תמונות ורשמים מהתחבורה הציבורית במינסק

מצב
הנושא נעול.

Dannycom

New member
תמונות ורשמים מהתחבורה הציבורית במינסק

תמונות ורשמים מהתחבורה הציבורית במינסק
לפני כחודש ערכתי טיול שורשים משפחתי בן שבועיים בעיר מינסק, בירת בלארוס. כאיש שעוסק בתחבורה ציבורית (למי שלא מכיר מקים ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל) ניצלתי את הביקור גם כדי לסקור את התחבורה הציבורית בעיר. כדרכי אני שם דגש יותר על מאפייני השימוש וחווית השימוש בתחבורה הציבורית, ועל כך כתבתי בבלוג הארגון (ראה כאן). אשמח אם דוד וחבר'ה אחרים ששולטים בדגמים מזרח אירופאיים יוכלו להשלים את החוסרים עם שמות הדגמים. להלן הרשמים הויזואליים עם הסברים קצרים. פרטים נוספים ניתן כאמור לחפש בבלוג של "ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל".
 

Dannycom

New member
==1==

תמונות ורשמים מהתחבורה הציבורית במינסק
לפני כחודש ערכתי טיול שורשים משפחתי בן שבועיים בעיר מינסק, בירת בלארוס. כאיש שעוסק בתחבורה ציבורית (למי שלא מכיר מקים ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל) ניצלתי את הביקור גם כדי לסקור את התחבורה הציבורית בעיר. כדרכי אני שם דגש יותר על מאפייני השימוש וחווית השימוש בתחבורה הציבורית, ועל כך כתבתי בבלוג הארגון (ראה כאן). אשמח אם דוד וחבר'ה אחרים ששולטים בדגמים מזרח אירופאיים יוכלו להשלים את החוסרים עם שמות הדגמים. להלן הרשמים הויזואליים עם הסברים קצרים. פרטים נוספים ניתן כאמור לחפש בבלוג של "ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל".
==1==
מתחילים מהדובדבן שבקצפת: הרכבת התחתית של מינסק. הרכבת התחתית שנפתחה עם 8 תחנות ב- 1984 גדלה בהתמדה גם בתקופה הפוסט-סובייטית וכיום מונה 25 תחנות בשני קווים שחוצים את העיר. בנובמבר יפתחו 3 תחנות ראשונות בקו הראשון (הכחול) שיחברו את תושבי דרום מערב העיר אל השדרה המרכזית של העיר (Praspekt Nezalezhnasti, שדרות העצמאות) ומשם אפשר לעבור לקו השני שמסיע לכיוון המפעלים הגדולים במזרח העיר (בראשם מפעל הטרקטורים ומפעל לחלקי חילוף ואוטובוסים). כאן נראית כניסה טיפוסית לרכבת התחתית של מינסק. צולמה בתחנת Ploscha Peramohi (כיכר הניצחון). מרבית הכניסות לתחנות הרכבת התחתית מתבצעות באמצעות מעברים תת-קרקעיים מהם נכנסים לאולם המטרו.
 

Dannycom

New member
==2==

תמונות ורשמים מהתחבורה הציבורית במינסק
לפני כחודש ערכתי טיול שורשים משפחתי בן שבועיים בעיר מינסק, בירת בלארוס. כאיש שעוסק בתחבורה ציבורית (למי שלא מכיר מקים ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל) ניצלתי את הביקור גם כדי לסקור את התחבורה הציבורית בעיר. כדרכי אני שם דגש יותר על מאפייני השימוש וחווית השימוש בתחבורה הציבורית, ועל כך כתבתי בבלוג הארגון (ראה כאן). אשמח אם דוד וחבר'ה אחרים ששולטים בדגמים מזרח אירופאיים יוכלו להשלים את החוסרים עם שמות הדגמים. להלן הרשמים הויזואליים עם הסברים קצרים. פרטים נוספים ניתן כאמור לחפש בבלוג של "ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל".
==2==
עוד תמונה מהמעבר התת-קרקעי
 

Dannycom

New member
==3==

תמונות ורשמים מהתחבורה הציבורית במינסק
לפני כחודש ערכתי טיול שורשים משפחתי בן שבועיים בעיר מינסק, בירת בלארוס. כאיש שעוסק בתחבורה ציבורית (למי שלא מכיר מקים ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל) ניצלתי את הביקור גם כדי לסקור את התחבורה הציבורית בעיר. כדרכי אני שם דגש יותר על מאפייני השימוש וחווית השימוש בתחבורה הציבורית, ועל כך כתבתי בבלוג הארגון (ראה כאן). אשמח אם דוד וחבר'ה אחרים ששולטים בדגמים מזרח אירופאיים יוכלו להשלים את החוסרים עם שמות הדגמים. להלן הרשמים הויזואליים עם הסברים קצרים. פרטים נוספים ניתן כאמור לחפש בבלוג של "ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל".
==3==
מפת הרכבת התחתית של מינסק. השפה הרשמית במדינה היא בלארוסית, והכריזה של שמות התחנות כמו גם הכיתוב מתבצע בשפה זו, הדומה למדי לרוסית. עם זאת השפה המדוברת בבלארוס היא רוסית ולכן שמות התחנות כתובות בשתי השפות, בלארוסית למעלה ורוסית למטה. כאמור יש שני קווי רכבת תחתית במינסק: הכחול הוא הקו הראשון שעובר בתחנה המרכזית של מינסק (ראה להלן) שהיא גם התחנה העמוסה ביותר בנוסעים. קו זה עובר לאורך השדרה המרכזית של העיר ומסתיים בפרבר המזרחי של העיר מעבר לכביש הטבעתי של העיר. תדירות הרכבות בקו זה נעה בשעות השיא בין 2 ל- 3 דקות והקו עמוס מאוד. כבר בנובמבר יוארך הקו לדרום מערב העיר וכשהתדירות שלו קרובה למקסימום קשה לראות איך הקו יתמודד עם כמות נוסעים גדולה כל כך.
הקו השני (האדום) חוצה את העיר ממערב לדרום מזרח כאשר הוא עובר בשכונות מגורים מאוד מאוכלסות ומגיע לאזור התעשייה של העיר. בעבר התדירות בקו הייתה נמוכה יותר מאשר בקו הראשון אך כיום תדירות ומערך הקרונות הושווה עקב העומס הגדול על הקו בכל שעות היום.
 

Dannycom

New member
==4==

תמונות ורשמים מהתחבורה הציבורית במינסק
לפני כחודש ערכתי טיול שורשים משפחתי בן שבועיים בעיר מינסק, בירת בלארוס. כאיש שעוסק בתחבורה ציבורית (למי שלא מכיר מקים ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל) ניצלתי את הביקור גם כדי לסקור את התחבורה הציבורית בעיר. כדרכי אני שם דגש יותר על מאפייני השימוש וחווית השימוש בתחבורה הציבורית, ועל כך כתבתי בבלוג הארגון (ראה כאן). אשמח אם דוד וחבר'ה אחרים ששולטים בדגמים מזרח אירופאיים יוכלו להשלים את החוסרים עם שמות הדגמים. להלן הרשמים הויזואליים עם הסברים קצרים. פרטים נוספים ניתן כאמור לחפש בבלוג של "ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל".
==4==
מאז הפיגוע בתחנת הרכבת התחתית לפני כשנה וחצי המשטרה חשדנית מאוד לצלמים. לכן לא ממש יכולתי לצלם מבפנים. זה מה שיש מצילום באחת מתחנות הרכבת התחתית שהיא די טיפוסית לעיר. יש לציין שבין הקווים יש תחנת מעבר אחת שהיא מטבע הדברים עמוסה והמעבר מתבצע דרך הכניסה המשותפת לתחנות הרכבת או דרך מעבר של 100 מטרים העובר בין תחנות.
 

Dannycom

New member
==5==

תמונות ורשמים מהתחבורה הציבורית במינסק
לפני כחודש ערכתי טיול שורשים משפחתי בן שבועיים בעיר מינסק, בירת בלארוס. כאיש שעוסק בתחבורה ציבורית (למי שלא מכיר מקים ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל) ניצלתי את הביקור גם כדי לסקור את התחבורה הציבורית בעיר. כדרכי אני שם דגש יותר על מאפייני השימוש וחווית השימוש בתחבורה הציבורית, ועל כך כתבתי בבלוג הארגון (ראה כאן). אשמח אם דוד וחבר'ה אחרים ששולטים בדגמים מזרח אירופאיים יוכלו להשלים את החוסרים עם שמות הדגמים. להלן הרשמים הויזואליים עם הסברים קצרים. פרטים נוספים ניתן כאמור לחפש בבלוג של "ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל".
==5==
הרכבת מגיעה לתחנה. לרוב את שני הקווים משרתים מערכים של 5 קרונות. התדירות היא 2-3 דקות בשעות השיא, כ- 5 דקות בשעות היום שאינן שיא, 5-7 דקות בשעות הערב המוקדמות ובסופי שבוע ו- 10-12 דקות אחרי 23:00. שעות פעילות הרכבת התחתית הן מ- 5:30 עד 1:00 (בדיוק כמו במוסקבה). בחגים כמו השנה החדשה ופסחא הרכבת התחתית פועלת עד לשעות הקטנות של הלילה.
 

