סיכום ביניים
תוכנית הפיתוח מארכיון הפורום, לקוח מהארץ
מה חשבו כתבי הארץ לפני יותר מ10 שנים.
http://img.tapuz.co.il/forums/17588299.jpg
חשבתי שזה ממדור הבדיחות.
סיכום ביניים
עצם העובדה שזה סיכום ביניים מעיד על המצב העגום - הכל היה אמור להסתיים עד 09' - תכנית החומש הסתיימה ב-08' ופרוייקט A1 קיבל הארכה של שנה. אנו ב-13' ועוד רחוקים מאד מסיום.
ראשונים - בוצע (איחור קטן).
נתב"ג - בוצע (איחור קטן - אבל לא משמעותי כי ממילא הטרמינל עצמו נפתח רק אחרי פתיחת התחנה!)
מסילה 3 - בוצע (איחור קטן).
רמת חובב - בוצע (איחור קטן).
נורדאו -בוצע (איחור קטן).
סוקולוב - בוצע (איחור של שנתיים וחצי, התחנה עמדה בתור פסל סביבתי וחיכתה שהרכבת תתעורר).
משודרג - בוצע (איחור של שנה, עדיף שלא היה מבוצע...).
לוד-רה"ע - בוצע (איחור קטן).
הכפלת הקו לאשקלון - בוצע (איחור קטן).
הכפלת פלשת-אשדוד - בוצע (איחור קטן בעבודות הרכבת ושל כמה שנים בהשלמה שהיתה באחריות מע"צ).
דימונה - בוצע (איחור של שנה בערך, שוב - חבל שבוצע).
כאן מתחילה הסטיה הגדולה של הרכבת מלוח הזמנים, באדיבותם של שלושת הקופים מקדימה - אולמרט, מופז ובר און. האיחור המשמעותי בהשלמת הקו למודיעין רמז על הבאות. לאחר 11 פרוייקטים של תכנית החומש שהושלמו, התכנית טבעה בבוץ של האוצר ולמעשה נזנחה. תכנית ההאצה מתחילת 09' ותכנית נתיבי ישראל שבאה בעקבותיה לקחו אלמנטים מסויימים מתכנית החומש, אך לא את כולם. לוחות הזמנים כמובן הפכו לבדיחה.
מודיעין - בוצע (איחור של שלוש שנים).
משה דיין - בוצע (איחור של חמש וחצי שנים, איחור אמיתי של כ-55 שנה).
ראשל"צ מערב - החל ומייד הופסק, אין תאריך יעד לחידושו, ייתכן שלא יבוצע לעולם (בינתיים האיחור הוא חמש שנים, יכול בקלות להיות עוד איחור של 50 שנה...).
הכפלה לכ"ס - בוצע (איחור של שבע וחצי שנים).
הכפלה לנהריה - על סף סיום (איחור של שמונה שנים).
הכפלה לב"ש - בוצע (איחור של חמש שנים).
עיירות - בביצוע (כרגע באיחור של חמש שנים, כנראה ייפתח באיחור של שבע או שמונה שנים).
כרמיאל - בביצוע, בסכנת הקפאה נוספת (כרגע באיחור של חמש שנים, האיחור הסופי יהיה בין שמונה שנים לאינסוף).
עמק - בביצוע, בסכנת הקפאה נוספת (כרגע באיחור של שש שנים, האיחור הסופי יהיה בין שמונה שנים לאינסוף).
רעננה - בשלבים ראשוניים (כרגע באיחור של חמש שנים, כנראה ייפתח באיחור של שמונה שנים).
השלמת הקו המערבי - בשלבי סיום (ייפתח כנראה באיחור של שש שנים, איחור אמיתי של כ-57 שנה).
ולסיום A1 - בביצוע (כרגע באיחור של ארבע שנים, כנראה ייפתח באיחור של עשר, ואם החישמול ייתקע - אף יותר מכך).
ניתן לראות ש-12 הפרוייקטים שלא הספיקו להסתיים לפני הגרזן של קדימה איחרו או מאחרים בטווחי זמן של 10-3 שנים ואחד מהם טרם יצא מההקפאה.
4 מה-12 בוצעו כבר, שניים ממש בישורת הסופית, סה"כ 6 בטוחים - ויחד עם ה-11 הראשונים יש לנו 17 פרוייקטים מהתכנית שהוצאו אל הפועל, עשר שנים לאחר השקתה. 6 הנותרים עדיין רחוקים מאד מסיום.
ולא אמרתי כלום על פרוייקט החישמול...