"תעלת בלאומילך" בירושלים

מצב
הנושא נעול.

אורי404

New member
ועוד
עדכון הכפלת מסילת לוד-ב"ש.
העבודות מצפון לנען מתקדמות בקצב משביע רצון. הושלמה העתקת אמת המים. משך הביצוע -יומיים ; משך העיכוב -ארבע שנים. כמו"כ, הושלמה הנחת המצעים ובקרוב צפויה הגעתו של הרבד. מתחם תעבורה - פנוי לעבודה, אך נדרש פירוק בטונדות מהמתחם. תחנת כפר מנחם -פרסום המכרז להקמת התחנה צפוי עד לסוף שנה זו. הריסת הבית ברמלה - נתקבל היתר מעיריית רמלה, אך זו מעכבת את ההריסה בשל עניין בלתי פתור עדיין בינה לבין דיירי הבית ושאינו תלוי ברכבת. כך או כך, ברכבת מקווים לפתרון מהיר של עניין זה. טרם נקבע מועד להשבתה נוספת של הקו, אך זו צפויה ככל הנראה לקראת סוף אוגוסט. הושלמה בנייתו של "גשר משרד השיכון" מצפון לב"ש. מדובר בגשר מרשים למדי שחבר הפורום הנכבד, מייקל אשבי, ישמח להעלות תמונות מהשלמתו.
עד לסוף שנה זו צפוי קטע ק.גת-ב"ש להיות מופרד לחלוטין ממפגשי כביש-מסילה. סטטוס קטעים מוכפלים - עד כה הושלמו כ-24 ק"מ של מסילה כפולה. רק 6 ק"מ מתוכם פעילים. הקטע הפעיל -חלץ- אחוזם. 10 ק"מ נוספים -מוכפלים אך לא פעילים- מצפון לקרית גת ולאורך כביש 6 ( אזור כפר מנחם). שישה ק"מ נוספים ולא פעילים נמצאים בקטע אחוזם -תל נגילה. מקטע תל נגילה-אחוזם מתוכנן להיות פעיל עד לסופה של שנה זו. בין השנים 2005 -2007 הונחו כ-50 ק"מ מסילה בפרויקט ההכפלה. בשנת 2009 לבדה תסתיים הנחתם של 34 ק"מ נוספים - דבר המעיד על ההתקדמות שרושם הפרויקט בעת האחרונה. תודה לר"י על המידע. עד כאן.
בועז, תודה על העדכונים.
 

easylivin

New member
ועוד
עדכון הכפלת מסילת לוד-ב"ש.
העבודות מצפון לנען מתקדמות בקצב משביע רצון. הושלמה העתקת אמת המים. משך הביצוע -יומיים ; משך העיכוב -ארבע שנים. כמו"כ, הושלמה הנחת המצעים ובקרוב צפויה הגעתו של הרבד. מתחם תעבורה - פנוי לעבודה, אך נדרש פירוק בטונדות מהמתחם. תחנת כפר מנחם -פרסום המכרז להקמת התחנה צפוי עד לסוף שנה זו. הריסת הבית ברמלה - נתקבל היתר מעיריית רמלה, אך זו מעכבת את ההריסה בשל עניין בלתי פתור עדיין בינה לבין דיירי הבית ושאינו תלוי ברכבת. כך או כך, ברכבת מקווים לפתרון מהיר של עניין זה. טרם נקבע מועד להשבתה נוספת של הקו, אך זו צפויה ככל הנראה לקראת סוף אוגוסט. הושלמה בנייתו של "גשר משרד השיכון" מצפון לב"ש. מדובר בגשר מרשים למדי שחבר הפורום הנכבד, מייקל אשבי, ישמח להעלות תמונות מהשלמתו.
עד לסוף שנה זו צפוי קטע ק.גת-ב"ש להיות מופרד לחלוטין ממפגשי כביש-מסילה. סטטוס קטעים מוכפלים - עד כה הושלמו כ-24 ק"מ של מסילה כפולה. רק 6 ק"מ מתוכם פעילים. הקטע הפעיל -חלץ- אחוזם. 10 ק"מ נוספים -מוכפלים אך לא פעילים- מצפון לקרית גת ולאורך כביש 6 ( אזור כפר מנחם). שישה ק"מ נוספים ולא פעילים נמצאים בקטע אחוזם -תל נגילה. מקטע תל נגילה-אחוזם מתוכנן להיות פעיל עד לסופה של שנה זו. בין השנים 2005 -2007 הונחו כ-50 ק"מ מסילה בפרויקט ההכפלה. בשנת 2009 לבדה תסתיים הנחתם של 34 ק"מ נוספים - דבר המעיד על ההתקדמות שרושם הפרויקט בעת האחרונה. תודה לר"י על המידע. עד כאן.
תודה רבה על העדכון, בועז!
 

amit1270

New member
"תעלת בלאומילך" בירושלים
אירוע עצמאי בירושלים, הקרנת הסרט תעלת בלאומליך על מסילת הרכבת הקלה מוקדש לבועז.
ועוד
: הפנינג לכל המשפחה למען נחל יתלה
הזמנה לאירוע באתר החלה"ט לא מתייאשים החבר'ס האלה...
 

Rubim88

New member
ועוד
: הפנינג לכל המשפחה למען נחל יתלה
הזמנה לאירוע באתר החלה"ט לא מתייאשים החבר'ס האלה...
הם מתעלים את הכוח שלהם לכיוון הלא נכון
במקום לעשות בלגן היו יכולים להאבק כדי שיבנה גשר משתלב במינימום פגיעה בנחל..גשר לא חייב להיות גוש בטון והוא יכול להוסיף לטבע.
 

easylivin

New member
הם מתעלים את הכוח שלהם לכיוון הלא נכון
במקום לעשות בלגן היו יכולים להאבק כדי שיבנה גשר משתלב במינימום פגיעה בנחל..גשר לא חייב להיות גוש בטון והוא יכול להוסיף לטבע.
בזמנו הם תיעלו את כוחם
לכיוון של מאבק בתכנית החישמול של רכבת ישראל. אז שיקראו לעצמם איך שהם רוצים, אבל "ירוקים" במובן של איכות הסביבה הם לא.
 

jp3raptor

Member
נגד החשמול?! באיזו סיבה\ות?
בטענה שהעמודים וחוטי החשמל מכערים את הסביבה
לדעתי, זה פשוט כל כך טיפשי לעצור את חישמול הרכבת. נכון שתחנת חשמל פחמית מיצרת המון זיהום. אבל השקעה ברכבת חשמלית היא השקעה בעתיד. אפשר להשתמש בכל מקור חשמל: הידרו חשמלי, רוח, תרמו סולרי, גרעיני. השמיים הם הגבול. רק אם נמשיך להשתמש בקטרי דיזל אז נהיה תקועים עם טכנולוגיה מזהמת שתלוייה בנפט שמגיע מהאויבים שלנו
 

easylivin

New member
בטענה שהעמודים וחוטי החשמל מכערים את הסביבה
לדעתי, זה פשוט כל כך טיפשי לעצור את חישמול הרכבת. נכון שתחנת חשמל פחמית מיצרת המון זיהום. אבל השקעה ברכבת חשמלית היא השקעה בעתיד. אפשר להשתמש בכל מקור חשמל: הידרו חשמלי, רוח, תרמו סולרי, גרעיני. השמיים הם הגבול. רק אם נמשיך להשתמש בקטרי דיזל אז נהיה תקועים עם טכנולוגיה מזהמת שתלוייה בנפט שמגיע מהאויבים שלנו
אוסיף עוד מספר נקודות חשובות:
גם אם נמשיך לייצר את החשמל מאותם מקורות (בעיקר פחם) - חישמול המסילות יביא לצמצום משמעותי בזיהום האויר, משתי סיבות: 1. נצילות האנרגיה של רכבות מונעות בחשמל, גבוהה בהרבה מזו של רכבות מונעות בדיזל (גם בהנעה דיזל-חשמלית הנפוצה ביותר!*), גם לאחר התחשבות באיבוד אנרגיה בתמסורת מתחנת הכח אל הרכבת, וכיו"ב. כלומר, צריכת אנרגיה לכל ק"מ-נוסע היא נמוכה יותר. פחות אנרגיה = פחות כסף, וגם פחות זיהום. 2. ייצור מרוכז של חשמל בתחנת כח, הוא נקי הרבה יותר הודות למסננים שמותקנים בארובות. יהיה זה יקר מדי ובלתי אפשרי להתקין מסננים כאלה בכל צינור פליטה של קטר/קרונוע. כמו כן, רוב תחנות הכח נמצאות הרחק ממרכזי האוכלוסיה הצפופים, וגם תחנות חדשות ניתן לבנות במרחק גדול מכל יישוב. מה גם ש"הפגיעה בנוף" היא מזערית עד כדי זניחה לחלוטין - אני אומר את זה בתור אדם שראה המון רכבות חשמליות בחייו. המסקנה היחידה היא שהיה זה רק תירוץ עלוב, שנועד להצדיק "מאבק סביבתי" נוסף. מסתבר שלא אכפת ל"ירוקים" שלנו, שלמעשה הקמפיין שלהם הוא אנטי-סביבתי מובהק - העיקר לזכות בתשומת לב, בתרומות למימון "המאבק" ובכח פוליטי נוסף. * זו היתה הערה לכל החכמולוגים, שאוהבים לציין ש"הקטרים שלנו הם חשמליים בעצם, הידעתם?" אז זהו, שנצילות האנרגיה של קטר חשמלי נטו, גבוהה בהרבה מזו של קטר דיזל-חשמלי. אין זה המקום להסביר מדוע (אולי בהזדמנות אחרת, במידה והסברים טכניים לא מפחידים אתכם).
 

Rubim88

New member
אוסיף עוד מספר נקודות חשובות:
גם אם נמשיך לייצר את החשמל מאותם מקורות (בעיקר פחם) - חישמול המסילות יביא לצמצום משמעותי בזיהום האויר, משתי סיבות: 1. נצילות האנרגיה של רכבות מונעות בחשמל, גבוהה בהרבה מזו של רכבות מונעות בדיזל (גם בהנעה דיזל-חשמלית הנפוצה ביותר!*), גם לאחר התחשבות באיבוד אנרגיה בתמסורת מתחנת הכח אל הרכבת, וכיו"ב. כלומר, צריכת אנרגיה לכל ק"מ-נוסע היא נמוכה יותר. פחות אנרגיה = פחות כסף, וגם פחות זיהום. 2. ייצור מרוכז של חשמל בתחנת כח, הוא נקי הרבה יותר הודות למסננים שמותקנים בארובות. יהיה זה יקר מדי ובלתי אפשרי להתקין מסננים כאלה בכל צינור פליטה של קטר/קרונוע. כמו כן, רוב תחנות הכח נמצאות הרחק ממרכזי האוכלוסיה הצפופים, וגם תחנות חדשות ניתן לבנות במרחק גדול מכל יישוב. מה גם ש"הפגיעה בנוף" היא מזערית עד כדי זניחה לחלוטין - אני אומר את זה בתור אדם שראה המון רכבות חשמליות בחייו. המסקנה היחידה היא שהיה זה רק תירוץ עלוב, שנועד להצדיק "מאבק סביבתי" נוסף. מסתבר שלא אכפת ל"ירוקים" שלנו, שלמעשה הקמפיין שלהם הוא אנטי-סביבתי מובהק - העיקר לזכות בתשומת לב, בתרומות למימון "המאבק" ובכח פוליטי נוסף. * זו היתה הערה לכל החכמולוגים, שאוהבים לציין ש"הקטרים שלנו הם חשמליים בעצם, הידעתם?" אז זהו, שנצילות האנרגיה של קטר חשמלי נטו, גבוהה בהרבה מזו של קטר דיזל-חשמלי. אין זה המקום להסביר מדוע (אולי בהזדמנות אחרת, במידה והסברים טכניים לא מפחידים אתכם).

ואני ממליץ לגופים הירוקים למינהן לקרוא קצת עובדות ומספרים על נושא הרכבות ואיכות הסביבה.
 

Rubim88

New member
בטענה שהעמודים וחוטי החשמל מכערים את הסביבה
לדעתי, זה פשוט כל כך טיפשי לעצור את חישמול הרכבת. נכון שתחנת חשמל פחמית מיצרת המון זיהום. אבל השקעה ברכבת חשמלית היא השקעה בעתיד. אפשר להשתמש בכל מקור חשמל: הידרו חשמלי, רוח, תרמו סולרי, גרעיני. השמיים הם הגבול. רק אם נמשיך להשתמש בקטרי דיזל אז נהיה תקועים עם טכנולוגיה מזהמת שתלוייה בנפט שמגיע מהאויבים שלנו
יש היום עמודים כל כך דקים שבקושי שמים לב..
ועמודי חשמל רגילים לא מכערים את הסביבה? למה הם לא נאבקים בזה? אם הם היו באמת ירוקים הם היו פותחים במאבק לקידום החשמול במהירות האפשרית, אבל לפי מטרות המאבקים שלהם נראה כאילו הם פעילים מטעם חברות הדלק\רכב.
 
בטענה שהעמודים וחוטי החשמל מכערים את הסביבה
לדעתי, זה פשוט כל כך טיפשי לעצור את חישמול הרכבת. נכון שתחנת חשמל פחמית מיצרת המון זיהום. אבל השקעה ברכבת חשמלית היא השקעה בעתיד. אפשר להשתמש בכל מקור חשמל: הידרו חשמלי, רוח, תרמו סולרי, גרעיני. השמיים הם הגבול. רק אם נמשיך להשתמש בקטרי דיזל אז נהיה תקועים עם טכנולוגיה מזהמת שתלוייה בנפט שמגיע מהאויבים שלנו
למה הם לא מוחים נגד העמודים של חברת חשמל?
כביש איילון לחולון כביש 4 לאשדוד כביש 5 ירקון-מורשה רצופים לא בעמודים אלא במפלצות בטון שאין לי מילים לתאר אותם. אז הירוקים מוחים נגד עמודים נמוכים של רכבת.... זה כל כך פאטתי. שיתעלו את המאמץ שלהם למען הטמנת קווי מתח גבוה בתעלות חשמליות מתחת לפני הקרקע. נראה אותם מול חברת חשמל. אני מתחיל להבין שירוק זו לא אידיאולוגיה. זה מקצוע - תמיד להיות נגד משהו, לא משנה מה ואפילו אם המאבק הוא אנטי סביבתי.
 

חריש

New member
למה הם לא מוחים נגד העמודים של חברת חשמל?
כביש איילון לחולון כביש 4 לאשדוד כביש 5 ירקון-מורשה רצופים לא בעמודים אלא במפלצות בטון שאין לי מילים לתאר אותם. אז הירוקים מוחים נגד עמודים נמוכים של רכבת.... זה כל כך פאטתי. שיתעלו את המאמץ שלהם למען הטמנת קווי מתח גבוה בתעלות חשמליות מתחת לפני הקרקע. נראה אותם מול חברת חשמל. אני מתחיל להבין שירוק זו לא אידיאולוגיה. זה מקצוע - תמיד להיות נגד משהו, לא משנה מה ואפילו אם המאבק הוא אנטי סביבתי.
אלה לא עמודי בטון
אלא עמודי מתכת חלולים לקווי מתח עליון.
 

amit1270

New member
בזמנו הם תיעלו את כוחם
לכיוון של מאבק בתכנית החישמול של רכבת ישראל. אז שיקראו לעצמם איך שהם רוצים, אבל "ירוקים" במובן של איכות הסביבה הם לא.
ככל הידוע לי זאת היתה קבוצת-שוליים הזויה
שלא ממש מייצגת את ארגוני הסביבה.
 

easylivin

New member
ככל הידוע לי זאת היתה קבוצת-שוליים הזויה
שלא ממש מייצגת את ארגוני הסביבה.
חבל שארגוני הסביבה לא מתנערים מהקבוצה ההזויה
הזו באופן נמרץ. חבל מאוד שגם גורמים בחברה להגנת הטבע "הביעו ספקות" בדבר חישמול המסילות... וזה ארגון סביבתי מהגדולים במדינה. מצער היה לראות אותו מצטרף למאבק הלא צודק והאנטי סביבתי הזה.
 

טשאפק

New member
ככל הידוע לי זאת היתה קבוצת-שוליים הזויה
שלא ממש מייצגת את ארגוני הסביבה.
אכן כך
התנועה הירוקה אינה גוש אחד, ולא כל מאבק או דרישה מייצגים את החלק המרכזי בין מגיני איכות הסביבה.
 

אורי404

New member
בזמנו הם תיעלו את כוחם
לכיוון של מאבק בתכנית החישמול של רכבת ישראל. אז שיקראו לעצמם איך שהם רוצים, אבל "ירוקים" במובן של איכות הסביבה הם לא.
יש דברים קריטיים לדאוג להם:
למשל מחזור מסודר. שבכל יישוב ויישוב יהיה ניתן למחזר באופן מסודר, נייר, קרטון, פלסטיק (ולא רק בקבוקים, אלא גם גביעי אוכל, כמו של גבינות או מעדנים), זכוכית ועוד. זה עוד לא יצא לפועל. זהו אחד מתחומי איכות הסביבה, שלדעתי הכרחי לקדם וכך גם טיפוח נחלים שונים. אה.. וגם לעודד תחבורה ירוקה, שתהיה יותר ויותר תחבורה ציבורית וגם טיפוח תחבורת אופניים. את כל אחד ואחד מן הנןשאים הללו, לא זכור לי, שראיתי שיש התקדמות וגם לא ממש פועלים ארגונים שונים, המכנים עצמם כתומכי איכות הסביבה לקידום תחום זה.
 

megashock

New member
הם מתעלים את הכוח שלהם לכיוון הלא נכון
במקום לעשות בלגן היו יכולים להאבק כדי שיבנה גשר משתלב במינימום פגיעה בנחל..גשר לא חייב להיות גוש בטון והוא יכול להוסיף לטבע.
זאת תמונה, או ציור ?
איפה זה נמצא ? הנה עוד גשר יפה, גשר מיו בצרפת.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה