תקופה רעה עוברת על רכבת ישראל

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
אלן אתה איש חכם. ועוד תוספת.

אני מתאר לעצמי שהסיבה היא טקטית
האם לפי שיטתך אם יסגרו את הקו זמן כה קצר לאחר שנפתח, הדבר יעורר כזה סקנדל פוליטי שיאלץ את קברניטי משרד התחבורה לעשות מהפיכה בקו?
אלן אתה איש חכם. ועוד תוספת.
להערכתי, ויש לי על מה להתבסס ,יחלוף זמן רב בטרם יופעל A1 . הבירה שוב תיוותר בלי קו רכבת במשך שנים לא מעטות דבר שיעצים את הסקנדל. אבל עזוב,על מה אנו מדברים? הכל היפוטתי! ר"י לא תעז להשבית את הקו. ר"י תעדיף לשחוק ציוד על הקו ובלבד שלא להודות בטעות שנעשתה.
 

alantan

New member
תודה! ../images/Emo9.gif אבל זה היה די ברור

אלן אתה איש חכם. ועוד תוספת.
להערכתי, ויש לי על מה להתבסס ,יחלוף זמן רב בטרם יופעל A1 . הבירה שוב תיוותר בלי קו רכבת במשך שנים לא מעטות דבר שיעצים את הסקנדל. אבל עזוב,על מה אנו מדברים? הכל היפוטתי! ר"י לא תעז להשבית את הקו. ר"י תעדיף לשחוק ציוד על הקו ובלבד שלא להודות בטעות שנעשתה.
תודה!
אבל זה היה די ברור
מההודעות שלך בשבועות האחרונים! אני מסכים איתך שזה היה עשוי לנער את המערכת, אבל זה גם עלול היה לגרום לשפיכת התינוק (גם אם הוא נולד דפוק) יחד עם מי האמבט. אחת התוצאות האפשריות של סקנדל כזה היא חיזוקם של אלה שמתנגדים להשקעות ברכבת, דבר שיביא לביטולם של תקציבים שנחוצים כל כך לפיתוחה. אנשים אלה, שיש כמותם בכל מדינות העולם, רק מחכים להזדמנות לנגוח ברכבת ולהשמידה, ולהעביר את התקציבים המתפנים לתגבור תקציב הכבישים. בגלל הסיבה הזאת, אני מברך על השרשור הזה שבני פתח, ומקווה שהנהלת הרכבת תסיק מסקנות ותגלה מנהיגות, דבר שיוכיח שיש ניהול נכון של הרכבת, ושלמרות הבעיות והטעויות, היא לומדת מהן ודואגת לשיפור המצב. אני תומך בסגירת הקו לירושלים, רק אם היא קשורה לפרוגרמה שלמה לשיפור המצב (והתדמית) כפי שהציעו קובי ובני.
 

mucool2

New member
לא חושב שצריך לבטל אותו כליל

יש איזה קו איטי ולא ממש שימושי
במרכז הארץ... אני לא רוצה לומר בלתי שימושי, כי אני בטוח שכמה מאות או אלפי אנשים ביום שנוסעים בו מפיקים ממנו שימוש. אבל בהחלט ניתן להגדיר אותו כקו הכי פחות שימושי מבין הקווים שקיימים, והוא גם אחד הבעייתיים מבחינת ההשלכות שלו על אמינות ועל ניצולת ציוד. אני מתכוון כמובן לקו לירושלים, בקטע שלאחר בית שמש. עם כל הבעיות שיש היום ברכבת, הקטע הזה הוא כמו משקל מיותר נוסף על גב הגמל. האם הרכבת יכולה להפיק תועלת מביטולה הזמני עד אשר ישוב המצב לשליטתה? אולי. בוודאי שתוגבר הגמישות שבהקצאת ציוד, ומספר מערכי IC3 ישתחררו מעבדות לקו הזה. כל נסיעה הלוך ושוב למלחה היא ציוד מסוג IC3 שמוקצה למשך 90 דקות + זמן ההמתנה במלחה. היא גם נסיעה שהורסת את החוגונים. מדובר גם בעומס מיותר על הקטע החד-מסילתי שבין לוד לנען, שמשפיע על השירות החיוני הרבה-יותר לבאר-שבע. אין לי משהו עקרוני נגד הקו החינני הזה (ואולי אף שימושי לנוסעים מסויימים). פשוט נראה לי שסדרי העדיפויות לא נכונים. אגב, תודה לבני שהארת את עינינו למוראל הירוד של עובדי הרכבת. אין שום הצדקה שבעולם שנוסעים עצבניים יוציאו את רוגזם על העובדים שעושים ככל יכולתם בנסיבות קשות. בימים הכי בלתי-נסבלים בלונדון, איני מעז להוציא על עובדי הטיוב את עצביי. לכל היותר אתבדח איתם על המצב העגום וכמה שההפרטה של התשתית (וחוסר ההשקעה בה) הרסה את המערכת, והם בדרך כלל גם מסכימים, ושמחים שלא כל הנוסעים נגדם.
לא חושב שצריך לבטל אותו כליל
אפשר רק להפחית את מספר הרכבות שנוסעות בקו הזה במשך היום, באופן זמני, עד שהבעיות ייפתרו, ו/או שקטע לוד-נען יוכפל. זאת תהיה פשרה כואבת, אבל פחות...
 

euronitzan

New member
יש בזה משהו...

לצערי אתה טועה
פרסום לו"ז חדש, ושיודגש בו כי זה בגלל הנסיבות, לא בגלל "עולם כמנהגו נוהג ותחנות חדשות וכו'" יגביר את ההרגשה שהרכבת מודעת למה שקרה, וזה יגביר את האמון. זה בדיוק מה שאני מצפה מאירגון גדול שיגיב על המשבר באומץ, לא בהתחמקות. ושוב, אני חוזר ואומר שלו"ז חדש כבר קיים..לצערי.
יש בזה משהו...
קח בחשבון שגורמי תקשורת מסוימים יישפכו קיתונות של ביקורת על ה"תזזיתיות" של הרכבת בפרסום לו"זים חדשים ועל ההליכה לאחור בכל הקשור למהירות נסיעה. קח בחשבון שעין התקשורת צרה וזכרונה קצר, היא תציג זאת כ"מפלה נוספת של רכבת ישראל ופגיעה בשירות". האם מערכת יחסי הציבור של הרכבת תרוויח? מסופקני: הדבר תלוי בשיפוט בלתי מוטה של הציבור ובהעדפתו לזמנים מדוייקים וארוכים מול אי דיוק בזמנים הדוקים.
 
טעות בידך

יש בזה משהו...
קח בחשבון שגורמי תקשורת מסוימים יישפכו קיתונות של ביקורת על ה"תזזיתיות" של הרכבת בפרסום לו"זים חדשים ועל ההליכה לאחור בכל הקשור למהירות נסיעה. קח בחשבון שעין התקשורת צרה וזכרונה קצר, היא תציג זאת כ"מפלה נוספת של רכבת ישראל ופגיעה בשירות". האם מערכת יחסי הציבור של הרכבת תרוויח? מסופקני: הדבר תלוי בשיפוט בלתי מוטה של הציבור ובהעדפתו לזמנים מדוייקים וארוכים מול אי דיוק בזמנים הדוקים.
טעות בידך
הדוגמאות של סלקום מחד ושל תנובה עם הסיליקון מאידך, מראות לנו שני צדדים של ניהול משברים. וזוכרים זאת לסלקום עד היום (לטובה) ולתנובה (לרעה). ברור שצריך לעשות את המהלך עם מערכת דוברות, יחסי ציבור וליקוק הגון לתקשורת. מה לעשות, ככה זה עובד. המצב היום שהלו"ז לא אמין, בטח גרוע יותר...
 

euronitzan

New member
גורמים בלתי תלויים בפרשות סלקום

טעות בידך
הדוגמאות של סלקום מחד ושל תנובה עם הסיליקון מאידך, מראות לנו שני צדדים של ניהול משברים. וזוכרים זאת לסלקום עד היום (לטובה) ולתנובה (לרעה). ברור שצריך לעשות את המהלך עם מערכת דוברות, יחסי ציבור וליקוק הגון לתקשורת. מה לעשות, ככה זה עובד. המצב היום שהלו"ז לא אמין, בטח גרוע יותר...
גורמים בלתי תלויים בפרשות סלקום
ותנובה: למונופול קשה, ואפילו קשה מאוד לשכנע ציבור שטעותו נעשתה בתום לב ושהוא אכן מנסה לתקן את צעדיו בתום לב ומתוך דאגה לשלום הציבור. במקרה זה רכבת ישראל דומה לתנובה הן בגודלה, בהתנהלותה ובצורת ניהול המשברים שלה - ע"ע כסת"ח וכיו"ב... סלקום (בצעירותה בלבד!), הייתה חברה שוברת מונופול, האנדרדוג, ולכן טעויותיה היו נסלחות יותר ותדמיתה טובה יותר בעיני התקשורת. תנובה וסלקום אם כך אינן דומות בתדמיתן אל מול התקשורת ולכן קשה יהיה לרכבת ישראל לעשות את מה שסלקום עשתה (בייחוד כשהממשלה, או במילים אחרות הציבור, הוא המשקיע העיקרי בה). ניתן עם זאת ללמוד מהטעויות של תנובה וממה שהיא עשתה כדי לתקנן (הורדת מחיר החלב העמיד לחצי למשל)... נ"ב: הלו"ז של היום אכן אינו לו"ז (ובין היתר משום כך אני מעדיף לעשות את טיולי החפש"ש שלי באוטובוסים לרוב...).
 

mucool2

New member
כמו שאמרתי

קח בחשבון שלתכנן לו"ז מדוייק חדש
שניתן יהיה לעמוד בו, יקח להערכתי כחודש לפחות. הטמעתו בציבור והרגלתו אליו ייקח עוד שבועיים לפחות. בספטמבר יהיה צורך לפרסם לו"ז חדש ממילא בגלל התחנות החדשות. לנוסע זה ייראה כאילו הרכבת מפרסמת לו"ז חדש בכל חודש - אינני מאמין שצעד זה יחדש את אמון הציבור ברכבת, אולי אף להפך. לדעתי כדאי פשוט לפרסם הודעה בכל התחנות שתוכנה יאמר שזמני הנסיעה לב"ש ומי-ם יתארכו בכ-10-15 דק' בממוצע, זאת עד פתיחת תחנות חדשות ופרסום לו"ז שייעשה בספטמבר.
כמו שאמרתי
במקרה הכי קיצוני אפשר לבטל רכבת אחת או שתיים ביום (ולהודיע על כך!!!) בקו פחות עמוס כמו ירושלים. לשנות את הכול בלתי אפשרי בשלב הזה, ויגרום לעוד יותר בעיות (כאילו אין מספיק). הרי ידוע שבכל פעם שנכנס לו"ז חדש יש בעיות הסתגלות.
 

