פרטים ראשונים על תיקונים במסגרת הרה-ארגון

מצב
הנושא נעול.

טשאפק

New member
לא שייך לשכר
במטרופולין משלמים שכר גבוה של יותר מ-30 שקל לשעה (הידד לשוק החופשי) ובכל זאת צעירים מדירים את רגליהם מההגה. מי שמגיע לשם זה בעיקר כאלה שהיו נהגים ועזבו/נזרקו מאחת החברות האחרות, אבל צעירים לא חושבים בכלל על להתקרב לשם . נהג אוטובוס זאת עבודה גרועה , אתה צריך ליהות גם נהג, גם ליהות קופאי, גם ליהות נציב תלונות הציבור . בוא נגיד שמי שאין לו עצבים מברזל הופך ליהות מאד ממורמר בעבודה הזאת . ברגע שיפרידו בין הנוסע לנהג,כמו באירופה, העבודה תהפוך ליהות אטרקטיבית.
כמובן שזה שייך גם לשכר
אי אפשר לומר שזה לא שיקול.
 

cwen

New member
שכר גבוה ימשוך את המבוגרים
הצעירים הם מפונקים יותר, אין מה לעשות . לשבת בקיוסק זה הכי הרבה שהם מוכנים לעשות .
אני אוהבת שהנהגים מבוגרים
בדרך כלל יש להם יותר סבלנות והם נוהגים יותר יפה. מגזר המבוגרים הוא דווקא מגזר טוב לנסות להביא ממנו נהגים - אנשים שלא מוצאים עבודה בגלל הגיל שלהם. עם שכר הוגן, הם יבואו ללמוד לנהוג על אוטובוס.
 

droriko

New member
אני אוהבת שהנהגים מבוגרים
בדרך כלל יש להם יותר סבלנות והם נוהגים יותר יפה. מגזר המבוגרים הוא דווקא מגזר טוב לנסות להביא ממנו נהגים - אנשים שלא מוצאים עבודה בגלל הגיל שלהם. עם שכר הוגן, הם יבואו ללמוד לנהוג על אוטובוס.
לא אמרתי שום דבר נגד הנהגי המבוגרים
הבעיה היא שמצד אחד יותר מבוגרים יוצאים ומצד שני אין נהגים צעירים שיחליפו אותם . זה תהליך ארוך שעכשיו אנחנו מתחילים להרגיש אותו .
 

droriko

New member
לא אמרתי שום דבר נגד הנהגי המבוגרים
הבעיה היא שמצד אחד יותר מבוגרים יוצאים ומצד שני אין נהגים צעירים שיחליפו אותם . זה תהליך ארוך שעכשיו אנחנו מתחילים להרגיש אותו .
יוצאים=יוצאים לפנסיה
 

טוקבק11

New member
מספיק עם האובססיה המפרקית הזאת
מפרקית היא תירוץ לתדירות בלתי מספקת. צריך לדרוש העלאת תדירות, ולא דחיסה של יותר אנשים לתוך אוטובוס יותר גדול, בתדירות נמוכה.
צריך להשאיר את התדירות כמו היום ולשים מפרקיות
למה סתם ליצור פקק של 3 אוטובוסים מאותו קו כשאחד מפוצץ והשניים האחרים ריקים?
 

טלי3336

New member
וגם אין לדן נהגים כדי ליצור תדירות גבוהה יותר
לקווים הקורסים כמו 63,51,204. רק מפרקיות, זה יפתור את רוב בעיות העומס והתדירות של הרפורמה.
בדיוק!!!!! זהו שורש הבעיה בנוגע לתדירויות
ועל כך כתבתי גם ב'תחבורה שלנו'. במקום שחברות התח"צ ייערכו שינויים מערכתיים פנימיים בנוגע לנהגים אילו שאינם רוצים לעבוד ההגה, הם עוסקים בתיקוני הרפורמה. שזה מצויין, אך לא עונה על שאלת התדירויות שלאחר הרפורמה.
 
הנושא שאולי בגללו הרפורמה לא תצליח- מפרקיות.
קו 18 נוסע לעיתים מפוצץ, עובדה שעדיין המפרקיות פועלות עליו. אם יש קווים שיכולים לעבוד בלי מפרקיות, מה רע? הרי זה רכב מגושם למדי, הלוואי והיה אפשר להסתדר בלי מפרקיות, אבל אי אפשר. כיום צריכים מפרקיות בקווים 18,25,40,42,43,51,61,63,67,82,172,204 ומספר מפרקיות בודדות ב-7,10,19,70,129. אחת הטעויות של הרפורמה זה בנושא המפרקיות, כדי שלנוסע יהיה באמת כיף לעלות על האוטובוס, הוא לא צריך להידחס אליו כמו סרדין. ובמספר המפרקיות המועט שיש, צריך לקחת את המפרקיות מקווי ה-89, ששם באמת אין צורך. היו צריכים לקנות עוד כמות רבה של מפרקיות לפני הרפורמה, ולהשבית את כל דגמי האוטובוסים הקצרים הלא נמוכי רצפה. במספרים, לדן חסרים בערך עוד 120-140 מפרקיות כדי שהרפורמה תצליח. מה עשו ברפורמה הזאת אם עדיין נסיעה בקו 51 היא כמו הובלת לול תרנגולים? ולקחתי דווקא את 51 שבו עדיין לא נגעו, וגם לא יגעו בו לעולם, אי אפשר להגדיל לו יותר את התדירות, הקו בקריסה. מפרקיות? חובה.
לא נכון לומר שלא יגעו בקו 51 לעולם
אם וכאשר יפעל הקו האדום של הרק"ל, יגעו גם יגעו ב-51. הפתרון ל 51 הוא הפעלה כמה שיותר מהר של BRT במסלול הקו האדום או מסלול דומה לו (לפחות עד מרכז תל אביב). אני מאוד מקווה שב"פעימה השלישית" של הרפורמה, שאמורה לכלול את קווי פ"ת, יקחו בחשבון הפעלה של הקו האדום במתכונת BRT. לפי התוכניות (או לפחות היומרות) של נת"ע ושל משרד התחבורה, בשנת 2013 או 2014 אמורים להפעיל את הקו האדום במתכונת BRT. מצורפת מצגת של נת"ע שמתייחסת לתכנון BRT בקו האדום. רפורמה אמיתית בתחבורה הציבורית בגוש דן תהיה רק כאשר יתייחסו ברצינות גם לקווי הרק"ל וה-BRT ולרכבת הכבדה כחלק בלתי נפרד מהמערך הזה. כל "פעימה" שממשיכה להתעלם מזה לא תתן פתרון אמיתי לצרכים. והפעילות הנפרדת ואולי גם הלא ממש מתואמת של נתיבי איילון ונת"ע לא תורמת. למה בכלל לא מאחדים את שני הגופים הללו?
 
לא נכון לומר שלא יגעו בקו 51 לעולם
אם וכאשר יפעל הקו האדום של הרק"ל, יגעו גם יגעו ב-51. הפתרון ל 51 הוא הפעלה כמה שיותר מהר של BRT במסלול הקו האדום או מסלול דומה לו (לפחות עד מרכז תל אביב). אני מאוד מקווה שב"פעימה השלישית" של הרפורמה, שאמורה לכלול את קווי פ"ת, יקחו בחשבון הפעלה של הקו האדום במתכונת BRT. לפי התוכניות (או לפחות היומרות) של נת"ע ושל משרד התחבורה, בשנת 2013 או 2014 אמורים להפעיל את הקו האדום במתכונת BRT. מצורפת מצגת של נת"ע שמתייחסת לתכנון BRT בקו האדום. רפורמה אמיתית בתחבורה הציבורית בגוש דן תהיה רק כאשר יתייחסו ברצינות גם לקווי הרק"ל וה-BRT ולרכבת הכבדה כחלק בלתי נפרד מהמערך הזה. כל "פעימה" שממשיכה להתעלם מזה לא תתן פתרון אמיתי לצרכים. והפעילות הנפרדת ואולי גם הלא ממש מתואמת של נתיבי איילון ונת"ע לא תורמת. למה בכלל לא מאחדים את שני הגופים הללו?
תיקון:
לא צירפתי את המצגת מכיוון שהיא גדולה מדי, במקום זה צירפתי קישור לדף המכרזים של נת"ע. מכרז נת"ע 017/2011 מתייחס לתכנון קווי BRT, וביניהם לתכנון BRT בקו האדום כשלב מקדים. אחד ממסמכי המכרז היא מצגת כנס מציעים שאליה אני מתכוון.
 

cordyceps

New member
תיקון:
לא צירפתי את המצגת מכיוון שהיא גדולה מדי, במקום זה צירפתי קישור לדף המכרזים של נת"ע. מכרז נת"ע 017/2011 מתייחס לתכנון קווי BRT, וביניהם לתכנון BRT בקו האדום כשלב מקדים. אחד ממסמכי המכרז היא מצגת כנס מציעים שאליה אני מתכוון.
יפעילו את הקו האדום
ב BRT לפני הפעלת הרכבת ? למה זה טוב, זה סתם יצור עיכוב בהתקדמות בניית מסילת הרכבת.
 
יפעילו את הקו האדום
ב BRT לפני הפעלת הרכבת ? למה זה טוב, זה סתם יצור עיכוב בהתקדמות בניית מסילת הרכבת.
למה זה ייצור עיכוב?
בתוואי הקרקעי ממילא אוטובוסים משתמשים היום בתוואי של הרק"ל ובתוואי התת-קרקעי העבודות יכולות להתבצע ללא הפרעה מה-BRT שיהיה על הקרקע. זה טוב כי הרכבת תופעל עוד שנים רבות (לא לפני 2017, בתסריט האופטימי). BRT יכול להיות מופעל 3-4 שנים מוקדם יותר.
 

cordyceps

New member
למה זה ייצור עיכוב?
בתוואי הקרקעי ממילא אוטובוסים משתמשים היום בתוואי של הרק"ל ובתוואי התת-קרקעי העבודות יכולות להתבצע ללא הפרעה מה-BRT שיהיה על הקרקע. זה טוב כי הרכבת תופעל עוד שנים רבות (לא לפני 2017, בתסריט האופטימי). BRT יכול להיות מופעל 3-4 שנים מוקדם יותר.
הלוואי
אני פשוט מדמיין לעצמי את ה"סיבוך" בלהקים תשתית לBRT כמו תחנות,כרטוס וכו ובו בזמן לעכב את הנחת הפסים שבמסלול ה LRT (אם זה הדבר היחידי שיוותר להיעשות אחרי שה BRT יסתיים) אבל זה הרגשה כללית שהדברים לא ילכו מהר כמו שהם צריכים להיות, למשל קח לדוגמא את הכנת התשתיות ופינוי התוואי לקו האדום, היום אנחנו כבר ב 2011 נתע הייתה צריכה להכין את כל התוואי כבר לפני 4 שנים לבואו של הזכיין. עד היום העבודות נמשכות ובפתח תקווה הטרמינל עוד לא גמור ויש עוד דוגמאות.
 

Dannycom

New member
לא נכון לומר שלא יגעו בקו 51 לעולם
אם וכאשר יפעל הקו האדום של הרק"ל, יגעו גם יגעו ב-51. הפתרון ל 51 הוא הפעלה כמה שיותר מהר של BRT במסלול הקו האדום או מסלול דומה לו (לפחות עד מרכז תל אביב). אני מאוד מקווה שב"פעימה השלישית" של הרפורמה, שאמורה לכלול את קווי פ"ת, יקחו בחשבון הפעלה של הקו האדום במתכונת BRT. לפי התוכניות (או לפחות היומרות) של נת"ע ושל משרד התחבורה, בשנת 2013 או 2014 אמורים להפעיל את הקו האדום במתכונת BRT. מצורפת מצגת של נת"ע שמתייחסת לתכנון BRT בקו האדום. רפורמה אמיתית בתחבורה הציבורית בגוש דן תהיה רק כאשר יתייחסו ברצינות גם לקווי הרק"ל וה-BRT ולרכבת הכבדה כחלק בלתי נפרד מהמערך הזה. כל "פעימה" שממשיכה להתעלם מזה לא תתן פתרון אמיתי לצרכים. והפעילות הנפרדת ואולי גם הלא ממש מתואמת של נתיבי איילון ונת"ע לא תורמת. למה בכלל לא מאחדים את שני הגופים הללו?
מינהל תחב"צ יעבור לנת"ע בשבועות הקרובים
כך נכתב בכתבה של "גלובס" לפני כמה ימים.
 

droriko

New member
פרטים ראשונים על תיקונים במסגרת הרה-ארגון
היום פורסם בחדשות ערוץ 10 על חלק מהשינויים שצפויים להתבצע במסגרת פעימת התיקון שתקרה במהלך השבועיים הקרובים. לאור התלונות הרבות, כמות התיקונים תהיה רבה אבל לא יוחזרו קווים שבוטלו כליל. פרטים נוספים כרגיל אצל "תחבורה בדרך שלנו" http://tahbura.wordpress.com/2011/07/14/reform-first-changes/
עוד משהו שעלה במוחי
שמתי לב שיש מקומות שבונים עליהם ברפורמה בתור מקומות אסטרטגים להחלפת אוטובוסים . למשל רידינג או רכבת מרכז. אני לא מבין אם כך למה לא קירו אותם. רוצים שאני אחליף אוטובוס? אין בעיה , אז לפחות כשאני מחכה לאוטובוס השני אני אעשה את זה במקום ממוזג . למה אני צריך עוד רבע שעה להזיע בחום של הקיץ(באוגוסט אתה מזיע גם בשעות שאין שמש) או לקפוא למוות בחודשים של החורף.
 

harhanegev

New member
עוד משהו שעלה במוחי
שמתי לב שיש מקומות שבונים עליהם ברפורמה בתור מקומות אסטרטגים להחלפת אוטובוסים . למשל רידינג או רכבת מרכז. אני לא מבין אם כך למה לא קירו אותם. רוצים שאני אחליף אוטובוס? אין בעיה , אז לפחות כשאני מחכה לאוטובוס השני אני אעשה את זה במקום ממוזג . למה אני צריך עוד רבע שעה להזיע בחום של הקיץ(באוגוסט אתה מזיע גם בשעות שאין שמש) או לקפוא למוות בחודשים של החורף.
כי יש כמה סנובים שבטוחים
שהחלפת אוטובוסים זהו האור הגנוז שכולם חיכו לו, ההנאה והעונג הגדולים ביותר שיכולים להיות. כי "ככה זה בכל העולם". ממש כמו הרכבת הקללה של ירושלים, שרק אחרי השיפור המתוכנן בתאריך בלתי ידוע בעתיד תגיע למהרות של אוטובוס. כן, יש כזה "בכל העולם", ושמעתי לא מזמן ממישהי שגרה עשרות שנים בעיר מרכזית באירופה עם הקללה הזאת וסיפרה כמה "נפלא" ו"נהדר" רעיון הרכבת העילית העירונית נוסח ירושלים שהיתה גם בעיר שלה, ואנשים ידעו שלא כדאי לנסוע בה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה