אז ככה...
הטענות העיקריות של נגד הספר השביעי: 1. הפוטנציאל הלא ממומש של "החיים מחוץ להוגוורטס". אהבתי את הרעיון של היציאה מהתבנית של בית דארסלי-לימודים-וולדמורט מנסה להרוג את הארי-שוב לא הולך לו-חזרה ללימודים-חזרה לבית הדודים. זה היה יכול להיות ממש טוב. במקום זה... רולינג כתבה כמה מאות עמודים של שיטוט חסר מעש עם הפוגות קצרות של אקשן. בקיצור, היה לי משעמם! אף פעם לא היה לי משעמם בספרים הקודמים. 2. כל עניין המוות-לא מוות, הלימבו והשיחה עם דמבלדור, החזרה לחיים- כ"כ אבל כ"כ מיותר. הארי היה צריך למות. מצטערת אבל ככה זה. הייתה תחושהשרולינג ניסתהלכתוב ספר יותר בוגר ואפל ופשוט השתפנה בסוף. והשיחה עם אלבוס הייתה קלישאה אחת גדולה וארוכה. 3. זה קצת יותר אישי בשבילי. הדמויות האהובות עלי בספרים היו רמוס, סיריוס ודמבלדור. וכמה שכעסתי ובכיתי על שני האחרונים, הבנתי שהמוות שלהם היה מקדם עלילה חזק ביותר. הסצנות האחרונות שלהם היו כתובות מעולה. הן היו קורעות לב ונתנו את הכבוד הראוי לדמויות. המוות של רמוס וטונקס לעומת זאת... ברצינות, מישהו מוכן להסביר לי למה זה היה טוב??? אתם יכולים להגיד שהמוות שלהם אמור לסמל את שרירות המלחמה וכו', בסדר... נניח... אז תסבירו לי בבקשה איך רולינג מעיזה לכתוב תאור של שתי מילים וחצי על זה?! הארי נכנס לאולם, הולך לאורך שורת הגופות, רואה את הגופות של רמוס וטונק, ממשיך ללכת. באמת? באמת??? מה זה השטויות האלה?! רמוס היה החבר האחרון של ג'יימס, האדם האחרון שנשאר להארי כתחליף כלשהו לאב. הוא היה הפאקינג סנדק של הבן שלהם. והוא פשוט עובר שם באדישות וממשיך ללכת?!. ואם כבר... אז למה רולינג לא טרחה לספר לנו על הקרב האחרון שלהם, על מי הרג אותם, על מה עבר עליהם ברגעים האחרונים? מה, זה לא מספיק חשוב?? יותר חשוב לדחוף קלישאות פתטיות לשיחה עם דמבלדור, נכון?? גררררר. טוב סליחה... זה באמת אישי. רמוס היה דמות אדירה. הגיע לו יותר מזה. הגיע לו לחיות ולגדל את הבן שלו. ואם לא, אז לפחות הגיע למוות שלו התייחסות ראויה. זה נשמע קטנוני אבל אני לא יכולה לסלוח לרולינג על זה. 4. מיותר לציין שהאפילוג היה נוראי. בכל רמה אפשרית. באמת.. היה קשה להפריד את הדפים מרוב הקיטש הדביק שנטף מהם.
אלה הדברים העיקריים. יש עוד המון דברים קטנים שלא אהבתי אבל אני כבר לא אזכר בכולם עכשיו...
הטענות העיקריות של נגד הספר השביעי: 1. הפוטנציאל הלא ממומש של "החיים מחוץ להוגוורטס". אהבתי את הרעיון של היציאה מהתבנית של בית דארסלי-לימודים-וולדמורט מנסה להרוג את הארי-שוב לא הולך לו-חזרה ללימודים-חזרה לבית הדודים. זה היה יכול להיות ממש טוב. במקום זה... רולינג כתבה כמה מאות עמודים של שיטוט חסר מעש עם הפוגות קצרות של אקשן. בקיצור, היה לי משעמם! אף פעם לא היה לי משעמם בספרים הקודמים. 2. כל עניין המוות-לא מוות, הלימבו והשיחה עם דמבלדור, החזרה לחיים- כ"כ אבל כ"כ מיותר. הארי היה צריך למות. מצטערת אבל ככה זה. הייתה תחושהשרולינג ניסתהלכתוב ספר יותר בוגר ואפל ופשוט השתפנה בסוף. והשיחה עם אלבוס הייתה קלישאה אחת גדולה וארוכה. 3. זה קצת יותר אישי בשבילי. הדמויות האהובות עלי בספרים היו רמוס, סיריוס ודמבלדור. וכמה שכעסתי ובכיתי על שני האחרונים, הבנתי שהמוות שלהם היה מקדם עלילה חזק ביותר. הסצנות האחרונות שלהם היו כתובות מעולה. הן היו קורעות לב ונתנו את הכבוד הראוי לדמויות. המוות של רמוס וטונקס לעומת זאת... ברצינות, מישהו מוכן להסביר לי למה זה היה טוב??? אתם יכולים להגיד שהמוות שלהם אמור לסמל את שרירות המלחמה וכו', בסדר... נניח... אז תסבירו לי בבקשה איך רולינג מעיזה לכתוב תאור של שתי מילים וחצי על זה?! הארי נכנס לאולם, הולך לאורך שורת הגופות, רואה את הגופות של רמוס וטונק, ממשיך ללכת. באמת? באמת??? מה זה השטויות האלה?! רמוס היה החבר האחרון של ג'יימס, האדם האחרון שנשאר להארי כתחליף כלשהו לאב. הוא היה הפאקינג סנדק של הבן שלהם. והוא פשוט עובר שם באדישות וממשיך ללכת?!. ואם כבר... אז למה רולינג לא טרחה לספר לנו על הקרב האחרון שלהם, על מי הרג אותם, על מה עבר עליהם ברגעים האחרונים? מה, זה לא מספיק חשוב?? יותר חשוב לדחוף קלישאות פתטיות לשיחה עם דמבלדור, נכון?? גררררר. טוב סליחה... זה באמת אישי. רמוס היה דמות אדירה. הגיע לו יותר מזה. הגיע לו לחיות ולגדל את הבן שלו. ואם לא, אז לפחות הגיע למוות שלו התייחסות ראויה. זה נשמע קטנוני אבל אני לא יכולה לסלוח לרולינג על זה. 4. מיותר לציין שהאפילוג היה נוראי. בכל רמה אפשרית. באמת.. היה קשה להפריד את הדפים מרוב הקיטש הדביק שנטף מהם.