שאלות כלליות (לא הכוונה)

מצב
הנושא נעול.

olli3

New member
מנהל
וזה מה שקורה כל פעם?
כל פעם שאתה נוסע מת"א להרצליה למשל אתה מתווכח עם הנהג? זה פשוט אבסורד... נניח ומישהו נוסע ככה על בסיס יומי- הוא כל בוקר יתווכח עם הנהג מחדש? אני פשוט תוהה אם זה הנוהל. ולהתווכח עם נהג הספיק לי פעם אחת בדיוק, עליתי פעם על אוטובוס ומשום מה הרב קו לא עבר והנהג פשוט לא הסכים לנסוע וצעק עליי והכריח אותי לרדת מהאוטובוס וזו פשוט הייתה מכה, גם הנהג צעק עליי וגם הנוסעים באוטובוס התעצבנו- בקיצור אחרי חמש דקות של ויכוח ירדתי בעצמי מהאוטובוס והתקשרתי למוקד של דן. בקיצור- זו לא דרך להתווכח כל פעם מחדש עם הנהג. מה שכן, אני אתלונן בדן ומקווה שאולי מישהו שם יקשיב לי...
לא כל פעם, אבל זה גם לא נדיר העניין.
שנהג יצעק עד מחר, אני אקליט אותו ואתבע את חברת דן, כלל אין לי בעיה. הוא לא רשאי על פי שום חוק להוריד אותי כי יש תקלה במכונת הכרטוס באוטובוס. כל עוד הכרטיס שלי תקין ובכרטיס קיים חוזה שמתאים לרישיון הקו - לא בעיה שלי ולא אשלם שקל יותר. לא רוצה לזוז, לא בעיה שלי! אני לא יורד מהאוטובוס (לא קרה לי עדיין, אולי בגלל שאני לא נראה אחד כזה שיוותר בקלות כשהצדק עימי). יצא לי פעם שהנוסעים התרגזו, פניתי לכולם ואמרתי שהנהג לא תודרך וכי אני לא מעוניין לשלם פעמיים, היה מישהו שצעק, אז תעלה אותו בחינם, כמו שאגד העלו אותי חינם כשהמכונה שלהם לא קראה את הסטודן שלי (היו בעיות בתחילת הרפוןמה בקריאת רב קו שמוטען עליו סטודן). ואז עוד כמה אנשים אמרו לו, יאללה אתה מבזבז לנו את הזמן, והוא פשוט המשיך לנסוע. אני לא בא לצאת כאן איזה רע עיקש, אבל אני לא מוכן להמתין לעוד אוטובוס כדי ליפול על נהג שכן יודע את עבודתו ומנגד אני לא מוכן לשלם סכום נוסף במזומן, מה גם שלרוב אין לי עודף אלא רק שטרות של 200 ובמקרה הטוב 100, כך שממש לא בא לי לפרוט אותם בשום צורה שהיא עבור 6.40 ש"ח לנסיעה. ובכלל בשביל זה יש לי רב קו. נהג שלא יודע לתפעל, מכונה שלא עובדת וכו' - ממש לא בעיה שלי. אני לא משלם במזומן כלל וכלל כאשר יש לי חוזה רב קו פעיל שמתאים לרישיון הקו. אם באים נחרצים ולא נעלבים כשצועקים וכו' - הכל עובד טוב. חוץ מזה שממש אין לי בעיה להקליט את הנהג צועק וכו' ואח"כ להשמיע לו את צעקותיו ולהודיע לו ברי ש גלי, שאני לא מחבב את השירות אותו הוא נותן לי וכי אפנה הן לחברת דן, משרד התחבורה והן תביעה משפטית במידת הצורך. פתרון שעלה לי כעת הוא לנסות לערב את התוכנית: "יהיה בסדר" שמשודרת בגלי צה"ל בכל יום ראשון - רביעי בין השעות 15:00-16:00. התוכנית היא בנושאי צרכנות בעיקר, כולל תחבורה ציבורית והנושא של תחבורה ציבורית עולה לפחות פעם בשבוע. דבר כזה בהחלט יכול לעניין אותם, ממליץ לך לפנות אליהם. לי פשוט כבר זה לא משנה, אני לא מתרגש מנהג כזה או אחר שלא לימדו אותו את עבודתו או לא רצה ללמוד וכו'. אני פשוט עולה ושיגיד מה שהוא רוצה.
 

25306yosef

New member
לא כל פעם, אבל זה גם לא נדיר העניין.
שנהג יצעק עד מחר, אני אקליט אותו ואתבע את חברת דן, כלל אין לי בעיה. הוא לא רשאי על פי שום חוק להוריד אותי כי יש תקלה במכונת הכרטוס באוטובוס. כל עוד הכרטיס שלי תקין ובכרטיס קיים חוזה שמתאים לרישיון הקו - לא בעיה שלי ולא אשלם שקל יותר. לא רוצה לזוז, לא בעיה שלי! אני לא יורד מהאוטובוס (לא קרה לי עדיין, אולי בגלל שאני לא נראה אחד כזה שיוותר בקלות כשהצדק עימי). יצא לי פעם שהנוסעים התרגזו, פניתי לכולם ואמרתי שהנהג לא תודרך וכי אני לא מעוניין לשלם פעמיים, היה מישהו שצעק, אז תעלה אותו בחינם, כמו שאגד העלו אותי חינם כשהמכונה שלהם לא קראה את הסטודן שלי (היו בעיות בתחילת הרפוןמה בקריאת רב קו שמוטען עליו סטודן). ואז עוד כמה אנשים אמרו לו, יאללה אתה מבזבז לנו את הזמן, והוא פשוט המשיך לנסוע. אני לא בא לצאת כאן איזה רע עיקש, אבל אני לא מוכן להמתין לעוד אוטובוס כדי ליפול על נהג שכן יודע את עבודתו ומנגד אני לא מוכן לשלם סכום נוסף במזומן, מה גם שלרוב אין לי עודף אלא רק שטרות של 200 ובמקרה הטוב 100, כך שממש לא בא לי לפרוט אותם בשום צורה שהיא עבור 6.40 ש"ח לנסיעה. ובכלל בשביל זה יש לי רב קו. נהג שלא יודע לתפעל, מכונה שלא עובדת וכו' - ממש לא בעיה שלי. אני לא משלם במזומן כלל וכלל כאשר יש לי חוזה רב קו פעיל שמתאים לרישיון הקו. אם באים נחרצים ולא נעלבים כשצועקים וכו' - הכל עובד טוב. חוץ מזה שממש אין לי בעיה להקליט את הנהג צועק וכו' ואח"כ להשמיע לו את צעקותיו ולהודיע לו ברי ש גלי, שאני לא מחבב את השירות אותו הוא נותן לי וכי אפנה הן לחברת דן, משרד התחבורה והן תביעה משפטית במידת הצורך. פתרון שעלה לי כעת הוא לנסות לערב את התוכנית: "יהיה בסדר" שמשודרת בגלי צה"ל בכל יום ראשון - רביעי בין השעות 15:00-16:00. התוכנית היא בנושאי צרכנות בעיקר, כולל תחבורה ציבורית והנושא של תחבורה ציבורית עולה לפחות פעם בשבוע. דבר כזה בהחלט יכול לעניין אותם, ממליץ לך לפנות אליהם. לי פשוט כבר זה לא משנה, אני לא מתרגש מנהג כזה או אחר שלא לימדו אותו את עבודתו או לא רצה ללמוד וכו'. אני פשוט עולה ושיגיד מה שהוא רוצה.
בקיצור, כרטיס הרב-קו גורם לויכוחים מיותרים עם
הנהגים. ויכוחים חוזרים ונשנים עם הנהגים אינם טובים לנהגים וגם לא לנוסעים. במקרים רבים הנוסעים נדפקים (אם נאלצו לשלם לנהג בגלל התקלה או בגלל חוסר הידע של הנהג בתפעול הרב-קו), במקרים מסוימים הנהגים נדפקים (אם פקחי חברת ריבה תפסו נהגים שלא גבו תשלום בגלל תקלות טכניות ברב-קו או בגלל חוסר ידע בהפעלת הרב-קו). הכרטיס הזה הוא גרוע ביותר !!! הפיתרון הטוב ביותר הוא כרטיסי נסיעה מנייר וקופות למכירת כרטיסי נסיעה מנייר כפי שיש כיום ברכבת ישראל. בכרטיסי נסיעה מנייר אין אף פעם תקלות ולעולם לא יהיו ויכוחים מיותרים ובזבוז זמן של נוסעים ונהגים.
 
אוטובוסים חדשים לאגד
אז היום ממש לפניי שעתיים בערך לא התעמקתי מספיק אבל ראיתי את קו 87 בבת ים באוטובוס חדש שעוד לא ניראה עם כיתוב אלקטרוני כמו האוטובוסים של דן.. מישהו יודע על זה משהו?
אגב אוטובוסים באגד
לפני כמה ימים היה הכביש (4, 5, איילון) ממש מוצף באוטובוסי 404 ישנים של אגד, כולל אחד שנתקע בכפר הירוק. כולם נסעו ריקים. האם נעשה ביעור חמץ?
 

dana2118

New member
אוטובוסים חדשים לאגד
אז היום ממש לפניי שעתיים בערך לא התעמקתי מספיק אבל ראיתי את קו 87 בבת ים באוטובוס חדש שעוד לא ניראה עם כיתוב אלקטרוני כמו האוטובוסים של דן.. מישהו יודע על זה משהו?
באגד מגעיל
אוטובוסים מיושנים. אלוהים יודע מאיזה מחסן הוציאו אותם ובכלל מגעיל לנסוע עם אגד החברה הכי לא יעילה בארץ. לא לו"ז ולא בטיח. נהגים גסים. את אגד חייבים להוריד מהכביש.
 

dana2118

New member
שאלות כלליות (לא הכוונה)
קו 10 של דן מסינימה סיטי לתל אביב
למה אין בבוקר אוטובוס מפרקי? בבת ים כבר אין מקום באוטובוס ואנחנו דחוסים כמו בקופסת סרדינים. ביפו הנהג לא מעלה נוסעים שממתינים בתחנות כי כבר אין מקום. כל זה מאז הרפורמה . הצילו!!!!
 
קו 10 של דן מסינימה סיטי לתל אביב
למה אין בבוקר אוטובוס מפרקי? בבת ים כבר אין מקום באוטובוס ואנחנו דחוסים כמו בקופסת סרדינים. ביפו הנהג לא מעלה נוסעים שממתינים בתחנות כי כבר אין מקום. כל זה מאז הרפורמה . הצילו!!!!
דווקא יש סידור קבוע של מפרקית בקו 10 בבוקר
המפרקיות האחרות נמצאות בקווים אחרים...
 

nk1981

New member
שאלות כלליות (לא הכוונה)
שלום מחפשת מספרי פקסים לתלונות של
שלום לכם יש לי בעיה אם דן ולכן אני מחפשת את מספר הפקס של משרד התחבורה שאליו אני הוחל לשלוח מכתב תלונה +מספר הפקס של דן די נמעס לי מהם תודה רבה לכם
 
שאלות כלליות (לא הכוונה)
מי אחראי של שילוט התחנות בחיפה
לאחרונה עודכן מסלול קו 36 בחיפה והשלטים אף הם שונו - כמעט אף אחד לא נכון עכשיו... למשל בשלט המצורף (צולם בחושך, מצטער) קו א36 נוסע לסילבר ואח"כ להדר קו 36 נוסע לסילבר הדר ובת גלים (ולאוניברסיטה בכיוון ההפוך)
 
מי אחראי של שילוט התחנות בחיפה
לאחרונה עודכן מסלול קו 36 בחיפה והשלטים אף הם שונו - כמעט אף אחד לא נכון עכשיו... למשל בשלט המצורף (צולם בחושך, מצטער) קו א36 נוסע לסילבר ואח"כ להדר קו 36 נוסע לסילבר הדר ובת גלים (ולאוניברסיטה בכיוון ההפוך)
בירם / דובנוב
לפני הוספת קו 50 של אומני בהורדה. זה נקרא לאחרונה?
 
שאלות כלליות (לא הכוונה)
קו 240 בדיחה מתקתקת?
מתי ישכילו לעשות שינוי בקו הזה? לדעתי הוא צריך להתחיל ברכבת מרכז ולא בבני ברק! הקו ריק בכל שעות היממה, בשעות השיא של הבוקר ובשעות השיא של אחה"צ-ערב, וגם בשעות הלילה והצהריים. תמיד ריק מרכבת מרכז ועד המסוף בבני ברק בשני הכיוונים! בני ברקים ממשיכים לא לעלות עליו, בהתאם למסורת של 54, שגם רק חלק מהאנשים עלו עליו והעדיפו עוד להעמיס על 51. הנימה הרגזנית שלי אולי בגלל שנסעתי היום הרבה בזבוטינסקי והייתי דחוס מאוד בכל 51,66 שנסעתי בו, וכל ה-240 שהיו מסביבי היו ריקים. בשיא 5-7 אנשים.
 

olli3

New member
מנהל
קו 240 בדיחה מתקתקת?
מתי ישכילו לעשות שינוי בקו הזה? לדעתי הוא צריך להתחיל ברכבת מרכז ולא בבני ברק! הקו ריק בכל שעות היממה, בשעות השיא של הבוקר ובשעות השיא של אחה"צ-ערב, וגם בשעות הלילה והצהריים. תמיד ריק מרכבת מרכז ועד המסוף בבני ברק בשני הכיוונים! בני ברקים ממשיכים לא לעלות עליו, בהתאם למסורת של 54, שגם רק חלק מהאנשים עלו עליו והעדיפו עוד להעמיס על 51. הנימה הרגזנית שלי אולי בגלל שנסעתי היום הרבה בזבוטינסקי והייתי דחוס מאוד בכל 51,66 שנסעתי בו, וכל ה-240 שהיו מסביבי היו ריקים. בשיא 5-7 אנשים.
אני משתמש בו בגלל שהוא ריק.
גם אם עליי להגיע לפתח תקווה, אם הוא בא אני עולה עליו ויורד במכון מור ומשם ממשיך. אני מרוויח נסיעה נעימה לפחות בחלק הזה.
 

droriko

New member
אני משתמש בו בגלל שהוא ריק.
גם אם עליי להגיע לפתח תקווה, אם הוא בא אני עולה עליו ויורד במכון מור ומשם ממשיך. אני מרוויח נסיעה נעימה לפחות בחלק הזה.
מה זה "אני משתמש בו כי הוא ריק"
מה אם מגיע 51 אתה תוותר עליו ותחכה 10 דקות לקו 240 רק בגלל שהוא ריק?
 

olli3

New member
מנהל
מה זה "אני משתמש בו כי הוא ריק"
מה אם מגיע 51 אתה תוותר עליו ותחכה 10 דקות לקו 240 רק בגלל שהוא ריק?
קודם כל אני עולה עליו מעל פרשת דרכים
מגוון הקווים משם לא כזה גדול, מדובר בעיקר על 70/82 ונסיעות בודדות של 38 ו166 בשעות שהוא פעיל. כך שאם מגיע 240 אני ממשיך איתו עד למכון מור ומשם עולה על 82 או 66 שמביאים אותי שניהם ליעד שלי. יצא לי כמה פעמים לרדת במכון מור ולהמתין עוד 10 דקות עד ש66 או 82 הגיעו ובנתיים עברו כבר עוד שני קווים של קו 240 קו 240 מגיע כמעט כל 4-5 דקות, כך שאני מניח שאתה מבין שאני בקושי נאלץ להמתין לו ועל כן הוא פשוט מגיע. מה גם שבדרך ז'בוטינסקי הוא עקף לי פעם את 82 שהחמצתי בעל פרשת דרכים, כך שרק הרווחתי בעניין הזה. על קו 51 אני בכלל לא עולה, ממש אף פעם. אני שונא את הקו העמוס והאיטי הזה שגם מוניות השירות נדבקות אליו וגורמות לנהג לבלום לא פעם בלימת חירום מה שמעיף אותך כנוסע שעומד לא פעם. מוותר על תענוג הנסיעה בקו הזה וגם ככה הוא לא מביא אותי לאן שאני צריך בפ"ת. כך שגם אם הוא בא אני נוטה לוותר על להתקדם עימו הלאה, כי פשוט אין לכך שום טעם. דר"א 240 מצטיין בלעקוף את 51, כבר 4 פעמים שעליתי על 240 ריק שפשוט שעט קדימה בעוד 51 נשאר מאחורה. כאשר הגעתי למכון מור, המתנתי שם 5 דקות ורק אז הגיע 51, זה שעקפנו אי שם ברמה - קניון ביאליק.
 

droriko

New member
קו 240 בדיחה מתקתקת?
מתי ישכילו לעשות שינוי בקו הזה? לדעתי הוא צריך להתחיל ברכבת מרכז ולא בבני ברק! הקו ריק בכל שעות היממה, בשעות השיא של הבוקר ובשעות השיא של אחה"צ-ערב, וגם בשעות הלילה והצהריים. תמיד ריק מרכבת מרכז ועד המסוף בבני ברק בשני הכיוונים! בני ברקים ממשיכים לא לעלות עליו, בהתאם למסורת של 54, שגם רק חלק מהאנשים עלו עליו והעדיפו עוד להעמיס על 51. הנימה הרגזנית שלי אולי בגלל שנסעתי היום הרבה בזבוטינסקי והייתי דחוס מאוד בכל 51,66 שנסעתי בו, וכל ה-240 שהיו מסביבי היו ריקים. בשיא 5-7 אנשים.
זה מה שכתבתי מההתחלה
 

tamarhp

New member
שאלות כלליות (לא הכוונה)
אפיקים ורב קו
נסעתי עכשיו בקו 286 של אפיקים מת"א לצומת קסם. כשעליתי שאלתי את הנהג אם אפשר לשלם ברב קו שלי כי הטענתי באגד והוא אמר שלא. זה נכון? חייבים להטעין בכל חברה בנפרד? ביקשתי ממנו שיטעין את הרב קו שלי במזומן לצומת קסם (אין רכבת עכשיו כמה ימים אז יצא לי שוב לנסוע באוטובוס) והוא אמר שהוא לא יודע איך מטעינים לצומת קסם ולכן נאלצתי לשלם במזומן ולאבד את ההנחה שמגיעה לי ברב קו. אפשר להתלונן על זה?
 

olli3

New member
מנהל
אפיקים ורב קו
נסעתי עכשיו בקו 286 של אפיקים מת"א לצומת קסם. כשעליתי שאלתי את הנהג אם אפשר לשלם ברב קו שלי כי הטענתי באגד והוא אמר שלא. זה נכון? חייבים להטעין בכל חברה בנפרד? ביקשתי ממנו שיטעין את הרב קו שלי במזומן לצומת קסם (אין רכבת עכשיו כמה ימים אז יצא לי שוב לנסוע באוטובוס) והוא אמר שהוא לא יודע איך מטעינים לצומת קסם ולכן נאלצתי לשלם במזומן ולאבד את ההנחה שמגיעה לי ברב קו. אפשר להתלונן על זה?
זה חוזה אחר.
טעינת רב קו באגד הינה חוזה אחד, טעינת רב קו בחברת אפיקים הינה חוזה נוסף. היוצא דופן היחיד הוא מה שיש בגוש דן בו יש חוזה אחד שמשותף לאגד, דן, קווים ומטרופולין. היית פשוט צריכה להגיד לנהג שיטען לך ערך צבור. אם את טוענת 100 שקלים אז את בעצם מקבלת 120 שקלים (זה מגלם את ה20% הנחה שיש בכרטיסיה). כך אין שום בעיה וכל מה שעלייך עשות זה להעביר את הרב קו ולהגיד לנהג שעלייך להגיע לצומת קסם והוא כבר יזין את היעד במכונת הכרטוס והסכום הנדרש ירד מהרב קו. להתלונן ניתן על המקרה בפנייה לחברת אפיקים ולמשרד התחבורה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה