תם עידן הרבנות. פרשיית הרב מוטי אלון היא הקש

רוני13

New member
רב הוא מי שלמד תורה!

מה לא ברור בזה? כן, מי שלמד מספיק תורה רשאי להיות מוסמך לרבנות נקודה. למי אכפת מ"שונאי הדת"? היהדות לא מתאימה את עצמה לפי מה שיגידו שונאי הדת, היא מעולם לא עשתה כך. "המוסד הזה" קיים מאז ימי חורבן הבית, "המוסד" הזה סיפק לנו את כל אשר אנחנו יודעים היום, "המוסד" הזה איפשר את המשך קיומה של היהדות, ללא "המוסד" הזה, לא יכולת לכתוב את השטויות האלה מביתך הקט בארץ ישראל, כי פשוט לא היה עם ישראל.
 

tamarhp

New member
אני יכולה למצוא לך 20 מקרים תוך 5 דקות

ורק מהשנה האחרונה, של אזרחים שהתחזו לרופאים, ניתוחים שכשלו, רשלנות רפואית, קביעת מוות בטרם עת וכו'. לא חסר. אתה רוצה לומר לי שאתה לא הולך לרופאים? הרי כל הזמן שומעים בחדשות על מקרים כאלו! מבחינה סטטיסטית הסיכויים שתתקל ברשלנות רפואית או כשלון אחר הוא לא קטן בכלל! אתה מעדיף לטפל בעצמך?
 

yaakii

New member
אם אני אטפל בעצמי זה יהיה 100% מוות

כי אין לי ידע רפואי כלל
 

yaakii

New member
באמת? אז איך זה שעוברים ימים על גבי ימים בלי

שאני נזקק לשאול רב?
 

tamarhp

New member
בן כמה אתה?

חכה שתתחתן ותהיה עצמאי לגמרי. חכה שתתקל בכל מיני מצבים שלא נתקלת בהם עד היום. כמה כבר הספקת לחיות בשביל להצטרך לשאול רב? גם אני לא הייתי צריכה עד שהתחתנתי, תמיד שאלתי את אבא שלי שידע לענות לי על הכל.
 

yaakii

New member
אז ככה:

1. אני לא נזקק לשאול את אבא שלי כמעט 2. גם הוריי כמעט ולא נקקים לשאלות רב. זה קורה אחת ל...
 

tamarhp

New member
אז אולי לא איכפת לכם.

בדיני נידה, למשל, הרבה פעמים צריך לשאול רב או ללמוד את דיני כתמים מאד מאד מאד לעומק, כי מדובר באיסור כרת. כשתתחתן תבין.
 

yaakii

New member
זה לא משנה איזה איסור זה!

עת לעשות לה'-הפרו תורתך. אם האפשרות השנייה היא להתייעץ עם רב ולעשות טיפ-טופ את ההלכה על חשבון זה שיהיו קורבנות נוסח קורבנות הפרשייה האחרונה אז האפשרות הזו לא עדיפה!
 

tamarhp

New member
אתה יודע מה פירוש המשפט הזה בכלל?

עת לעשות לה'! מה שאתה עושה זה לא לה'! וצא כבר מזה שכבר הרבנים אנסים!
 

yaakii

New member
זה לה' ועוד איך!

זה לה' כאשר מונעים מאנשים לאבד את אמונתם. זה לה' כאשר מונעים חילול ה' שנגרם ממאבקים שמנהלים רבנים בתקשורת. זה לה' כאשר מונעים מאפיקורסים ואנשים מושחתים להדריך את היהודי בהלכה. הרבנים לא אנסים. פשוט התברר ומתברר מדי יום שיש הרבה רבנים עם מסכות. המסכה לא חייבת לכסות אנס, כדי שהיא תהיה מסכה משמעותית.
 

רוני13

New member
תראה חבוב, אתה בא לפה עם תורה משלך

תתחיל לבסס טיעונים על תורת ה'.
 

tamarhp

New member
האם כל החיים תחיה בפרנויה

שהרופאים הם רוצחים? הרי יש מאות מקרים של ניתוחים שכשלו, רשלנות רפואית ועוד. האם אתה ממשיך ללכת לרופא? למה?
 

רוני13

New member
טוב

" אין לי תואר אקדמי כזה או אחר וכמות דפי הגמרא שלמדתי היא אפסית ביחס לכמות הדפים שלמדו גדולי העולם עליהם אדבר. אני אפילו לא חבר באירגון כזה או אחר. כאשר שמי נכתב לצד דבריי הוא מרחף בחלל הדף. אין איזה תואר מקדים שיקנה לשם חשיבות כלשהי. אני מוכן להצהיר על עצמי כחוטא, כבור וכאדם שדבריו אינם מבוססים על ניסיון כלשהו
 

tamarhp

New member
יפה. גם בהלכה אין לך.

תאר לך מה יקרה לאדם שחושב שיש לו ידע רפואי אבל הוא לא יודע כמה חסר לו. יפה. עכשיו תחשוב מה קורה לאדם שחושב שיש לו ידע בהלכה והוא לא יודע כמה חסר לו. אתה חושב שזה לא אותו הדבר כי מהרפואה אפשר למות ופה לא ולכן עדיף לא לקחת את הסיכון. אני חושבת שהסיכון כאן הרבה יותר גדול, כי מרופא מתרשל מתים בעולם הזה. אבל מאי-קיום מצוות, מתים גם בעולם הבא.
 
למעלה