ההבדלים
על שימוש בגיר אסביר על מכונית. אינני בעל רישיון נהיגה לאוטובוס, כך שלא לגמרי בטוח האם זה תקף גם בנהיגה ברכב כבד. השימוש במצבים נמוכים (1, 2 או 3) או שימוש במצב ידני (בהתאם לסוג הגיר), הוא טוב, כפי שכתבת בשביל לגרום לבלימת מנוע, במקום שימוש עיקרי בבלמים. לגבי עלייה: לעתים עולים בעלייה במהירות של כ-70-80 קמ"ש. הגיר "מתפרפר" (מחליף הילוכים תכופות) בין ההילוך הגבוה ביותר להילוך פחות גבוה (למשל בין הילוך רביעי לשלישי). במצב "3" הגיר נשאר באותו הילוך ושומר על כח מנוע. עד כמה, שאני יודע, מוטב לעלות הילוך במאמצים, באמצעות הורדת הילוך, מאשר "קיק-דאון" (סחיטת דוושת ההאצה, שגורמת להורדת הילוך). כנראה באותם דברים אנדי התכוון באותה נהיגה באוטובוס. דרך אגב, אני גם כן אעדיף גיר ידני על פני האוטומטיים השונים. בנוגע ל"רכבת ישראל" - בין היתר שירות גרוע ביותר עם איחורים, עם הודעות לא אמינות (אני לא רוצה לומר שקרים) לציבור הנוסעים. זה בא לידי ביטוי בהודעות מחלקת פניות הציבור כלפי לקוחות פרטיים. למשל מה, שלא מזמן פורסם על העלאת אופניים לרכבת, שנכתב בהודעה, שבחו"ל לא מעלים בתחנות הביניים אופניים. גם בהודעות רשמיות בפורום נמסרו דברים רחוקים מהמציאות ואף בעת פגישה של חברי הפורום עם גורמים בכירים ביותר מ"רכבת ישראל" היו דברים לא נכונים כלל וכלל. במקרה הפחות גרוע היה מדובר בחוסר ידיעה. במקרה היותר גרוע היה מדובר במרמה. זה עוד לפני שדברנו על התנהגות בריונית של חלק מהעובדים, שלוקחים את החוק לידיים. כמו למשל העיצומים, שלא עצרו בתחנות וגרמו לחנק כלפי אנשים שונים. גם תאונות הרכבת ותקלות שונות (ביניהן שריפות), שגרמו לטעם רע, במה שקורה בתוך "רכבת ישראל".
ההבדליםאשמח שתסביר לי כאן או בפרטי לגבי מצב 3 וכו'.
אני מתעב אוטומט, אין לי אוטומט. בצבא הייתי נוהג על אוטומט והייתי משתמש במצב 1,2,3 רק בשביל להאט עם כח המנוע. אז למה בעצם משתמשים בזה? דר"א בפרטי אני אשמח אם תסביר לי לגבי מה שאמרת על הרכבת.
על שימוש בגיר אסביר על מכונית. אינני בעל רישיון נהיגה לאוטובוס, כך שלא לגמרי בטוח האם זה תקף גם בנהיגה ברכב כבד. השימוש במצבים נמוכים (1, 2 או 3) או שימוש במצב ידני (בהתאם לסוג הגיר), הוא טוב, כפי שכתבת בשביל לגרום לבלימת מנוע, במקום שימוש עיקרי בבלמים. לגבי עלייה: לעתים עולים בעלייה במהירות של כ-70-80 קמ"ש. הגיר "מתפרפר" (מחליף הילוכים תכופות) בין ההילוך הגבוה ביותר להילוך פחות גבוה (למשל בין הילוך רביעי לשלישי). במצב "3" הגיר נשאר באותו הילוך ושומר על כח מנוע. עד כמה, שאני יודע, מוטב לעלות הילוך במאמצים, באמצעות הורדת הילוך, מאשר "קיק-דאון" (סחיטת דוושת ההאצה, שגורמת להורדת הילוך). כנראה באותם דברים אנדי התכוון באותה נהיגה באוטובוס. דרך אגב, אני גם כן אעדיף גיר ידני על פני האוטומטיים השונים. בנוגע ל"רכבת ישראל" - בין היתר שירות גרוע ביותר עם איחורים, עם הודעות לא אמינות (אני לא רוצה לומר שקרים) לציבור הנוסעים. זה בא לידי ביטוי בהודעות מחלקת פניות הציבור כלפי לקוחות פרטיים. למשל מה, שלא מזמן פורסם על העלאת אופניים לרכבת, שנכתב בהודעה, שבחו"ל לא מעלים בתחנות הביניים אופניים. גם בהודעות רשמיות בפורום נמסרו דברים רחוקים מהמציאות ואף בעת פגישה של חברי הפורום עם גורמים בכירים ביותר מ"רכבת ישראל" היו דברים לא נכונים כלל וכלל. במקרה הפחות גרוע היה מדובר בחוסר ידיעה. במקרה היותר גרוע היה מדובר במרמה. זה עוד לפני שדברנו על התנהגות בריונית של חלק מהעובדים, שלוקחים את החוק לידיים. כמו למשל העיצומים, שלא עצרו בתחנות וגרמו לחנק כלפי אנשים שונים. גם תאונות הרכבת ותקלות שונות (ביניהן שריפות), שגרמו לטעם רע, במה שקורה בתוך "רכבת ישראל".