שרשור לעולים/ות לכיתה א' ולאלו שכבר חוו זאת

דש1דש

New member
את לא לבד, אחותי.....

כמה שאני יודעת שהיא תסתדר תמצא חברים חדשים, תצליח - הפחדים והחששות נמצאים שם כשחושבים על זה אני עמוק בתוך המלחמה של הישוב להקטין את מספר הילדים בכיתה - ראיתי איך נראית הכיתה עם 35 ילדים וזה עצוב..... צפוף! אני משתדלת לקוות שאכן בתי הספר כאן עם מעט אלימות, וממשיכה לחפור לה שחייבים לספר לאמא אם קורה משהו..... לי אישית היו רק זכרונות טובים מבית הספר - רוב השנים גדלתי ממש בחממה, וכל כך רציתי שיהיה לה גם כך.... אבל משנה לשנה הכל מתדרדר כנראה
בנתיים אנחנו משתדלות להתמקד בהתרגשות - בקרוב נתחיל עם הרכישות לשנה החדשה - תיק, קלמר, כלי כתיבה, מחברות, ספרים, חולצות בית ספר....... לפחות אין לי ספק שמזה נהנה
 

אורora

New member
רשימת החששות מכאן ועד הודעה חדשה....

אני שומעת סיפורים על מערכת החינוך ומאוד לא מאושרת ממה שאני שומעת. הרצון לתת לה הכל, את האופטימום האפשרי ניתקל במציאות בו היא תקבל כל כך מעט ובתנאים כל כך דלים. ואני חסרת אונים לשנות את זה. וככל שאני מבינה כיתה א זה עוד טוב...משם זה רק הולך ומתדרדר. חוסר היכולת שלי להשפיע על משהו כל כך דרמטי בחיי הילדים (ולא רק כיתה א ) מתסכל נורא. הייתי מוכנה לשלם הון כדי לתת להם חינוך טוב יותר, אבל האפשרויות לא קיימות (לא מאמינה בדמוקרטים למינהם ואופציות אחרות אין). אני מאמינה שמהר מאוד נגיע לחיזוק פרטי בנושאים שונים. ומעבר לעניין האקדמי מגיעים החששות על עומס הילדים בכיתות, על אלימות ( משעתי סיפורים על אלימות באחת מכיתות א בישוב השנה ) ,על הצורך לעבור למישטר לימודי מחיי המשחקים של הגן...ושוב המימד החברתי (כל החברים של הילדונת לא עולים לכיתה א והיא שוב תצטרך להתחיל מחדש את עולמה החברתי ).
 
אלימות בכיתה א'???

איזו אלימות יש בכיתה א'? של ילד מהכיתה או של ילדים גדולים יותר?
 

אורora

New member
סיפרו לי שבאחת מכיתות א

יש ריכוז גדול ( 8 ילדים מתוך 35) של ילדים בעיתיים. בעיות קשב וריכוז קשות, היפר וכאלה. המורה שם צעירה מאוד ולא יודעת להתמודד. (והאמת שגם אם לא היתה צעירה...התמודדות עם ילד אחד כזה בכיתה של 35 ילד מאוד קשה....אבל שמדובר ב-8 זה מצב בלתי אפשרי). הסיפורים ששמעתי הינם על זריקת חפצים על המורה וכד.
 
מפחיד! ../images/Emo10.gif בשנה מסויימת ביסודי

הייתי בכיתה של 42(!!!) תלמידים. זכור לי שזו הייתה שנה פרועה במיוחד וכילדה, חשבתי שהמורים היו ממש גרועים. בדיעבד, אני תוהה איזה מורה יכול לתפקד בצורה נורמלית מול 42 ילדים
 

אורora

New member
וכשדיברתי על זה עם אמא שלי

שהיתה מורה בבית ספר יסודי על הולדתי היא אמרה לי ( לתדהמתי) שזה לא נורא. היא לימדה 50 !!!!!!!!!! ילדים בכיתה אחת. כן היא אמרה הם ישבו אומנם עד הדלת אבל לא נורא הסתדרו....תהיתי איך הילד שישב על הדלת ראה מהלוח....אה היא אמרה אז הוא ראה מקרוב לא נורא. הכל עניין של פרספקטיבה
 
50 ילדים בכיתה נשמע ממש מטורף.

אבל אין ספק שהכל עניין של פרספקטיבה. ראי את כל מי שצמחו מאשפתות והפכו לבעלי השכלה ומעמד.
 

זואי11

New member
אלימות בכיתה א' די נפוצה לצערי ../images/Emo10.gif

גם של ילדי השכבה הזו.
 

ענת 5555

New member
אכן, יש אלימות כבר בכתה א'

בכיתה של הילדון, בשנה שעברה, היה ילד אלים, שזרק כסאות, היכה, בעט... לשמחתי הוא עזב את בי"ס
 

ג e ש e ם

New member
הבת שלי סיפרה לי

שבאחד מימי ההולדת בכיתה הושארה העוגה על שולחן המורה עם סכין החיתוך, וילד אחד לקח אותו ושרט איתו את אחת הילדות. מה שמזכיר לי באמת שאני צריכה לברר עם המורה את הסיפור הזה.
 
../images/Emo5.gif../images/Emo5.gif../images/Emo5.gif אפשר לקשר לאקטואליה?

כשאני קוראת את כל התגובות של הטוקבקיסטים מלאי הפליאה והרוגז על הריקוד על הדם של דודו טופז ולא מבינים מה רוצים ממנו, הרי הוא "בן בית בסלון" של כולנו וכולה טעה, המסכן, בכך ששלח בריונים לדפוק מכות למי שלא נתנו לו ג'וב - אני מתחלחלת ומבינה למה גם הילדים שלהם נראים ככה כבר בגיל 6.
 
זה לא רק הטוקבקים. בהמשך

לדיוני חוף הים של אתמול, לפני זמן מה היינו בחוף ובנינו ארמון בחול. בסמך לנו היו 2 ילדות ששיחקו במזרק מים ענק עם אביהן והעיפו מים על כל סביבותיהן, לרבות, מדי פעם עלינו ועל זוג הורים עם תינוק שהיו לידנו. בשלב מסויים נזפתי בהן שייזהרו, שהן מעיפות מים על אנשים אחרים ולא רק זו על זו. אח"כ אבי התינוק לידינו צעק עליהן, אחרי שהעיפו מים מלוחים וחול על התינוק. אביהן שמע את זה והזדעק, במקום לנזוף בהן שיזוזו קצת ולא ישפריצו עלינו, כפי שאני הייתי עושה ואני מניחה שכולנו, הוא בא ונזף באב הצעיר: "חבר, אתה על חוף הים!". אח"כ, כשיצאנו, התותחון נעצר כשכולו השתאות, עלבון ועצב מול זוג צעיר, כשהגבר שולף מתיקו ערימות של בקבוקי בירות ושלל זבל, ופשוט זורק אותם על ערימת אשפה שנערמה שם. בקיצור, הלוואי שהטוקבקים לא היו מייצגים. לדעתי הם מייצגים גם מייצגים.
 

אורora

New member
קודם כל

ברור שיש הרבה כאלה....גם אני ניתקלת וזה נורא מעצבן ועצוב. ועדיין יש מרחק בין לזרוק בקבוקי בירות ולזרוק על ערימת אפשה שנערמה ובין להצדיק את מה שעשה דודו טופז.
 
כנסי לכתבה וקראי, רנדומלית,

את התגובות (ולא מדובר על הצדקה אלא על הקטנה מלאכותית ומושחתת על הפשע שלו). פשוט מביך. את רואה את זה בכל מקום. ויותר מזה שזרק את האשפה שלו על החוף, אני מדגישה את זה שצעק על הקורבן של הילדות שלו (אבי התינוק) והאשים אותו ב"אי הפנמת העובדה שהוא על חוף הים" במקום לחנך את הבנות שלו. זה בדיוק אותו סימפטום של הורים שמאפשרים לילדים שלהם להתפרע, בגן, בביה"ס, בתיכון, בצבא ואח"כ באזרחות - ולא רק זה אלא גם מספקים להם גיבוי. אני חושבת שהתופעה הזו התרחבה מאד בשנים (אולי בעשורים) האחרונות.
 
למעלה