שלום. רציתי לדעת מה בדיוק קהל היעד

דיסוצ

New member
מנסה לענות

אני לא מסכימה שפורום, בניגוד לקומונה, צריך לפנות לקהל רחב. פורומים הם מכוונים לנושא או לתחום, ומוגדרים מראש ככאלה. השאלה איפה לשים את הגבול היא באמת משהו יותר בירוקרטי-מנהלתי, אבל נחוץ. את בטח יודעת בדיוק כמוני שיש הבדל היסטרי בין הרמה של לימודי פסיכולוגיה בבית ספר לבין לימודים גבוהים. גם אם מגדירים את הפורום כפונה לסטודנטים בכל התארים, ובהנחה שבאמת יהיו כאן סטודנטים מכל התארים, יהיו הבדלי רמה עצומים. אז להגדיל עוד יותר את הטווח כדי שיכלול את לימודי התיכון, נראה לי לא נכון. זה לא יכול לתרום לפורום (שוב, לדעתי) וייצור תחושה של השתלטות בתי הספר עליו. הפורו הזה קם מתוך צורך של סטודנטים לפסיכולוגיה למקום משותף. אין כל רע בעזרה הדדית, גם לתיכוניסטים, כשהיא רלוונטית. לא נראה לי שלדבר על שיעורי בית בפסיכולוגיה של כיתה י' רלוונטי לסטודנטים כאשר זה נעשה על בסיס קבוע וממלא חלק משמעותי מהמקום כאן. מדי פעם, או שאלות מיוחדות - כן. זו דעתי.
 
ברור ששיעורי בית של כיתה י'

לא רלוונטיים לסטודנטים. בדיוק כמו שביוטופ לא רלוונטי לסטודנטים לביולוגיה, בדיוק כמו שחקירת פונקציה של קו ישר לא רלוונטית לסטודנטים למתמטיקה, והסברת פרסנט סימפל לא רלוונטית למתעניינים ברבדים הגבוהים של אנגלית. אבל לא ברורה לי ההחלטה השרירותית, שמה שרלוונטי הוא מלכתחילה רק מה שרלוונטי לסטודנטים. לי אישית נראה מאוד הגיוני שפורום לדבר רחב כמו פסיכולוגיה, יעסוק בכל הספקטרום של לימודי המקצוע. כן, מה לעשות, גם אם לפעמים צריך, אבוי אבוי, לעזור למישהו שלומד פסיכולוגיה בתיכון ולא מבין את ההבדל בין תיאוריה X לתיאוריה Y. הרי מי שמחליט מראש שהוא פה רק בשביל החומר האקדמי, פשוט מוזמן שלא להיכנס לשרשורים אחרים. כשאני נכנסת לפורום מתמטיקה, אף אחד לא מכריח אותי להיכנס לשרשור שאלות הבית של תלמידי תיכון, אבל הוא שם ומי שמעוניין בכך עוזר להם. לא ברור לי איך מישהו יוצא נפסד מכך שקיים שרשור כזה לתלמידי תיכון ולשאלותיהם - להפך.
 

Mar Gamish

New member
אני לא מבין

יש תנאי בפורום שצריך להיות סטודנט לפסיכולוגיה בשביל להשתתף בפורום? אני אמנם בתיכון, אבל קורא הרבה ספרים של האונ' הפתוחה וחושב שיש לי הרבה דברים להגיד בנושאים שקשורים לפסיכולוגיה. אפשר ללמוד לבד ולדעת פסיכולוגיה, מבלי להיות סטודנט לפסיכולוגיה. אני אמנם תיכוניסט כך שאני לא אובייקטיבי, ועם זאת אני לא מבין למה הדחייה הזו, הרי האינטרס של הפורום זה ליצור ולפתח דיונים שקשורים למדעי החברה, ואם יש לי מה להגיד בנושא - למה צריך למנוע ממני את הבמה, רק מפני שאני לא סטודנט (עדיין)?
 

דיסוצ

New member
זה לא העניין, ואתה מוזמן להישאר

ולהשתתף. נשמח שיהיו פה אנשים שמתעניינים בתחום שיפתחו וישתתפו בדיונים הקשורים לתחום. ההסתייגות שלי היא מפני "השתלטות" התיכון על הפורום, שדוחקת החוצה את הסטודנטים (מקימי הפורום).
 

invisable

New member
זה כבר קרה?../images/Emo4.gif

לאץ אז למה סתם להתנשא ולהיות מגעילים? כל השמחה שלי על הקמת הפורום פשוט יוצאת לה החוצה במהירות.
 

דיסוצ

New member
כמה דברים, לסיום (?)

נכון, זה עוד לא קרה, אבל זה לא אומר שאפשר להתעלם. לא מטפלים בדברים רק אחרי שהם קרו, אפשר גם לנסות למנוע. באמת שזה לא בא מעמדה של התנשאות, אני לא יודעת איך לגרום לך (לכם) להבין את זה. זה בא מהרצון שלי (ולא רק שלי) ליצור ולשמור מקום בעל אופי מסוים. מעבר לזה, אין שום כוונה לפגוע במישהו, וצר לי אם הובנתי לא נכון.
 

invisable

New member
זה מאוד התנשאות.

נפתח פה פורום. אתה כפורומיסט אומר לנו לא לכתוב פה?! זאת לא התנשאות? סליחה באמת שאנחנו לא מספיק ברמה בשבילך. מה אם כל התיכוניסטים יבואו ויגידו שאתם לא מספיק טובים בשבילנו? מה זה 'הרצון שלי', זה פורום פה!
 

oracle

New member
כמה עצוב לראות שהתנשאות היא

עדיין מנת חלקם של סטודנטים לפסיכולוגיה... =[ כן, גם אני הייתי שם (מזמן...), אז לתקוף אותי יהיה די מיותר (למרות שאם מישהו נורא רוצה הוא יותר ממוזמן), אבל לטעון שפורום ששמו "פסיכולוגיה ומדעי החברה" מיועד רק לסטודנטים לפסיכולוגיה נראה לי קצת יומרני ואליטיסטי. פורום הוא מרחב פתוח המזמין אנשים המוצאים עניין בנושא בו הוא עוסק. מן הסתם, הדבר כולל גם תלמידי תיכון הלומדים פסיכולוגיה במסגרת מדעי החברה. אופס... מסתבר שהם קהל היעד המתאים ביותר לשם הפורום... P= כפסיכולוגים לעתיד, זה הזמן להשחיז ולשייף את הסובלנות שלכם, כי זו אחת התכונות החשובות ביותר להם נדרשים פסיכולוגים ומטפלים...
 
לתלמידי התיכון למינהם ותומכיהם ../images/Emo46.gif

השאלה כאן היא לא מי יורשה להיכנס לפורום או לא, שכאן אני משער שכולם יסכימו שגם תיכוניסטים מוזמנים הנה. השאלה כאן היא סביב איזה פן של לימודי הפסיכולוגיה יסבוב הפורום, ומכיוון שהוא הוקם סביב הפן האקדמי- דהיינו, לימודי תואר ראשון, שני ודוקטורט בפסיכולוגיה, המתא"ם, ההמלצות, ההתנדבויות, הקורסים, המגמות לתואר שני, ולא התיכון, מגמת מדעי החברה, המבחנים, שיעורי הבית, המגנים והבגרויות בפסיכולוגיה. אני בעצמי בוגר של חמש יח' לימוד במדעי החברה, ואיני סטודנט לפסיכולוגיה עדיין. אין לי שום כוונה להעביר כאן חוויות מהתיכון ומהמגמה, אלא להתעניין לגבי השתלבות בלימודים אקדמיים בפסיכולוגיה. זו הייתה מטרת הפורום, ואני מכבד את זה ומעודד את זה. אני לא אומר שתיכוניסטים לא צריכים להיות מורשים לכתוב בפורום, אבל הם לא אמורים להיות קהל היעד (גם לא החלקי) של הפורום. קהל היעד הוא סטודנטים לפסיכולוגיה, ולכן תיכוניסטים מוזמנים להיעזר בסטודנטים לפסיכולוגיה, לשאול שאלות הקשורות בתחומי העניין שלהם בפסיכולוגיה, לברר על נתוני קבלה ללימודים אקדמיים בפסיכולוגיה ובכלל כל העולה על רוחם בהקשר ללימודי הפסיכולוגיה- אבל באוניברסיטה, ולא בתיכון. אני לא מאשים את התיכוניסטים שהציפו את הפורום- שילוב המילים מדעי החברה ופסיכולוגיה בהחלט מעורר מיד הקשר למגמת מדעי החברה ובתוכה פסיכולוגיה בתיכון. אבל מכיוון שכוונת מקימי הפורום הייתה שונה לחלוטין- והמטרה הייתה לייעד את הפורום לסטודנטים לפסיכולוגיה, אני בהחלט חושב שיש צורך לתקן את שם הפורום או לפחות לפעול בצורה כלשהיא על מנת לעצב אותו מחדש באופן מכוון למטרה המקורית שלו.
 

invisable

New member
אבל באיזו זכות

אתה קובע את היעד של הפורום? כי זה מה שאתה רוצה? מצטערת, אבל אני לא חושבת שלמישהי יש בכלל זכות לכזאת קביעה. חצי מהפורום הזה הוא סטודנטים וחצי הוא תיכוניסטים, אז אין פה מצב של מיעוט או משהו כזה. כולם פה שווי זכויות, אני משערת. קהל היעד, אמור להיות כל אחד שמתעניין בנושא של הפורום. בפורום מתימטיקה אין שום הגבלה. בכל אנגלית אין. בשום פורומים לימודי אחר אין. למה שפה יהיה? למה כאן הסטונדטים יותר טובים ועדיפים על התלמידים?
 
אני לא קובע כלום

וכל התגובה שלך מעידה על זה שלא קראת פסיק ממה שכתבתי. קרא. הפנם. הגב אחרי זה. הפורום הוקם על ידי אנשים מסויימים ממטרות מסויימות. כתבתי שלא איזה אנשים יורשו לכתוב בפורום היא השאלה. אתה עדיין דש בשאלה הזו. כל פורום אחר לעניינו שלו. הפורום הזה הוא אחר. הוא הוקם על ידי אנשים אחרים. אין שום קשר בינו לבין פורום מתמטיקה. אגב, גם בפורום מתמטיקה מתקיימת בין תלמידי התיכון לסטודנטים דינמיקה דומה למה שהצעתי (עזרה בשאלות שונות, הנחיה בנוגע לעתיד אקדמי וכו'..) ועדיין אין שום סיבה ששני הפורומים יתפקדו באופן זהה לחלוטין. שוב, ממליץ לך לקרוא היטב את הודעתי.
 

invisable

New member
ומה בהודעתי

גרם לך לחשוב שאני בן? אולי זה שלא קראת אותה?
קראתי את ההודעה שלך. קראתי טוב אפילו. הפנמתי. ולא הסכמתי עם מה שרשמת בה. זכותי. אתה מדבר על פורום שפונה לסטודנטים, ולתלמידי התיכון אין בו מקום אם הם לא מדברים על לימודים אקדמיים, או לחילופין- עזרה בשיעורי בית. ואני חושבת שזו התנשאות, מותר לי?
 
איך אני יכול להתנשא

אם אני אפילו לא סטודנט, אלא רק עכשיו סיימתי תיכון? אני רק אומר שאני מכבד את מקימי הפורום ואת המטרה להקמה שלו. קראתי את ההודעה. הפנמתי את הדברים החשובים, לא את מין הכותב/ת, כי מיהרתי. עם מה בדיוק לא הסכמת? כל הפורומים צריכים להתנהל אותו דבר? מקימיו של פורום כזה או אחר לא זכאים לעצב את האופי וקהל היעד של הפורום? הפורום הוקם עבור סטודנטים לפסיכולוגיה. הוא הוצף על ידי תלמידי תיכון. תסיקי את המסקנות לבד. אני בטוח שאם חבורת הורים שרוצים לדעת שיטות ללמד את הילדים שלהם חשבון היו פונים לפורום מתמטיקה הם היו מופנים לפורומים אחרים. אני גם בטוח שאם הם היו מציפים את הפורום ומסיטים אותו מהמטרה המקורית שאליה הוא הוקם חברי הפורום לא היו חובבים את זה. אבל זה גם קשור למתמטיקה! אבל לכולם יש זכויות! אבל יש שוויון בפורומים! להגיד שזכותך כל הזמן, ולנפנף באמרות כמו באיזה זכות אתה ושכולנו שווים בהחלט לא קשורה הנה, אלא לשעות המחנך בכיתה. שוב. הפורום הוקם על ידי סטודנטים לפסיכולוגיה עבור סטודנטים לפסיכולוגיה. הוא אמור לסבוב סביב דברים הנוגעים בסטודנטים לפסיכולוגיה. לא זכותה של כל קבוצה להיכנס לפורום ולבקש שהפורום יסבוב עבור דברים שונים, רק בגלל שטויות כמו "שוויון בפורומים" (לא ברור לי מה הקשר בכלל, גם לכבד את הרצונות של מקימי הפורום יהיה נחמד) ושם הפורום שרלוונטי גם לכך.
 

invisable

New member
אתה נותן דוגמא לא רלוונטית.

הורים שרוצים ללמד את הילדים שלהם חשבון, המטרה העיקרית שלהם פה- היא הלימוד. פה, לכולנו יש מכנה משותף- כולנו אוהבים פסיכולוגיה ומדעי החברה. אם אני נכנסת ונותנת נושא לדיון, אתה תשלח אותי לפורום אחר?
 
אם הוא קשור לבגרות בפסיכולוגיה- כן

לפורום לימודים ושיעורי בית. למה? כי אין קשר בין זה לבין סטודנטים לפסיכולוגיה. אם מישהו ישאל שאלה שסטודנטים לפסיכולוגים עשויים לעזור לו בה- הוא מוזמן, שכן ידע בפסיכולוגיה הוא בהחלט מנת חלקם. אני פשוט לא חושב שהתיכון בהקשר ללימודי מדעי החברה ופסיכולוגיה בו לא צריך להיות הנושא של הפורום. בכלל. למרות שאני סבור שתיכוניסטים יכולים לתרום ולהיעזר הרבה בפורום שכזה. העברת חוויות משיעורי הבית והמגנים היא לדעתי בהחלט לא במקום. להתלונן על זה שאין לך מגמה כזו בבית ספר זה לא במקום.
 

invisable

New member
הו, ואני חושבת

שסטודנטים לפסיכולוגיה גם לא צריכים להיות הנושא של הפורום. נו באמת. נפתח פה בתפוז פורום לפסיכולוגיה ומדעי החברה, כלומר, שאנשים שלומדים, או מתעניינים בתחום, יכולים לכתוב פה חופשי, בלי קשר לגילם ולרמתם השכלית.
 
לא קשרתי בין גיל לרמה שכלית

ובאמת שאין לי כוח לזה. זו ההודעה האחרונה שאני כותב. ניכר שיש לך בעיה כלשהיא להבין אותי ולכן אני אפסיק. סטודנטים לפסיכולוגיה הקימו את הפורום הזה בשביל סטודנטים לפסיכולוגיה. אם עדיין לא הצלחת לעכל את זה אז תנסי עכשיו. לא תפוז הקימו את הפורום, אלא הם איפשרו את הקמת הפורום הזה על ידי אנשים מסויימים למטרות מסויימות. קשה לך עם זה? בעיה שלך. להתעלם מזה ולהמשיך לדבוק בעמדה ילדותית ואטומה זה כבר מעבר לכוחותיי. שוב תקראי, תפנימי, תגיבי. ניכר שמשהו משתבש איפושהוא בתהליך הזה אצלך. אגב גם לכל שאר ההודעה שלך אין שום קשר למה שכתבתי. אני אמרתי שהציר שסביבו צריך לסבוב הפורום הוא לימודים אקדמיים של פסיכולוגיה. הוספתי שאנשים שמתעניינים בפסיכולוגיה או בלימודי פסיכולוגים ירוויחו המון מהפורום הזה, הם מוזמנים לכתוב בו ולהשתתף בו, והם גם יכולים לתרום לו המון. אבל מגמת הפסיכולוגיה בתיכון צריכה להישאר בחוץ, שכן היא בפרט ומגמות מדעי החברה בכלל הן נושא נרחב שאינו קשור לציר שסביבו על הפורום להסתובב. נכון, אפשר להיעזר בסטודנטים, להתעמק ולהשתתף בדיונים, אבל לא להתלונן על המגמה, ולכתוב על שיעורי בית, מגנים ובגרויות. זו לא הייתה המטרה של מקימי הפורום. עכשיו תני להגיב במקומך- אבל תפוז הקימו פורום! ויש בו שוויון! גם לתיכוניסטים! ומי אמר בכלל שבלה בלה בלה! ולמה זו זכותך להגיד/ לקבוע שבלה בלה בלה! במידה ותעכלי את דבריי ותפסיקי בדפוס המרגיז הזה, אשקול אולי להגיב להודעתך הבאה, במידה ותהיה כזו. סופ"ש רגוע.
 

invisable

New member
עם הודעות כמו שלך- עדיף שתשתוק באמת

לגבי תלונות על מגמה, אתה צודק. אבל הפורום רק נפתח, מה אתה מצפה? לאנשים בעלי רמה כל כך גבוהה ואינטלגנטית כמו שלך? אני מאוד מקווה שאתה היחיד. המגנים והבגרויות עוד לא התחילו, אז אין את הבעיה הזאת, די לחפש בעיות בכוח.
 
למעלה