תמונות ורשמים מהתחבורה הציבורית במינסק

מצב
הנושא נעול.

Dannycom

New member
ממשיך מחר

תמונות ורשמים מהתחבורה הציבורית במינסק
לפני כחודש ערכתי טיול שורשים משפחתי בן שבועיים בעיר מינסק, בירת בלארוס. כאיש שעוסק בתחבורה ציבורית (למי שלא מכיר מקים ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל) ניצלתי את הביקור גם כדי לסקור את התחבורה הציבורית בעיר. כדרכי אני שם דגש יותר על מאפייני השימוש וחווית השימוש בתחבורה הציבורית, ועל כך כתבתי בבלוג הארגון (ראה כאן). אשמח אם דוד וחבר'ה אחרים ששולטים בדגמים מזרח אירופאיים יוכלו להשלים את החוסרים עם שמות הדגמים. להלן הרשמים הויזואליים עם הסברים קצרים. פרטים נוספים ניתן כאמור לחפש בבלוג של "ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל".
ממשיך מחר
די התעייפתי ויש עוד לא מעט תמונות אז יש מה לצפות. מחר אעלה תמונות מהרכבת הבלארוסית (הרגילה), אביא כמה תמונות מתחנת הרכבת המרכזית וכן מאחד ממסופי האוטובוסים הבינעירוניים ולקינוח אעסוק בעניינים השוטפים שלא קשורים לנסיעה כגון תמונות של סוגי הכרטיסים הקיימים ולוחות זמנים בתחנות.
 

Dannycom

New member
==21== רכבות בינעירוניות

תמונות ורשמים מהתחבורה הציבורית במינסק
לפני כחודש ערכתי טיול שורשים משפחתי בן שבועיים בעיר מינסק, בירת בלארוס. כאיש שעוסק בתחבורה ציבורית (למי שלא מכיר מקים ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל) ניצלתי את הביקור גם כדי לסקור את התחבורה הציבורית בעיר. כדרכי אני שם דגש יותר על מאפייני השימוש וחווית השימוש בתחבורה הציבורית, ועל כך כתבתי בבלוג הארגון (ראה כאן). אשמח אם דוד וחבר'ה אחרים ששולטים בדגמים מזרח אירופאיים יוכלו להשלים את החוסרים עם שמות הדגמים. להלן הרשמים הויזואליים עם הסברים קצרים. פרטים נוספים ניתן כאמור לחפש בבלוג של "ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל".
==21== רכבות בינעירוניות
בהיותה צומת בין שתי מסילות ברזל בינלאומיות מרכזיות (מוסקבה - ורשה וקייב-וילנה) במינסק יש תחבורה רכבתית מפותחת. רכבות נוסעות ממינסק לרוסיה, מדינות בלטיות, מדינות מזרח ומרכז אירופה ואפילו לצרפת ואיטליה יש רכבות מדי פעם. לרוב רכבות מגיעות למינסק בין שעות הערב המוקדמות לשעות הבוקר המוקדמות למחרת, בעוד בשעות הצהריים יש מעט תנועה יחסית. ממינסק גם יוצאות 3 נסיעות יומיות למוסקבה. הנסיעות יוצאות בשעות הערב (בין 18:00 ל- 21:00) ומגיעות למוסקבה לפנות בוקר (בין 5:00 ל- 7:00). אורך המסע למוסקבה נמשך בין 9 ל- 11 שעות בהתאם לכמות התחנות בדרך (כלומר לילה). ישנן גם רכבות הנוסעות בין ערי המחוז (הנסיעה נמשכת 7-12 שעות) כשלרוב האנשים לא נוסעים את כל המסלול אלא יורדים בתחנות הביניים הראשיות או במינסק עצמה. ברכבות מסוג זה בנוסף לקרונות השינה יש קרונות ישיבה.
ישנם אינספור סוגי רכבות, בהתאם לזהות החברה המפעילה. בכל אחת מהרכבות יש קרונות מכמה סוגים בהתאם לאורך הנסיעה. להלן סוגי הקרונות הנפוצים ברכבות בגוש הסובייטי לשעבר (לא בכל הרכבות יש את כל סוגי הקרונות).
קרון ישיבה רגיל - כיסאות לא נוחים כמו ברכבת פרברית. אין מקומות שמורים אך יש הבטחת מקום ישיבה לכל אחד (פשוט לא מוכרים כרטיסים מעבר למכסת המקומות בקרון). הקרון הכי זול ומתאים בנסיעות יומיות של מספר שעות.
קרון ישיבה משודרג - כיסאות רכים שניתן לכוונן אותם כמו במטוס. המקומות מסומנים על הכרטיס בשיטה הדומה לקניית כרטיסי קולנוע. מעט יותר זול מקרון הישיבה הרגיל אך שווה לשלם את המחיר. גם רלוונטי לנסיעות קצרות של כמה שעות שלא מתקיימות בלילה.
קרון שינה מוזל - 6 מקומות שינה על 9 אנשים, כלומר מתקיים בשיטת "המיטה החמה". מאוד לא פופולארי ולכן כמעט ונעלם מהנוף.
קרון שינה סטנדרטי מוזל - 6 מקומות שינה עם מקום שמור ומסומן לכל אחד (הקנייה על בסיס מקום פנוי וכל הקודם יש לו יותר אפשרות לבחור מקום). יש 4 מיטות מאוזנות (2 למעלה ו- 2 למטה) ו- 2 מיטות מאונכות כשאחת מהן מתקפלת והופכת לשולחן. בין המיטות עובר מסדרון. אפשרות זו זולה אך לא נוחה בעניין הפרטיות. קרונות כאלה יש בכל הרכבות. נקרא ברוסית פלאצקרט. בכל קרון 54 מקומות.
קרון שינה סטנדרטי רגיל - 4 מקומות שינה (2 למעלה ו- 2 למטה) בחדרים שניתן לסגור אותם כאשר המסדרון מבודד מהחדרים. יקר יותר מקרונות הפלצקרט אך מבטיח הרבה יותר פרטיות ושקט. נקרא ברוסית קופה. בכל קרון יש 36 מיטות.
קרון שינה דה לוקס - מקביל למחלקת עסקים/מחלקה ראשונה במטוס. חדרים עם מיטות נוחות (2-4 מיטות בחדר). בחדרים יש טלוויזיה ופינוקים אחרים (למשל אוכל משודרג). יקר מאוד ומתאים רק למי שפרוטה מצויה בידם. יש כל מיני סוגי קרונות דה לוקס בכל מיני רמות פאר אבל כאמור ידם של האנשים אינה משגת לקנות כרטיס במרבית הקרונות האלה.

ונחזור לענייננו: לי יצא לנסוע פעם אחת ברכבת: ממינסק לבוברויסק. זוהי נסיעה של שעתיים בקרון ישיבה משודרג. בחזרה נסעתי באוטובוס ובהחלט הנסיעה ברכבת יותר נוחה. למרבה הפלא היא גם הרבה יותר זולה מהאוטובוס, בניגוד גמור למה שקורה בארץ. הבעיה היא בעיקר התדירות: בין 9 ל- 19 לא הייתה אף רכבת חזרה אז נאלצנו לחזור באוטובוס. להלן התמונה מהקרון שבו ישבתי.
 

Dannycom

New member
==22== תחנת הרכבת המרכזית

תמונות ורשמים מהתחבורה הציבורית במינסק
לפני כחודש ערכתי טיול שורשים משפחתי בן שבועיים בעיר מינסק, בירת בלארוס. כאיש שעוסק בתחבורה ציבורית (למי שלא מכיר מקים ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל) ניצלתי את הביקור גם כדי לסקור את התחבורה הציבורית בעיר. כדרכי אני שם דגש יותר על מאפייני השימוש וחווית השימוש בתחבורה הציבורית, ועל כך כתבתי בבלוג הארגון (ראה כאן). אשמח אם דוד וחבר'ה אחרים ששולטים בדגמים מזרח אירופאיים יוכלו להשלים את החוסרים עם שמות הדגמים. להלן הרשמים הויזואליים עם הסברים קצרים. פרטים נוספים ניתן כאמור לחפש בבלוג של "ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל".
==22== תחנת הרכבת המרכזית
תחנת הרכבת המרכזית קיימת במינסק עוד משנות השבעים של המאה ה- 19. בזמנו נמצאה בפאתי העיר אך כאשר העיר התפתחה היא הקיפה אותה מכל כיוון ועכשיו התחנה נמצאת בליבה של העיר. ליד תחנת הרכבת יש כיכר גדולה המשמשת כתחנת מוצא לאוטובוסים וטרוליבוסים עירוניים כאשר אמצעי תחבורה רבים אחרים (וביניהם 4 קווי חשמלית) עוברים ליד תחנת הרכבת וחונים במסופים סמוכים (למשל הטראמים חונים במסוף שנמצא כ- 500 מטרים מהתחנה). סמוכה לתחנת הרכבת גם התחנה המרכזית של האוטובוסים הבינעירוניים. התחנה הזו נמצאת בשיפוצים ולכן לא צולמה. מרחוק ניתן לראות את "שערי העיר". בנייני תאומים הנראים כשערי העיר ומשמשים כאחד מסמלי העיר.
 

Dannycom

New member
==23== מבנה התחנה

תמונות ורשמים מהתחבורה הציבורית במינסק
לפני כחודש ערכתי טיול שורשים משפחתי בן שבועיים בעיר מינסק, בירת בלארוס. כאיש שעוסק בתחבורה ציבורית (למי שלא מכיר מקים ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל) ניצלתי את הביקור גם כדי לסקור את התחבורה הציבורית בעיר. כדרכי אני שם דגש יותר על מאפייני השימוש וחווית השימוש בתחבורה הציבורית, ועל כך כתבתי בבלוג הארגון (ראה כאן). אשמח אם דוד וחבר'ה אחרים ששולטים בדגמים מזרח אירופאיים יוכלו להשלים את החוסרים עם שמות הדגמים. להלן הרשמים הויזואליים עם הסברים קצרים. פרטים נוספים ניתן כאמור לחפש בבלוג של "ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל".
==23== מבנה התחנה
מבנה התחנה החדש נחנך בשנת 2000 לאחר כמעט עשור של בנייה שנתקעה בגלל קשיי תקציב. הוא החליף את המבנה הישן שהיה קיים בין השנים 1946-1991 ובשנים האחרונות היה נראה כמט ליפול (אני עוד זוכר אותו כילד). המבנה החדש כולל את כל המאפיינים המודרניים של תחנת הרכבת הבינלאומית: אולמות המתנה רחבים עם כיסאות נוחים ומסכי פלזמה שמראים מוסיקה, חדשות ופרסומות, אזור של ביקורת דרכונים ובידוק כבודה (לנסיעות בינלאומיות), אזור המתנה וקופות לרכבות פרבריות, מזנונים, לוחות מידע ועוד. מהמבנה עובר מעבר תת-קרקעי המחבר לרציפים הרבים בהם חונות הרכבות. מהמבנה וכן מתחנות הרכבת ישנו מעבר תת-קרקעי המוביל הן לתחנות התחבורה הציבורית העירונית והן לתחנת המטרו "כיכר לנין" (שמה של הכיכר שונה זה מכבר אך תחנת הרכבת עדיין נושאת את השם ההיסטורי) שמהווה התחנה הכי עמוסה במטרו של מינסק (למעט תחנת המעבר בין שני הקווים שמתחרה איתה בכמות הנוסעים).

חשוב לציין שלא כל הרכבות הפרבריות יוצאות מהתחנה המרכזית. יש היוצאות מתחנות משנה שנקראות: "מינסק-דרום", "מינסק-מזרח", "מינסק-צפון" ו"מכון תרבות" (מינסק-מערב). חשוב לכן לבדוק בלוחות הזמנים מהיכן יוצאות הרכבות כדי לא לחכות שעה ויותר לרכבת.
 