alantan

New member
../images/Emo45.gif רעיון טוב לדעתי

כמו שאמרתי
במקרה הכי קיצוני אפשר לבטל רכבת אחת או שתיים ביום (ולהודיע על כך!!!) בקו פחות עמוס כמו ירושלים. לשנות את הכול בלתי אפשרי בשלב הזה, ויגרום לעוד יותר בעיות (כאילו אין מספיק). הרי ידוע שבכל פעם שנכנס לו"ז חדש יש בעיות הסתגלות.
רעיון טוב לדעתי
 

אורי404

New member
הזכרתם לו"ז. בתחנוץ הרכבת הלו"ז הוא

קח בחשבון שלתכנן לו"ז מדוייק חדש
שניתן יהיה לעמוד בו, יקח להערכתי כחודש לפחות. הטמעתו בציבור והרגלתו אליו ייקח עוד שבועיים לפחות. בספטמבר יהיה צורך לפרסם לו"ז חדש ממילא בגלל התחנות החדשות. לנוסע זה ייראה כאילו הרכבת מפרסמת לו"ז חדש בכל חודש - אינני מאמין שצעד זה יחדש את אמון הציבור ברכבת, אולי אף להפך. לדעתי כדאי פשוט לפרסם הודעה בכל התחנות שתוכנה יאמר שזמני הנסיעה לב"ש ומי-ם יתארכו בכ-10-15 דק' בממוצע, זאת עד פתיחת תחנות חדשות ופרסום לו"ז שייעשה בספטמבר.
הזכרתם לו"ז. בתחנוץ הרכבת הלו"ז הוא
מאוד לא ידידותי, לדעתי. צריך 'לטייל' עם היד ולראות איזה קו מתחבר למה. מה עושים? בנוסף ללו"ז שיש בתחנות, צריך שיהיה לו"ז פרטני לכל קו (נהריה-נתב"ג, באר שבע-תל אביב וכו').
 

raminec

New member
צודק לחלוטין

הזכרתם לו"ז. בתחנוץ הרכבת הלו"ז הוא
מאוד לא ידידותי, לדעתי. צריך 'לטייל' עם היד ולראות איזה קו מתחבר למה. מה עושים? בנוסף ללו"ז שיש בתחנות, צריך שיהיה לו"ז פרטני לכל קו (נהריה-נתב"ג, באר שבע-תל אביב וכו').
צודק לחלוטין
חלק גדול מהציבור אינו מצליח להתמודד עם לוחות הזמנים שרכבת ישראל מוציאה לאור. זה לא בגלל שיוצאות כל כך הרבה רכבות מדי שעה, זה בסה"כ מכיוון שהסידור של לוחות הזמנים פשוט אינו ידידותי למשתמש. אני חושב שצריך לפצל את הלוחות זמנים לפי קווים. צריך לראות באיזה שעה יוצאות רכבות לכל יעד - לו"ז כ"ס י-ם לחוד מלו"ז אשקלון בנימינה לחוד מלו"ז נהריה נתב"ג ולחוד מלו"ז ת"א ב"ש. בדיוק כפי שהיה מקובל בלו"ז הרכבת עד לפני כעשור. פיצול הלו"ז לפי המסלולים השונים הקל במידה רבה על ההתמצאות בו.
 

קובי לו

New member
אני דווקא מעדיף את הלוח הכולל

צודק לחלוטין
חלק גדול מהציבור אינו מצליח להתמודד עם לוחות הזמנים שרכבת ישראל מוציאה לאור. זה לא בגלל שיוצאות כל כך הרבה רכבות מדי שעה, זה בסה"כ מכיוון שהסידור של לוחות הזמנים פשוט אינו ידידותי למשתמש. אני חושב שצריך לפצל את הלוחות זמנים לפי קווים. צריך לראות באיזה שעה יוצאות רכבות לכל יעד - לו"ז כ"ס י-ם לחוד מלו"ז אשקלון בנימינה לחוד מלו"ז נהריה נתב"ג ולחוד מלו"ז ת"א ב"ש. בדיוק כפי שהיה מקובל בלו"ז הרכבת עד לפני כעשור. פיצול הלו"ז לפי המסלולים השונים הקל במידה רבה על ההתמצאות בו.
אני דווקא מעדיף את הלוח הכולל
ולא את החלוקה לקוים. שכן, אדם בחיפה הצריך לרחובות/לוד/אשדוד יצטרך להסתכל על שתי טבלאות שונות. מה כן? לדעתי יש לעשות שני דברים במקביל. 1) לחלק את הלוח לא לשתיים כי אם לארבע. 2) לשים את שמות התחנות מצד שמאל בנוסף לשמות מצד ימין. כי היום אם הרכבת המבוקשת היא בצד שמאל של הלוח ואתה נמצא בתחנת מעלה-חרגולים דרום (כדוגמא) ורוצה לדעת מתי הרכבת הבאה לת"א או לחיפה, אתה צריך ללכת עם האצבע מצד ימין, למצוא את תחנת מעלה-חרגולים דרום ואז לזוז איתה שמאלה עד לקצה הלוח. בנוסף, יש לבקש/לדרוש ממנהלי התחנות שיצבעו את השורה של התחנה בלוח. הכוונה לצביעה של מרקר (צהוב או ירוק או כתום). כבר היום יש מספר תחנות קטנות ברחבי הארץ שזה בוצע. ככה ממש יותר קל לנוסעים למצוא את השעות של הרכבות בתחנות הללו. אם גם יחלקו את הלוח ל-4 רבעים במקום 2 חצאים, גם יצבעו את השורות של התחנות וגם יוסיפו שמות מצד שמאל, ההתמצאות תשתפר בצורה דרמטית. במקום כמעט דקה לאתר את השורה המתאימה זה יקח 4 עד 16 שניות בלבד. היתרון של לוח כולל הוא שאפשר במיידי לראות היכן ומתי יש להחליף רכבות. מה שבלתי אפשרי לחלוטין בלוח לפי קוים. הכוונה שבמבט חטוף זה בלתי אפשרי. זו הכוונה.
 

dovk

New member
אכן, מילים כדרבנות!

תקופה רעה עוברת על רכבת ישראל
ימים לא טובים עוברים על הרכבת שלנו. שתי התאונות היו מעין קו פרשת מים שלאחריו משהו נשבר באירגון ובקרב עובדיו. שינוי המהירות במפגשי הרכבת והמחסור הפיתאומי בציוד גורמים שיבושים בלו"ז ומי שסופגים את זעם הנוסעים הם עובדי הרכבת, מנהלי ואנשי המשמרות בתחנות, הפקחים ברכבות, הקופאיות ואפילו אנשי הבטחון. וגם אצלם משהו נשבר... שוחחתי די ארוכות עם כמה עובדי רכבת והם העבירו לי קצת מהתחושות שלהם. ממקום עבודה שהווה מקור לגאווה, להתחדשות, לשינוי, לאוירה אחרת, הכל השתנה פתאום. האוירה קשה ומצב הרוח שלהם בהתאם. המורל ירוד והוא כמובן לא משתפר בעקבות הלחצים של הנוסעים הממורמרים. והם מתאמצים, באמת שהם מתאמצים, אותם חברים הנמצאים על הרציפים, בתחנות וגם בתאי הנהג. זה קצת מזכיר לי את האוירה בחיל הים באותם ימים איומים וקשים אחרי אבדן אח"י אילת ואח"י דקר. אנשים ברחו אז מחיל הים כמו עכברים מספינה טובעת. אפילו בקורס קציני שריון שעברתי היו פליטים מקורס חובלים שפשוט התביישו בחיל שלהם. ותראו את ח"י כיום, חיל מתקדם עם תודעה עצמית מפותחת, מקור לגאווה. אז מה עושים? ראשית, ברור שהשינוי חייב לבוא מלמעלה כי המחדלים שהובילו לתאונות הם מוסדיים, בטח לא של הפקחים והקופאיות. רק חקירה והסקת מסקנות רציניים "בלי מורא ובלי משוא פנים" (אמירתו של אורי אבנרי), כולל הסקת מסקנות אישיות של כמה מראשי האירגון, יובילו לטיהור האוירה. אנשים חדשים יביאו רוח חדשה ואוירה של התחדשות. שנית, יש לארגן מחדש את לוח הזמנים. כי הלו"ז מוכר ציפיות וכשאלה לא מתממשות, הלקוחות כועסים, ובצדק. מה לעשות והשתנו התנאים, הרכבות נוסעות לאט יותר ויש פחות ציוד. אז זה לא נורא אם גם הלו"ז יצעד פסיעה לאחור ויותאם למה שקורה בשטח. אז יהיו פחות רכבות, תהיה צפיפות רבה ברכבת ונוסעים יעברו לאוטובוסים, אבל העסק יקבל את האמינות שלו בחזרה. כי בעסקים כמו בעסקים, האמינות התפעולית היא הדבר הכי חשוב. שלישית, כדי לשדר רצון טוב מצד הרכבת כלפי ציבור הנוסעים והכרה באחריותה לסבל הנגרם להם ולירידה באיכות השירות, אני מציע לבצע הורדת מחירים זמנית של כ 10%. אלף קציני יחסי ציבור לא ישיגו את מה שהאקט הזה יעשה וזה מזכיר לי את המחווה של סלקום בזמן התקלה הגדולה בראשית ימיה כאשר היא הפסיקה לגבות תשלומים (הפסיקה לגמרי) במשך כמה שבועות כמחווה לסבל הלקוחות, החליפה להם את המכשירים הפגומים ואף נתנה בטריה בתנה כמחווה ללקוחות. אקט כזה שווה את מחירו בזהב... רביעית, וזה מופנה אלינו: קל לבקר וקל לרדת וקל לדרוך על מי ששוכב חסר אונים על הקרקע. אבל דווקא בימי קיץ אלה נדרשת מאיתנו סבלנות, עד שהרכבת שהיא של כולנו תעלה חזרה על הפסים.
אכן, מילים כדרבנות!
חבל רק שקול ההגיון הפשוט והברור הזה לא נקלט ומופנם על ידי הגורמים שיכולים לעשות!
 

בועז ל

New member
נדרש בדק בית יסודי ביותר בר"י.

תקופה רעה עוברת על רכבת ישראל
ימים לא טובים עוברים על הרכבת שלנו. שתי התאונות היו מעין קו פרשת מים שלאחריו משהו נשבר באירגון ובקרב עובדיו. שינוי המהירות במפגשי הרכבת והמחסור הפיתאומי בציוד גורמים שיבושים בלו"ז ומי שסופגים את זעם הנוסעים הם עובדי הרכבת, מנהלי ואנשי המשמרות בתחנות, הפקחים ברכבות, הקופאיות ואפילו אנשי הבטחון. וגם אצלם משהו נשבר... שוחחתי די ארוכות עם כמה עובדי רכבת והם העבירו לי קצת מהתחושות שלהם. ממקום עבודה שהווה מקור לגאווה, להתחדשות, לשינוי, לאוירה אחרת, הכל השתנה פתאום. האוירה קשה ומצב הרוח שלהם בהתאם. המורל ירוד והוא כמובן לא משתפר בעקבות הלחצים של הנוסעים הממורמרים. והם מתאמצים, באמת שהם מתאמצים, אותם חברים הנמצאים על הרציפים, בתחנות וגם בתאי הנהג. זה קצת מזכיר לי את האוירה בחיל הים באותם ימים איומים וקשים אחרי אבדן אח"י אילת ואח"י דקר. אנשים ברחו אז מחיל הים כמו עכברים מספינה טובעת. אפילו בקורס קציני שריון שעברתי היו פליטים מקורס חובלים שפשוט התביישו בחיל שלהם. ותראו את ח"י כיום, חיל מתקדם עם תודעה עצמית מפותחת, מקור לגאווה. אז מה עושים? ראשית, ברור שהשינוי חייב לבוא מלמעלה כי המחדלים שהובילו לתאונות הם מוסדיים, בטח לא של הפקחים והקופאיות. רק חקירה והסקת מסקנות רציניים "בלי מורא ובלי משוא פנים" (אמירתו של אורי אבנרי), כולל הסקת מסקנות אישיות של כמה מראשי האירגון, יובילו לטיהור האוירה. אנשים חדשים יביאו רוח חדשה ואוירה של התחדשות. שנית, יש לארגן מחדש את לוח הזמנים. כי הלו"ז מוכר ציפיות וכשאלה לא מתממשות, הלקוחות כועסים, ובצדק. מה לעשות והשתנו התנאים, הרכבות נוסעות לאט יותר ויש פחות ציוד. אז זה לא נורא אם גם הלו"ז יצעד פסיעה לאחור ויותאם למה שקורה בשטח. אז יהיו פחות רכבות, תהיה צפיפות רבה ברכבת ונוסעים יעברו לאוטובוסים, אבל העסק יקבל את האמינות שלו בחזרה. כי בעסקים כמו בעסקים, האמינות התפעולית היא הדבר הכי חשוב. שלישית, כדי לשדר רצון טוב מצד הרכבת כלפי ציבור הנוסעים והכרה באחריותה לסבל הנגרם להם ולירידה באיכות השירות, אני מציע לבצע הורדת מחירים זמנית של כ 10%. אלף קציני יחסי ציבור לא ישיגו את מה שהאקט הזה יעשה וזה מזכיר לי את המחווה של סלקום בזמן התקלה הגדולה בראשית ימיה כאשר היא הפסיקה לגבות תשלומים (הפסיקה לגמרי) במשך כמה שבועות כמחווה לסבל הלקוחות, החליפה להם את המכשירים הפגומים ואף נתנה בטריה בתנה כמחווה ללקוחות. אקט כזה שווה את מחירו בזהב... רביעית, וזה מופנה אלינו: קל לבקר וקל לרדת וקל לדרוך על מי ששוכב חסר אונים על הקרקע. אבל דווקא בימי קיץ אלה נדרשת מאיתנו סבלנות, עד שהרכבת שהיא של כולנו תעלה חזרה על הפסים.
נדרש בדק בית יסודי ביותר בר"י.
עניין התאונות הציף לדעתי דברים רבים שעד כה הסתתרו להם מתחת לשטיח. אין כוונתי כמובן לציבור העובדים ברמות הזוטריות שחלקם הגדול עושה מלאכתו נאמנה ונאלץ להתמודד מול זעם הנוסעים ביום יום.מעבר לכל הקשור בתאונות יש לבדוק מרכיבים נוספים בארגון. אתחיל במחלקת פניות הציבור שאמנם משיבה לפונים אליה , אך סבלנותה פוקעת מהר מאוד כאשר הפונים מגלים עמידה על זכויותיהם ואינם מסתפקים בתשובות הסטנדרטיות המונפקות ע"י מחלקה זו.פניות הציבור אינה יודעת להתמודד עם פונים דעתנים השולטים בחומר ואינה טורחת כלל להגיב לפניות חוזרות .יעידו על כך הפונים ואני בתוכם. רבים מהפונים מקבלים תחושה של זלזול מצד המחלקה הזו וניסיון 'למרוח' אותם מצד המחלקה בתשובות בנאליות. כמו"כ נדרשת בדיקה מקיפה ביותר במחלקת תשתיות של ר"י על מתכנניה ומקבלי ההחלטות. הביזיון המתמשך בקו לירושלים חושף שורה ארוכה של מחדלים תכנוניים, קבלת החלטות שגוייה, זלזול בפריפריה המסבסדת סבסוד צולב את כל אורך הקו ועוד היד נטויה. רבות דובר בפורום על הקו האומלל הזה. הקו המתוכננן לדימונה מעלה אף הוא ריח של תכנון לקוי כאשר לתושבי דימונה מוצע קו ברמת קו משאות ארוך ולא איכותי. בדיוק אותה ההתעללות הננקטת כלפי תושבי בית שמש. כמובן שאפשר להוסיף את הפאשלה המיותרת בגשר הולץ ועוד אי אלו כשלים תכנוניים אחרים. לדעתי אפילו בקו A1 העתידי והאיכותי עדיין צפויים שיבושים בהקמתו בשל בעיות תכנון והערכות מוטות מטה של עלות הפרוייקט. אגב נושא הערכות עלות הפרויקטים אף הוא שווה בדיקה מקיפה.מרבית הפרויקטים יצאו לביצוע כשהם נושאים בחובם הערכה לעלות נמוכה אשר התנפחה למימדים אחרים לגמרי. חשוב לבדוק את מנגנון ההתקשרות בין הקבלנים הזוכים במכרזי הרכבת לר"י וכיצד נגרמות אותן עלויות מנופחות. לסיום, אני בהחלט מסכים עם בני הספל לגבי הורדת מחירים יזומה של הרכבת,אלא שבהבדל קטן: הוזלה פרמננטית. אין שום סיבה שמחירי הרכבת יהיו גבוהים מאוטובוסים בד"כ כאשר במקרים רבים הרכבת אינה חוסכת זמן ומצריכה קישור תחבורתי נוסף. בעניין זה אביא כדוגמא, איך לא, את הקו לי"ם. נסיעה באוטובוס מי"ם לת"א מחירה 17 ש"ח. ברכבת המביאה את הנוסע למלחה המרוחקת 19 ש"ח.בתוך הקו הירושלמי קיימת חלוקה מעוותת ביותר: מחיר הנסיעה מת"א לבית שמש 18 ש"ח ומבית שמש לי"ם 14 ש"ח זאת כאשר הקטע ת"א-י"ם עולה 19 ש"ח. סבסוד צולב אמרתי? עד לא מזמן נאלצו תושבי בית שמש לשלם 23 ש"ח על הנסיעה לת"א. פניותיי בעניין מחיר הנסיעה היקר לר"י נענו בתגובה כי אין אפשרות להוזיל את המחיר שנקבע עפ"י אורכי מסילה, אך הפלא ופלא , עם פתיחת הקו לי"ם הוזל המחיר בקטע בית שמש-ת"א מחוסר ברירה. ושוב, זלזול בפריפריה אמרתי? בקיצור בני הספל, יש די הרבה עניינים לבדוק.
 
