שרשור לעולים/ות לכיתה א' ולאלו שכבר חוו זאת

זו לא שאלה של הסכמה אלא של עובדה.

העובדה היא שמשאירים ילדים ילידי סוף השנה ולא ילדים ילידי תחילת או אמצע השנה, אלא אם מדובר על מקרים חריגים (כמו ילדים עם בעיות שונות).
 

אורora

New member
זה הופך את זה לעובדה...??

אם הוקה משאיר אז זה עובדה שהילד לא בשל? ולהפיך?
 
לא הבנתי על מה את חולקת בכלל.

העובדה היא שמשאירים ילידי סוף שנה ולא ילידי תחילת/אמצע השנה חוץ מאשר במקרים מיוחדים. יש על זה ויכוח? האם בין ילידי תחילת/אמצע לסוף לא מבדילים שבועות ספורים?
 

אורora

New member
אני חולקת על שהמישפט הזה

"שבועות ספורים יוצרים חודשים וזה הבדל משמעותי, בפרט כשמדובר על הבדלים ברמת הבשלות של כל ילד. " ( ולא על הקטע ששבועות ספורים יוצרים חודשים* אני לא חושבת ששבועות או חודשים ספורים בגיל 6 יוצרים הבדלים באמת הבשלות. זה יותר פונקציה של ילד ספציפי מאשר גילו המדויק. ( פלוס מינוס כמה חודשים )
 
אז למה שאלת על ה"עובדה"?

העובדה שציינתי היא זו שמשאירים ילדי סוף ולא תחילת/אמצע שנה. השאר לא צויין כעובדה. הרי בין כל ילידי תחילת/אמצע לילידי סוף מפרידים חודשים ספורים. הילדים שאני מכירה בגן הנוכחי, שהם ילידי תחילת השנה, בפירוש וחד משמעית בוגרים יותר מרוב ילידי סוף השנה.
 
שוב, כפי שכתבתי

בהודעה העוקבת, בגן שלנו יש הבדל חד משמעי ובולט בין ילידי תחילת השנה לבין ילידי סוף השנה. אם זה ככה תמיד? אני לא יודעת. סביר שכן.
 
ודרך אגב, ההבדל הוא לא

רק ברמת הבשלות אלא גם פיזי: ילדי תחילת השנה פשוט נראים יותר גדולים. כמובן שכל הנ"ל מסוייג בכל שיש יוצאים מן הכלל לכל כיוון.
 

אורora

New member
בין ילידי תחילת השנה לסוף השנה

ישנה שנה שלמה כמעט. אני התיחסתי להבדלים של מספר שבועות עד חודשים. ( ברור שאי אפשר לשים גבול ולהגיד עד 4 חודשים אין הבדל ומ-4 חודשים יש). אני לא רואה בבירור הבדל דרמטי בין הילדים שאני מכירה
 
זהו בדיוק, שאי אפשר לתחום

את המרווח שעושה את ההבדל. לכן, עובדתית, גם אם יש הבדלים בין ילדים מבחינת הבשלות, רק את ילידי סוף השנה נהוג להשאיר. ההנחה שילידי אמצע/תחילת שנה, גם אם אינם בשלים, איכשהו ישתלבו בעוד שלילידי סוף השנה, יש כנראה פחות סיכוי, למרות שמובן שההבדל הזה הוא מלאכותי.
 
ואגב, יש לנו בגן ילד

שכנראה הושאר שנה או שנתיים מבחינת הגיל כי לא מזמן עלה לארץ (ממדינות חבר העמים). הוא ממש ענק לעומת ילדים אחרים (הגן דו גילאי), כלומר, אם הוא בגיל 6 או 7 (אין לי מושג, אמו ממש נמנעת מלהשתתף בכל אירוע קולקטיבי שהוא) ויש בגן ילדים שרק השנה ימלאו להם 5, את יכולה כמה ההבדלים בולטים, מכל הבחינות. זה הצד השני של המטבע וכשאני חושבת על זה, כל ההיסוסים (שאינם באים באופן טבעי אלא רק בגלל הסביבה) - נעלמים באחת.
 

זואי11

New member
בתור האמא של ה"ילדה הכי קטנה בבית הספר"

(כמו שהיא מכנה את עצמה) אני יכולה להגיד לך שאת מכירה הכי טוב את בנך ואם את מרגישה שהוא בשל לעלות לכיתה א' - תעלי אותו (ולא משנה כל הטרנדים מסביב) אני יכולה לכתוב ספר על החששות/התלבטויות שהיו מנת חלקי בדיוק לפני שנה ואיך בלבלתי את המוח לפקידים בעיריה עד הרגע האחרון ..(ביתי היתה רשומה גם לגן וגם לביה"ס). היום, שנה אחרי, קל לראות שזו הייתה ההחלטה הכי נכונה לבת שלי, ואם הייתי משאירה אותה היא הייתה סובלת. אם יש לך ספק - התייעצי עם פסיכולוגית (זו של הגן, אם את סומכת עליה, או פרטית) נדמה לי שמגיע לך אבחון של השפ"ח.
 
זהו, שלי אישית אין שום ספק, אף גורם בגן

לא פנה אלי בנושא (להיפך, הגננות דיברו על יכולות שלו בתחומים שונים) ואין לי מושג איך נראית בכלל הפסיכולוגית של הגן. החששות שלי בעיקרם נובעים רק מהסביבה הגילאית שלו בגן שלגביה (כולל ילדים גדולים ממנו בחודשים!), אני רואה איך הורים רבים משאירים את הילדים שנה נוספת, ברובם ילדים שברור לי שזקוקים לשנה נוספת בגן אבל גם ילדים שאני לא בטוחה שבאמת זקוקים לזה. בקיצור, אולי זה רק טרנד אבל זה גורם להיסוסים.
 
אני לא מבינה מה זו "האופנה" החדשה הזו

להשאיר כ"כ הרבה ילדים עוד שנה בגן. אמנם אני לא במקום הזה, ולכן אני נשמעת שיפוטית, אבל נראה לי כל העניין של השארה בגן שנה נוספת ילדים שנולדו בחודשים יולי עד נובמבר "כגינון" יתר. אם מדובר על בעייה מיוחדת אז ברור, לא צריך ללכת "עם התאריך" דוקא. אבל הרבה מקרים של השארה בגן שנה נוספת נראים לי מיותרים. אולי הדרך צריכה להיות שונה, ומי שנראה שהילד לא בשל רגשית, אולי כדאי תוך כדי המעבר לכיתה א' ללכת לאיזה מטפל (יש הרבה מאד סוגים) שיחזקו את הפן הרגשי.
 

ענת 5555

New member
זה לא טרנד. תמיד היה

היו תקופות שמשרד החינוך ניסה להקשות על השארה עוד שנה, כי זה יוצר יותר אי ודאות ויותר לחץ על מערכת החינוך, שהרי הילד נשאר עוד שנה במערכת החינוך... וגם ילדים שנשארים הרבה פעמים רשומים גם לגן וגם לבי"ס וזה מכניס לאי ודאות את המערכת. אבל מאז ומתמיד (ב"תמיד" אני מדברת על כמה עשרות שנים) דיברו על השארת ילדים בגן.
 

אורora

New member
זה נכון שהתופעה אינה חדשה

אבל לדעתי (זה לא בדוק סתם רושם מסביב) היום התופעה הרבה יותר רחבה. יותר ויותר אני שומעת את "מה יש שישאר עוד שנה בגן ישחק ויעשה חיים" זה עד כדי כך שמי שמתכננת לעלות לכיתה א ילד יליד הרבעון הרביעי ממש מרגישה "אשמה"
 
זה נכון.

אני רואה את זה סביב: הורים לילדי הרבעון האחרון בשנה, ממש מרגישים חשש לאור ריבוי ההורים שמשאירים את ילדיהם בגילאים האלה (וגם בגילאים מבוגרים יותר) שנה נוספת בגן.
 
במילה אופנה התכוונתי לזה

שבשנים האחרונות משאירים הרבה יותר ילדים בגן שנה נוספת למרות שהתאריך הפורמלי שלהם מתאים לעליה לכיתה א', בהשוואה לשנים עברו.
 
אין לי כל כך קנה מידה להשוואה כי

רק השנה אני עומדת מול הנושא הזה בפועל, אבל מהשטח כמות ההורים שבוחרים להשאיר, נראית לי גבוהה.
 
למעלה