Dannycom

New member
==24==

תמונות ורשמים מהתחבורה הציבורית במינסק
לפני כחודש ערכתי טיול שורשים משפחתי בן שבועיים בעיר מינסק, בירת בלארוס. כאיש שעוסק בתחבורה ציבורית (למי שלא מכיר מקים ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל) ניצלתי את הביקור גם כדי לסקור את התחבורה הציבורית בעיר. כדרכי אני שם דגש יותר על מאפייני השימוש וחווית השימוש בתחבורה הציבורית, ועל כך כתבתי בבלוג הארגון (ראה כאן). אשמח אם דוד וחבר'ה אחרים ששולטים בדגמים מזרח אירופאיים יוכלו להשלים את החוסרים עם שמות הדגמים. להלן הרשמים הויזואליים עם הסברים קצרים. פרטים נוספים ניתן כאמור לחפש בבלוג של "ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל".
==24==
מבט נוסף על תחנת הרכבת מהצד.
 

Dannycom

New member
==25==

תמונות ורשמים מהתחבורה הציבורית במינסק
לפני כחודש ערכתי טיול שורשים משפחתי בן שבועיים בעיר מינסק, בירת בלארוס. כאיש שעוסק בתחבורה ציבורית (למי שלא מכיר מקים ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל) ניצלתי את הביקור גם כדי לסקור את התחבורה הציבורית בעיר. כדרכי אני שם דגש יותר על מאפייני השימוש וחווית השימוש בתחבורה הציבורית, ועל כך כתבתי בבלוג הארגון (ראה כאן). אשמח אם דוד וחבר'ה אחרים ששולטים בדגמים מזרח אירופאיים יוכלו להשלים את החוסרים עם שמות הדגמים. להלן הרשמים הויזואליים עם הסברים קצרים. פרטים נוספים ניתן כאמור לחפש בבלוג של "ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל".
==25==
תמונה של הכניסה לתחנת הרכבת.
 

Dannycom

New member
==26== מסופי אוטובוסים

תמונות ורשמים מהתחבורה הציבורית במינסק
לפני כחודש ערכתי טיול שורשים משפחתי בן שבועיים בעיר מינסק, בירת בלארוס. כאיש שעוסק בתחבורה ציבורית (למי שלא מכיר מקים ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל) ניצלתי את הביקור גם כדי לסקור את התחבורה הציבורית בעיר. כדרכי אני שם דגש יותר על מאפייני השימוש וחווית השימוש בתחבורה הציבורית, ועל כך כתבתי בבלוג הארגון (ראה כאן). אשמח אם דוד וחבר'ה אחרים ששולטים בדגמים מזרח אירופאיים יוכלו להשלים את החוסרים עם שמות הדגמים. להלן הרשמים הויזואליים עם הסברים קצרים. פרטים נוספים ניתן כאמור לחפש בבלוג של "ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל".
==26== מסופי אוטובוסים
במינסק יש הפרדה בין מסופי התחבורה העירונית למסופי התחבורה הבינעירונית. מסופי התחבורה העירונית נקראים "תחנת פיקוח" (dispetcherskaya stantzia) ונראים די כמו מסוף כרמלית אצלנו, כלומר לנוסע הממוצע אין מה לעשות שם אם הוא לא גר בסמוך למקום. לקווים הפרבריים והבינעירוניים לעומת זאת יש מסופים מוסדרים עם אולמות המתנה מקורים. יש 3 מסופים בינעירוניים: התחנה המרכזית שנמצאת סמוך לתחנת הרכבת ומשרתת בעיקר נסיעות ליעדים בינעירוניים רחוקים, יעדים בינלאומיים וכן אוטובוסים לכיוון צפון ומערב. התחנה השנייה היא תחנת "מזרח" (uschodni) המשרתת את האוטובוסים לכיוון דרום ודרום מזרח (למשל גומל, בוברויסק ומוהילב). היא נמצאת בשולי מרכז העיר. התחנה השלישית שנמצאת בסוף השדרה המרכזית וביציאה לכיוון מזרח משרתת אוטובוסים לכיוון מזרח (בוריסוב, ויטבסק, אורשה וכדומה) וכן לכיוון מוסקבה ולכן גם נקראת "מוסקבה" (maskouski). מצורפת תמונה של מסוף "מזרח". יש לציין שמסופי המשנה גם משמשים כמסוף למספר קטן של קווים עירוניים. למשל תחנת "מוסקבה" משמשת כתחנת מוצא לקו העמוס ביותר במינסק: קו 100 (ראה למעלה).
 

