שרשור מתכונים לשבת

דש1דש

New member
תבשיל שוקיים של הודו

היו אורחים לארוחת שבת וזה מה שהיה לי בפריזר ולא היה לי זמן ללכת לקנות - אז זה מה שעשיתי - בסיר גדול מאוד לבישול ארוך: רוטב אדום שוקים של הודו שום תפו"א גזר גריסים חיטה אחרי איזה שעתיים גם בטטה (שלא תהפוך נוזלית לגמרה* סך הכל היה איזה 4 שעות על האש. אנשים לא הצליחו להפסיק לאכול - יצא פיצוץ! ויש עוד רוטב לספגטי לכמה ימים
 
לא בישלתי משהו מיוחד

בעיקר כי היינו מוזמנות בשישי בערב ובשבת בצהרים אבל הכנתי מרק ירקות שיהיה ואפיתי עוגה שתכף לא תהיה
 

אורora

New member
אני הכנתי

מרק עדשים מדהים. אבל נתתי את המתכון שלו כבר שבוע שעבר. חוץ מזה בשישי הכנתי במהירות פרגיות ברוטב חריף מתוק. לוקחים נתח פרגית, מנקים את השומן. מציפים ברוטב צילי חריף מתוק לכנפיים של אוליביה. שמים בתנור ( בגריל מקסימום חום ) ל 10-15 דקות. וזהו אוכלים. עם אורז או תפוח אדמה. אני מאוד אוהבת.
 

אורora

New member
עוף ברוטב חריף מתוק

לא עשיתי בשבת הזאת, אבל נעשה המון. מאוד טעים ומאוד פשוט להכנה. לוקחים חלקי עוף ( שוקיים , ירכיים , כנפיים ) מנקים. מורחים מעט בשמן ( ממש מעט כף שמן ל-4 רבעי עוף ) שמים בתבנית מכסים בנייר כסף ואופים ב 180 מעלות כ 40 דקות. במקביל מקלפים תפןחי אדמה ( הכמות - תלוי במספר האוכלים ) פרוסים לפרוסות דקות ושמים בתנור עם מעט מעט שמן. אחרי שהכל מוכן ( העוף היה 40 דקות בתנור ותפוחי האדמה רכים ). שמים את הכל יחד בתבנית גדולה שופכים צינצנת רוטב חריף מתוק לכנפיים של אוליביה. שמים בגריל ל 15-20 דקות. אני מחוררת מעט את העוף לפני שאני שמה את הרוטב כך הרוטב ניספג בתוכו. מאוד פשוט, מאוד קל ומאוד מאוד טעים.
 
למעלה