תם עידן הרבנות. פרשיית הרב מוטי אלון היא הקש

yaakii

New member
גם לרב חסר ידע הלכתי!

אף אחד לא מושלם. עדיף עוד פחות ממושלם (=אני) על פני פחות ממושלם (=רב), אם האפשרות השנייה היא סיכון... ההשלכות של אי קיום פרטי מצווה באופן הנכון הן הרבה פחות חמורות מחבינה רוחנית, מאשר הנזק שעלול לגרום 'רב מתחזה'.
 

tamarhp

New member
לרב יש מספיק ידע בשביל לענות לך

בשביל זה הוא למד הרבה שנים ועבר מבחנים וממשיך ללמוד. ואם הוא לא יודע - הוא יודע לאן לפנות (ספרים ספציפיים, רב אחר) או מפנה אותך לרב גדול יותר. אני מצטערת, אבל רואים שאתה מדבר מחוסר ניסיון. אתה בעצמך אמרת שאף פעם לא שאלת רב.
 

yaakii

New member
ממש לא אמרתי דבר כזה.

גם בן-אדם רגיל למד הרבה שנים וממשיך ללמוד, וכל אחד עם הידיעות שלו. שוב, אני מודע לזה שההלכה שתצא מידיהם של בעלי-בתים לא תהיה איכותית כמו זו שתצא מידי הרב, אך אני טוען שהמחיר הכרוך במוסד הרבני לא שווה את זה!
 

רוני13

New member
למה מי אתה?

אתה לא מסתכן בהלכה לא "איכותית" אלא בתורה אחרת! ישנו איסור דאורייתא על הלכה "לא איכותית"[שגויה].
 

yaakii

New member
ישנו גם איסור מדאורייתא

לתת יד לחילול ה'. הרב אלון גרם לחילול ה'. בגלל שנתת לו להיות רב.
 

רוני13

New member
נגיד והרב עשה כך

לא נתתי יד בחילול ה', אילו היה עושה זאת, הוא היחיד שנתן יד בדבר. אשרינו שלעם ישראל יש רבנים שעונים לדור על שאלותיו הקשות וגורמים לאנשים לחזור בתשובה-אתה מציע לתת יד לחילול ה' הגדול מכולם, "איש הישר בעיניו יעשה", גישה המרוממת את הפרט ומעלימה את הכלל, גישה פוסט-מודרניסטית המקדמת את האינדיבדואליות המוגזמת, אנרכיה, המבטלת את הכלל, המבטלת את "והייתם לי עם סגולה" ואת "והייתם אור לגויים". אילולא רבנים, עם ישראל היה מאבד את הרלוונטיות שלו ביהדות, היא הייתה נשארת מאחור, אי שם בכתיבת המשנה, תורה המותאמת לימים עברו לא מתאימה לימים של היום, אילולא רבנים אנשים שהתבלטו האם לאכול לחם שהביאו להם בשחרור ממחנות העבודה וההשמדה בפסח, היו מתים כי לא ידעו אם מותר או אסור, אילולא רבנים יותרו יותר אנשים היו מאבדים עניין ביהדות, אילולא רבנים לא היינו היום עם. בקיצור, אתה מעודד חילול ה' של הכלל כדי לפטור חילול ה' של פרטים.
 

yaakii

New member
זה ממש לא "איש הישר בעיניו ייעשה"

כפי שכבר אמרתי: הרב הוא לא דמות שהאדם הממוצע נצרך לה ביום-יום. תחשוב על מספר הימים, שבועות ואף חודשים, שעוברים בלי שאתה נזקק לשאול רב. המצב החדש שאני חושב שרק יועיל, הוא שלא תהיה הדמות הרבנית, ובמספר המקרים המצומצם בהם האדם הממוצע היה נצרך לרב, הוא ייעשה זאת כמיטב הבנתו באופן עצמאי, בהסתמכות על הידע ההלכתי במועט שיש לו. בשואה היו גם כאלה שהיו במקומות בלי רבנים והפעילו שיקול דעת אישי, ברוח התורה, ופסקו לעצמם הלכות. נכון, זה לא אידיאלי, אבל זה עדיף על פני מה שגורם המוסד הרבני כיום.
 

רוני13

New member
איזה שטויות!

על מה אתה מדבר? כל מעט מה שאתה יודע מקורו ברבנים! אתה מדבר שטויות! אדם נצרך לרבנים הרבה מעבר למה שאתה בכלל מתחיל להבין, כמו שאמרתי הרבנים הם פתרון למציאות שנוצרה בעקבות כתיבת התושב"ע. "הוא ייעשה זאת כמיטב הבנתו באופן עצמאי"-זה בדיוק מה שמוגדר "איש הישר בעיניו יעשה", אתה עובד על עצמך? אתה רפורמי, לא יותר מזה.
 

yaakii

New member
ממש לא. הרוב אני יודע מהספרים.

אז אני אקרא רפורמי על ידך, ואתה תקרא מי שמנסה להשמיד את היהדות על ידי.
 

yaakii

New member
אנשים גדולים, בתקופה בה לא היו פשעים

שבוצעו ע"י ניצול הסמכות
 

yaakii

New member
../images/Emo127.gifהתווסף לרשימת התשובות הענייניות ../images/Emo13.gif

 

רוני13

New member
אלו תשובות של ילד

"כִּי אָדָם אֵין צַדִּיק בָּאָרֶץ אֲשֶׁר יַעֲשֶׂה טּוֹב וְלֹא יֶחֱטָא" זה שיש אנשים שפשעו לא מראה על כלל, כמה פעמים נצטרך להסביר לך זאת?
 

yaakii

New member
זה שבדור האחרון צצות עוד ועוד

פרשיות בהן רבנים מעורבים בפשעים, מראה שאסור לסמוך יותר על רבנים. זה הכל.
 

רוני13

New member
איך זה קשור לדברי התורה שהם מורים?

מה עניין שמיטה להר סיני? הרי כבר העלית את אלישע בן אבויה שסרח-אך האם זה ביטל את דברי התורה שהוציא מפיו? לא, אין קשר בין זה שהוא סרח לכך שדברי תורתו היו אמת לכל דבר ועניין.
 

yaakii

New member
זה לא סתם סרח

זה סרח במובן של ניצל את הסמכות שלו לפגוע באחרים. אם זה בעניינים מיניים ואם זה בענייני כספים. לרב כזה אסור לתת סמכות, ואני מקווה שזה ברור... לא סתם פורום תקנה הוקם בשנים האחרונות, זה צורך השעה. תקרא לזה ירידת הדורות או איך שלא תרצה. הרבנים היום זה לא הרבנים פעם, וזה גורם ליותר נזק מאשר תועלת
 

RacheliShoham

New member
שאין לו ידע בהלכה ? נכון, ובכל זאת ...

הוא לא מדבר שטויות, הוא אומר את דעתו. "שטויות" זה בעיניי המתבונן ...
 
למעלה