Dannycom

New member
==29==

תמונות ורשמים מהתחבורה הציבורית במינסק
לפני כחודש ערכתי טיול שורשים משפחתי בן שבועיים בעיר מינסק, בירת בלארוס. כאיש שעוסק בתחבורה ציבורית (למי שלא מכיר מקים ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל) ניצלתי את הביקור גם כדי לסקור את התחבורה הציבורית בעיר. כדרכי אני שם דגש יותר על מאפייני השימוש וחווית השימוש בתחבורה הציבורית, ועל כך כתבתי בבלוג הארגון (ראה כאן). אשמח אם דוד וחבר'ה אחרים ששולטים בדגמים מזרח אירופאיים יוכלו להשלים את החוסרים עם שמות הדגמים. להלן הרשמים הויזואליים עם הסברים קצרים. פרטים נוספים ניתן כאמור לחפש בבלוג של "ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל".
==29==
תקריב של הכניסה למסוף "מזרח" מינסק.
 

Dannycom

New member
==28==

תמונות ורשמים מהתחבורה הציבורית במינסק
לפני כחודש ערכתי טיול שורשים משפחתי בן שבועיים בעיר מינסק, בירת בלארוס. כאיש שעוסק בתחבורה ציבורית (למי שלא מכיר מקים ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל) ניצלתי את הביקור גם כדי לסקור את התחבורה הציבורית בעיר. כדרכי אני שם דגש יותר על מאפייני השימוש וחווית השימוש בתחבורה הציבורית, ועל כך כתבתי בבלוג הארגון (ראה כאן). אשמח אם דוד וחבר'ה אחרים ששולטים בדגמים מזרח אירופאיים יוכלו להשלים את החוסרים עם שמות הדגמים. להלן הרשמים הויזואליים עם הסברים קצרים. פרטים נוספים ניתן כאמור לחפש בבלוג של "ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל".
==28==
בניין הקופות של תחנת הרכבת של מינסק. הבניין היחיד ששרד מ- 1946 ולא נהרס.
 

Dannycom

New member
==29== תחנת הרכבת בוברויסק

תמונות ורשמים מהתחבורה הציבורית במינסק
לפני כחודש ערכתי טיול שורשים משפחתי בן שבועיים בעיר מינסק, בירת בלארוס. כאיש שעוסק בתחבורה ציבורית (למי שלא מכיר מקים ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל) ניצלתי את הביקור גם כדי לסקור את התחבורה הציבורית בעיר. כדרכי אני שם דגש יותר על מאפייני השימוש וחווית השימוש בתחבורה הציבורית, ועל כך כתבתי בבלוג הארגון (ראה כאן). אשמח אם דוד וחבר'ה אחרים ששולטים בדגמים מזרח אירופאיים יוכלו להשלים את החוסרים עם שמות הדגמים. להלן הרשמים הויזואליים עם הסברים קצרים. פרטים נוספים ניתן כאמור לחפש בבלוג של "ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל".
==29== תחנת הרכבת בוברויסק
כאמור במסגרת הביקור שלי ביקרתי גם בעיר בוברויסק המרוחקת כ- 150 ק"מ ממינסק. בתמונה: תחנת הרכבת של העיר. מדובר במבנה חדש שנבנה בשנות התשעים במקום מבנה דמוי-צריף שהיה קודם במקום. למרות שלא מדובר בעיר רכבות מרכזית ניתן להגיע ממנה ליעדים רבים, בעיקר לאוקראינה ודרום רוסיה, מכיוון שרכבות רבות עוברות דרך העיר ועוצרות שם.
 

