שלום לכולם

שלום לכולם

אני בן 17 ועולה לי"ב. אז ככה יש לי כמה דברים שאני רוצה לספר עליהם (בעיקר תלונות). אז ככה בואו נראה מה קרה אצלנו בשיעורי הסטוריה השנה המורה החליטה שאינה מכתיבה את החומר ,אלא מדברת עליו בתימצות ואנחנו נכתוב את החומר בנקודות במחברות. המורה הזאת מלמדת אותנו פעם ראשונה ועד עכשיו התרגלנו שמכתיבים לנו הכל.בכיתה י´ למשל הייתה לנו מורה מצויינת שדאגה שלכל התלמידים יהיה כל החומר במחברות והציונים בבגרויות היו ממש טובים. אבל השנה למורה החדשה לא היה אכפת מכלום היא הייתה באה אומרת את שלה ,מספרת לנו סיפורים על הבת שלה ועל המשלחת לפולין, השיעור היה מסתיים ולנו התלמידים היו במחברות 3 שורות מקסימום ,לפעמים היא אפילו הרשתה לעצמה לא להופיע לשיעורים למרות שבאה לביצפר. כמובן שנאלצנו לסכם בעצמנו מספרי הלימוד או לקחת את המחברות של כיתות אחרות בשביל ללמוד למבחנים שלה...שאם הייתה כותב בהם את מה שהיא העבירה בשיעורים הייתה מקבל מקסימום 20. מה שהציל את רוב הכיתה היה אתר ההסטוריה של אורי צמח שסיפק את החומר לבגרות ומשם למדתי, אז במקום ללמוד כל השנה ולקבל רקע מסויים לחומר הייתי צריך לדאוג לעצמי ולהשיג את בחומר ללמוד כחודש לפני המתכונת ממקור שאני רואה פעם ראשונה. אז מה שרציתי להגיד בעצם, זה איך יתכן ששיעור הסטוריה בכיתה י"א עיונית יועבר ככה. והאם אתם רואים בשיטה של המורה "העברת החומר הענקי הזה בתמציתיות רבה" דבר נכון? נ.ב. שנה הבאה המורה הזאת תלמד אותנו אזרחות והיא תהפוך למנהלת הביצפר. לא רק שהיא הייתה מאחרת ולא באה לשיעורים עכשיו בכלל נראה אותה פעם בחודש?!
 
תהיה בריא, איזה כינוי בחרת לך

ואיזו חתימה...... לענייננו, אני הולכת לכתוב דברים שאוליי לא תאהב ואוליי כן. קח אותם בפרופורציה. לי בכיתה יא´ יב´ הייתה מורה להיסטוריה שמכתיבה...... הרגשתי כאילו אני במירוץ. לא יכולה להרים ת´ראש, לא יכולה לנשום אויר, לא יכולה לצאת שנייה מהכיתה לשירותים. כלום. מה קרה? מלחמה? שיטת ההכתבה.... זו השיטה הפשוטה ביותר. היא מכתיבה לך ת´חומר ואח"כ בבית תלמד כמו תוכי. לא יותר פשוט שהיא תביא לכם חומר מצולם??? השיטה בה המורה מסבירה ואתם כותבים תוך כדי את הנקודות החשובות היא שיטה נכונה יותר, לדעתי, בשיטה הזו יכולות להתעורר שאלות ויכול להתעורר דיון תוך כדי שיעור. אוליי אפשר להעלות טיעונים כמו בעד ונגד מלחמת טרוייה ובעד ונגד שיטת הסוס הטרויאני או נגד האינקויזיציה וכו.... אפשר להבין יותר את ההיסטוריה. אח"כ גם כשלומדים למבחן זה קל יותר. כך אני חושבת. לגבי זה שהמורה מספרת לכם על הבת שלה והחתול של השכן פשוט להגיד לה שהזמן שלכם יקר והסיפורים האלו יכולים לחכות להפסקה. במקום שתלך לחדר מורים, תזמינו אותה להישאר איתכם בכיתה שתספר לכם סיפורים. אני בטוחה שהיא תפסיק את הסיפורים וגם מייד בצילצול תברח לחדר מורים. ומורה שלדעתכם לא מגיע לכיתה ונעדר יותר מידיי התלוננו על כך.
 

סיביל

New member
בהסטוריה יש שיטה מצויינת

היה לי מורה בכתה י´ שעבד בשיטה הכי טובה ללימוד הסטוריה שאני יכולה לחשוב עליה. בהתחלה אמנם הוא היה מכתיב כמו שאמרת, מה שהיה בסדר מבחינתי, אבל הרבה תלמידים התקשו איתה. ואז הוא התחיל לעשות בדיוק את מה שכרגע כתבת בציניות, רק ברצינות. במקום להכתיב לנו את הסיכומים שלו הוא פשוט צילם אותם לכל הכיתה. בתחילת כל נושא לימוד הוא היה מחלק לכל התלמידים שלו את הדפי סיכומים שלו, ובסוף את המושגים שצריך לדעת בהם לבגרות ואת ההסברים המדוייקים שלהם. במהלך השיעורים הוא היה קורא עם כל הכיתה (כשכל פעם תלמיד אחר מקריא) את הסיכומים שלו עצמו ומרחיב עליהם ועונה לשאלות של התלמידים. לצערי, בכתה י"א קיבלנו כבר מורה אחרת, נוראית ואיומה שלא ידעה ללמד בגרוש, ועוד חינכה אותי, מה שהיה באמת קטסטרופלי. מה שעזר לתלמידים רבים מהשכבה שלי לקראת הבגרות בי"ב היה שפשוט המורה הזה שלח באימיילים לכל הכיתה שלו את הסיכומים, והם העבירו את זה לשאר השכבה. מי שאין לו אימייל פשוט צילם. לא שיטה נהדרת? ובזה אני מסיימת את דבריי לשבוע זה. מחר חוזרים לטירונות בתקווה שגם בסוף השבוע הבא אחזור הביתה ואוכל לענות לתגובות נוספות. :)
 
ממש לא הייתי צינית

להיפך... זה טימטום להכתיב כאפשר להביא את הכל כבר מוכן ואז לקרא יחד ולדון בעניין. אישית אני לא בעד השיטה של להביא את החומר מוכן. זה לא מן הנמנע לעשות כך מידיי פעם אך זו לא השיטה בה אני דוגלת. ואם כבר מביאים חומר מצולם או מה שלא יהיה אז כדאי גם לסמן במרקר את הקטעים החיוניים.
 

למהלי

New member
פנה בתולנה מסודרת ל......

במשרד החינוך ישנה אחראית על זכויות התלמידים, פנה אליה,היא יושבת במשרד עם המנכ"לית,צלצל לשם,בקש את מס. הפקס ושגר לה מכתב.....והיא כבר תעשה את העבודה........מניסיון אישי
 

Phlawless

New member
גם אני חושבת../images/Emo166.gif

לצערי יש המון כגון הנ"ל וחייבים לעשות משהו בנידון, ולכן אולי אם תשלח באמת מכתב מסודר למשרד החינוך החתום ע"י ילדים רבים הם יבררו את העניין (והמורה תשתדל הרבה יותר).
 

shalom hamora

New member
ביוניסף פועלים בזמן אמת למען.......

http://www.pashoot.co.il/Forum/rForum.php?requestedPage=13&forumID=2643
 
למעלה