אני חושב שפיספסת את הנקודה

נדרש בדק בית יסודי ביותר בר"י.
עניין התאונות הציף לדעתי דברים רבים שעד כה הסתתרו להם מתחת לשטיח. אין כוונתי כמובן לציבור העובדים ברמות הזוטריות שחלקם הגדול עושה מלאכתו נאמנה ונאלץ להתמודד מול זעם הנוסעים ביום יום.מעבר לכל הקשור בתאונות יש לבדוק מרכיבים נוספים בארגון. אתחיל במחלקת פניות הציבור שאמנם משיבה לפונים אליה , אך סבלנותה פוקעת מהר מאוד כאשר הפונים מגלים עמידה על זכויותיהם ואינם מסתפקים בתשובות הסטנדרטיות המונפקות ע"י מחלקה זו.פניות הציבור אינה יודעת להתמודד עם פונים דעתנים השולטים בחומר ואינה טורחת כלל להגיב לפניות חוזרות .יעידו על כך הפונים ואני בתוכם. רבים מהפונים מקבלים תחושה של זלזול מצד המחלקה הזו וניסיון 'למרוח' אותם מצד המחלקה בתשובות בנאליות. כמו"כ נדרשת בדיקה מקיפה ביותר במחלקת תשתיות של ר"י על מתכנניה ומקבלי ההחלטות. הביזיון המתמשך בקו לירושלים חושף שורה ארוכה של מחדלים תכנוניים, קבלת החלטות שגוייה, זלזול בפריפריה המסבסדת סבסוד צולב את כל אורך הקו ועוד היד נטויה. רבות דובר בפורום על הקו האומלל הזה. הקו המתוכננן לדימונה מעלה אף הוא ריח של תכנון לקוי כאשר לתושבי דימונה מוצע קו ברמת קו משאות ארוך ולא איכותי. בדיוק אותה ההתעללות הננקטת כלפי תושבי בית שמש. כמובן שאפשר להוסיף את הפאשלה המיותרת בגשר הולץ ועוד אי אלו כשלים תכנוניים אחרים. לדעתי אפילו בקו A1 העתידי והאיכותי עדיין צפויים שיבושים בהקמתו בשל בעיות תכנון והערכות מוטות מטה של עלות הפרוייקט. אגב נושא הערכות עלות הפרויקטים אף הוא שווה בדיקה מקיפה.מרבית הפרויקטים יצאו לביצוע כשהם נושאים בחובם הערכה לעלות נמוכה אשר התנפחה למימדים אחרים לגמרי. חשוב לבדוק את מנגנון ההתקשרות בין הקבלנים הזוכים במכרזי הרכבת לר"י וכיצד נגרמות אותן עלויות מנופחות. לסיום, אני בהחלט מסכים עם בני הספל לגבי הורדת מחירים יזומה של הרכבת,אלא שבהבדל קטן: הוזלה פרמננטית. אין שום סיבה שמחירי הרכבת יהיו גבוהים מאוטובוסים בד"כ כאשר במקרים רבים הרכבת אינה חוסכת זמן ומצריכה קישור תחבורתי נוסף. בעניין זה אביא כדוגמא, איך לא, את הקו לי"ם. נסיעה באוטובוס מי"ם לת"א מחירה 17 ש"ח. ברכבת המביאה את הנוסע למלחה המרוחקת 19 ש"ח.בתוך הקו הירושלמי קיימת חלוקה מעוותת ביותר: מחיר הנסיעה מת"א לבית שמש 18 ש"ח ומבית שמש לי"ם 14 ש"ח זאת כאשר הקטע ת"א-י"ם עולה 19 ש"ח. סבסוד צולב אמרתי? עד לא מזמן נאלצו תושבי בית שמש לשלם 23 ש"ח על הנסיעה לת"א. פניותיי בעניין מחיר הנסיעה היקר לר"י נענו בתגובה כי אין אפשרות להוזיל את המחיר שנקבע עפ"י אורכי מסילה, אך הפלא ופלא , עם פתיחת הקו לי"ם הוזל המחיר בקטע בית שמש-ת"א מחוסר ברירה. ושוב, זלזול בפריפריה אמרתי? בקיצור בני הספל, יש די הרבה עניינים לבדוק.
אני חושב שפיספסת את הנקודה
אין בכוונתי לפתוח שירשור חדש של קיטורים על הרכבת. גם ההצעות שלי היו יותר יסודיות ובכוון, בעיקר, כלפי הנוסעים והשבת האמון שלהם. אני חושב שסדר העדיפות מוצה בהודעת הפתיחה שלי. עניני מדיניות מחירים והקו לירושלים לא חשובים כרגע..כלומר הם חשובים אבל מצידי שהם יחכו. כעת מה שצריך הוא לעזור לרכבת לעזור לעצמה לצאת מהברוך המורלי אליו היא נקלעה.
 

בועז ל

New member
בני ואולי זה אתה שפספס?

אני חושב שפיספסת את הנקודה
אין בכוונתי לפתוח שירשור חדש של קיטורים על הרכבת. גם ההצעות שלי היו יותר יסודיות ובכוון, בעיקר, כלפי הנוסעים והשבת האמון שלהם. אני חושב שסדר העדיפות מוצה בהודעת הפתיחה שלי. עניני מדיניות מחירים והקו לירושלים לא חשובים כרגע..כלומר הם חשובים אבל מצידי שהם יחכו. כעת מה שצריך הוא לעזור לרכבת לעזור לעצמה לצאת מהברוך המורלי אליו היא נקלעה.
בני ואולי זה אתה שפספס?
או שלא קראת את כל תגובתי. אתה קושר את המשבר הנוכחי ברכבת והירידה במורל עובדי הרכבת בשתי התאונות האחרונות ואילו אני טוען שהוא תוצר של כשלים ארגוניים תכנוניים מתמשכים מקדמת דנא.חוצמזה, ממתי ביקורת עניינית נחשבת לקיטורים? מה כתבתי שאינו נכון? שנינו קראנו בזכותך היטב את דו"ח מבקר המדינה המתייחס לקו לי"ם שנינו יודעים עד להיכן מגיעם הדברים. פרט לכך הקו לי"ם הינו סימפטום בו רוכזו רוב תחלואי הרכבת ומשום היכרותי הרבה עם הקו ,הובא הנ"ל כאב טיפוס למתרחש בר"י. כמובן שהבאתי גם נושאים נוספים,אבל כנראה שאולי פספסת אותם...
 
בוא לא ניקח את זה אישי

בני ואולי זה אתה שפספס?
או שלא קראת את כל תגובתי. אתה קושר את המשבר הנוכחי ברכבת והירידה במורל עובדי הרכבת בשתי התאונות האחרונות ואילו אני טוען שהוא תוצר של כשלים ארגוניים תכנוניים מתמשכים מקדמת דנא.חוצמזה, ממתי ביקורת עניינית נחשבת לקיטורים? מה כתבתי שאינו נכון? שנינו קראנו בזכותך היטב את דו"ח מבקר המדינה המתייחס לקו לי"ם שנינו יודעים עד להיכן מגיעם הדברים. פרט לכך הקו לי"ם הינו סימפטום בו רוכזו רוב תחלואי הרכבת ומשום היכרותי הרבה עם הקו ,הובא הנ"ל כאב טיפוס למתרחש בר"י. כמובן שהבאתי גם נושאים נוספים,אבל כנראה שאולי פספסת אותם...
בוא לא ניקח את זה אישי
תאמין לי שקראתי כל מילה ואני מסכים איתך ענינית. או קיי? רק עכשיו צריך לעשות משהו אחר ולא להתרכז בדברים שהם, לעניות דעתי שוליים בימים האלה. נוכל לפתוח שרשור ארוך על הקשר בין מדיניות המחירים (שאולי היא צודקת, אגב) ובין התאונות. אבל זה לא יעזור. עד לתאונה הרכבת התפתחה יפה מאד ואת זה אני יכול להעיד כנוסע די מתמיד ברכבות באירופה ובישראל. ברור שבדרך היו כשלים שהם אופייניים לכל אירגון שגדל במהירות וחייב להסתגל לשינויים. אבל אלה לא היו העיקר אלא העיקר היתה התנופה, הדיוק המבצעי , הציוד החדיש והפיכת הרכבת למשהו שונה משהכרנו. ובעיקר הפיכת קהל הלקוחות לנאמן ומאמין ברכבת. ועל זה צריך להתמקד כעת. לא בשאלה אם מחיר הנסיעה היה כך וכך.
 

בועז ל

New member
זה לבטח לא אישי בני + תוספות.

בוא לא ניקח את זה אישי
תאמין לי שקראתי כל מילה ואני מסכים איתך ענינית. או קיי? רק עכשיו צריך לעשות משהו אחר ולא להתרכז בדברים שהם, לעניות דעתי שוליים בימים האלה. נוכל לפתוח שרשור ארוך על הקשר בין מדיניות המחירים (שאולי היא צודקת, אגב) ובין התאונות. אבל זה לא יעזור. עד לתאונה הרכבת התפתחה יפה מאד ואת זה אני יכול להעיד כנוסע די מתמיד ברכבות באירופה ובישראל. ברור שבדרך היו כשלים שהם אופייניים לכל אירגון שגדל במהירות וחייב להסתגל לשינויים. אבל אלה לא היו העיקר אלא העיקר היתה התנופה, הדיוק המבצעי , הציוד החדיש והפיכת הרכבת למשהו שונה משהכרנו. ובעיקר הפיכת קהל הלקוחות לנאמן ומאמין ברכבת. ועל זה צריך להתמקד כעת. לא בשאלה אם מחיר הנסיעה היה כך וכך.
זה לבטח לא אישי בני + תוספות.
אתה יודע עד כמה אני סולד מהפיכת הדיון לאישי. לעצם העניין, איני מבין מדוע אתה מצמצם את תגובתי לקשר הפוטנציאלי כביכול שבין מדיניות מחירים לתאונות הרכבת. הרי בפירוש לא כיוונתי לכך. כוונתי היתה בעיקר לקשר שבין מערך התשתיות והתכנון בר"י לתוצאה שאנו מקבלים כיום.זהו גורם המחייב בדיקה. רק להמחשה, אולי היה צורך בפעולות הכנה כדוגמת רכישת ציוד הכפלת מסילות ובכלל תשתית מסילתית ראויה קודם להפעלת הקווים השונים. אולי סדר הפעלת הקווים יצר לחצים בלתי אפשריים על "רשת" הרכבות שלנו הקורסת כיום. לי אין את התשובות, אינני איש מקצוע , אבל להצביע על הליקויים ועל איכות השירות שאני מקבל מר"י אני יודע כמו גם שלא לקבל את האקסיומה לפיה רכבת ישראל בימי א' ו ה' פיולת כפי שהיא פועלת.
 
לא כתבתי רק על מחירים

זה לבטח לא אישי בני + תוספות.
אתה יודע עד כמה אני סולד מהפיכת הדיון לאישי. לעצם העניין, איני מבין מדוע אתה מצמצם את תגובתי לקשר הפוטנציאלי כביכול שבין מדיניות מחירים לתאונות הרכבת. הרי בפירוש לא כיוונתי לכך. כוונתי היתה בעיקר לקשר שבין מערך התשתיות והתכנון בר"י לתוצאה שאנו מקבלים כיום.זהו גורם המחייב בדיקה. רק להמחשה, אולי היה צורך בפעולות הכנה כדוגמת רכישת ציוד הכפלת מסילות ובכלל תשתית מסילתית ראויה קודם להפעלת הקווים השונים. אולי סדר הפעלת הקווים יצר לחצים בלתי אפשריים על "רשת" הרכבות שלנו הקורסת כיום. לי אין את התשובות, אינני איש מקצוע , אבל להצביע על הליקויים ועל איכות השירות שאני מקבל מר"י אני יודע כמו גם שלא לקבל את האקסיומה לפיה רכבת ישראל בימי א' ו ה' פיולת כפי שהיא פועלת.
לא כתבתי רק על מחירים
קרא בבקשה שוב את הודעת הפתיחה שלי
 

בועז ל

New member
בני, קבל ציטוט מהודעתך

לא כתבתי רק על מחירים
קרא בבקשה שוב את הודעת הפתיחה שלי
בני, קבל ציטוט מהודעתך
שכותרתה:" אני חושב שפיספסת את הנקודה" כתבת ואני מצטט: "עניני מדיניות מחירים והקו לירושלים לא חשובים כרגע..כלומר הם חשובים אבל מצידי שהם יחכו".אז זהו ,גם אני לא כתבתי על המחירים ועל הקו לירושלים בלבד. הנ"ל נושאים טעונים לבדיקה ומבחינתי , אך אינם היחידים שהצעתי לבדיקה.הצעתי לבדוק את התקשרות הרכבת עם קבלנים, את מחלקת פניות הציבור של ר"י, את כל הקשור לתכנון וביצוע תשתיות בר"י, אומדנים מוטים כלפי מטה ועוד. אתה משום מה בחרת להציג את ביקורתי כפרובינציאלית בלבד לקו י"ם -ת"א. אני חושב שביקורתי הוצגה באופן רחב וברור ביותר הפעם.
 
אני נמצטער שלא הבנתי אותך נכון

בני, קבל ציטוט מהודעתך
שכותרתה:" אני חושב שפיספסת את הנקודה" כתבת ואני מצטט: "עניני מדיניות מחירים והקו לירושלים לא חשובים כרגע..כלומר הם חשובים אבל מצידי שהם יחכו".אז זהו ,גם אני לא כתבתי על המחירים ועל הקו לירושלים בלבד. הנ"ל נושאים טעונים לבדיקה ומבחינתי , אך אינם היחידים שהצעתי לבדיקה.הצעתי לבדוק את התקשרות הרכבת עם קבלנים, את מחלקת פניות הציבור של ר"י, את כל הקשור לתכנון וביצוע תשתיות בר"י, אומדנים מוטים כלפי מטה ועוד. אתה משום מה בחרת להציג את ביקורתי כפרובינציאלית בלבד לקו י"ם -ת"א. אני חושב שביקורתי הוצגה באופן רחב וברור ביותר הפעם.
אני נמצטער שלא הבנתי אותך נכון
אבל בכל מקרה לא לתגובה כזאת התפללתי. שוב, ואני חוזר בסבלנות, השבר כעת הוא בעקבות התאונות והתגובה הציבורית עליהן שהיא שונה מהתגובות על המכרזים וכל מה שהזכרת. אגב, הגבתי לך גם בהמשך..
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה