אירוח בנושא הרכבת הקלה-שמוליק הרשקוביץ

מצב
הנושא נעול.

lacrimosa girl

New member
תזמוני נסיעה בפועל.
אם יש פה עוד משוגעים כמוני שמתזמנים את נסיעת הרכבת, אתם מוזמנים להעלות את התוצאות בתגובה להודעה זו!
היום בבוקר עשיתי תחרות קטנה עם הרכבת.
עליתי בשעה 6:55 על קו 27 בתחנה שמול בית הקברות הצבאי לכיוון תחנה מרכזית. כשהגענו ליד שרה (יפה נוף) עצרה לידנו רכבת בתחנה, גם לכיוון המרכזית. אולי בגלל השעה המוקדמת, הכביש היה יחסית ריק, נסענו אחרי 20, 18 ו20 והגענו למרכזית 4 דקות שלמות לפני שראיתי את הרכבת יורדת מהגשר. כל הנסיעה לקחה משהו כמו 11 דקות. היום בצהריים הגעתי שוב למרכזית ורציתי לקחת רכבת להר הרצל, אבל ראיתי שהבאה תגיע בעוד 14 דקות. עם כל הכבוד, אני לא אחכה לה רבע שעה, הלכתי לתחנות האוטובוס ותוך 2 דקות הגיע 21. נסעתי איתו עד הר הרצל ולאורך כל הדרך לא ראיתי שום רכבת מכיוון המרכזית. לכיוון השני, לעומת זאת, עברו 3 רכבות ברבע שעה.
 
היום בבוקר עשיתי תחרות קטנה עם הרכבת.
עליתי בשעה 6:55 על קו 27 בתחנה שמול בית הקברות הצבאי לכיוון תחנה מרכזית. כשהגענו ליד שרה (יפה נוף) עצרה לידנו רכבת בתחנה, גם לכיוון המרכזית. אולי בגלל השעה המוקדמת, הכביש היה יחסית ריק, נסענו אחרי 20, 18 ו20 והגענו למרכזית 4 דקות שלמות לפני שראיתי את הרכבת יורדת מהגשר. כל הנסיעה לקחה משהו כמו 11 דקות. היום בצהריים הגעתי שוב למרכזית ורציתי לקחת רכבת להר הרצל, אבל ראיתי שהבאה תגיע בעוד 14 דקות. עם כל הכבוד, אני לא אחכה לה רבע שעה, הלכתי לתחנות האוטובוס ותוך 2 דקות הגיע 21. נסעתי איתו עד הר הרצל ולאורך כל הדרך לא ראיתי שום רכבת מכיוון המרכזית. לכיוון השני, לעומת זאת, עברו 3 רכבות ברבע שעה.
זה הולך להיות סיוט
כשהרכבת תכנס לפעילות מלאה ויבוטלו קווי אוטובוסים ותדירותם תרד, אז יתחילו להשמע קולות הזעקה של תושבי העיר. תדירות רכבות בת 4.5 דקות לא תעזור הרבה בשעות העומס.
 

lacrimosa girl

New member
זה הולך להיות סיוט
כשהרכבת תכנס לפעילות מלאה ויבוטלו קווי אוטובוסים ותדירותם תרד, אז יתחילו להשמע קולות הזעקה של תושבי העיר. תדירות רכבות בת 4.5 דקות לא תעזור הרבה בשעות העומס.
למרות שדבר אחד לזכות הרכבת
היום נסעתי בה בשעה קצת יותר עמוסה, עליתי עליה מיד שרה ב8:05, והחלטתי לחכות לה כמה דקות ולא לעלות על אוטובוס, כי שדרות הרצל לכיוון המרכזית היו, כהרגלן, פקוקות רצח...אמנם חיכיתי לרכבת כמעט 10 דקות אבל ראיתי בדרך כל אחד ואחד מהאוטובוסים שעברו ולא עליתי עליהם, ועוד כמה לפניהם. הנסיעה היתה קצרה יותר מבד"כ - בסה"כ 11 דקות, נראה לי שכבר חלק מהרמזורים החכמים בהרצל התחילו לעבוד. (אגב, מי החליט ש12 דקות זו תדירות טובה בבוקר מי? איך בדיוק מטמיעים ככה הרגלי נסיעה למי שממהר לעבודה ורואה בזמן הזה 15 אוטובוסים חולפים?)
 
תזמוני נסיעה בפועל.
אם יש פה עוד משוגעים כמוני שמתזמנים את נסיעת הרכבת, אתם מוזמנים להעלות את התוצאות בתגובה להודעה זו!
בשבוע האחרון נסעתי כל יום ברכבת
בכמה מהימים נסעתי מספר נסיעות וקצת עקבתי אחרי הזמנים. בגדול, יש השתפרות בזמני הנסיעות אבל זה בעיקר בשעות הבוקר המוקדמות בהן תזמנתי 22 דקות משבטי ישראל למרכזית ובבוקר אחר תזמנתי 33 דקות משבטי ישראל עד הר הרצל. לעומת זאת, בשעות הצהריים והערב תזמנתי 35 דקות מהמרכזית לשבטי ישראל!
 
/tapuzforum/images/Emo266.gifשרשור תובנות ותהיות - רקל
אם יש לכם תובנות, שאלות, תהיות, או סתם מידע על הרכבת הקלה - זה המקום!
סכי שמש ופחי אשפה
ממש סבל לנסוע ברכבת בשעות היום בשל השמש העזה המקרינה מבעד לחלונות הגדולים והשקופים לחלוטין. פחי אשפה קטנים חסרים מאוד אף הם.
 
/tapuzforum/images/Emo266.gifשרשור תובנות ותהיות - רקל
אם יש לכם תובנות, שאלות, תהיות, או סתם מידע על הרכבת הקלה - זה המקום!
הבוקר חולקו דוחות לנהגים בכיכר צה"ל
שוטרים העמידו בצד כל רכב שחסם את הצומת (והיו הרבה כאלה!) וחילקו דוחות לכל דורש.
 

coheori

New member
הבוקר חולקו דוחות לנהגים בכיכר צה"ל
שוטרים העמידו בצד כל רכב שחסם את הצומת (והיו הרבה כאלה!) וחילקו דוחות לכל דורש.
בשעה טובה
אתמול בערב עברתי שם ברכבת ואיזה אידיוט ברכב חסם את הפסים. נהג הרכבת נכנס לצומת בכל זאת והתקדם ממש קרוב אל הרכב, ואז האידיוט הבין את הרמז ועשה קצת רברס כדי שהרכבת תוכל לעבור. הגיע הזמן שהנהגים בירושלים ילמדו שזה צומת בעייתי, ואסור להיכנס אליו אם הוא לא פנוי, גם אם זה אומר להתעכב קצת בכניסה לצומת ומקסימום לפספס רמזור ירוק אחד.
 

באג2003

New member
בשעה טובה
אתמול בערב עברתי שם ברכבת ואיזה אידיוט ברכב חסם את הפסים. נהג הרכבת נכנס לצומת בכל זאת והתקדם ממש קרוב אל הרכב, ואז האידיוט הבין את הרמז ועשה קצת רברס כדי שהרכבת תוכל לעבור. הגיע הזמן שהנהגים בירושלים ילמדו שזה צומת בעייתי, ואסור להיכנס אליו אם הוא לא פנוי, גם אם זה אומר להתעכב קצת בכניסה לצומת ומקסימום לפספס רמזור ירוק אחד.
בכל מקרה שלא ייכנסו רכבים לצומת לא פנוי
ולא רק בצומת הזה. שיתנו אלף דוחות בחודש הראשון, בחודש השני אף רכב כבר לא יעז להכנס לצומת שאינה פנויה. חינוך הנהג הישראלי מתחילה באכיפה ומסתיימת בכיס.
 

oferbic

New member
אירוח בנושא הרכבת הקלה-שמוליק הרשקוביץ
יש לכם שאלות בנושא הרכבת הקלה? הגעתם למקום הנכון
מחר, יום שלישי 6/9 בשעה 18:00, יתארח בפורום שמוליק הרשקוביץ- יועץ בטיחות בדרכים לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, ויענה לשאלותיכם בכל מה שקשור לנושא בטיחות בסביבת הרכת הקלה
על המתארח שמוליק הרשקוביץ
1. במהלך שירותו בצה"ל הקים את ענף בטיחות בדרכים ומיסד את מכלול הפעולות למניעת תאונות דרכים בצה"ל בתקופתו חל שינוי דרמטי בהפחתת מספר ההרוגים בצה"ל, תוך כדי הנהגת נהלי טיפול למניעת תאונות דרכים בכל שרשרת הפיקוד, הוכנסו לשימוש לראשונה, חגורות בטיחות ומגוון רחב של שיפורי בטיחות בכלי הרכב הצבאיים. 2. הקים לראשונה את הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים במשרד התחבורה, וכיהנתי כמנכ"ל הרשות 4 שנים בקירוב. בתקופתו הוכנה תכנית עבודה תלת שנתית ובמהלך ביצועה הופחת מספר ההרוגים בתאונות דרכים בלמעלה מ – 24% ! 3. כיהן בנוסף כמנכ"ל המשרד לאיכות הסביבה וכמנכ"ל המשרד לביטחון הפנים 4. משמש משנת 2008 כיועץ בטיחות בדרכים בתכנית אב לתחבורה ירושלים, 5. בשנה האחרונה, משמש יועץ בטיחות בדרכים לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים
הרכבת הקלה
משרד התחבורה אישר להתחיל ביום שישי 19 אוג' 2011 בהסעת תושבי ירושלים ברכבת הקלה במתכונת מצומצמת. אושר כי במהלך השבועיים הראשונים הנסיעות תהיינה ללא תשלום וזאת כמחווה לתושבי העיר על הסבלנות והסיוע בשש שנות ההקמה של מערך התחבורה החדש. בינתיים הוחלט כי כל קווי האוטובוסים בעיר יופעלו במלואם, במקביל עד להפעלה המסחרית של הרכבת הקלה בעוד מס' שבועות. יצוין כי ההחלטה באה לאחר מהלך אינטנסיבי של צוות בראשות מנכ"ל משרד התחבורה האלוף (במיל') דן הראל, כדי להביא את סיטי פס להפעלה וכן אישור זמני שניתן ע"י צוות הבטיחות הבינלאומי ולפיו, בתקופת הביניים, ניתן יהיה להפעיל 14 רכבות ( מתוך 23) ובהפרשי זמן של 12 דקות בין אחת לשנייה, עד אשר תשלים הזכיינית סיטי פס את התיקונים הנדרשים במערכות הבקרה והתקשורת. עפ"י התכנון, ייסעו 14 הרכבות הקלות לכל אורך התוואי- מפסגת זאב, שועפאט, דרך מרכז העיר, עד להר הרצל. לרשות הנוסעים יעמדו 23 תחנות, ויופעלו עפ"י כללי בטיחות מיוחדים, אותם קבע צוות מומחי הבטיחות הבינלאומי ועיקרם- שמירת מרחק מיוחד בין הרכבות עד להשלמת כל מערכות הבקרה והפיקוח וכן מערכות ההעדפה ברמזורים. יצוין כי עפ"י הסיכום תשלים city pass גם את התקנת תוכנות ההעדפה ב- 60 הרמזורים בתוואי הרכבת הקלה- מפסגת זאב, דרך מדרחוב יפו, ועד להר הרצל כדי להביא להאצת הרכבת הקלה לרמת שירות גבוהה של כל 4 דקות רכבת בשעות השיא.
מערך התנועה החדש שייחנך בעתיד הקרוב בירושלים:
קו ראשון בארץ רכבת קלה באורך 13.8 ק"מ ובו 46 קרונות רכבת
6 קווים מהירים באורך כולל של כ- 65 ק"מ, בהם ינועו 150 אוטובוסים חדישים
רשת של 44 קווים - חלקם כמזינים מהשכונות לקווים המהירים והיתר כקווים ישירים
23 תחנות חדישות לרכבת הקלה
60 תחנות חדישות בתוואי קווי האוטובוסים המהירים
חניוני "חנה וסע" בתוואי הרכבת הקלה ובהם 1500 מקומות חניה,
כרטוס אוטומטי באמצעות ה- "רב קו" החדיש, ( אליו הצטרפו כבר כרבע מליון תושבים!)
שלטי מידע אלקטרוני בכל תחנות הקווים המהירים עם נתוני תנועה בזמן אמת קדימה, מחכים לשאלותיכם
האם ניתן לעלות לרכבת עם אופניים

האם נלקח בחשבון שילוב אופניים בתח"צ במה שנוגע לנגישות אופניים לתחנות, ולנשיאת האופניים ברכבת
 
האם ניתן לעלות לרכבת עם אופניים

האם נלקח בחשבון שילוב אופניים בתח"צ במה שנוגע לנגישות אופניים לתחנות, ולנשיאת האופניים ברכבת
עליה
שלום עופר, נכון לימים אלה, אסור לעלות לרכבת עם אופניים. לצורך אחסונם והחנייתם של אופניים הותקנו מתקנים יעודיים לנעילת אופניים.
 

oferbic

New member
עליה
שלום עופר, נכון לימים אלה, אסור לעלות לרכבת עם אופניים. לצורך אחסונם והחנייתם של אופניים הותקנו מתקנים יעודיים לנעילת אופניים.
האם ישראל היא המדינה היחידה בעולם
שבה אסור להעלות אופניים לרכבת קלה, או שאני טועה?
 
האם ישראל היא המדינה היחידה בעולם
שבה אסור להעלות אופניים לרכבת קלה, או שאני טועה?
אופנים ברכבת
שלום עופר, ישנם מקומות נוספים בעולם בהם לא ניתן להעלות אופניים לרכבת. אני רוצה להזכירך, כי מודבר על איסור התקף לימים אלה ויתכן ויבוצע שינוי בעתיד. תודה
 

ala40

New member
אופנים ברכבת
שלום עופר, ישנם מקומות נוספים בעולם בהם לא ניתן להעלות אופניים לרכבת. אני רוצה להזכירך, כי מודבר על איסור התקף לימים אלה ויתכן ויבוצע שינוי בעתיד. תודה
באמת כל מה שזמני הוא קבוע
לא מאמין שיהיה שינוי בעתיד .....................אם בכלל
 

oferbic

New member
אופנים ברכבת
שלום עופר, ישנם מקומות נוספים בעולם בהם לא ניתן להעלות אופניים לרכבת. אני רוצה להזכירך, כי מודבר על איסור התקף לימים אלה ויתכן ויבוצע שינוי בעתיד. תודה
אולי אפשר לעשות ההיפך?
לתת אישור לימים אלו, ויתכן ויבוצע שינוי בעתיד. לא נשמע יותר הגיוני? סתם לאסור בלי שום סיבה? תודה על תשובתך, ונקווה לטוב. בינתיים תח"צ שלא מאפשרת לרוכבים להשתמש בה איננה רלוונטית לגבי. מצטער. ידוע לי שבאירן אסור להעלות אופניים לרכבת רגילה. פרט לכך לא שמעתי על מקום כלשהו שאוסר. תוכל להאיר את עיני?
 

xx2

New member
אירוח בנושא הרכבת הקלה-שמוליק הרשקוביץ
יש לכם שאלות בנושא הרכבת הקלה? הגעתם למקום הנכון
מחר, יום שלישי 6/9 בשעה 18:00, יתארח בפורום שמוליק הרשקוביץ- יועץ בטיחות בדרכים לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, ויענה לשאלותיכם בכל מה שקשור לנושא בטיחות בסביבת הרכת הקלה
על המתארח שמוליק הרשקוביץ
1. במהלך שירותו בצה"ל הקים את ענף בטיחות בדרכים ומיסד את מכלול הפעולות למניעת תאונות דרכים בצה"ל בתקופתו חל שינוי דרמטי בהפחתת מספר ההרוגים בצה"ל, תוך כדי הנהגת נהלי טיפול למניעת תאונות דרכים בכל שרשרת הפיקוד, הוכנסו לשימוש לראשונה, חגורות בטיחות ומגוון רחב של שיפורי בטיחות בכלי הרכב הצבאיים. 2. הקים לראשונה את הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים במשרד התחבורה, וכיהנתי כמנכ"ל הרשות 4 שנים בקירוב. בתקופתו הוכנה תכנית עבודה תלת שנתית ובמהלך ביצועה הופחת מספר ההרוגים בתאונות דרכים בלמעלה מ – 24% ! 3. כיהן בנוסף כמנכ"ל המשרד לאיכות הסביבה וכמנכ"ל המשרד לביטחון הפנים 4. משמש משנת 2008 כיועץ בטיחות בדרכים בתכנית אב לתחבורה ירושלים, 5. בשנה האחרונה, משמש יועץ בטיחות בדרכים לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים
הרכבת הקלה
משרד התחבורה אישר להתחיל ביום שישי 19 אוג' 2011 בהסעת תושבי ירושלים ברכבת הקלה במתכונת מצומצמת. אושר כי במהלך השבועיים הראשונים הנסיעות תהיינה ללא תשלום וזאת כמחווה לתושבי העיר על הסבלנות והסיוע בשש שנות ההקמה של מערך התחבורה החדש. בינתיים הוחלט כי כל קווי האוטובוסים בעיר יופעלו במלואם, במקביל עד להפעלה המסחרית של הרכבת הקלה בעוד מס' שבועות. יצוין כי ההחלטה באה לאחר מהלך אינטנסיבי של צוות בראשות מנכ"ל משרד התחבורה האלוף (במיל') דן הראל, כדי להביא את סיטי פס להפעלה וכן אישור זמני שניתן ע"י צוות הבטיחות הבינלאומי ולפיו, בתקופת הביניים, ניתן יהיה להפעיל 14 רכבות ( מתוך 23) ובהפרשי זמן של 12 דקות בין אחת לשנייה, עד אשר תשלים הזכיינית סיטי פס את התיקונים הנדרשים במערכות הבקרה והתקשורת. עפ"י התכנון, ייסעו 14 הרכבות הקלות לכל אורך התוואי- מפסגת זאב, שועפאט, דרך מרכז העיר, עד להר הרצל. לרשות הנוסעים יעמדו 23 תחנות, ויופעלו עפ"י כללי בטיחות מיוחדים, אותם קבע צוות מומחי הבטיחות הבינלאומי ועיקרם- שמירת מרחק מיוחד בין הרכבות עד להשלמת כל מערכות הבקרה והפיקוח וכן מערכות ההעדפה ברמזורים. יצוין כי עפ"י הסיכום תשלים city pass גם את התקנת תוכנות ההעדפה ב- 60 הרמזורים בתוואי הרכבת הקלה- מפסגת זאב, דרך מדרחוב יפו, ועד להר הרצל כדי להביא להאצת הרכבת הקלה לרמת שירות גבוהה של כל 4 דקות רכבת בשעות השיא.
מערך התנועה החדש שייחנך בעתיד הקרוב בירושלים:
קו ראשון בארץ רכבת קלה באורך 13.8 ק"מ ובו 46 קרונות רכבת
6 קווים מהירים באורך כולל של כ- 65 ק"מ, בהם ינועו 150 אוטובוסים חדישים
רשת של 44 קווים - חלקם כמזינים מהשכונות לקווים המהירים והיתר כקווים ישירים
23 תחנות חדישות לרכבת הקלה
60 תחנות חדישות בתוואי קווי האוטובוסים המהירים
חניוני "חנה וסע" בתוואי הרכבת הקלה ובהם 1500 מקומות חניה,
כרטוס אוטומטי באמצעות ה- "רב קו" החדיש, ( אליו הצטרפו כבר כרבע מליון תושבים!)
שלטי מידע אלקטרוני בכל תחנות הקווים המהירים עם נתוני תנועה בזמן אמת קדימה, מחכים לשאלותיכם
שתי שאלות
1 איך אפשר לדעת מבלי להסתמך על זיכרון או פתקיות קטנות שיכולות בקלות ללכת לאיבוד כמה יתרה יש לי בכרטיס הרב קט מראש לפני שאני עולה על הרכבת או על האוטובוס? 2) כמה תעלה הנסיעה ברכבת - האם זה יהיה כמו נסיעה באוטובוס? אם הנסיעות בחינם יהיו רק לשבועיים הראשונים, זה לא יתן מספיק זמן לציבור להטמיע את השימוש ברכבת? לדעתי כשאי שזה יהיה ליותר זמן על מנת שהציבור יתן עדיפות לרכבת ויטמיע את השימוש ברכבת להרגלי הנסיעה היומיומיים.
 
שתי שאלות
1 איך אפשר לדעת מבלי להסתמך על זיכרון או פתקיות קטנות שיכולות בקלות ללכת לאיבוד כמה יתרה יש לי בכרטיס הרב קט מראש לפני שאני עולה על הרכבת או על האוטובוס? 2) כמה תעלה הנסיעה ברכבת - האם זה יהיה כמו נסיעה באוטובוס? אם הנסיעות בחינם יהיו רק לשבועיים הראשונים, זה לא יתן מספיק זמן לציבור להטמיע את השימוש ברכבת? לדעתי כשאי שזה יהיה ליותר זמן על מנת שהציבור יתן עדיפות לרכבת ויטמיע את השימוש ברכבת להרגלי הנסיעה היומיומיים.
תשובה לשתי שאלות
שלום, לצערנו, מערכת הכירטוס טרם הופעלה, לכשתופעל היא תלווה בהסברה רחבת היקף מטעמו של הזכיין. 2. שאלות נוספות תוכל להפנות לזכיין באמצעות פנייה לאתר http://www.citypass.co.il/ . תודה רבה.
 

דוד311

New member
אירוח בנושא הרכבת הקלה-שמוליק הרשקוביץ
יש לכם שאלות בנושא הרכבת הקלה? הגעתם למקום הנכון
מחר, יום שלישי 6/9 בשעה 18:00, יתארח בפורום שמוליק הרשקוביץ- יועץ בטיחות בדרכים לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, ויענה לשאלותיכם בכל מה שקשור לנושא בטיחות בסביבת הרכת הקלה
על המתארח שמוליק הרשקוביץ
1. במהלך שירותו בצה"ל הקים את ענף בטיחות בדרכים ומיסד את מכלול הפעולות למניעת תאונות דרכים בצה"ל בתקופתו חל שינוי דרמטי בהפחתת מספר ההרוגים בצה"ל, תוך כדי הנהגת נהלי טיפול למניעת תאונות דרכים בכל שרשרת הפיקוד, הוכנסו לשימוש לראשונה, חגורות בטיחות ומגוון רחב של שיפורי בטיחות בכלי הרכב הצבאיים. 2. הקים לראשונה את הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים במשרד התחבורה, וכיהנתי כמנכ"ל הרשות 4 שנים בקירוב. בתקופתו הוכנה תכנית עבודה תלת שנתית ובמהלך ביצועה הופחת מספר ההרוגים בתאונות דרכים בלמעלה מ – 24% ! 3. כיהן בנוסף כמנכ"ל המשרד לאיכות הסביבה וכמנכ"ל המשרד לביטחון הפנים 4. משמש משנת 2008 כיועץ בטיחות בדרכים בתכנית אב לתחבורה ירושלים, 5. בשנה האחרונה, משמש יועץ בטיחות בדרכים לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים
הרכבת הקלה
משרד התחבורה אישר להתחיל ביום שישי 19 אוג' 2011 בהסעת תושבי ירושלים ברכבת הקלה במתכונת מצומצמת. אושר כי במהלך השבועיים הראשונים הנסיעות תהיינה ללא תשלום וזאת כמחווה לתושבי העיר על הסבלנות והסיוע בשש שנות ההקמה של מערך התחבורה החדש. בינתיים הוחלט כי כל קווי האוטובוסים בעיר יופעלו במלואם, במקביל עד להפעלה המסחרית של הרכבת הקלה בעוד מס' שבועות. יצוין כי ההחלטה באה לאחר מהלך אינטנסיבי של צוות בראשות מנכ"ל משרד התחבורה האלוף (במיל') דן הראל, כדי להביא את סיטי פס להפעלה וכן אישור זמני שניתן ע"י צוות הבטיחות הבינלאומי ולפיו, בתקופת הביניים, ניתן יהיה להפעיל 14 רכבות ( מתוך 23) ובהפרשי זמן של 12 דקות בין אחת לשנייה, עד אשר תשלים הזכיינית סיטי פס את התיקונים הנדרשים במערכות הבקרה והתקשורת. עפ"י התכנון, ייסעו 14 הרכבות הקלות לכל אורך התוואי- מפסגת זאב, שועפאט, דרך מרכז העיר, עד להר הרצל. לרשות הנוסעים יעמדו 23 תחנות, ויופעלו עפ"י כללי בטיחות מיוחדים, אותם קבע צוות מומחי הבטיחות הבינלאומי ועיקרם- שמירת מרחק מיוחד בין הרכבות עד להשלמת כל מערכות הבקרה והפיקוח וכן מערכות ההעדפה ברמזורים. יצוין כי עפ"י הסיכום תשלים city pass גם את התקנת תוכנות ההעדפה ב- 60 הרמזורים בתוואי הרכבת הקלה- מפסגת זאב, דרך מדרחוב יפו, ועד להר הרצל כדי להביא להאצת הרכבת הקלה לרמת שירות גבוהה של כל 4 דקות רכבת בשעות השיא.
מערך התנועה החדש שייחנך בעתיד הקרוב בירושלים:
קו ראשון בארץ רכבת קלה באורך 13.8 ק"מ ובו 46 קרונות רכבת
6 קווים מהירים באורך כולל של כ- 65 ק"מ, בהם ינועו 150 אוטובוסים חדישים
רשת של 44 קווים - חלקם כמזינים מהשכונות לקווים המהירים והיתר כקווים ישירים
23 תחנות חדישות לרכבת הקלה
60 תחנות חדישות בתוואי קווי האוטובוסים המהירים
חניוני "חנה וסע" בתוואי הרכבת הקלה ובהם 1500 מקומות חניה,
כרטוס אוטומטי באמצעות ה- "רב קו" החדיש, ( אליו הצטרפו כבר כרבע מליון תושבים!)
שלטי מידע אלקטרוני בכל תחנות הקווים המהירים עם נתוני תנועה בזמן אמת קדימה, מחכים לשאלותיכם
שאלה - מה יקרה בעת תאונה
כיצד הרכבת נערכת לתאונות ותקלות שבוודאי יקרו מעת לעת? * האם יש היערכות לגרירה מהירה של קרונות שנפגעו כדי למנוע השבתה של פעילות הרכבת? * האם הרשויות יאפשרו פינוי מהיר במקרה של תאונה, או יתעקשו על הקפאת המצב לצורך חקירה ממושכת של התאונה? * האם בכל מקרה של תאונה קלה (כמו ההתנגשויות של מכוניות ברכבת שאירעו בתקופת ההרצה) הרכבת תאלץ לעצור לצורך בדיקות וחקירות ולתקוע את כל התנועה? * האם יש היערכות להפעלת הרכבת על מקטעים חלקיים של המסלול במקרה שקטע אחד נחסם?
 
שאלה - מה יקרה בעת תאונה
כיצד הרכבת נערכת לתאונות ותקלות שבוודאי יקרו מעת לעת? * האם יש היערכות לגרירה מהירה של קרונות שנפגעו כדי למנוע השבתה של פעילות הרכבת? * האם הרשויות יאפשרו פינוי מהיר במקרה של תאונה, או יתעקשו על הקפאת המצב לצורך חקירה ממושכת של התאונה? * האם בכל מקרה של תאונה קלה (כמו ההתנגשויות של מכוניות ברכבת שאירעו בתקופת ההרצה) הרכבת תאלץ לעצור לצורך בדיקות וחקירות ולתקוע את כל התנועה? * האם יש היערכות להפעלת הרכבת על מקטעים חלקיים של המסלול במקרה שקטע אחד נחסם?
התנהלות בעת תאונה
שלום דוד311, בהתייחסות לתאונות דרכים- המשטרה והמדינה מתארגנות לקצר במידת האפשר את השבתת תנועת הרכבת כתוצאה מתאונה. הפעולות לכך כוללות שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים (טכוגרף אלקטרוני משוכלל המהווה קופסא שחורה, הוספת מצלמות שיתעדו את כל פרטי התאונה וכד') מאידך אנו מחויבים להוראות החוק לאפשר חקירת תאונה ללא הפרעה או מהלכים שיפריעו לחקירה תודה
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה