שרשור נושאי תיזה

22ק ו ס ם

New member
מטבע הדברים

כשמתפתח תחום חדש באקדמיה, יש נטייה להתמקד במספר מצומצם יחסית של נושאים. ככל שהתחום צובר תאוצה ויש יותר ויותר חוקרים חדשים אז מרחיבים אותו. גם מבחינה אובייקטיבית, יש תחומים שקל תמיד יותר לחקור וגם הרבה יותר חד משמעיים מבחינה אבולוציונית ולכן צריך היה להמתין עד שיפתחו שיטות מחקר ותיאוריות חדשות.
 
אכן מרתק! תוכל לתת כאן לינק לפוסט, לכש...?

אין לי זמן לנשום, שלא לדבר על לעקוב אחרי בלוגים (שלא במסגרת המחקרית...), ואשמח לקבל עדכון על הפוסט העתידי שלך.
 
למנהלת אין שום התנגדות../images/Emo6.gif להיפך!

אשמח אם תצרף לינק. תמיד מעניין לראות דברים שאחרים עושים.
 
אני תמיד חשבתי שההומור הוא דומה

למעשה לשרירים. כלומר, אם מישהו הוא חזק מאוד, אז הוא היה רוצה להראות את זה, ועל כן הוא מציג לראווה שרירים מנופחים. אם מישהו הוא חכם מאוד, אז הוא גם היה רוצה להראות את זה לאחרים, ועל כן הוא מציג לראווה חוש הומור חד.
 

22ק ו ס ם

New member
הלוואי שזה היה כל כך קל

כלומר יש קשר בין הומור לאינטילגנציה, אבל הקשר הזה חלקי. צריך לזכור שהומור יכול להיות חרב פיפיות ומה שנחשב אצלך מצחיק, לא כזה אצל אחרים וזה יכול להיות לרעתך. אבל השאלה המרכזית היא, למה הומור קיים בכלל? הרי אם מישהו אינטיליגנט הוא יכול להפגין אינטיליגנציה בלי קשר להומור.
 

22ק ו ס ם

New member
אולי, אבל כל העדויות מצביעות ההיפך

בעוד כמה ימים אעלה את המאמר לרשת ואז אולי תשתכנעי בעצמך.
 

Unicorn98

New member
טוב, אצלי זה מאוד ראשוני,

אבל הכיוון המסתמן של התיזה הוא התהוות קבוצות חברתיות ורשתות סביב מבני ערכים אישיותיים והשפעות הדדיות של חברים זה על זה. בשאיפה, מדובר יהיה על מחקר אורך בן כמה סבבי איסוף. אבל עוד חזון למועד
.
 

Unicorn98

New member
../images/Emo13.gif למרות שאני יצור מאוד אינטרנטי,

התרגלתי בשנים האחרונות לטרמינולוגיה הפסיכולוגיסטית וסוציולוגית - רשתות חברתיות וקבוצות חברתיות במובנים האורגאניים שלהם. לכן, בשלב הזה, אני מתייחס לצורות מוקדמות של חברויות (במסגרות חינוכיות וכדומה). אגב, טענה אפשרית (שנשמעה בכמה מאמרים שקראתי) היא שייתכן וסגרגציה חברתית של קשרים חזקים (strong ties) היא דומה בהתהוותה במונחי דימיון (שמעניינים אותי, כאמור) הן לצורות F2F והן לצורות אינטרנטיות. מצד שני, רשתות חברתיות במונחן האינטרנטי מתייחסות דווקא לרשתות של קשרים חלשים (weak ties) ולא בהכרח לקשרים חזקים, ולכן יש משמעות לדיפרנציאציה שאת מציעה.
 
אני פה מצד הממשק

וההתייחסות לרשתות מקוונות כאל כאלה שמייצגות קשרים חלשים מביאה לי ת'ג'ננה
דווקא בשנים האחרונות יש יותר ויותר התייחסות לרשתות מקוונות כאל אמצעי (facilitator) להעמקת קשרים והעשרתם, הן באמצעי שפה והן במתן מענה לצרכים רגשיים ומעשיים שונים. זה, כמובן, סותר לחלוטין את ההפרדה בין F2F לאונליין, אבל עניינה אותי בעיקר המאטריה שאתה חוקר. אני יכולה לדבר על זה שעות, אבל נראה לי שנתיש את כל שאר המשתתפים ברשת החברתית הזו (כן, גם זה סוג של...).
 

Unicorn98

New member
אל תתרתחי ../images/Emo6.gif

שוב בעיה של טרמינולוגיה (עוד עדות למגבלות השפה העברית; כאשר network היא גם web וגם matrix). אני דיברתי על רשת חברתית כדוגמת facebook או myspace. לא דיברתי על האינטרנט בכללותה
. אגב, יש כמה חוקרים ישראלים די ידועים בתחום של קשרים סייברספייסיים, אחד שקופץ לי לראש - עזי ברק (חינוך, חיפה).
 
איך אפשר להתעצבן על מישהו שקורא לאינטרנט

בלשון נקבה
כבר עברת לצד של הטובים. ולא כדאי שאני אתחיל לדבר על האקדמיה הישראלית בתחום הזה. יותר מלעצבן, זה יעציב אותי. מאד.
 
מוכנה לפתור בעיה אחת של טרמינולוגיה

אינטרנט - יש לה מילה אחת בעברית. מִרְשֶתֶת. אם תרצו לדבר על האינטרנט דברו על המרשתת (כן, בנקבה, מראש). ואילו "רשת" תיוחד לשאר הרשתות החברתיות...
 
עד כאן!

הרבה אני מוכנה לספוג, אבל לקרוא לרשת "מרשתת"?!?! די. יש גבול לכל תעלול (של האקדמיה)
Haven't the Jewish people suffered enough?
 

dandin1980

New member
אוי, תודה!

כיף לדעת שיש פה מישהי שנשמעת כמוני, כבר כל כך עייפתי והותשתי וגם נמאס לי עד מאוד להסביר לאנשים שהתיאורית האפוקליפטיות על ניכור האדם מעצמו ומחבריו בעקבות האינטרנט מופרכות לאט אבל בטוח בזו אחר זו... אז נכון שזה לא מה שאמרת, אבל זה הזכיר לי
. מקווה לתת תימוכין חזקים יותר במסגרת מחקר משלי, שיעסוק בהיבט כזה או אחר של היכרויות דרך האינטרנט.
 

Unicorn98

New member
אבל גם אני לא אמרתי את זה ../images/Emo10.gif

ולומר שקשרים חלשים הם עדות לניכור זה חוסר הבנה בטרמינולוגיה של רשתות חברתיות.
 
למעלה