תקופה רעה עוברת על רכבת ישראל

מצב
הנושא נעול.
תקופה רעה עוברת על רכבת ישראל

תקופה רעה עוברת על רכבת ישראל
ימים לא טובים עוברים על הרכבת שלנו. שתי התאונות היו מעין קו פרשת מים שלאחריו משהו נשבר באירגון ובקרב עובדיו. שינוי המהירות במפגשי הרכבת והמחסור הפיתאומי בציוד גורמים שיבושים בלו"ז ומי שסופגים את זעם הנוסעים הם עובדי הרכבת, מנהלי ואנשי המשמרות בתחנות, הפקחים ברכבות, הקופאיות ואפילו אנשי הבטחון. וגם אצלם משהו נשבר... שוחחתי די ארוכות עם כמה עובדי רכבת והם העבירו לי קצת מהתחושות שלהם. ממקום עבודה שהווה מקור לגאווה, להתחדשות, לשינוי, לאוירה אחרת, הכל השתנה פתאום. האוירה קשה ומצב הרוח שלהם בהתאם. המורל ירוד והוא כמובן לא משתפר בעקבות הלחצים של הנוסעים הממורמרים. והם מתאמצים, באמת שהם מתאמצים, אותם חברים הנמצאים על הרציפים, בתחנות וגם בתאי הנהג. זה קצת מזכיר לי את האוירה בחיל הים באותם ימים איומים וקשים אחרי אבדן אח"י אילת ואח"י דקר. אנשים ברחו אז מחיל הים כמו עכברים מספינה טובעת. אפילו בקורס קציני שריון שעברתי היו פליטים מקורס חובלים שפשוט התביישו בחיל שלהם. ותראו את ח"י כיום, חיל מתקדם עם תודעה עצמית מפותחת, מקור לגאווה. אז מה עושים? ראשית, ברור שהשינוי חייב לבוא מלמעלה כי המחדלים שהובילו לתאונות הם מוסדיים, בטח לא של הפקחים והקופאיות. רק חקירה והסקת מסקנות רציניים "בלי מורא ובלי משוא פנים" (אמירתו של אורי אבנרי), כולל הסקת מסקנות אישיות של כמה מראשי האירגון, יובילו לטיהור האוירה. אנשים חדשים יביאו רוח חדשה ואוירה של התחדשות. שנית, יש לארגן מחדש את לוח הזמנים. כי הלו"ז מוכר ציפיות וכשאלה לא מתממשות, הלקוחות כועסים, ובצדק. מה לעשות והשתנו התנאים, הרכבות נוסעות לאט יותר ויש פחות ציוד. אז זה לא נורא אם גם הלו"ז יצעד פסיעה לאחור ויותאם למה שקורה בשטח. אז יהיו פחות רכבות, תהיה צפיפות רבה ברכבת ונוסעים יעברו לאוטובוסים, אבל העסק יקבל את האמינות שלו בחזרה. כי בעסקים כמו בעסקים, האמינות התפעולית היא הדבר הכי חשוב. שלישית, כדי לשדר רצון טוב מצד הרכבת כלפי ציבור הנוסעים והכרה באחריותה לסבל הנגרם להם ולירידה באיכות השירות, אני מציע לבצע הורדת מחירים זמנית של כ 10%. אלף קציני יחסי ציבור לא ישיגו את מה שהאקט הזה יעשה וזה מזכיר לי את המחווה של סלקום בזמן התקלה הגדולה בראשית ימיה כאשר היא הפסיקה לגבות תשלומים (הפסיקה לגמרי) במשך כמה שבועות כמחווה לסבל הלקוחות, החליפה להם את המכשירים הפגומים ואף נתנה בטריה בתנה כמחווה ללקוחות. אקט כזה שווה את מחירו בזהב... רביעית, וזה מופנה אלינו: קל לבקר וקל לרדת וקל לדרוך על מי ששוכב חסר אונים על הקרקע. אבל דווקא בימי קיץ אלה נדרשת מאיתנו סבלנות, עד שהרכבת שהיא של כולנו תעלה חזרה על הפסים.
 

euronitzan

New member
מילים כדורבנות

תקופה רעה עוברת על רכבת ישראל
ימים לא טובים עוברים על הרכבת שלנו. שתי התאונות היו מעין קו פרשת מים שלאחריו משהו נשבר באירגון ובקרב עובדיו. שינוי המהירות במפגשי הרכבת והמחסור הפיתאומי בציוד גורמים שיבושים בלו"ז ומי שסופגים את זעם הנוסעים הם עובדי הרכבת, מנהלי ואנשי המשמרות בתחנות, הפקחים ברכבות, הקופאיות ואפילו אנשי הבטחון. וגם אצלם משהו נשבר... שוחחתי די ארוכות עם כמה עובדי רכבת והם העבירו לי קצת מהתחושות שלהם. ממקום עבודה שהווה מקור לגאווה, להתחדשות, לשינוי, לאוירה אחרת, הכל השתנה פתאום. האוירה קשה ומצב הרוח שלהם בהתאם. המורל ירוד והוא כמובן לא משתפר בעקבות הלחצים של הנוסעים הממורמרים. והם מתאמצים, באמת שהם מתאמצים, אותם חברים הנמצאים על הרציפים, בתחנות וגם בתאי הנהג. זה קצת מזכיר לי את האוירה בחיל הים באותם ימים איומים וקשים אחרי אבדן אח"י אילת ואח"י דקר. אנשים ברחו אז מחיל הים כמו עכברים מספינה טובעת. אפילו בקורס קציני שריון שעברתי היו פליטים מקורס חובלים שפשוט התביישו בחיל שלהם. ותראו את ח"י כיום, חיל מתקדם עם תודעה עצמית מפותחת, מקור לגאווה. אז מה עושים? ראשית, ברור שהשינוי חייב לבוא מלמעלה כי המחדלים שהובילו לתאונות הם מוסדיים, בטח לא של הפקחים והקופאיות. רק חקירה והסקת מסקנות רציניים "בלי מורא ובלי משוא פנים" (אמירתו של אורי אבנרי), כולל הסקת מסקנות אישיות של כמה מראשי האירגון, יובילו לטיהור האוירה. אנשים חדשים יביאו רוח חדשה ואוירה של התחדשות. שנית, יש לארגן מחדש את לוח הזמנים. כי הלו"ז מוכר ציפיות וכשאלה לא מתממשות, הלקוחות כועסים, ובצדק. מה לעשות והשתנו התנאים, הרכבות נוסעות לאט יותר ויש פחות ציוד. אז זה לא נורא אם גם הלו"ז יצעד פסיעה לאחור ויותאם למה שקורה בשטח. אז יהיו פחות רכבות, תהיה צפיפות רבה ברכבת ונוסעים יעברו לאוטובוסים, אבל העסק יקבל את האמינות שלו בחזרה. כי בעסקים כמו בעסקים, האמינות התפעולית היא הדבר הכי חשוב. שלישית, כדי לשדר רצון טוב מצד הרכבת כלפי ציבור הנוסעים והכרה באחריותה לסבל הנגרם להם ולירידה באיכות השירות, אני מציע לבצע הורדת מחירים זמנית של כ 10%. אלף קציני יחסי ציבור לא ישיגו את מה שהאקט הזה יעשה וזה מזכיר לי את המחווה של סלקום בזמן התקלה הגדולה בראשית ימיה כאשר היא הפסיקה לגבות תשלומים (הפסיקה לגמרי) במשך כמה שבועות כמחווה לסבל הלקוחות, החליפה להם את המכשירים הפגומים ואף נתנה בטריה בתנה כמחווה ללקוחות. אקט כזה שווה את מחירו בזהב... רביעית, וזה מופנה אלינו: קל לבקר וקל לרדת וקל לדרוך על מי ששוכב חסר אונים על הקרקע. אבל דווקא בימי קיץ אלה נדרשת מאיתנו סבלנות, עד שהרכבת שהיא של כולנו תעלה חזרה על הפסים.
מילים כדורבנות
אני רק מקווה שמשרד התחבורה לא יערים קשיים רבים מדי על הורדת מחירים ולו"ז חדש. אגב, לגבי הלו"ז, מתוכנן פרסום עדכון בספטמבר. האם אינך סבור שכדאי לחכות חודשיים אלא לפרסם מייד, לו"ז חדש לחודשיים בלבד?!
 
צריך לפרסם לו"ז חדש ומיד

מילים כדורבנות
אני רק מקווה שמשרד התחבורה לא יערים קשיים רבים מדי על הורדת מחירים ולו"ז חדש. אגב, לגבי הלו"ז, מתוכנן פרסום עדכון בספטמבר. האם אינך סבור שכדאי לחכות חודשיים אלא לפרסם מייד, לו"ז חדש לחודשיים בלבד?!
צריך לפרסם לו"ז חדש ומיד
כי לצערנו הרכבות כבר עובדות על פי הלו"ז הזה....
 

euronitzan

New member
קח בחשבון שלתכנן לו"ז מדוייק חדש

צריך לפרסם לו"ז חדש ומיד
כי לצערנו הרכבות כבר עובדות על פי הלו"ז הזה....
קח בחשבון שלתכנן לו"ז מדוייק חדש
שניתן יהיה לעמוד בו, יקח להערכתי כחודש לפחות. הטמעתו בציבור והרגלתו אליו ייקח עוד שבועיים לפחות. בספטמבר יהיה צורך לפרסם לו"ז חדש ממילא בגלל התחנות החדשות. לנוסע זה ייראה כאילו הרכבת מפרסמת לו"ז חדש בכל חודש - אינני מאמין שצעד זה יחדש את אמון הציבור ברכבת, אולי אף להפך. לדעתי כדאי פשוט לפרסם הודעה בכל התחנות שתוכנה יאמר שזמני הנסיעה לב"ש ומי-ם יתארכו בכ-10-15 דק' בממוצע, זאת עד פתיחת תחנות חדשות ופרסום לו"ז שייעשה בספטמבר.
 
לצערי אתה טועה

קח בחשבון שלתכנן לו"ז מדוייק חדש
שניתן יהיה לעמוד בו, יקח להערכתי כחודש לפחות. הטמעתו בציבור והרגלתו אליו ייקח עוד שבועיים לפחות. בספטמבר יהיה צורך לפרסם לו"ז חדש ממילא בגלל התחנות החדשות. לנוסע זה ייראה כאילו הרכבת מפרסמת לו"ז חדש בכל חודש - אינני מאמין שצעד זה יחדש את אמון הציבור ברכבת, אולי אף להפך. לדעתי כדאי פשוט לפרסם הודעה בכל התחנות שתוכנה יאמר שזמני הנסיעה לב"ש ומי-ם יתארכו בכ-10-15 דק' בממוצע, זאת עד פתיחת תחנות חדשות ופרסום לו"ז שייעשה בספטמבר.
לצערי אתה טועה
פרסום לו"ז חדש, ושיודגש בו כי זה בגלל הנסיבות, לא בגלל "עולם כמנהגו נוהג ותחנות חדשות וכו'" יגביר את ההרגשה שהרכבת מודעת למה שקרה, וזה יגביר את האמון. זה בדיוק מה שאני מצפה מאירגון גדול שיגיב על המשבר באומץ, לא בהתחמקות. ושוב, אני חוזר ואומר שלו"ז חדש כבר קיים..לצערי.
 

mucool2

New member
קשה לקרוא לזה לו"ז

לצערי אתה טועה
פרסום לו"ז חדש, ושיודגש בו כי זה בגלל הנסיבות, לא בגלל "עולם כמנהגו נוהג ותחנות חדשות וכו'" יגביר את ההרגשה שהרכבת מודעת למה שקרה, וזה יגביר את האמון. זה בדיוק מה שאני מצפה מאירגון גדול שיגיב על המשבר באומץ, לא בהתחמקות. ושוב, אני חוזר ואומר שלו"ז חדש כבר קיים..לצערי.
קשה לקרוא לזה לו"ז
אתה רואה מבנה קבוע באיחורים הקיימים?
 

mucool2

New member
מה דעתך על ההצעה שלי?

כן בהחלט
בעיקר אחה"צ ובערב. ובאמת, ללו"ז המפורסם כיום, קשה לקרוא לו"ז....
מה דעתך על ההצעה שלי?
ביטול רכבות בודדות הוא שינוי מינימלי שלא מצריך לוגיסטיקה מיוחדת, ואם עושים אותו במקום הנכון יכול לפתור כמה בעיות. שינוי יסודי של הלו"ז קצת מפחיד אותי. הוא עלול לגרום לבלבול בקרב הנוסעים, וגם בקרב עובדי הרכבת עצמם.
 
גם ביטול רכבות צריך לפרסם

מה דעתך על ההצעה שלי?
ביטול רכבות בודדות הוא שינוי מינימלי שלא מצריך לוגיסטיקה מיוחדת, ואם עושים אותו במקום הנכון יכול לפתור כמה בעיות. שינוי יסודי של הלו"ז קצת מפחיד אותי. הוא עלול לגרום לבלבול בקרב הנוסעים, וגם בקרב עובדי הרכבת עצמם.
גם ביטול רכבות צריך לפרסם
זאת הצעה טובה. אבל אני יותר מדבר על עדכון הלו"ז המתפרסם (לא הלו"ז בפועל שהוא כבר "התעדכן" לצערי). אז שאגף התנועה או המבצעים ישנה מה שישנה אבל הקטע שלי הוא ההשלכות על הדוברות ויחסי ציבור, כלומר האמון של הקהל ועידכון מה שמתפרסם כתוצאה מהשינויים המבצעיים. כיום אני יותר מבולבל כי אני פשוט לא יודע מי תבוא רכבת ומתי אגיע ליעד וזה איום ונורא מבחינת האמון ברכבת והלחץ על עובדי הרכבת בשטח.
 

mucool2

New member
לפחות יש בינינו הסכמה

גם ביטול רכבות צריך לפרסם
זאת הצעה טובה. אבל אני יותר מדבר על עדכון הלו"ז המתפרסם (לא הלו"ז בפועל שהוא כבר "התעדכן" לצערי). אז שאגף התנועה או המבצעים ישנה מה שישנה אבל הקטע שלי הוא ההשלכות על הדוברות ויחסי ציבור, כלומר האמון של הקהל ועידכון מה שמתפרסם כתוצאה מהשינויים המבצעיים. כיום אני יותר מבולבל כי אני פשוט לא יודע מי תבוא רכבת ומתי אגיע ליעד וזה איום ונורא מבחינת האמון ברכבת והלחץ על עובדי הרכבת בשטח.
לפחות יש בינינו הסכמה
שהמצב הנוכחי הוא בלתי נסבל ושצריך לעשות משהו כדי להתמודד עם האטת הרכבות והמחסור בציוד. החשש שלי הוא שלו"ז חדש לחלוטין, לא רק שהוא ידרוש תכנון מדוקדק (וזמן לכך, כידוע אין), הוא גם ידרוש תקופת הסתגלות ויגרום לבלגן לא קטן בשבוע-שבועיים הראשונים להפעלתו. בקיצור - ייקח לפחות חודש עד שיגיעו ללו"ז סביר, ועוד חודש עד שיתייצב. אבל ממילא בעוד חודשיים יוצא לו"ז חדש! לכן עדיף לרכז את המאמצים להתאים אותו למצב ולעדכן את טווחי הביטחון בו (למרות שדווקא אז אמורים להתווסף יותר מסילות וציוד, מה שאמור להקל), ולא לבזבז זמן יקר על תכנון לו"ז לתקופה כל כך קצרה. למרות הכול, אני מסכים אתך שדרוש שינוי. הדרך היחידה לשנות בשלב הזה, לדעתי, היא ע"י ביטול מספר קטן של רכבות שמכבידות על המערכת ונוסעות בקווים לא עמוסים (אם זה אפשרי), וגם הודעות בדבר התארכות צפוייה של הנסיעות, כפי שהציע ניצן.
 

אורי404

New member
השאלה אי איפה אפשר לבטל רכבות.

לפחות יש בינינו הסכמה
שהמצב הנוכחי הוא בלתי נסבל ושצריך לעשות משהו כדי להתמודד עם האטת הרכבות והמחסור בציוד. החשש שלי הוא שלו"ז חדש לחלוטין, לא רק שהוא ידרוש תכנון מדוקדק (וזמן לכך, כידוע אין), הוא גם ידרוש תקופת הסתגלות ויגרום לבלגן לא קטן בשבוע-שבועיים הראשונים להפעלתו. בקיצור - ייקח לפחות חודש עד שיגיעו ללו"ז סביר, ועוד חודש עד שיתייצב. אבל ממילא בעוד חודשיים יוצא לו"ז חדש! לכן עדיף לרכז את המאמצים להתאים אותו למצב ולעדכן את טווחי הביטחון בו (למרות שדווקא אז אמורים להתווסף יותר מסילות וציוד, מה שאמור להקל), ולא לבזבז זמן יקר על תכנון לו"ז לתקופה כל כך קצרה. למרות הכול, אני מסכים אתך שדרוש שינוי. הדרך היחידה לשנות בשלב הזה, לדעתי, היא ע"י ביטול מספר קטן של רכבות שמכבידות על המערכת ונוסעות בקווים לא עמוסים (אם זה אפשרי), וגם הודעות בדבר התארכות צפוייה של הנסיעות, כפי שהציע ניצן.
השאלה אי איפה אפשר לבטל רכבות.
הרי יש עומס בקווים וחוסר בציוד נייד.
 

alantan

New member
יש איזה קו איטי ולא ממש שימושי

השאלה אי איפה אפשר לבטל רכבות.
הרי יש עומס בקווים וחוסר בציוד נייד.
יש איזה קו איטי ולא ממש שימושי
במרכז הארץ... אני לא רוצה לומר בלתי שימושי, כי אני בטוח שכמה מאות או אלפי אנשים ביום שנוסעים בו מפיקים ממנו שימוש. אבל בהחלט ניתן להגדיר אותו כקו הכי פחות שימושי מבין הקווים שקיימים, והוא גם אחד הבעייתיים מבחינת ההשלכות שלו על אמינות ועל ניצולת ציוד. אני מתכוון כמובן לקו לירושלים, בקטע שלאחר בית שמש. עם כל הבעיות שיש היום ברכבת, הקטע הזה הוא כמו משקל מיותר נוסף על גב הגמל. האם הרכבת יכולה להפיק תועלת מביטולה הזמני עד אשר ישוב המצב לשליטתה? אולי. בוודאי שתוגבר הגמישות שבהקצאת ציוד, ומספר מערכי IC3 ישתחררו מעבדות לקו הזה. כל נסיעה הלוך ושוב למלחה היא ציוד מסוג IC3 שמוקצה למשך 90 דקות + זמן ההמתנה במלחה. היא גם נסיעה שהורסת את החוגונים. מדובר גם בעומס מיותר על הקטע החד-מסילתי שבין לוד לנען, שמשפיע על השירות החיוני הרבה-יותר לבאר-שבע. אין לי משהו עקרוני נגד הקו החינני הזה (ואולי אף שימושי לנוסעים מסויימים). פשוט נראה לי שסדרי העדיפויות לא נכונים. אגב, תודה לבני שהארת את עינינו למוראל הירוד של עובדי הרכבת. אין שום הצדקה שבעולם שנוסעים עצבניים יוציאו את רוגזם על העובדים שעושים ככל יכולתם בנסיבות קשות. בימים הכי בלתי-נסבלים בלונדון, איני מעז להוציא על עובדי הטיוב את עצביי. לכל היותר אתבדח איתם על המצב העגום וכמה שההפרטה של התשתית (וחוסר ההשקעה בה) הרסה את המערכת, והם בדרך כלל גם מסכימים, ושמחים שלא כל הנוסעים נגדם.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
הלו הלו! עזוב את הקו שלי!

יש איזה קו איטי ולא ממש שימושי
במרכז הארץ... אני לא רוצה לומר בלתי שימושי, כי אני בטוח שכמה מאות או אלפי אנשים ביום שנוסעים בו מפיקים ממנו שימוש. אבל בהחלט ניתן להגדיר אותו כקו הכי פחות שימושי מבין הקווים שקיימים, והוא גם אחד הבעייתיים מבחינת ההשלכות שלו על אמינות ועל ניצולת ציוד. אני מתכוון כמובן לקו לירושלים, בקטע שלאחר בית שמש. עם כל הבעיות שיש היום ברכבת, הקטע הזה הוא כמו משקל מיותר נוסף על גב הגמל. האם הרכבת יכולה להפיק תועלת מביטולה הזמני עד אשר ישוב המצב לשליטתה? אולי. בוודאי שתוגבר הגמישות שבהקצאת ציוד, ומספר מערכי IC3 ישתחררו מעבדות לקו הזה. כל נסיעה הלוך ושוב למלחה היא ציוד מסוג IC3 שמוקצה למשך 90 דקות + זמן ההמתנה במלחה. היא גם נסיעה שהורסת את החוגונים. מדובר גם בעומס מיותר על הקטע החד-מסילתי שבין לוד לנען, שמשפיע על השירות החיוני הרבה-יותר לבאר-שבע. אין לי משהו עקרוני נגד הקו החינני הזה (ואולי אף שימושי לנוסעים מסויימים). פשוט נראה לי שסדרי העדיפויות לא נכונים. אגב, תודה לבני שהארת את עינינו למוראל הירוד של עובדי הרכבת. אין שום הצדקה שבעולם שנוסעים עצבניים יוציאו את רוגזם על העובדים שעושים ככל יכולתם בנסיבות קשות. בימים הכי בלתי-נסבלים בלונדון, איני מעז להוציא על עובדי הטיוב את עצביי. לכל היותר אתבדח איתם על המצב העגום וכמה שההפרטה של התשתית (וחוסר ההשקעה בה) הרסה את המערכת, והם בדרך כלל גם מסכימים, ושמחים שלא כל הנוסעים נגדם.
הלו הלו! עזוב את הקו שלי!
אני אוהב אותו, אני נוסע בו, אוני רוצה אותו פה...
 

אורי404

New member
אפשרויות עם הקו לירושלים:

לא, אתה אתה מנסה לטפל בו.
ורכבת ישראל לא עושה את זה. לא מכפילה את הקו, לא קונה קרונועים רוכנים.
אפשרויות עם הקו לירושלים:
1). קרונות רוכנים. הבעיה היא שזה יקר. 2). בשנה שעברה העלה איתי בירגר הסבר על פירוק או הרכבת מערכים. מה שאני רוצה לאמר, זה שצריך שיסעו X מערכים לבית שמש, וכאשר מגיעים לבית שמש, שהיא תחנה, יחסית עמוסה וצריך שיהיו בה יותר קרונות, יהיה פירוק מערכים ושלבירה יעלה מערך אחד בלבד. אפשרות אחרת היא שבשעות מסוימות הרכבת תגיע מ/לבית שמש בלבד ולא לעיר הבירה.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
לא רוצה לשמוע!

אפשרויות עם הקו לירושלים:
1). קרונות רוכנים. הבעיה היא שזה יקר. 2). בשנה שעברה העלה איתי בירגר הסבר על פירוק או הרכבת מערכים. מה שאני רוצה לאמר, זה שצריך שיסעו X מערכים לבית שמש, וכאשר מגיעים לבית שמש, שהיא תחנה, יחסית עמוסה וצריך שיהיו בה יותר קרונות, יהיה פירוק מערכים ושלבירה יעלה מערך אחד בלבד. אפשרות אחרת היא שבשעות מסוימות הרכבת תגיע מ/לבית שמש בלבד ולא לעיר הבירה.
לא רוצה לשמוע!
על רכבת שמגיעה רק עד ב"ש. נקודה. לגבי פירוק מערכים - אני בעד אם זה מה שיעזור. אני לא רואה איך בדיוק. רכבות טילטינג לא יירכשו ע"י רכבת ישראל מהסיבה הפשוטה שלא רק שזה לא כלכלי, אלא גם שהקו הזה יהיה בקרוב מאוד קו לרכבות מסע בעיקר. אני מתכוון כשיפתחו את A1.
 

בועז ל

New member
כבר היום הקו הינו לרכבות מסע ../images/Emo13.gif

לא רוצה לשמוע!
על רכבת שמגיעה רק עד ב"ש. נקודה. לגבי פירוק מערכים - אני בעד אם זה מה שיעזור. אני לא רואה איך בדיוק. רכבות טילטינג לא יירכשו ע"י רכבת ישראל מהסיבה הפשוטה שלא רק שזה לא כלכלי, אלא גם שהקו הזה יהיה בקרוב מאוד קו לרכבות מסע בעיקר. אני מתכוון כשיפתחו את A1.
כבר היום הקו הינו לרכבות מסע

כל הנוסע בקו עובר תחושת מסע אמיתית. ועכשיו ברצינות, כשיופעל A1 וזה לבטח לא יקרה ב 2009 תמנה בית שמש קרוב למאה אלף תושבים. האם אתה סבור שלתושבי בית שמש מגיע קו משאות (ולא מסעות) או קו נורמלי. לידיעתך בית שמש הינה עיר לווין של הבירה ומרבית מתושביה מתפרנסים בי"ם.
 

אורי404

New member
מה לעשות שהראיה בארץ היא שתל אביב

כבר היום הקו הינו לרכבות מסע

כל הנוסע בקו עובר תחושת מסע אמיתית. ועכשיו ברצינות, כשיופעל A1 וזה לבטח לא יקרה ב 2009 תמנה בית שמש קרוב למאה אלף תושבים. האם אתה סבור שלתושבי בית שמש מגיע קו משאות (ולא מסעות) או קו נורמלי. לידיעתך בית שמש הינה עיר לווין של הבירה ומרבית מתושביה מתפרנסים בי"ם.
מה לעשות שהראיה בארץ היא שתל אביב
היא מעין עיר בירה. הכל המקרים (חוץ מקו העמק המוקפא) כאשר מתכננים קו רכבת זה או אחר, הראיה היא "קו מ-X לתל אביב". הגיוני מאוד שמגיע לתושבי בית שמש קו. יחד עם זאת זמן הנסיעה שלהם במקרה הזה הוא כארבעים דקות - זמן סביר בנסיעה בטוחה עם נוף יפה. שימו לב שמודיעין נמצאת בין ירושלים לתל אביב והרבה מאוד, שגרו ועבדו בירושלים עברו למודיעין ועדיין עובדים בירושלים. למרות זאת, התכנון הוא "קו מודיעין-תל אביב" ולא "קו מודיעין-ירושלים". לפחות איך שזה נראה כרגע, מי שיהיה מעוניין לנסוע ממודיעין לירושלים (אחרי שיוקם הקו המהיר) יצטרך לנסוע לנתב"ג ושם להחליף לרכבת מהירה לבירת העולם. וחזרה לבית שמש - לדעתי, בנוסף לזה שיש קו מבית שמש לתל אביב ולירושלים, צריך שיהיה קו גם לעוד איזורים. זמן הנסיעה מתחנת בית שמש לתחנת אשקלון ב
הוא כשלושת רבעי שעה. ברכבת זה ייקח יותר זמן (נסיעה ללוד אם לא להגנה ואז שם להחליף). הכוונה שלי כאן זה שצריך לחשוב על רשת רכבות אפקטיבית ורחבה.
 
ירושלים-מודיעין

מה לעשות שהראיה בארץ היא שתל אביב
היא מעין עיר בירה. הכל המקרים (חוץ מקו העמק המוקפא) כאשר מתכננים קו רכבת זה או אחר, הראיה היא "קו מ-X לתל אביב". הגיוני מאוד שמגיע לתושבי בית שמש קו. יחד עם זאת זמן הנסיעה שלהם במקרה הזה הוא כארבעים דקות - זמן סביר בנסיעה בטוחה עם נוף יפה. שימו לב שמודיעין נמצאת בין ירושלים לתל אביב והרבה מאוד, שגרו ועבדו בירושלים עברו למודיעין ועדיין עובדים בירושלים. למרות זאת, התכנון הוא "קו מודיעין-תל אביב" ולא "קו מודיעין-ירושלים". לפחות איך שזה נראה כרגע, מי שיהיה מעוניין לנסוע ממודיעין לירושלים (אחרי שיוקם הקו המהיר) יצטרך לנסוע לנתב"ג ושם להחליף לרכבת מהירה לבירת העולם. וחזרה לבית שמש - לדעתי, בנוסף לזה שיש קו מבית שמש לתל אביב ולירושלים, צריך שיהיה קו גם לעוד איזורים. זמן הנסיעה מתחנת בית שמש לתחנת אשקלון ב
הוא כשלושת רבעי שעה. ברכבת זה ייקח יותר זמן (נסיעה ללוד אם לא להגנה ואז שם להחליף). הכוונה שלי כאן זה שצריך לחשוב על רשת רכבות אפקטיבית ורחבה.
ירושלים-מודיעין
אחת הסיבות שעירית ירושלים בחלקה ת מכה בG1 היה כדי שלא יהיה קשר תחבורתי למודיעין. וכך אנשים ישארו לגור בירושלים ולעבוד בה. ולא יעברו למודיעין.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה