אירוח בנושא הרכבת הקלה-שמוליק הרשקוביץ

מצב
הנושא נעול.

naps

New member
שאלות רמזורים להולכי רגל
1. קורה לא פעם ברמזורים להולכי רגל שיש אור אדום ממושך למרות שאף רכבת לא מתקרבת לצומת. הולכי הרגל שרואים שאין סכנה חוצים, ובסופו של דבר עלולים לא להתייחס לרמזור כלל. האם יש כוונה לשנות את המצב כך שייהיה אור אדום רק כשיש רכבת בסביבה? 2. מדוע בצומת יפו-קינג ג'ורג' יש רמזורים לחציית רחוב יפו, למרות שמדובר במדרחוב שבו החצייה חופשית?
לגבי 1. זה מחרפן!
זה הכי בולט במעבר החציה של תחנה מרכזית...
 
שאלות רמזורים להולכי רגל
1. קורה לא פעם ברמזורים להולכי רגל שיש אור אדום ממושך למרות שאף רכבת לא מתקרבת לצומת. הולכי הרגל שרואים שאין סכנה חוצים, ובסופו של דבר עלולים לא להתייחס לרמזור כלל. האם יש כוונה לשנות את המצב כך שייהיה אור אדום רק כשיש רכבת בסביבה? 2. מדוע בצומת יפו-קינג ג'ורג' יש רמזורים לחציית רחוב יפו, למרות שמדובר במדרחוב שבו החצייה חופשית?
תוספת לשאלה:
האם יש תכנון לתכנת את מערכת הרמזורים כך שדקה קודם הגעת רכבת לתחנה תנתן זכות קדימה במעבר חציה להולכי רגל בכביש הרגיל בכדי שיוכלו להספיק את הרכבת?
 
תוספת לשאלה:
האם יש תכנון לתכנת את מערכת הרמזורים כך שדקה קודם הגעת רכבת לתחנה תנתן זכות קדימה במעבר חציה להולכי רגל בכביש הרגיל בכדי שיוכלו להספיק את הרכבת?
תוספת לשאלה
ג'נג'י שלום ברוח חייכנית - עלו גם הצעות שברגע שבנאדם ייצא מהבית, זמני הירוק בכל הרמזורים שלו עד לתחנת הרכבת יותאמו כך שלא יצטרך לעצור... הליכה בטוחה לך שמוליק
 
תוספת לשאלה
ג'נג'י שלום ברוח חייכנית - עלו גם הצעות שברגע שבנאדם ייצא מהבית, זמני הירוק בכל הרמזורים שלו עד לתחנת הרכבת יותאמו כך שלא יצטרך לעצור... הליכה בטוחה לך שמוליק
תודה, אך שאלתי בשיא הרצינות.
השאלה שלי היא על רמזורי הולכי רגל שהוצבו במהלך העבודות להקמת הרק"ל במעברי הכביש המובילים לתחנות עצמן הממוקמות במרכז הכביש או מעברו השני. כיום יש רמזורים בעלי מחזור פעולה ארוך (4 דקות), מה שיוצר מצב בו אדם יגיע לרמזור, ימתין כמה דקות ותוך כדי ההמתנה יפספס את הרכבת ויאלץ להמתין שוב בתחנה דקות ארוכות עד הרכבת הבאה.
 
שאלות רמזורים להולכי רגל
1. קורה לא פעם ברמזורים להולכי רגל שיש אור אדום ממושך למרות שאף רכבת לא מתקרבת לצומת. הולכי הרגל שרואים שאין סכנה חוצים, ובסופו של דבר עלולים לא להתייחס לרמזור כלל. האם יש כוונה לשנות את המצב כך שייהיה אור אדום רק כשיש רכבת בסביבה? 2. מדוע בצומת יפו-קינג ג'ורג' יש רמזורים לחציית רחוב יפו, למרות שמדובר במדרחוב שבו החצייה חופשית?
רמזורים להולכי רגל
עמית שלום לא. היתה התלבטות בנושא וכך הוחלט. מצד שני, חציית המסילה היא רק קטע אחד מרוחב הכביש, מה יעזור אם יהיה ירוק ממושך לחציית קטע זה ואח"כ הבנאדם "ייתקע" על אי התנועה להמשך החצייה? לשאלתך השנייה - הוחלט להשאירם מסיבות שונות. המצב דומה לכבישים עירוניים אחרים שגם בהם מותר לחצות כביש שלא במעבר חצייה אם אינך סמוך למעבר. בכל מקרה, עירונות בחצייה והקפדה ללא פשרות על בדיקת הכביש שאין בו רכב ובמדרחוב לוודא שאין רכבת מתקרבת, היא המתכון להגיע בשלום לצד השני........... תודה שמוליק
 

amit1270

New member
רמזורים להולכי רגל
עמית שלום לא. היתה התלבטות בנושא וכך הוחלט. מצד שני, חציית המסילה היא רק קטע אחד מרוחב הכביש, מה יעזור אם יהיה ירוק ממושך לחציית קטע זה ואח"כ הבנאדם "ייתקע" על אי התנועה להמשך החצייה? לשאלתך השנייה - הוחלט להשאירם מסיבות שונות. המצב דומה לכבישים עירוניים אחרים שגם בהם מותר לחצות כביש שלא במעבר חצייה אם אינך סמוך למעבר. בכל מקרה, עירונות בחצייה והקפדה ללא פשרות על בדיקת הכביש שאין בו רכב ובמדרחוב לוודא שאין רכבת מתקרבת, היא המתכון להגיע בשלום לצד השני........... תודה שמוליק
אנשים חוצים לפי מה שהם רואים על המסילה
ולא לפי הרמזור. כשהרמזור אדום "סתם" (וביחוד כשממהרים להגיע לתחנה המרכזית או לאוטובוס מול בנייני האומה) זה גורם בסופו של דבר לזלזול ברמזור גם במקרים שהאור האדום מוצדק.
 
אירוח בנושא הרכבת הקלה-שמוליק הרשקוביץ
יש לכם שאלות בנושא הרכבת הקלה? הגעתם למקום הנכון
מחר, יום שלישי 6/9 בשעה 18:00, יתארח בפורום שמוליק הרשקוביץ- יועץ בטיחות בדרכים לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, ויענה לשאלותיכם בכל מה שקשור לנושא בטיחות בסביבת הרכת הקלה
על המתארח שמוליק הרשקוביץ
1. במהלך שירותו בצה"ל הקים את ענף בטיחות בדרכים ומיסד את מכלול הפעולות למניעת תאונות דרכים בצה"ל בתקופתו חל שינוי דרמטי בהפחתת מספר ההרוגים בצה"ל, תוך כדי הנהגת נהלי טיפול למניעת תאונות דרכים בכל שרשרת הפיקוד, הוכנסו לשימוש לראשונה, חגורות בטיחות ומגוון רחב של שיפורי בטיחות בכלי הרכב הצבאיים. 2. הקים לראשונה את הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים במשרד התחבורה, וכיהנתי כמנכ"ל הרשות 4 שנים בקירוב. בתקופתו הוכנה תכנית עבודה תלת שנתית ובמהלך ביצועה הופחת מספר ההרוגים בתאונות דרכים בלמעלה מ – 24% ! 3. כיהן בנוסף כמנכ"ל המשרד לאיכות הסביבה וכמנכ"ל המשרד לביטחון הפנים 4. משמש משנת 2008 כיועץ בטיחות בדרכים בתכנית אב לתחבורה ירושלים, 5. בשנה האחרונה, משמש יועץ בטיחות בדרכים לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים
הרכבת הקלה
משרד התחבורה אישר להתחיל ביום שישי 19 אוג' 2011 בהסעת תושבי ירושלים ברכבת הקלה במתכונת מצומצמת. אושר כי במהלך השבועיים הראשונים הנסיעות תהיינה ללא תשלום וזאת כמחווה לתושבי העיר על הסבלנות והסיוע בשש שנות ההקמה של מערך התחבורה החדש. בינתיים הוחלט כי כל קווי האוטובוסים בעיר יופעלו במלואם, במקביל עד להפעלה המסחרית של הרכבת הקלה בעוד מס' שבועות. יצוין כי ההחלטה באה לאחר מהלך אינטנסיבי של צוות בראשות מנכ"ל משרד התחבורה האלוף (במיל') דן הראל, כדי להביא את סיטי פס להפעלה וכן אישור זמני שניתן ע"י צוות הבטיחות הבינלאומי ולפיו, בתקופת הביניים, ניתן יהיה להפעיל 14 רכבות ( מתוך 23) ובהפרשי זמן של 12 דקות בין אחת לשנייה, עד אשר תשלים הזכיינית סיטי פס את התיקונים הנדרשים במערכות הבקרה והתקשורת. עפ"י התכנון, ייסעו 14 הרכבות הקלות לכל אורך התוואי- מפסגת זאב, שועפאט, דרך מרכז העיר, עד להר הרצל. לרשות הנוסעים יעמדו 23 תחנות, ויופעלו עפ"י כללי בטיחות מיוחדים, אותם קבע צוות מומחי הבטיחות הבינלאומי ועיקרם- שמירת מרחק מיוחד בין הרכבות עד להשלמת כל מערכות הבקרה והפיקוח וכן מערכות ההעדפה ברמזורים. יצוין כי עפ"י הסיכום תשלים city pass גם את התקנת תוכנות ההעדפה ב- 60 הרמזורים בתוואי הרכבת הקלה- מפסגת זאב, דרך מדרחוב יפו, ועד להר הרצל כדי להביא להאצת הרכבת הקלה לרמת שירות גבוהה של כל 4 דקות רכבת בשעות השיא.
מערך התנועה החדש שייחנך בעתיד הקרוב בירושלים:
קו ראשון בארץ רכבת קלה באורך 13.8 ק"מ ובו 46 קרונות רכבת
6 קווים מהירים באורך כולל של כ- 65 ק"מ, בהם ינועו 150 אוטובוסים חדישים
רשת של 44 קווים - חלקם כמזינים מהשכונות לקווים המהירים והיתר כקווים ישירים
23 תחנות חדישות לרכבת הקלה
60 תחנות חדישות בתוואי קווי האוטובוסים המהירים
חניוני "חנה וסע" בתוואי הרכבת הקלה ובהם 1500 מקומות חניה,
כרטוס אוטומטי באמצעות ה- "רב קו" החדיש, ( אליו הצטרפו כבר כרבע מליון תושבים!)
שלטי מידע אלקטרוני בכל תחנות הקווים המהירים עם נתוני תנועה בזמן אמת קדימה, מחכים לשאלותיכם
כמה שאלות על הרקל
- מתי תופעל הרכבת במתכונת מלאה - מה תהיה התדירות שלה בבוקר בצהוריים, בערב ובלילה - לאחר שישתנה המערך התחבורה הציבורית כך שקווים יגיעו רק עד לרכבת האם הם יהיו מתואמים איתה, (דוגמא: נוסע שצריך לקריית יובל , נוסע עד הר הרצל עם הרכבת האם הוא יצטרך לחכות שוב לאוטובוס?) - מתי יתחילו לעבוד בקטעים הנוספים של הרכבת כלומר ההארכה לקריית יובל וההארכה לנווה יעקב.
 
כמה שאלות על הרקל
- מתי תופעל הרכבת במתכונת מלאה - מה תהיה התדירות שלה בבוקר בצהוריים, בערב ובלילה - לאחר שישתנה המערך התחבורה הציבורית כך שקווים יגיעו רק עד לרכבת האם הם יהיו מתואמים איתה, (דוגמא: נוסע שצריך לקריית יובל , נוסע עד הר הרצל עם הרכבת האם הוא יצטרך לחכות שוב לאוטובוס?) - מתי יתחילו לעבוד בקטעים הנוספים של הרכבת כלומר ההארכה לקריית יובל וההארכה לנווה יעקב.
תשובה- מספר שאלות על הרקל
שלום ניצן, הרכבת תופעל במתכונת מלאה רק לאחר שתושלם באופן מלא מערכת בדיקות במסגרת נסיעות ההרצה, נכון לעכשיו אין עדיין מועד מוגדר לנושא. מבחינת התדירות- בשעות השיא כל 4.5 דקות, בשעות היום האחרות בכל 12 דקות ובשעות הלילה כל 20 דקות. בנוגע לתיאום כלל המערך הציבורי עם פעילות הרכבת, ישנה כוונה לייצר תיאום מרבי וסנכרון כמתבקש על מנת להקל על חיי התושבים בירושלים.
 
תשובה- מספר שאלות על הרקל
שלום ניצן, הרכבת תופעל במתכונת מלאה רק לאחר שתושלם באופן מלא מערכת בדיקות במסגרת נסיעות ההרצה, נכון לעכשיו אין עדיין מועד מוגדר לנושא. מבחינת התדירות- בשעות השיא כל 4.5 דקות, בשעות היום האחרות בכל 12 דקות ובשעות הלילה כל 20 דקות. בנוגע לתיאום כלל המערך הציבורי עם פעילות הרכבת, ישנה כוונה לייצר תיאום מרבי וסנכרון כמתבקש על מנת להקל על חיי התושבים בירושלים.
כל 20 דקות בלילה. סיוט לתושבים בקצות העיר
כלומר נוסע שצריך לקריית מנחם יחכה 20 דקות לרכבת עד הר הרצל ואח"כ יחכה עוד 20 דקות לאוטובוס. אותו סיפור גם לתושבי נווה יעקב. צריך שהרכבת תגיע לפחות כל 10 דקות.
 

amit1270

New member
כל 20 דקות בלילה. סיוט לתושבים בקצות העיר
כלומר נוסע שצריך לקריית מנחם יחכה 20 דקות לרכבת עד הר הרצל ואח"כ יחכה עוד 20 דקות לאוטובוס. אותו סיפור גם לתושבי נווה יעקב. צריך שהרכבת תגיע לפחות כל 10 דקות.
האוטובוס אמור להיות מתואם עם הרק"ל
 

logan

New member
כל 20 דקות בלילה. סיוט לתושבים בקצות העיר
כלומר נוסע שצריך לקריית מנחם יחכה 20 דקות לרכבת עד הר הרצל ואח"כ יחכה עוד 20 דקות לאוטובוס. אותו סיפור גם לתושבי נווה יעקב. צריך שהרכבת תגיע לפחות כל 10 דקות.
תשובתו של מר ברקוביץ' סותרת את מה שאמרו נציגי
סיטי פס בשלוש השנים האחרונות, מאז הביקור הראשון בדפו של חברים בפורום. אז ומאז נאמר כי בשעות השיא התדירות תהיה כל ארבע וחצי דקות. בשעות הביניים כל שמונה דקות, ובשעות הערב משמונה בערב עד סיום השירות כל שתיים עשרה דקות. אם התדירות בשעות הביניים היא כל שתיים עשרה דקות ובשעות הלילה כל עשרים דקות, זו ירידה בלתי מוצדקת בתדירות המובטחת שהופכת את הרכבת הקלה בשעות אלו לחלופה תחבורתית הרבה פחות אטרקטיבית. אבל מכיוון שהכל נתון לשינוי בעקבות נתונים שיתקבלו מניתוח השימוש השוטף ברכבת הקלה - אני אופטימי שהתדירות תהיה כפי שהובטח בתחילה.
 
תשובתו של מר ברקוביץ' סותרת את מה שאמרו נציגי
סיטי פס בשלוש השנים האחרונות, מאז הביקור הראשון בדפו של חברים בפורום. אז ומאז נאמר כי בשעות השיא התדירות תהיה כל ארבע וחצי דקות. בשעות הביניים כל שמונה דקות, ובשעות הערב משמונה בערב עד סיום השירות כל שתיים עשרה דקות. אם התדירות בשעות הביניים היא כל שתיים עשרה דקות ובשעות הלילה כל עשרים דקות, זו ירידה בלתי מוצדקת בתדירות המובטחת שהופכת את הרכבת הקלה בשעות אלו לחלופה תחבורתית הרבה פחות אטרקטיבית. אבל מכיוון שהכל נתון לשינוי בעקבות נתונים שיתקבלו מניתוח השימוש השוטף ברכבת הקלה - אני אופטימי שהתדירות תהיה כפי שהובטח בתחילה.
מילא אם הרק"ל היתה "חלופה",
הצרה היא שהרק"ל אמורה להוות עמוד שדרה במערכת התחבורה הציבורית בעיר לאחר יישום תוכנית התחבורה החדשה שתבטל קווי אוטובוס רבים ותיצור תלות מרכזית ברק"ל. (אגב, זו אינה התשובה הבלתי מדוייקת היחידה של כבוד האורח).
 
תשובה- מספר שאלות על הרקל
שלום ניצן, הרכבת תופעל במתכונת מלאה רק לאחר שתושלם באופן מלא מערכת בדיקות במסגרת נסיעות ההרצה, נכון לעכשיו אין עדיין מועד מוגדר לנושא. מבחינת התדירות- בשעות השיא כל 4.5 דקות, בשעות היום האחרות בכל 12 דקות ובשעות הלילה כל 20 דקות. בנוגע לתיאום כלל המערך הציבורי עם פעילות הרכבת, ישנה כוונה לייצר תיאום מרבי וסנכרון כמתבקש על מנת להקל על חיי התושבים בירושלים.
נקווה ליישום הסיפא של הדברים
תיאום וסנכרון ע"פ הצורך זה דבר נצרך ביותר. נקווה שיתחשבו בציבור הנוסע בדוחק ובעמידה בשעות העומס, כך שבשעות הערב לא יחסכו ברכבות ויהיה אפשר למצוא מקום ישיבה בנסיעה. (נ.ב. המושבים אינם נוחים בעליל!) תדירות רכבת אחת ל20 דקות מתאימה אולי לעיירה ירוחם שבדרום ולא לעיר הבירה של ישראל בעלת מס` תושבים גבוה המשתמש בתחבורה ציבורית באופן שוטף. (תדירות של 20 דקות מתאימה גם לקווי הלילה בשעות שלאחר חצות).
 

דוד311

New member
אירוח בנושא הרכבת הקלה-שמוליק הרשקוביץ
יש לכם שאלות בנושא הרכבת הקלה? הגעתם למקום הנכון
מחר, יום שלישי 6/9 בשעה 18:00, יתארח בפורום שמוליק הרשקוביץ- יועץ בטיחות בדרכים לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, ויענה לשאלותיכם בכל מה שקשור לנושא בטיחות בסביבת הרכת הקלה
על המתארח שמוליק הרשקוביץ
1. במהלך שירותו בצה"ל הקים את ענף בטיחות בדרכים ומיסד את מכלול הפעולות למניעת תאונות דרכים בצה"ל בתקופתו חל שינוי דרמטי בהפחתת מספר ההרוגים בצה"ל, תוך כדי הנהגת נהלי טיפול למניעת תאונות דרכים בכל שרשרת הפיקוד, הוכנסו לשימוש לראשונה, חגורות בטיחות ומגוון רחב של שיפורי בטיחות בכלי הרכב הצבאיים. 2. הקים לראשונה את הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים במשרד התחבורה, וכיהנתי כמנכ"ל הרשות 4 שנים בקירוב. בתקופתו הוכנה תכנית עבודה תלת שנתית ובמהלך ביצועה הופחת מספר ההרוגים בתאונות דרכים בלמעלה מ – 24% ! 3. כיהן בנוסף כמנכ"ל המשרד לאיכות הסביבה וכמנכ"ל המשרד לביטחון הפנים 4. משמש משנת 2008 כיועץ בטיחות בדרכים בתכנית אב לתחבורה ירושלים, 5. בשנה האחרונה, משמש יועץ בטיחות בדרכים לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים
הרכבת הקלה
משרד התחבורה אישר להתחיל ביום שישי 19 אוג' 2011 בהסעת תושבי ירושלים ברכבת הקלה במתכונת מצומצמת. אושר כי במהלך השבועיים הראשונים הנסיעות תהיינה ללא תשלום וזאת כמחווה לתושבי העיר על הסבלנות והסיוע בשש שנות ההקמה של מערך התחבורה החדש. בינתיים הוחלט כי כל קווי האוטובוסים בעיר יופעלו במלואם, במקביל עד להפעלה המסחרית של הרכבת הקלה בעוד מס' שבועות. יצוין כי ההחלטה באה לאחר מהלך אינטנסיבי של צוות בראשות מנכ"ל משרד התחבורה האלוף (במיל') דן הראל, כדי להביא את סיטי פס להפעלה וכן אישור זמני שניתן ע"י צוות הבטיחות הבינלאומי ולפיו, בתקופת הביניים, ניתן יהיה להפעיל 14 רכבות ( מתוך 23) ובהפרשי זמן של 12 דקות בין אחת לשנייה, עד אשר תשלים הזכיינית סיטי פס את התיקונים הנדרשים במערכות הבקרה והתקשורת. עפ"י התכנון, ייסעו 14 הרכבות הקלות לכל אורך התוואי- מפסגת זאב, שועפאט, דרך מרכז העיר, עד להר הרצל. לרשות הנוסעים יעמדו 23 תחנות, ויופעלו עפ"י כללי בטיחות מיוחדים, אותם קבע צוות מומחי הבטיחות הבינלאומי ועיקרם- שמירת מרחק מיוחד בין הרכבות עד להשלמת כל מערכות הבקרה והפיקוח וכן מערכות ההעדפה ברמזורים. יצוין כי עפ"י הסיכום תשלים city pass גם את התקנת תוכנות ההעדפה ב- 60 הרמזורים בתוואי הרכבת הקלה- מפסגת זאב, דרך מדרחוב יפו, ועד להר הרצל כדי להביא להאצת הרכבת הקלה לרמת שירות גבוהה של כל 4 דקות רכבת בשעות השיא.
מערך התנועה החדש שייחנך בעתיד הקרוב בירושלים:
קו ראשון בארץ רכבת קלה באורך 13.8 ק"מ ובו 46 קרונות רכבת
6 קווים מהירים באורך כולל של כ- 65 ק"מ, בהם ינועו 150 אוטובוסים חדישים
רשת של 44 קווים - חלקם כמזינים מהשכונות לקווים המהירים והיתר כקווים ישירים
23 תחנות חדישות לרכבת הקלה
60 תחנות חדישות בתוואי קווי האוטובוסים המהירים
חניוני "חנה וסע" בתוואי הרכבת הקלה ובהם 1500 מקומות חניה,
כרטוס אוטומטי באמצעות ה- "רב קו" החדיש, ( אליו הצטרפו כבר כרבע מליון תושבים!)
שלטי מידע אלקטרוני בכל תחנות הקווים המהירים עם נתוני תנועה בזמן אמת קדימה, מחכים לשאלותיכם
שאלה - הבעיות שמעכבות את ההפעלה המלאה
האם אפשר לקבל מידע בנוגע לבעיות שמעכבות כעת את ההפעלה המלאה של הרכבת: * מהן הבעיות הללו ומה הגורמים להם? * איך זה שלא גילו ופתרו את הבעיות במהלך חודשי ההרצה הארוכים של הרכבת? * איך הרכבת מתמודדת עם הבעיות האלו במהלך ההפעלה החלקית הנוכחית? * מתי וכיצד צפויות הבעיות הללו להיפתר? מה מעכב את הפתרון?
 
שאלה - הבעיות שמעכבות את ההפעלה המלאה
האם אפשר לקבל מידע בנוגע לבעיות שמעכבות כעת את ההפעלה המלאה של הרכבת: * מהן הבעיות הללו ומה הגורמים להם? * איך זה שלא גילו ופתרו את הבעיות במהלך חודשי ההרצה הארוכים של הרכבת? * איך הרכבת מתמודדת עם הבעיות האלו במהלך ההפעלה החלקית הנוכחית? * מתי וכיצד צפויות הבעיות הללו להיפתר? מה מעכב את הפתרון?
עיכוב בהפעלת הרכבת
שלום דוד311, הנושאים שהינך מעלה ראויים לעיון ולתשובה של חברת "סיטיפס" המפעילה את הרכבת הקלה. אנא פנה לאתר החברה - http://www.citypass.co.il/ ושם כנס ללשונית "צור קשר" אני בטוח שתיענה בעניין תודה רבה, שמוליק
 
אירוח בנושא הרכבת הקלה-שמוליק הרשקוביץ
יש לכם שאלות בנושא הרכבת הקלה? הגעתם למקום הנכון
מחר, יום שלישי 6/9 בשעה 18:00, יתארח בפורום שמוליק הרשקוביץ- יועץ בטיחות בדרכים לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, ויענה לשאלותיכם בכל מה שקשור לנושא בטיחות בסביבת הרכת הקלה
על המתארח שמוליק הרשקוביץ
1. במהלך שירותו בצה"ל הקים את ענף בטיחות בדרכים ומיסד את מכלול הפעולות למניעת תאונות דרכים בצה"ל בתקופתו חל שינוי דרמטי בהפחתת מספר ההרוגים בצה"ל, תוך כדי הנהגת נהלי טיפול למניעת תאונות דרכים בכל שרשרת הפיקוד, הוכנסו לשימוש לראשונה, חגורות בטיחות ומגוון רחב של שיפורי בטיחות בכלי הרכב הצבאיים. 2. הקים לראשונה את הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים במשרד התחבורה, וכיהנתי כמנכ"ל הרשות 4 שנים בקירוב. בתקופתו הוכנה תכנית עבודה תלת שנתית ובמהלך ביצועה הופחת מספר ההרוגים בתאונות דרכים בלמעלה מ – 24% ! 3. כיהן בנוסף כמנכ"ל המשרד לאיכות הסביבה וכמנכ"ל המשרד לביטחון הפנים 4. משמש משנת 2008 כיועץ בטיחות בדרכים בתכנית אב לתחבורה ירושלים, 5. בשנה האחרונה, משמש יועץ בטיחות בדרכים לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים
הרכבת הקלה
משרד התחבורה אישר להתחיל ביום שישי 19 אוג' 2011 בהסעת תושבי ירושלים ברכבת הקלה במתכונת מצומצמת. אושר כי במהלך השבועיים הראשונים הנסיעות תהיינה ללא תשלום וזאת כמחווה לתושבי העיר על הסבלנות והסיוע בשש שנות ההקמה של מערך התחבורה החדש. בינתיים הוחלט כי כל קווי האוטובוסים בעיר יופעלו במלואם, במקביל עד להפעלה המסחרית של הרכבת הקלה בעוד מס' שבועות. יצוין כי ההחלטה באה לאחר מהלך אינטנסיבי של צוות בראשות מנכ"ל משרד התחבורה האלוף (במיל') דן הראל, כדי להביא את סיטי פס להפעלה וכן אישור זמני שניתן ע"י צוות הבטיחות הבינלאומי ולפיו, בתקופת הביניים, ניתן יהיה להפעיל 14 רכבות ( מתוך 23) ובהפרשי זמן של 12 דקות בין אחת לשנייה, עד אשר תשלים הזכיינית סיטי פס את התיקונים הנדרשים במערכות הבקרה והתקשורת. עפ"י התכנון, ייסעו 14 הרכבות הקלות לכל אורך התוואי- מפסגת זאב, שועפאט, דרך מרכז העיר, עד להר הרצל. לרשות הנוסעים יעמדו 23 תחנות, ויופעלו עפ"י כללי בטיחות מיוחדים, אותם קבע צוות מומחי הבטיחות הבינלאומי ועיקרם- שמירת מרחק מיוחד בין הרכבות עד להשלמת כל מערכות הבקרה והפיקוח וכן מערכות ההעדפה ברמזורים. יצוין כי עפ"י הסיכום תשלים city pass גם את התקנת תוכנות ההעדפה ב- 60 הרמזורים בתוואי הרכבת הקלה- מפסגת זאב, דרך מדרחוב יפו, ועד להר הרצל כדי להביא להאצת הרכבת הקלה לרמת שירות גבוהה של כל 4 דקות רכבת בשעות השיא.
מערך התנועה החדש שייחנך בעתיד הקרוב בירושלים:
קו ראשון בארץ רכבת קלה באורך 13.8 ק"מ ובו 46 קרונות רכבת
6 קווים מהירים באורך כולל של כ- 65 ק"מ, בהם ינועו 150 אוטובוסים חדישים
רשת של 44 קווים - חלקם כמזינים מהשכונות לקווים המהירים והיתר כקווים ישירים
23 תחנות חדישות לרכבת הקלה
60 תחנות חדישות בתוואי קווי האוטובוסים המהירים
חניוני "חנה וסע" בתוואי הרכבת הקלה ובהם 1500 מקומות חניה,
כרטוס אוטומטי באמצעות ה- "רב קו" החדיש, ( אליו הצטרפו כבר כרבע מליון תושבים!)
שלטי מידע אלקטרוני בכל תחנות הקווים המהירים עם נתוני תנועה בזמן אמת קדימה, מחכים לשאלותיכם
/tapuzforum/images/Emo266.gifשרשור תובנות ותהיות - רקל
אם יש לכם תובנות, שאלות, תהיות, או סתם מידע על הרכבת הקלה - זה המקום!
 
/tapuzforum/images/Emo266.gifשרשור תובנות ותהיות - רקל
אם יש לכם תובנות, שאלות, תהיות, או סתם מידע על הרכבת הקלה - זה המקום!
מיזוג האוויר - פועל רק בנסיעה?
"מיזוג האוויר בתקופת נסיעות המבחן חלש יחסית בשל העצירות וההמתנות המרובות בהן מדחסי המזגן לא פועלים" כך קראתי לפני כשבוע באחד העיתונים בראיון עם בכיר בסיטיפס. האם זה נכון, או שזה סתם תירוץ?
 
מיזוג האוויר - פועל רק בנסיעה?
"מיזוג האוויר בתקופת נסיעות המבחן חלש יחסית בשל העצירות וההמתנות המרובות בהן מדחסי המזגן לא פועלים" כך קראתי לפני כשבוע באחד העיתונים בראיון עם בכיר בסיטיפס. האם זה נכון, או שזה סתם תירוץ?
מיזוג אויר
שלום, בנוגע למיזוג האוויר- אני יכול לעדכן שכרגע נמצאים בארץ מומחים מחו"ל שהגיעו בהזמנת הזכיין והם עוסקים בתיקון תקלות שוטפות במערכת מיזוג האויר של הקרונות ובעתיד, אני מקווה שישאר להם זמן ל"טיפול שורש" במערכת המיזוג של הקרונות.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה