תודה על הקבלת פנים.. ../images/Emo39.gif
'אתה יודע, להיות אתאיסט עד כמה שאני יודעת, זה הרבה יותר להאמין בלא להאמין מאשר נאמר דתיות.. אבל בוא נעזוב את זה.. ' לדעתי להיות אתאיסט זה ללכת אחרי השכל הישר, מה שאני רואה קיים, מה שאני לא רואה לא קיים. אבל זה לא אומר שאני סגור בדעות שלי, אם תהיה הוכחה חותכת חד-משמעית לקיום של 'אנשים עם חוש-שישי' אני אאמין בזה. הגישה שלי, שאם יש כוחות שמעבר לתודעה, הייתי רוצה גם להשתמש בהם ולא רק להאמין, אם אין אפשרות להשתמש בהם, אין טעם להחזיק בהם. 'עכשיו בקשר לאפקט הפלסבו.. כל עוד אמונה כזו או אחרת משרתת אותנו, למה לא להחזיק בה?' אין שום פגם, זה כמו המשפט "על טעם ועל ריח אין מה להתווכח", אני לא חושב שאני יכול לשכנע אדם שמאמין בדברים שמעבר שהוא טועה, לשכנע אותו יהיה מבחינתו כמו שמנסים לשכנע אותו שאם הוא לא יאכל הוא לא ימות. זה בעיקר נובע מצורך פנימי, ואת הצורך הפנימי שלו אי אפשר לשנות. ולכן גם לא את האמונה. אם אני אאמין בקיומם של חיזרים , ואני אנסה לחתור למגע כדי להיפגש איתם, אני יכול להיכנס לתחום של אפקט פלצבו ובסוף באמת לפגוש אותם בהשפעת האפקט.. 'ומי אמר שאנו מחפשים מה היינו בגלגולים קודמים? ואלה שכן זוכרים "קטעים ותמונות" מחיים קודמים,' נתתי את זה כדוגמא לאפקט פלצבו. 'מי אמר שהם אשלייה?' יכול להיות שהם לא, יכול להיות שכן, אבל כל עוד זכירת הפרטים היא מעורפלת, והוא לא יזכור למשל חשבון בנק או פרטים שיעידו ב-100% על החיים הקודמים שלו, אין סיבה להאמין בזה לדעתי. 'אני חושבת שלגבי הזוכרים והמאמינים, המציאות הזו ממשית לא פחות מאשר כל מציאות אחרת.' ברור שכן אבל מבחינת אמונה בלבד.. וכבר רשמתי "על טעם וריח אין מה להתווכח" 'האם אתה אומר שמה שאתה לא רואה אתה לא מאמין בו? או מה שאתה לא מרגיש לא קיים?' מה שאני לא רואה בהחלט לא קיים, אם אני אראה אני אאמין, ואם קיימים כוחות שמעבר הייתי רוצה ללמוד להשתמש בהם לא בהכרח לצרכים אגואיסטים, ולא רק להאמין בקיומם.. העניין שאני יכול לחשוב שאני יכול לכופף כפיות מהיום למחר, אבל בפועל שום כיפוף לא יקרה גם אם האמונה תהיה קיימת..