"בשפת העם"
טוב, אין לי הרבה מה להרחיב, לעצערי, כי אני מניחה שהנושא עוד ישתה 4-5 פעמים עד שאני אגיש אותו, לפי מיטב המסורת של המנחה שלי, אבל בגדול - אני מקימה מאגר לעברית המדוברת, כלומר- זו שכולנו מדברים אותה ביומיום שלנו. אני מקליטה מאות אנשים, לפי מדגם מייצג של האוכלוסיה, ומתמללת אותם ,ו אחר כך מנסה לבדוק האם המערכת הדקדוקית שאנחנו משתמשים בה בשפה המדוברת זהה לזו שמלמדים אותנו שנים בבית הספר כ"שפת המופת" שאליה יש לשאוף. ברור לך (ולכום, אני מניחה) שיש הבדל גדול בין השתיים. אינ מנסה להוכיח - שגם המערכת המדוברת יש חוקיות מסוימת, ולהסביר ממה היא נובעת. כך אפשר יהיה להבין איך אפשר ללמד את הילדים ואת מערכת החינות וכו' מה הם ההבדלים, ואיך נוצרו ההבדלים, וכך אולי אפשר יההי ללמוד ם דברים על תהליכים המתרחשים בשפות מדוברות מבחינה פונולוגית, פונטת, מורפופונולוגית ועוד. (אבל - שוב, ממש בגדול, ומ הלא בטוח שזה יהיה התוצאה הסופית...)