זה הקו היחיד מבין הפרוייקטים החדשים שנבנה עם מסילה בודדת
בימינו עדיין בונים קווים עם מסילה בודדת?
אני מתפלא לראות שהקו הוא עם מסילה בודדת ולא כפולה.
הרי תפעולית זה הרבה פחות אמין.
 
זה הקו היחיד מבין הפרוייקטים החדשים שנבנה עם מסילה בודדת
גם לדעתי היה טעם להקים את קטע חיפה-עפולה עם מסילה כפולה מראש, ולהקים גם את תחנת נשר כחלק מהשלב הראשון. לעומת זאת בקטע עפולה-בית שאן, מכיוון שתנועת רכבות משא לא תהיה שם בקרוב, מסתמן שגם מסילה בודדת לא ממש תנוצל במלואה.
כפי שנכתב בהמשך השירשור, מיקום תחנת הנוסעים בבית שאן הוא פספוס אדיר. אזורי המגורים בעיר בכלל לא מתוכננים להתפתח לכיוון התחנה! לצערנו, תחנת בית שאן בהחלט מועמדת להפוך לדימונה-ב' (ברור שיש כמה הבדלים, אבל עדיין). אלא שדימונה הוקמה בהשקעה מנימלית, למעשה שידרגו שם את המסילה הקיימת לרכבות משא ועל הדרך הקימו מבנה חדש לנוסעים. שלוחת עפולה-בית שאן שלא תנוצל להובלת משאות בעתיד הקרוב, תצדיק את הקמתה והפעלתה בקושי רב.