולות ללא נסיון מיני ו אני לא מתאר לעצמי בחורה דתיה וצנועה שמיד לאחר החופה תרגיש בנוח עם בעלה להיחשפות מלאה, ומשם שורש ההנהגות של החושך והשמיכה. גם לי ולאישתי לקח זמן עד שהרגשנו צורך ומוכנות ליחסים אמיתיים מעבר להגבלות חז"ל. בהתחלה, ובעיקר בליל הכלולות היינו ממש נבוכים, ועצם זה שהיינו יחד אפילו בחושך - כבר נראה לנו כאילו חצינו גבולות מרחיקי לכת, אבל אחרי שאתה לומד לחיות עם אישתך, והיא איתך, מגיע השלב שבו גם רוצים סיפוק והנאה ביחסים, מעבר להתייחדות מגבילה. למחמירים צריך להסביר שיהדות אינה נזירות ושכאשר הם מותרים, אז מותר להם להתנסות ולחוות, הכל לפי מה שמתאים להם ובניגוד ל 99% מהמצוות, במצווה הזו אין נוסחה אחת שמתאימה לכולם. ולכן אין כאן צודקים וטועים. ישנם זוגות שנהנים עם ההגבלות, וישנם זוגות שסובלים גם ללא הגבלות, אבל לצערי ולמזלי :), אם לא הייתי משקיע בלימוד העניין, הייתי עדיין בין יושבי חושך.
 
תעשה בבקשה אבחנה

ישנה ההלכה וישנם מנהגי חסידות. גם בתוך ההלכה ישנם כמובן מספר דרגות. גם בהודעותיך בפורום "זוגיות" וגם פה אתה מערבב מין בשאינו בן מינו. להלכה- כולנו מחוייבים. מנהגי חסידות- זה כבר בחירה של כל אחד לאיזו דרגה הוא שואף. מה שאני מבינה שמדריך החתנים שלך עשה הוא לערבב מנהגי חסידות עם ההלכות ולהציג את הכל כמקשה אחת מחייבת לחלוטין. ולא כך היא. ועל זה אני חושבת שמצד הדין כדאי מאוד {לטובת הזוגות הבאים} שתעמיד אותו על טעותו, תוך הסבר עוגמת הנפש שזה גורם. גם אתה פה מערבב הלכות שרוב הפוסקים יפסקו כך {כמו ההלכות שאיתמר ציין} עם מנהגי חסידות או אפילו סתם חומרות לא מבוססות {כמו השאלה ששאלת את "אופני הרים" שכולנו תמהנו עליה}. נדמה לי שצריך לעשות עבודת ברור. ובכל מקרה, אני מאוד שמחה לשמוע על השמחה החדשה במעונכם
 
למעלה