Dannycom

New member
==30==

תמונות ורשמים מהתחבורה הציבורית במינסק
לפני כחודש ערכתי טיול שורשים משפחתי בן שבועיים בעיר מינסק, בירת בלארוס. כאיש שעוסק בתחבורה ציבורית (למי שלא מכיר מקים ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל) ניצלתי את הביקור גם כדי לסקור את התחבורה הציבורית בעיר. כדרכי אני שם דגש יותר על מאפייני השימוש וחווית השימוש בתחבורה הציבורית, ועל כך כתבתי בבלוג הארגון (ראה כאן). אשמח אם דוד וחבר'ה אחרים ששולטים בדגמים מזרח אירופאיים יוכלו להשלים את החוסרים עם שמות הדגמים. להלן הרשמים הויזואליים עם הסברים קצרים. פרטים נוספים ניתן כאמור לחפש בבלוג של "ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל".
==30==
לסיום: דברים שקשורים לנסיעה במינסק. זוהי תמונה של כרטיס הנסיעה החד-פעמי. כרטיס הנסיעה החד-פעמי עשוי מנייר ותקף לשלושת אמצעי התחבורה העירוניים שנוסעים מעל האדמה (אוטובוס, טרוליבוס וחשמלית). ניתן לקנות אותם בבודדים או בכמות גדולה יותר (אז הם נראים כמו בולי דואר) בקיוסקים מורשים ובתחנות העמוסות, בקיוסקים של תאגיד התחבורה העירוני. הכרטיסים תקפים ללא הגבלת זמן מהקנייה אך במקרה של העלאת מחירים תקפים ל- 14 יום בלבד מהעלאת המחיר (הדבר נעשה כדי שהאזרחים לא יקנו סטוקים של כרטיסים לפני העלאת המחירים). במטרו יש לקנות ז'טונים חד-פעמיים ולהכניסם לולידטור. הז'טונים נמכרים באותם המקומות וגם בקופה שבכניסה לתחנות הרכבת.
 

Dannycom

New member
==31==

תמונות ורשמים מהתחבורה הציבורית במינסק
לפני כחודש ערכתי טיול שורשים משפחתי בן שבועיים בעיר מינסק, בירת בלארוס. כאיש שעוסק בתחבורה ציבורית (למי שלא מכיר מקים ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל) ניצלתי את הביקור גם כדי לסקור את התחבורה הציבורית בעיר. כדרכי אני שם דגש יותר על מאפייני השימוש וחווית השימוש בתחבורה הציבורית, ועל כך כתבתי בבלוג הארגון (ראה כאן). אשמח אם דוד וחבר'ה אחרים ששולטים בדגמים מזרח אירופאיים יוכלו להשלים את החוסרים עם שמות הדגמים. להלן הרשמים הויזואליים עם הסברים קצרים. פרטים נוספים ניתן כאמור לחפש בבלוג של "ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל".
==31==
את הכרטיסים מעבירים בולידטור שהוא לא אחר ממחורר המנקב כמה ניקובים קטנים בכרטיס. לכל אוטובוס מחורר שעושה ניקובים מעט שונים כך שהמבקר ידע מתי הבן אדם ניקב (בדומה למה שהיה בכרטיסיות בארץ). הקנס למי שנתפס עם כרטיס לא מחורר או בלי כרטיס כלל: פי 5 ממחירו של כרטיס הנסיעה. מחיר נסיעה חד-פעמית אגב הוא 1500 רובל (כ- 75 אג') בקנייה רגילה או 1700 רובל בקנייה אצל הנהג (ההפרש הולך לנהג).
 

Dannycom

New member
==32== כרטיסי מנוי חודשיים

תמונות ורשמים מהתחבורה הציבורית במינסק
לפני כחודש ערכתי טיול שורשים משפחתי בן שבועיים בעיר מינסק, בירת בלארוס. כאיש שעוסק בתחבורה ציבורית (למי שלא מכיר מקים ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל) ניצלתי את הביקור גם כדי לסקור את התחבורה הציבורית בעיר. כדרכי אני שם דגש יותר על מאפייני השימוש וחווית השימוש בתחבורה הציבורית, ועל כך כתבתי בבלוג הארגון (ראה כאן). אשמח אם דוד וחבר'ה אחרים ששולטים בדגמים מזרח אירופאיים יוכלו להשלים את החוסרים עם שמות הדגמים. להלן הרשמים הויזואליים עם הסברים קצרים. פרטים נוספים ניתן כאמור לחפש בבלוג של "ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל".
==32== כרטיסי מנוי חודשיים
במינסק ניתן לבחור בין כמה אפשרויות כרטיסי מנוי: כרטיס לחודש קלנדרי, כרטיס של מחצית חודש קלנדרי (1-15, 16-31 לחודש) וכרטיס של עשרת קלנדרית (במטרו הכרטיס תקף 10 ימים מאז ההטענה). ניתן לקנות כרטיס לאמצעי תחבורה אחד, שניים, שלושה או כל הארבעה (למעט רכבות פרבריות). כך תושבים הגרים במקומות בהם לא עוברות חשמליות (ומדובר ברוב אזורי העיר) יכולים לחסוך כסף ולקנות כרטיס לשלושה אמצעי תחבורה. כרטיסי המנוי של אמצעי התחבורה העיליים עשויים מנייר. בתמונה כרטיס המנוי שלי (תקף לעשרת השלישית של אוגוסט).
 

Dannycom

New member
==33==

תמונות ורשמים מהתחבורה הציבורית במינסק
לפני כחודש ערכתי טיול שורשים משפחתי בן שבועיים בעיר מינסק, בירת בלארוס. כאיש שעוסק בתחבורה ציבורית (למי שלא מכיר מקים ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל) ניצלתי את הביקור גם כדי לסקור את התחבורה הציבורית בעיר. כדרכי אני שם דגש יותר על מאפייני השימוש וחווית השימוש בתחבורה הציבורית, ועל כך כתבתי בבלוג הארגון (ראה כאן). אשמח אם דוד וחבר'ה אחרים ששולטים בדגמים מזרח אירופאיים יוכלו להשלים את החוסרים עם שמות הדגמים. להלן הרשמים הויזואליים עם הסברים קצרים. פרטים נוספים ניתן כאמור לחפש בבלוג של "ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל".
==33==
כשמדובר במנויים של הרכבת התחתית מדובר בדבר קצת אחר. כאן אין כרטיסי נייר אלא בכרטיסים מגנטיים. ישנם שני סוגי כרטיסים: כרטיס מגנטי רגיל שנראה כמו כרטיס אשראי ואותו צריך להעביר בפס של הולידטור, וכרטיס הקורא גלי רדיו אותו פשוט צריך להצמיד קרוב לחיישן של הולידטור. כרטיס הרדיו יעיל יותר ומהיר יותר והוא מחליף בהדרגה את הכרטיס המגנטי הרגיל. בתמונה: כרטיס המנוי המגנטי הרגיל.
 

Dannycom

New member
==34== אחרונה חביבה

תמונות ורשמים מהתחבורה הציבורית במינסק
לפני כחודש ערכתי טיול שורשים משפחתי בן שבועיים בעיר מינסק, בירת בלארוס. כאיש שעוסק בתחבורה ציבורית (למי שלא מכיר מקים ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל) ניצלתי את הביקור גם כדי לסקור את התחבורה הציבורית בעיר. כדרכי אני שם דגש יותר על מאפייני השימוש וחווית השימוש בתחבורה הציבורית, ועל כך כתבתי בבלוג הארגון (ראה כאן). אשמח אם דוד וחבר'ה אחרים ששולטים בדגמים מזרח אירופאיים יוכלו להשלים את החוסרים עם שמות הדגמים. להלן הרשמים הויזואליים עם הסברים קצרים. פרטים נוספים ניתן כאמור לחפש בבלוג של "ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל".
==34== אחרונה חביבה
ולסיום - התייחסות לשילוט וללוחות הזמנים בתחנות. כעיקרון בכל תחנה מופיע שלט עם מספרי האוטבוסים והטרוליבוסים העוברים בתחנה. ליד כל אוטובוס מופיעה תחנת הקצה אליו הוא נוסע. במידה ומדובר בקו תדיר יחסית מופיעה ליד מספר הקו שעת נסיעה ראשונה ואחרונה (זמן משוער המותאם לתחנה) ותדירות במהלך שעות היום השונות. במידה ומדובר בקו בעל תדירות בינונית או נמוכה יש לוח זמנים מלא המותאם לתחנת ההגעה. מה שטוב שם הוא שאפילו לקווים זמניים שמופעלים למספר שבועות כתחליף לקווים קבועים (למשל אוטובוס שמחליף טרוליבוס כאשר יש עבודות תחזוקה של כבלי החשמל) יש לו"ז ותדירות. מצד שני, אין מפות קווים ואפילו אין פירוט תחנות עיקריות של המסלול, מה שמקשה על מי שלא מכיר את מערכת התחבורה בהתמצאות. להלן לוח זמנים טיפוסי.
 

Dannycom

New member
השוואה בין תחבורה במינסק לתחבורה בארץ

תמונות ורשמים מהתחבורה הציבורית במינסק
לפני כחודש ערכתי טיול שורשים משפחתי בן שבועיים בעיר מינסק, בירת בלארוס. כאיש שעוסק בתחבורה ציבורית (למי שלא מכיר מקים ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל) ניצלתי את הביקור גם כדי לסקור את התחבורה הציבורית בעיר. כדרכי אני שם דגש יותר על מאפייני השימוש וחווית השימוש בתחבורה הציבורית, ועל כך כתבתי בבלוג הארגון (ראה כאן). אשמח אם דוד וחבר'ה אחרים ששולטים בדגמים מזרח אירופאיים יוכלו להשלים את החוסרים עם שמות הדגמים. להלן הרשמים הויזואליים עם הסברים קצרים. פרטים נוספים ניתן כאמור לחפש בבלוג של "ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל".
השוואה בין תחבורה במינסק לתחבורה בארץ
בבלוג של "ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל" התחלתי לעשות השוואה מפורטת בין התחבורה הציבורית במינסק לבארץ. בשלב זה יש פוסט על היתרונות של המערכת, אך יש גם לא מעט חסרונות (למשל ציוד נייד בעייתי, אין כרטיס אלקטרוני, אין מידע באנגלית ועוד) ועליהם אכתוב בימים הקרובים.

https://tahbura.wordpress.com/2012/09/23/transport-in-minsk-part-3/
 

Dannycom

New member
שרשור תמונות נוסף מהפורום מלפני 4 שנים

תמונות ורשמים מהתחבורה הציבורית במינסק
לפני כחודש ערכתי טיול שורשים משפחתי בן שבועיים בעיר מינסק, בירת בלארוס. כאיש שעוסק בתחבורה ציבורית (למי שלא מכיר מקים ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל) ניצלתי את הביקור גם כדי לסקור את התחבורה הציבורית בעיר. כדרכי אני שם דגש יותר על מאפייני השימוש וחווית השימוש בתחבורה הציבורית, ועל כך כתבתי בבלוג הארגון (ראה כאן). אשמח אם דוד וחבר'ה אחרים ששולטים בדגמים מזרח אירופאיים יוכלו להשלים את החוסרים עם שמות הדגמים. להלן הרשמים הויזואליים עם הסברים קצרים. פרטים נוספים ניתן כאמור לחפש בבלוג של "ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל".
שרשור תמונות נוסף מהפורום מלפני 4 שנים
צולם על ידי גולש אחר וכולל גם תמונות של אוטובוסים וטרוליבוסים היסטוריים שהוצאו משימוש (כמו איקרוס המיתולוגי) בשיבה טובה.
 

בועז ל

New member
תודה רבה על השרשור המעניין והמושקע!

שרשור תמונות נוסף מהפורום מלפני 4 שנים
צולם על ידי גולש אחר וכולל גם תמונות של אוטובוסים וטרוליבוסים היסטוריים שהוצאו משימוש (כמו איקרוס המיתולוגי) בשיבה טובה.
תודה רבה על השרשור המעניין והמושקע!
 

אוהד11

New member
על הדיווח המעניין

תמונות ורשמים מהתחבורה הציבורית במינסק
לפני כחודש ערכתי טיול שורשים משפחתי בן שבועיים בעיר מינסק, בירת בלארוס. כאיש שעוסק בתחבורה ציבורית (למי שלא מכיר מקים ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל) ניצלתי את הביקור גם כדי לסקור את התחבורה הציבורית בעיר. כדרכי אני שם דגש יותר על מאפייני השימוש וחווית השימוש בתחבורה הציבורית, ועל כך כתבתי בבלוג הארגון (ראה כאן). אשמח אם דוד וחבר'ה אחרים ששולטים בדגמים מזרח אירופאיים יוכלו להשלים את החוסרים עם שמות הדגמים. להלן הרשמים הויזואליים עם הסברים קצרים. פרטים נוספים ניתן כאמור לחפש בבלוג של "ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל".
על הדיווח המעניין
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה