תוכנית הפיתוח מארכיון הפורום, לקוח מהארץ

מצב
הנושא נעול.

darkshadow1

New member
לפחות לא ציינו גם את הרכבת לאילת


תוכנית הפיתוח מארכיון הפורום, לקוח מהארץ
מה חשבו כתבי הארץ לפני יותר מ10 שנים.
http://img.tapuz.co.il/forums/17588299.jpg
חשבתי שזה ממדור הבדיחות.
לפחות לא ציינו גם את הרכבת לאילת
 

jp3raptor

Member
מעניין, כדאי לעשות גרף של תחזית מול מציאות

תוכנית הפיתוח מארכיון הפורום, לקוח מהארץ
מה חשבו כתבי הארץ לפני יותר מ10 שנים.
http://img.tapuz.co.il/forums/17588299.jpg
חשבתי שזה ממדור הבדיחות.
מעניין, כדאי לעשות גרף של תחזית מול מציאות
זה צפוי אבל רואים בבירור שפרויקטים נדחים יותר ככל שהם נמצאים יותר בעתיד
 
סיכום ביניים

תוכנית הפיתוח מארכיון הפורום, לקוח מהארץ
מה חשבו כתבי הארץ לפני יותר מ10 שנים.
http://img.tapuz.co.il/forums/17588299.jpg
חשבתי שזה ממדור הבדיחות.
סיכום ביניים
עצם העובדה שזה סיכום ביניים מעיד על המצב העגום - הכל היה אמור להסתיים עד 09' - תכנית החומש הסתיימה ב-08' ופרוייקט A1 קיבל הארכה של שנה. אנו ב-13' ועוד רחוקים מאד מסיום.

ראשונים - בוצע (איחור קטן).
נתב"ג - בוצע (איחור קטן - אבל לא משמעותי כי ממילא הטרמינל עצמו נפתח רק אחרי פתיחת התחנה!)
מסילה 3 - בוצע (איחור קטן).
רמת חובב - בוצע (איחור קטן).
נורדאו -בוצע (איחור קטן).
סוקולוב - בוצע (איחור של שנתיים וחצי, התחנה עמדה בתור פסל סביבתי וחיכתה שהרכבת תתעורר).
משודרג - בוצע (איחור של שנה, עדיף שלא היה מבוצע...).
לוד-רה"ע - בוצע (איחור קטן).
הכפלת הקו לאשקלון - בוצע (איחור קטן).
הכפלת פלשת-אשדוד - בוצע (איחור קטן בעבודות הרכבת ושל כמה שנים בהשלמה שהיתה באחריות מע"צ).
דימונה - בוצע (איחור של שנה בערך, שוב - חבל שבוצע).
כאן מתחילה הסטיה הגדולה של הרכבת מלוח הזמנים, באדיבותם של שלושת הקופים מקדימה - אולמרט, מופז ובר און. האיחור המשמעותי בהשלמת הקו למודיעין רמז על הבאות. לאחר 11 פרוייקטים של תכנית החומש שהושלמו, התכנית טבעה בבוץ של האוצר ולמעשה נזנחה. תכנית ההאצה מתחילת 09' ותכנית נתיבי ישראל שבאה בעקבותיה לקחו אלמנטים מסויימים מתכנית החומש, אך לא את כולם. לוחות הזמנים כמובן הפכו לבדיחה.
מודיעין - בוצע (איחור של שלוש שנים).
משה דיין - בוצע (איחור של חמש וחצי שנים, איחור אמיתי של כ-55 שנה).
ראשל"צ מערב - החל ומייד הופסק, אין תאריך יעד לחידושו, ייתכן שלא יבוצע לעולם (בינתיים האיחור הוא חמש שנים, יכול בקלות להיות עוד איחור של 50 שנה...).
הכפלה לכ"ס - בוצע (איחור של שבע וחצי שנים).
הכפלה לנהריה - על סף סיום (איחור של שמונה שנים).
הכפלה לב"ש - בוצע (איחור של חמש שנים).
עיירות - בביצוע (כרגע באיחור של חמש שנים, כנראה ייפתח באיחור של שבע או שמונה שנים).
כרמיאל - בביצוע, בסכנת הקפאה נוספת (כרגע באיחור של חמש שנים, האיחור הסופי יהיה בין שמונה שנים לאינסוף).
עמק - בביצוע, בסכנת הקפאה נוספת (כרגע באיחור של שש שנים, האיחור הסופי יהיה בין שמונה שנים לאינסוף).
רעננה - בשלבים ראשוניים (כרגע באיחור של חמש שנים, כנראה ייפתח באיחור של שמונה שנים).
השלמת הקו המערבי - בשלבי סיום (ייפתח כנראה באיחור של שש שנים, איחור אמיתי של כ-57 שנה).
ולסיום A1 - בביצוע (כרגע באיחור של ארבע שנים, כנראה ייפתח באיחור של עשר, ואם החישמול ייתקע - אף יותר מכך).

ניתן לראות ש-12 הפרוייקטים שלא הספיקו להסתיים לפני הגרזן של קדימה איחרו או מאחרים בטווחי זמן של 10-3 שנים ואחד מהם טרם יצא מההקפאה.
4 מה-12 בוצעו כבר, שניים ממש בישורת הסופית, סה"כ 6 בטוחים - ויחד עם ה-11 הראשונים יש לנו 17 פרוייקטים מהתכנית שהוצאו אל הפועל, עשר שנים לאחר השקתה. 6 הנותרים עדיין רחוקים מאד מסיום.

ולא אמרתי כלום על פרוייקט החישמול...
 
התאריכים הכילו אופטימיות יתר מראש

סיכום ביניים
עצם העובדה שזה סיכום ביניים מעיד על המצב העגום - הכל היה אמור להסתיים עד 09' - תכנית החומש הסתיימה ב-08' ופרוייקט A1 קיבל הארכה של שנה. אנו ב-13' ועוד רחוקים מאד מסיום.

ראשונים - בוצע (איחור קטן).
נתב"ג - בוצע (איחור קטן - אבל לא משמעותי כי ממילא הטרמינל עצמו נפתח רק אחרי פתיחת התחנה!)
מסילה 3 - בוצע (איחור קטן).
רמת חובב - בוצע (איחור קטן).
נורדאו -בוצע (איחור קטן).
סוקולוב - בוצע (איחור של שנתיים וחצי, התחנה עמדה בתור פסל סביבתי וחיכתה שהרכבת תתעורר).
משודרג - בוצע (איחור של שנה, עדיף שלא היה מבוצע...).
לוד-רה"ע - בוצע (איחור קטן).
הכפלת הקו לאשקלון - בוצע (איחור קטן).
הכפלת פלשת-אשדוד - בוצע (איחור קטן בעבודות הרכבת ושל כמה שנים בהשלמה שהיתה באחריות מע"צ).
דימונה - בוצע (איחור של שנה בערך, שוב - חבל שבוצע).
כאן מתחילה הסטיה הגדולה של הרכבת מלוח הזמנים, באדיבותם של שלושת הקופים מקדימה - אולמרט, מופז ובר און. האיחור המשמעותי בהשלמת הקו למודיעין רמז על הבאות. לאחר 11 פרוייקטים של תכנית החומש שהושלמו, התכנית טבעה בבוץ של האוצר ולמעשה נזנחה. תכנית ההאצה מתחילת 09' ותכנית נתיבי ישראל שבאה בעקבותיה לקחו אלמנטים מסויימים מתכנית החומש, אך לא את כולם. לוחות הזמנים כמובן הפכו לבדיחה.
מודיעין - בוצע (איחור של שלוש שנים).
משה דיין - בוצע (איחור של חמש וחצי שנים, איחור אמיתי של כ-55 שנה).
ראשל"צ מערב - החל ומייד הופסק, אין תאריך יעד לחידושו, ייתכן שלא יבוצע לעולם (בינתיים האיחור הוא חמש שנים, יכול בקלות להיות עוד איחור של 50 שנה...).
הכפלה לכ"ס - בוצע (איחור של שבע וחצי שנים).
הכפלה לנהריה - על סף סיום (איחור של שמונה שנים).
הכפלה לב"ש - בוצע (איחור של חמש שנים).
עיירות - בביצוע (כרגע באיחור של חמש שנים, כנראה ייפתח באיחור של שבע או שמונה שנים).
כרמיאל - בביצוע, בסכנת הקפאה נוספת (כרגע באיחור של חמש שנים, האיחור הסופי יהיה בין שמונה שנים לאינסוף).
עמק - בביצוע, בסכנת הקפאה נוספת (כרגע באיחור של שש שנים, האיחור הסופי יהיה בין שמונה שנים לאינסוף).
רעננה - בשלבים ראשוניים (כרגע באיחור של חמש שנים, כנראה ייפתח באיחור של שמונה שנים).
השלמת הקו המערבי - בשלבי סיום (ייפתח כנראה באיחור של שש שנים, איחור אמיתי של כ-57 שנה).
ולסיום A1 - בביצוע (כרגע באיחור של ארבע שנים, כנראה ייפתח באיחור של עשר, ואם החישמול ייתקע - אף יותר מכך).

ניתן לראות ש-12 הפרוייקטים שלא הספיקו להסתיים לפני הגרזן של קדימה איחרו או מאחרים בטווחי זמן של 10-3 שנים ואחד מהם טרם יצא מההקפאה.
4 מה-12 בוצעו כבר, שניים ממש בישורת הסופית, סה"כ 6 בטוחים - ויחד עם ה-11 הראשונים יש לנו 17 פרוייקטים מהתכנית שהוצאו אל הפועל, עשר שנים לאחר השקתה. 6 הנותרים עדיין רחוקים מאד מסיום.

ולא אמרתי כלום על פרוייקט החישמול...
התאריכים הכילו אופטימיות יתר מראש
כאשר פרויקט בקושי תוכנן ואומרים שתוך 4 שנים יסיימו מסילה באורך עשרות ק"מ לא צריך להאמין לתחזית כזאת.
 
עלית בדיוק על הפואנטה

התאריכים הכילו אופטימיות יתר מראש
כאשר פרויקט בקושי תוכנן ואומרים שתוך 4 שנים יסיימו מסילה באורך עשרות ק"מ לא צריך להאמין לתחזית כזאת.
עלית בדיוק על הפואנטה
הרבה מאד אנשים האמינו, כולל כאן בפורום.
אני צעקתי וצעקתי שמדובר בשקר מוחלט, אחיזת עיניים, והאשימו אותי כאן ב...פסימיות יתר...

רק להזכירך ניצן, ממש לפני השבץ של שרון ליברמן עוד התעקש שA1 ייפתח ב-09'! רק חקי הראל היה הראשון מהממסד שהודה במה שצעקתי כאן: לא לפני 2015 (כיום ברור שגם 2015 זה חלום באספמיה, אז זו היתה רעידת אדמה).

אתה מוזמן לעיין בארכיון הפורום ולראות כמה ויכוחים היו לי כאן על הנושא. כולל עם איזה "טייס יחיד" שהודיע שהקו המערבי עומד בלוחות הזמנים... קו שכידוע טרם הושלם (אינשאללה בקרוב מאד יושלם).

הזמן חושף את האמת.
 
בזה אתה צודק, פרויקט חדש לוקח לפחות 5 שנים

עלית בדיוק על הפואנטה
הרבה מאד אנשים האמינו, כולל כאן בפורום.
אני צעקתי וצעקתי שמדובר בשקר מוחלט, אחיזת עיניים, והאשימו אותי כאן ב...פסימיות יתר...

רק להזכירך ניצן, ממש לפני השבץ של שרון ליברמן עוד התעקש שA1 ייפתח ב-09'! רק חקי הראל היה הראשון מהממסד שהודה במה שצעקתי כאן: לא לפני 2015 (כיום ברור שגם 2015 זה חלום באספמיה, אז זו היתה רעידת אדמה).

אתה מוזמן לעיין בארכיון הפורום ולראות כמה ויכוחים היו לי כאן על הנושא. כולל עם איזה "טייס יחיד" שהודיע שהקו המערבי עומד בלוחות הזמנים... קו שכידוע טרם הושלם (אינשאללה בקרוב מאד יושלם).

הזמן חושף את האמת.
בזה אתה צודק, פרויקט חדש לוקח לפחות 5 שנים
בהנחה שאין עיכובים כגון, קברים,מלחמות, קיצוצים , ראשי ערים , פולשים וכו...
 
זה בדיוק מה שכתבתי כאן עשרות פעמים!

בזה אתה צודק, פרויקט חדש לוקח לפחות 5 שנים
בהנחה שאין עיכובים כגון, קברים,מלחמות, קיצוצים , ראשי ערים , פולשים וכו...
זה בדיוק מה שכתבתי כאן עשרות פעמים!
והאשימו אותי כאמור בראיית שחורות קיצונית. מסתבר שעוד הייתי "עדין".... קרא בארכיון ו"תיהנה"...
 

amithi1

New member
אני חושב שקו רעננה שהוזכר שם לא מדבר על מסילת

סיכום ביניים
עצם העובדה שזה סיכום ביניים מעיד על המצב העגום - הכל היה אמור להסתיים עד 09' - תכנית החומש הסתיימה ב-08' ופרוייקט A1 קיבל הארכה של שנה. אנו ב-13' ועוד רחוקים מאד מסיום.

ראשונים - בוצע (איחור קטן).
נתב"ג - בוצע (איחור קטן - אבל לא משמעותי כי ממילא הטרמינל עצמו נפתח רק אחרי פתיחת התחנה!)
מסילה 3 - בוצע (איחור קטן).
רמת חובב - בוצע (איחור קטן).
נורדאו -בוצע (איחור קטן).
סוקולוב - בוצע (איחור של שנתיים וחצי, התחנה עמדה בתור פסל סביבתי וחיכתה שהרכבת תתעורר).
משודרג - בוצע (איחור של שנה, עדיף שלא היה מבוצע...).
לוד-רה"ע - בוצע (איחור קטן).
הכפלת הקו לאשקלון - בוצע (איחור קטן).
הכפלת פלשת-אשדוד - בוצע (איחור קטן בעבודות הרכבת ושל כמה שנים בהשלמה שהיתה באחריות מע"צ).
דימונה - בוצע (איחור של שנה בערך, שוב - חבל שבוצע).
כאן מתחילה הסטיה הגדולה של הרכבת מלוח הזמנים, באדיבותם של שלושת הקופים מקדימה - אולמרט, מופז ובר און. האיחור המשמעותי בהשלמת הקו למודיעין רמז על הבאות. לאחר 11 פרוייקטים של תכנית החומש שהושלמו, התכנית טבעה בבוץ של האוצר ולמעשה נזנחה. תכנית ההאצה מתחילת 09' ותכנית נתיבי ישראל שבאה בעקבותיה לקחו אלמנטים מסויימים מתכנית החומש, אך לא את כולם. לוחות הזמנים כמובן הפכו לבדיחה.
מודיעין - בוצע (איחור של שלוש שנים).
משה דיין - בוצע (איחור של חמש וחצי שנים, איחור אמיתי של כ-55 שנה).
ראשל"צ מערב - החל ומייד הופסק, אין תאריך יעד לחידושו, ייתכן שלא יבוצע לעולם (בינתיים האיחור הוא חמש שנים, יכול בקלות להיות עוד איחור של 50 שנה...).
הכפלה לכ"ס - בוצע (איחור של שבע וחצי שנים).
הכפלה לנהריה - על סף סיום (איחור של שמונה שנים).
הכפלה לב"ש - בוצע (איחור של חמש שנים).
עיירות - בביצוע (כרגע באיחור של חמש שנים, כנראה ייפתח באיחור של שבע או שמונה שנים).
כרמיאל - בביצוע, בסכנת הקפאה נוספת (כרגע באיחור של חמש שנים, האיחור הסופי יהיה בין שמונה שנים לאינסוף).
עמק - בביצוע, בסכנת הקפאה נוספת (כרגע באיחור של שש שנים, האיחור הסופי יהיה בין שמונה שנים לאינסוף).
רעננה - בשלבים ראשוניים (כרגע באיחור של חמש שנים, כנראה ייפתח באיחור של שמונה שנים).
השלמת הקו המערבי - בשלבי סיום (ייפתח כנראה באיחור של שש שנים, איחור אמיתי של כ-57 שנה).
ולסיום A1 - בביצוע (כרגע באיחור של ארבע שנים, כנראה ייפתח באיחור של עשר, ואם החישמול ייתקע - אף יותר מכך).

ניתן לראות ש-12 הפרוייקטים שלא הספיקו להסתיים לפני הגרזן של קדימה איחרו או מאחרים בטווחי זמן של 10-3 שנים ואחד מהם טרם יצא מההקפאה.
4 מה-12 בוצעו כבר, שניים ממש בישורת הסופית, סה"כ 6 בטוחים - ויחד עם ה-11 הראשונים יש לנו 17 פרוייקטים מהתכנית שהוצאו אל הפועל, עשר שנים לאחר השקתה. 6 הנותרים עדיין רחוקים מאד מסיום.

ולא אמרתי כלום על פרוייקט החישמול...
אני חושב שקו רעננה שהוזכר שם לא מדבר על מסילת
השרון שנבנית בימים אלו. היה בזמנו רעיון ראשוני להקים תחנה בשטח שבין רעננה לשפיים, על מסילת החוף עצמה, ובניית כביש גישה מרעננה לתחנה. הרעיון ירד מהפרק עם השנים - כנראה בעקבות קידום 531 עם השנים.
 

luckydude

Active member
על פי האומדן מדובר במסילת השרון.

אני חושב שקו רעננה שהוזכר שם לא מדבר על מסילת
השרון שנבנית בימים אלו. היה בזמנו רעיון ראשוני להקים תחנה בשטח שבין רעננה לשפיים, על מסילת החוף עצמה, ובניית כביש גישה מרעננה לתחנה. הרעיון ירד מהפרק עם השנים - כנראה בעקבות קידום 531 עם השנים.
על פי האומדן מדובר במסילת השרון.
הקמת תחנה בלבד על הקו הקיים לא היתה עולה מעל מיליארד ש״ח.
 
ממש ממש לא

אני חושב שקו רעננה שהוזכר שם לא מדבר על מסילת
השרון שנבנית בימים אלו. היה בזמנו רעיון ראשוני להקים תחנה בשטח שבין רעננה לשפיים, על מסילת החוף עצמה, ובניית כביש גישה מרעננה לתחנה. הרעיון ירד מהפרק עם השנים - כנראה בעקבות קידום 531 עם השנים.
ממש ממש לא
לא רעיון ראשוני ולא נעליים. תכנית מלאה ומאושרת שפשוט לא נעשה בה דבר במשך 9 שנים.
לא רק שמדובר בדיוק במסילת השרון שנסללת כעת, אל תשכח שכביש 531 היה אמור להיות מוכן ופעיל לכל אורכו (!!!) בשנת 04' לכל המאוחר, כלומר שמסילת רעננה/השרון היתה אמורה להיבנות אחריו ובנפרד (בדומה למה שקרה עם הקו המערבי שנבנה בין נתיבי איילון).
רק אוזלת היד הקיצונית של מע"צ הבטלנית, שהשלימה רק כביש אחד מתוך 9 כבישי הרוחב, יצרה את המצב שבו שני הפרוייקטים מבוצעים יחד.
חבל (אבל לא מפתיע) שהרכבת העלימה את תכנית החומש המקורית כאשר נפתח האתר החדש, הכל היה רשום בבירור באתר הישן ויכולת לעיין בו ולהתרשם שמדובר בדיוק באותה מסילה.
 

luckydude

Active member
צודק למעט הבנייה הנפרדת של המסילה.

ממש ממש לא
לא רעיון ראשוני ולא נעליים. תכנית מלאה ומאושרת שפשוט לא נעשה בה דבר במשך 9 שנים.
לא רק שמדובר בדיוק במסילת השרון שנסללת כעת, אל תשכח שכביש 531 היה אמור להיות מוכן ופעיל לכל אורכו (!!!) בשנת 04' לכל המאוחר, כלומר שמסילת רעננה/השרון היתה אמורה להיבנות אחריו ובנפרד (בדומה למה שקרה עם הקו המערבי שנבנה בין נתיבי איילון).
רק אוזלת היד הקיצונית של מע"צ הבטלנית, שהשלימה רק כביש אחד מתוך 9 כבישי הרוחב, יצרה את המצב שבו שני הפרוייקטים מבוצעים יחד.
חבל (אבל לא מפתיע) שהרכבת העלימה את תכנית החומש המקורית כאשר נפתח האתר החדש, הכל היה רשום בבירור באתר הישן ויכולת לעיין בו ולהתרשם שמדובר בדיוק באותה מסילה.
צודק למעט הבנייה הנפרדת של המסילה.
דווקא במקרה הזה המסילה תמיד היתה אמורה לקום ביחד עם הכביש וזה צויין רבות, גם בעבר הרחוק בייחד עם ציון החיסכון המשמעותי שיתקבל בעקבות הקמת שני האלמנטים בעת ובעונה אחת.

השינוי הוא דווקא עכשיו עם הקיצוצים של האוצר שרוצים לדחות את הקמת המבנה העליון של המסילה שאמור לצאת לפועל במסגרת מכרז נפרד מהבנייה שנעשית כעת. אם הדחייה הזו (שהיא אגב למכרז משולב של הקמת המבנה העליון של מסילות העמק, כרמיאל והשרון) תצא לפועל אז לצערנו המסילה לא תהיה מוכנה עם הכביש, בניגוד לכוונה המקורית.
 
לא, לא הלכת מספיק רחוק אחורה

צודק למעט הבנייה הנפרדת של המסילה.
דווקא במקרה הזה המסילה תמיד היתה אמורה לקום ביחד עם הכביש וזה צויין רבות, גם בעבר הרחוק בייחד עם ציון החיסכון המשמעותי שיתקבל בעקבות הקמת שני האלמנטים בעת ובעונה אחת.

השינוי הוא דווקא עכשיו עם הקיצוצים של האוצר שרוצים לדחות את הקמת המבנה העליון של המסילה שאמור לצאת לפועל במסגרת מכרז נפרד מהבנייה שנעשית כעת. אם הדחייה הזו (שהיא אגב למכרז משולב של הקמת המבנה העליון של מסילות העמק, כרמיאל והשרון) תצא לפועל אז לצערנו המסילה לא תהיה מוכנה עם הכביש, בניגוד לכוונה המקורית.
לא, לא הלכת מספיק רחוק אחורה
בשנת 96' עם חתימת ההסכמים על הקמת כביש 6 הקימה מע"צ מינהלת כבישי רוחב - גוף מתוקצב וגדול שתפקידו היה לסלול 9 כבישי רוחב שיחברו את כביש 6 לעורקי תחבורה אורכיים אחרים ולערים הסמוכות למסלולו.

כל הכבישים היו אמורים להסתיים עם פתיחת כביש האגרה בקיץ-סתיו 03'. כלומר היו להם 7 שנים לעבוד.
באותו זמן טרם היתה תכנית חומש ולמעשה היא נולדה רק בעת שכבישי הרוחב היו אמורים להסתיים!
כך שבעת ההחלטה על סלילת 531 לא היתה עדיין תכנית רכבתית מקיפה שיכולה היתה ליצור שילוב של שני הפרוייקטים.

אלא מאי? מע"צ הבטלנים ישבו בחוסר מעש במשך 7 שנים ועם פתיחת כביש 6 השלימו רק כביש אחד מהתשעה (הקטע המרכזי של כביש 7). לא במקרה היה זה הכביש הפשוט והזול ביותר לסלילה (ללא מחלפים לאורכו כלל).

עקב מחדל מע"צ מצד אחד, ועקב העיכוב המשמעותי בסלילת מסילת השרון מצד שני - נוצרה אפשרות מעשית לשילוב שני הפרוייקטים. תחילה כפרוייקט BOT ואחרי שהחברה הזוכה במכרז לא הצליחה להרים את הפרוייקט (בגלל המשבר הפיננסי הבינ"ל) - כפרוייקט של מע"צ (החדשה והעובדת, לא הישנה והנרדמת...)
 
תראה את חצי הכוס המלאה

לא, לא הלכת מספיק רחוק אחורה
בשנת 96' עם חתימת ההסכמים על הקמת כביש 6 הקימה מע"צ מינהלת כבישי רוחב - גוף מתוקצב וגדול שתפקידו היה לסלול 9 כבישי רוחב שיחברו את כביש 6 לעורקי תחבורה אורכיים אחרים ולערים הסמוכות למסלולו.

כל הכבישים היו אמורים להסתיים עם פתיחת כביש האגרה בקיץ-סתיו 03'. כלומר היו להם 7 שנים לעבוד.
באותו זמן טרם היתה תכנית חומש ולמעשה היא נולדה רק בעת שכבישי הרוחב היו אמורים להסתיים!
כך שבעת ההחלטה על סלילת 531 לא היתה עדיין תכנית רכבתית מקיפה שיכולה היתה ליצור שילוב של שני הפרוייקטים.

אלא מאי? מע"צ הבטלנים ישבו בחוסר מעש במשך 7 שנים ועם פתיחת כביש 6 השלימו רק כביש אחד מהתשעה (הקטע המרכזי של כביש 7). לא במקרה היה זה הכביש הפשוט והזול ביותר לסלילה (ללא מחלפים לאורכו כלל).

עקב מחדל מע"צ מצד אחד, ועקב העיכוב המשמעותי בסלילת מסילת השרון מצד שני - נוצרה אפשרות מעשית לשילוב שני הפרוייקטים. תחילה כפרוייקט BOT ואחרי שהחברה הזוכה במכרז לא הצליחה להרים את הפרוייקט (בגלל המשבר הפיננסי הבינ"ל) - כפרוייקט של מע"צ (החדשה והעובדת, לא הישנה והנרדמת...)
תראה את חצי הכוס המלאה
לו היו סוללים לפני 10 שנים את 531 אז בטח לא היו משאירים מקום למסילות. ואז היה לוקח כמה שנים להזיז את הכביש\או לסלול במנהרה:)
 

darkshadow1

New member
מה הקשר למע"צ?

ממש ממש לא
לא רעיון ראשוני ולא נעליים. תכנית מלאה ומאושרת שפשוט לא נעשה בה דבר במשך 9 שנים.
לא רק שמדובר בדיוק במסילת השרון שנסללת כעת, אל תשכח שכביש 531 היה אמור להיות מוכן ופעיל לכל אורכו (!!!) בשנת 04' לכל המאוחר, כלומר שמסילת רעננה/השרון היתה אמורה להיבנות אחריו ובנפרד (בדומה למה שקרה עם הקו המערבי שנבנה בין נתיבי איילון).
רק אוזלת היד הקיצונית של מע"צ הבטלנית, שהשלימה רק כביש אחד מתוך 9 כבישי הרוחב, יצרה את המצב שבו שני הפרוייקטים מבוצעים יחד.
חבל (אבל לא מפתיע) שהרכבת העלימה את תכנית החומש המקורית כאשר נפתח האתר החדש, הכל היה רשום בבירור באתר הישן ויכולת לעיין בו ולהתרשם שמדובר בדיוק באותה מסילה.
מה הקשר למע"צ?
הבעיה היא לא מע"צ אלא הממשלה שלא תיקצבה את הפרוייקטים.
 
ראה תגובתי לluckydude

מה הקשר למע"צ?
הבעיה היא לא מע"צ אלא הממשלה שלא תיקצבה את הפרוייקטים.
ראה תגובתי לluckydude
הסברתי שם על המינהלת הפיקטיבית.

ישבו עשרות עובדים, קיבלו משכורות עתק, הוקצו להם תקציבים - ומה הם עשו? כביש אחד קצר וישר ללא מחלפים (אמנם כביש איכותי מאד, אבל טיפה בים).

פעילותם התמצתה בעיקר באתר אינטרנט שבו היתה מצגת המתארת את הפרוייקטים, ו"עדכונים" על העבודות המבוצעות בהם (עלק!). נסה למצוא את האתר. בהצלחה! הוא נמחק מעל פני הרשת, כמו גם המינהלת. ברגע שזליכה הגיע למשרת החשב הכללי והבין את גודל השערוריה, הוא מייד דאג לבטל אותה, וזה היה אחד הנימוקים העיקריים לפירוק מע"צ הישנה והקמת החדשה.

למזלנו הרב הביקוש לכביש 6 היה גבוה גם כך, כמעט מן ההתחלה, ולכן המדינה לא הפסידה מאות מיליוני ש"ח בגלל מחדלי מע"צ - אם במימון רשת הבטחון לזכיינית, ואם בפיצויי נזיקין לזכיינית למקרה שהפרוייקט היה קורס כלכלית עקב העדר כבישי הזנה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה