שרשור קטן של טרום מפגש

אמנון אלבז

New member
מנהל
בבקשה לא

אנא ממכם לא להביא פיסת זכוכית מפחד לעירבוב COE. בעבר הובטח לי על ידי ..... שהוא יהיה הספונסר במפגשים כאלה ואספקת חומרים תתבצע באדיבותו, זה דבר מקובל באירועים כאלה, מה שנראה עד עתה שהוא קיבל רגליים קרות, לא שמעתי ממנו מאומה , אינני חושב שיהיה זה מכובד שמישהו מהפורום יבקש דבר כזה, זה חייב לבוא ביוזמת הגורם שרואה זאת כאינטרס שלו, אנחנו לא הולכים לפתוח מפעל יצור . ואני אשא בכל ההוצאות הקשורות להדגמה ביום חגנו זה. אז תביאו מצב רוח טוב, ואת המטלה שנפלה עליכם על ידי מיכל.
 

אמנון אלבז

New member
מנהל
לא גליה לא

את המערבבת ? רק בגלל הפחד מרובין אאשר לגליה, אך בבקשה אישור תקף מרבנות חיפה או חדרה.
 

eytcor

New member
אמנון מה זה COE?

אני מעריך שזה סוג של זכוכית רכה, אבל במסמך למתחילים של אור לא צויין סוג זה.
 

michal_sil

New member
COE אינו סוג של זכוכית רכה

COE=מקדם ההתפשטות של הזכוכית מצ"ב קישור עם הסבר מפורט
 

אמנון אלבז

New member
מנהל
מיכל

תודה רבה על כתובת האתר. בשל השעה המוקדמת של בוקר זה, ובשל האנגלית החלשה שלי [ והיא חלשה יותר כאשר רובין ישנה ] נראה לי שכאשר מתבוננים בטבלת המתכות ומספרי ה- COE אפשר לטעות בחישובים, ביחוד שבזכוכית חסרים ששת האפסים הקודמים ללמספר לפי סוג הזכוכית. נכון שבראשית ההסבר בזכוכית כתוב שהמספר נגזר ממיליונית המילימטר, אך בטבלת המתכות לא נשמטים האפסים, ומכאן אני מניח שהידיוט מצוי יכול להבין לא נכונה את הפערים העצומים של ההתפשטות הקווית. ולכן פונה אני מכאן לאגף המדעי שלנו, והפעם המחלקה ההנדסית. מיכאל אנא שפוך אור על ההסברים והשתמש באותם מדדים. אפשר להתעלם מהעובדה שסגסוגות המתכת האמריקאים שונים מהאירופאים ומכאן נובע השינוי הקטן בין הלוח האירפי לאמריקאי. מיכאל השלם את התשובה לשאלתך, תודה.
 

mikirosen

New member
אקרא את המאמר ואשתדל להתייחס

אמנון, במשפטך האחרון "השלם את התשובה לשאלתך" התכוונת לשאלתך שלך ? אגב גם אתה צפור לילה (השעות המוזרות שבן יש לך מוזה לכתיבה). יום טוב
 

אמנון אלבז

New member
מנהל
לא מיכאל

אתה העלתה את השאלה, נשלחו מספר תשובות, ונראה לי שהבלאגן מתחיל מחדש. אך הפעם הנושא יוסבר מיקצועית ויכנס למאגר המידע שבפורום. חשבתי שאפשר יהיה לנצל אותך למסימה זו , כך שבעתיד כאשר יצתרף חבר חדש הוא יופנה למאמר שלך. בקשר לשעות השינה, אתה צודק, אני צריך להשלים פיגור מסויים . אני באמת חש עיפות אך היתי עסוק השבוע. לכשאתפנה אלך לישון.
 

michal_sil

New member
אמנון- אני משאירה לך את התשובות

המדעיות המפורטות (והמסובכות מדי בשבילי..) להרבה אנשים מספיק להבין את העקרון בלי להכנס לחישובים.
 

mikirosen

New member
אמנון

ראשית הערכים הם ביחידות אינציות ושתי הטבלאות הן יחידות אשר מוכפלות בעשר בגובה מינוס 7 , למשל מורטי הוא 104 כפול 10 בגובה מינוס 7 ו- אלומניום הוא 248 כפול 10 בגובה מינוס 7 . (מצטער אבל אין אפשרות כתיבה טכנית לכן המלל הארוך) אפשר לראות גם שברזל למשל מתפשט כמעט כמו המורטי. בהתייחס ללוח אמריקאי או אירופי , צריך רק לשים לב ליחידות אינצי או מטרי החישובים זהים . אגב המאמר מסביר את מבחני המאמץ השונים כולל את ההסבר עם הפולוראיד שהסברת לי בעבר שדיברנו על הרפיה.
 

mikirosen

New member
אמנון אני מצטט מהמאמר

(ואני נזהר ) A typical one inch piece of Bullseys brand glass ,for example, will expand 0.0000090 inches for each 1 d.c
 

אמנון אלבז

New member
מנהל
מיכאל 2

אם כך הציטוט מהמאמר נכון, אך ברוב צניעות לא יתכן ןנפלה בוטעות? עם כל הכבוד , בכל זאת מאמר ויש כבוד, אך הנתונים האלה הם מטריים.
 

mikirosen

New member
אנסה לבדוק עם חבר

במקום עבודתי . אנו בעצם צריכים את coe שישמש לנו כ - אידקס זיהוי חומר גלם.
 

elmatar

New member
o.k-coe

ראשית לכל סוג של זכוכית -c.o.e שונה coe-coefficient of expansion-מקדם התפשטות זהו מספר המבטא את השינוי החל בזכוכית בזמן תהליך החימום-השינוי של אורך הזכוכית כל 1 מעלות . לדוגמא-coe104 של מורטי -בעצם מבטא באיזו מידה זכוכית זו מתפשטת בזמן החימום, ככל שהמקדם גבוה-התפשטות רבה יותר-רגישות מפני שוק טרמי (זהו תחום הזכוכית הרכה) ככל שהמקדם נמוך-עמידות הזכוכית בפני שוק טרמי רבה יותר (ראה זכוכית הפירקס המוכרת לכולם).
 

אמנון אלבז

New member
מנהל
אילנה

האם את בטוחה שהסברך נכון ? אולי תתיעצי במר רוכוורגר שזה מקצועו.על פניו נראה לי שאת טועה.
 

אמנון אלבז

New member
מנהל
אז מה אתם אומרים ?

היתי צריך לכתוב 1 2 3 4 5 ? או שאפשר להעמיד חברים על טעותם? אז לדעתי כל מי שנתקל במסר אשר גורם לבילבול כי יש טעות במסר, מחובתו להתריע בפני קוראי המסר שישנה טעות ויש להתעלם ממה שנכתב . על אחת כמה וכמה כשמדובר בנתונים פיסיקליים שנגזרים מחוקי הטבע , אי אפשר לשנותם ובטח אי אפשר להתווכח עליהם. ואל תצעקו עלי , אני ואילנה נשאר חברים טובים.
 

אמנון אלבז

New member
מנהל
שאלה שלא מתחום הזכוכית

מי יודע מה גובה הקנס על נהיגה בלי אפשרות להציג רשיון נהיגה?
 
למעלה