Dannycom

New member
==6== עוברים לאוטובוסים

תמונות ורשמים מהתחבורה הציבורית במינסק
לפני כחודש ערכתי טיול שורשים משפחתי בן שבועיים בעיר מינסק, בירת בלארוס. כאיש שעוסק בתחבורה ציבורית (למי שלא מכיר מקים ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל) ניצלתי את הביקור גם כדי לסקור את התחבורה הציבורית בעיר. כדרכי אני שם דגש יותר על מאפייני השימוש וחווית השימוש בתחבורה הציבורית, ועל כך כתבתי בבלוג הארגון (ראה כאן). אשמח אם דוד וחבר'ה אחרים ששולטים בדגמים מזרח אירופאיים יוכלו להשלים את החוסרים עם שמות הדגמים. להלן הרשמים הויזואליים עם הסברים קצרים. פרטים נוספים ניתן כאמור לחפש בבלוג של "ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל".
==6== עוברים לאוטובוסים
אחרי שהתפנקתי עם הרכבת התחתית (וזה בהחלט תענוג במחיר השווה לכל נפש שם) הגיע הזמן לסקור את התחבורה העילית. ונתחיל באוטובוסים. בשנים האחרונות הושבתו כל ה- icarusים האגדיים ששירתו שם עוד מהתקופה הסובייטית. כל האוטובוסים במינסק מיוצרים על ידי מפעל MAZ המקומי. הם מיוצרים בדגם הקצר והמפרקי. בדגם הרגיל יש להם שלוש דלתות ובדגם המפרקי - ארבע דלתות. הדגמים החדשים הם נמוכי רצפה וחווית הנסיעה בהם נוחה למדי.
 

אלון 58

New member
כמה טוב שאני קורא שפות קיריליות...,

==6== עוברים לאוטובוסים
אחרי שהתפנקתי עם הרכבת התחתית (וזה בהחלט תענוג במחיר השווה לכל נפש שם) הגיע הזמן לסקור את התחבורה העילית. ונתחיל באוטובוסים. בשנים האחרונות הושבתו כל ה- icarusים האגדיים ששירתו שם עוד מהתקופה הסובייטית. כל האוטובוסים במינסק מיוצרים על ידי מפעל MAZ המקומי. הם מיוצרים בדגם הקצר והמפרקי. בדגם הרגיל יש להם שלוש דלתות ובדגם המפרקי - ארבע דלתות. הדגמים החדשים הם נמוכי רצפה וחווית הנסיעה בהם נוחה למדי.
כמה טוב שאני קורא שפות קיריליות...,
גם בלי לדבר את השפות.
זה עזר לי כבר במקדוניה,בבולגריה וברוסיה.
 

Dannycom

New member
בלארוסית מאוד דומה לרוסית

כמה טוב שאני קורא שפות קיריליות...,
גם בלי לדבר את השפות.
זה עזר לי כבר במקדוניה,בבולגריה וברוסיה.
בלארוסית מאוד דומה לרוסית
אם אתה יודע רוסית, צריך ללמוד איזה 20 מילים שם שקשורות לתחבורה ואתה די מסודר.
 

אלון 58

New member
הסתדרתי שם...,

בלארוסית מאוד דומה לרוסית
אם אתה יודע רוסית, צריך ללמוד איזה 20 מילים שם שקשורות לתחבורה ואתה די מסודר.
הסתדרתי שם...,
במוסקוה למשל רכשתי לי מפה תחבורתית ברוסית,והיא עזרה לי להתמצא ברחובות ובמטרו,על-כך בשרשור שיגיע מתישהו.
בסנט-פטרבורג שנה קודם-לכן לא השתמשתי בתחבבורה ציבורית,אבל התמצאתי תוך כדי הליכות רגליות ע"פ ק"מ רבים.
כך גם היה בסופיה שבבולגריה.
 

GoldenEyes

Well-known member
מזכיר מאד את החזית של ניאופלן שהיו באגד

==6== עוברים לאוטובוסים
אחרי שהתפנקתי עם הרכבת התחתית (וזה בהחלט תענוג במחיר השווה לכל נפש שם) הגיע הזמן לסקור את התחבורה העילית. ונתחיל באוטובוסים. בשנים האחרונות הושבתו כל ה- icarusים האגדיים ששירתו שם עוד מהתקופה הסובייטית. כל האוטובוסים במינסק מיוצרים על ידי מפעל MAZ המקומי. הם מיוצרים בדגם הקצר והמפרקי. בדגם הרגיל יש להם שלוש דלתות ובדגם המפרקי - ארבע דלתות. הדגמים החדשים הם נמוכי רצפה וחווית הנסיעה בהם נוחה למדי.
מזכיר מאד את החזית של ניאופלן שהיו באגד
 

Dannycom

New member
==7==

תמונות ורשמים מהתחבורה הציבורית במינסק
לפני כחודש ערכתי טיול שורשים משפחתי בן שבועיים בעיר מינסק, בירת בלארוס. כאיש שעוסק בתחבורה ציבורית (למי שלא מכיר מקים ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל) ניצלתי את הביקור גם כדי לסקור את התחבורה הציבורית בעיר. כדרכי אני שם דגש יותר על מאפייני השימוש וחווית השימוש בתחבורה הציבורית, ועל כך כתבתי בבלוג הארגון (ראה כאן). אשמח אם דוד וחבר'ה אחרים ששולטים בדגמים מזרח אירופאיים יוכלו להשלים את החוסרים עם שמות הדגמים. להלן הרשמים הויזואליים עם הסברים קצרים. פרטים נוספים ניתן כאמור לחפש בבלוג של "ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל".
==7==
מראה האוטובוס מבפנים. די דומה לאוטובוס אצלנו. יש לציין שמבנה הטרוליבוסים והחשמליות (טראמים) דומה למדי.
 

אלון 58

New member
אז בתוך מה זה מצולם...,

==7==
מראה האוטובוס מבפנים. די דומה לאוטובוס אצלנו. יש לציין שמבנה הטרוליבוסים והחשמליות (טראמים) דומה למדי.
אז בתוך מה זה מצולם...,
והאם בכל אמצעי התחבורה הציבורית הנ"ל יש הפרדה בין הנהג לנוסעים?
 

Dannycom

New member
בכל אמצעי תחבורה יש הפרדה בין הנהג לנוסעים

אז בתוך מה זה מצולם...,
והאם בכל אמצעי התחבורה הציבורית הנ"ל יש הפרדה בין הנהג לנוסעים?
בכל אמצעי תחבורה יש הפרדה בין הנהג לנוסעים
התמונה הספציפית צולמה בתוך אוטובוס אבל הטרוליבוס והטראם נראים כמעט אותו דבר, רק הצביעה שונה (האוטובוס בצהוב, הטרוליבוס בבז' והטראם באדום). בכל אמצעי התחבורה יש הפרדה בין הנהג לנוסעים. בתחבורה העילית אפשר לקנות כרטיסים אצל הנהג אבל מחיר הכרטיס גבוה ב- 15% והעמלה הולכת לנהג. עוד דבר שאפשר ללמוד מישראל.
 

אלון 58

New member
והאם ניתן לרכוש כרטיסים במקום אחר...,

בכל אמצעי תחבורה יש הפרדה בין הנהג לנוסעים
התמונה הספציפית צולמה בתוך אוטובוס אבל הטרוליבוס והטראם נראים כמעט אותו דבר, רק הצביעה שונה (האוטובוס בצהוב, הטרוליבוס בבז' והטראם באדום). בכל אמצעי התחבורה יש הפרדה בין הנהג לנוסעים. בתחבורה העילית אפשר לקנות כרטיסים אצל הנהג אבל מחיר הכרטיס גבוה ב- 15% והעמלה הולכת לנהג. עוד דבר שאפשר ללמוד מישראל.
והאם ניתן לרכוש כרטיסים במקום אחר...,
או שיש שם אמצעי-כרטוס אחרים,כמו חפשי-שבועי/יומי/חודשי?
 

Dannycom

New member
בעיקר קונים כרטיסים במקום אחר

והאם ניתן לרכוש כרטיסים במקום אחר...,
או שיש שם אמצעי-כרטוס אחרים,כמו חפשי-שבועי/יומי/חודשי?
בעיקר קונים כרטיסים במקום אחר
הרעיון הוא שלא ירכשו כרטיסים אצל הנהג אלא במקומות המיועדים לכך, בקיוסקים, פיצוציות ואצל מוכרי הכרטיסים שיושבים בחלק מהאוטובוסים (בקווים העמוסים ביותר ובעיקר בשעות העומס). כמובן שיש כרטיסי מנוי חופשי-חודשי, לחצי חודש או לעשרה ימים. פרטים נוספים תוכל לקרוא בתיאור המפורט שרשמתי בבלוג (הקישור בהודעה הראשית). בהמשך אצרף עוד כמה תמונות שקשורות לכרטיסי מנוי.
 

אלון 58

New member
תודה על המידע המענין.

בעיקר קונים כרטיסים במקום אחר
הרעיון הוא שלא ירכשו כרטיסים אצל הנהג אלא במקומות המיועדים לכך, בקיוסקים, פיצוציות ואצל מוכרי הכרטיסים שיושבים בחלק מהאוטובוסים (בקווים העמוסים ביותר ובעיקר בשעות העומס). כמובן שיש כרטיסי מנוי חופשי-חודשי, לחצי חודש או לעשרה ימים. פרטים נוספים תוכל לקרוא בתיאור המפורט שרשמתי בבלוג (הקישור בהודעה הראשית). בהמשך אצרף עוד כמה תמונות שקשורות לכרטיסי מנוי.
תודה על המידע המענין.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה