לאחר שקראתי חלק נכבד מהתגובות כאן..
אמנם לא את כולן, אבל אני אגיב בכל זאת. אני מאמין שאכן אגד מבינה המון בתחבורה ציבורית, והיא בהחלט יכולה לתכנן מערכת תח"צ מתקדמת, אך בתור חברה ששואפת להרוויח כסף לא צריך לשים את המושכות בידיים שלה. לחכות 15 דקות לאוטובוס זה המון. 15 דקות זה נשמע קצת וזה קצת, אבל לא כשמחכים. אם הנסיעה היא קצרה יחסית (נניח עד 40 דקות נטו), אז 15 דקות זה המון
אם הנסיעה ארוכה (מעל שעה) אז 15 דקות זה המון
בכל מקרה זה המון (ועוד יותר אם זה קורה גם בחזור). והנה בא אנדי וטוען שנוסעי הרכבת הם מפונקים, ואולי הוא צודק, ובא ג'קי וטוען שהתיאום המסכן הזה הוא לא מה שיגרום לישראלי לצאת מהאוטו, ואתם יודעים מה
אולי שניהם צודקים. ואם אתם צודקים, אז אתם אלו שצריכים לתמוך באוטובוסים צמודים. הרי ההולנדים הפחות מפונקים והיותר רגועים, הם אלו שיחכו 15 דקות לאוטובוס. אבל פה בארץ עם נוסעים מפונקים - אין ספק שה - 15 דקות האלו הן טעות לשמה
וצריך להפחית את הזמן הזה. זה מה שקורה כשיש יד חופשית לכל החברות. משרד התחבורה ואולי גופים קטנים יותר צריכים להיות אחראים על התחבורה הציבורית, כמו הגופים האחראים על התח"צ בערים גדולות בעולם. ואולי אז, במקום הבזיון התחבורתי שיש במדינה, מישהו יבוא ויתכנן מערכת טובה שנוסעים יוכלו לנסוע בנוחות וללא דאגה. ויותר מזה - מישהו גם ידאג שזה ייצא אל הפועל במהירות רבה. ואם בניו יורק הצליחו להוציא את האמריקאי מהרכב הפרטי שלו, אני די בטוח שגם פה אפשר, והדרך לשם יכולה להיות קצרה מאוד, במיוחד אם לא יהיו בדרך האלו עיכובים מיותרים של 15 דקות.