להזיז את החופש הגדול לאוגוסט-ספטמבר?

temp8

New member
הילד שלי כנראה מאוד שונה מהילד שלך

הוא כל כך אוהב את חברת הילדים בגן,עד שהוא גם רוצה להיפגש איתם אחרי הצהריים (עם קבוצה של 4 ילדים שהוא רגיל להיפגש איתה מידי פעם מחוץ לגן).
 

temp8

New member
ושכחתי להוסיף:

לדעתי יש הבדל עצום בין צורך בהפסקת פעילות לאחר שעות הגן (שאת זה אני מניחה יש לרוב הילדים), לבין צורך ביציאה ממסגרת הגן לחופש בכל שעות היום, במשך תקופה ארוכה.
 

פ ט ל2

New member
כפי שכתבתי לך "למרות שהוא מת על זה" הוא מאוד

למה הוא... הם שני הבנים שלי מתים על הגן ועל חברת ילדים...אני מסתכלת על הדברים בראיה רחבה יותר מהם ויוצרת את ההפסקות שבעיני הן הכרחיות לנשמה שלהם וחוץ מזה מאפשרת לו ללמוד להנות מפעילויות אחרות לבדו ועם משפחתו. אני לא מסכימה איתך שלרוב הילדים יש את ההפסקה הזו, אם ילד נמצא בגן עד 16:00-17:00 ואח"כ הולך לחבר/גינה/ חוג או כל דבר אחר הוא כל הזמן בפעילות ובאינטרקציה ואין לו מנוחה. כפי שאני חושבת שצריך את ההפסקות הללו ברמה היומיומית אני גם חושבת שצריך הפסקה גדולה ומשמעותית יותר מהמסגרת (רק לחשוב כמה מאושרת הייתי אם היו נותנים לי את ההפסקה הארוכה הזו מהעבודה ומהמרוץ המטורף) ובגיל ביה"ס זה עוד יותר משמעותי: הפסקה מלימודים, מחובות ומחוייבויות כל היום ולעשות כמעט רק מה שבא לי בלי שמנדנדים לי לעשות שיעורים, ללמוד למבחן, ללכת לישון כי מחר ביה"ס וכד'... חופש!!! אני זוכרת כמה זה היה לי כייף בתור ילדה.
 

temp8

New member
איך את מרגישה את הצורך הזה?

בהנחה שם אוהבים את הגן, איך את מרגישה את הצורך שלהם לעשות הפסקה מהגן לתקופה ארוכה? לגבי הפסקה אחרי שעות הגן - אני לא מסכימה איתך שלרוב הילדים אין את ההפסקה הזאת. ילד שנפגש עם חבר אחרי הצהריים עושה את זה כי הוא רוצה, ולא בגלל שמכריחים אותו. ילד שלא רוצה להיפגש עם חבר פשוט הולך הביתה. אני חושבת שזאת ממש טעות להשליך על ילדי הגן את הצורך שלנו בהפסקה מהעבודה. זו פעילות שונה לחלוטין, ואם הגן שאת מכירה מארגן לילדים שבו סדר יום ודרישות שדומים ליום עבודה של מבוגר - אני הייתי שוקלת ברצינות להעביר אותו גן (ואולי גם להתלונן לרשויות). בגיל בית ספר חופש הוא אכן כיף גדול. גם אני זוכרת כמה רציתי חופש בבית הספר וכמה חיכיתי לו בקוצר רוח, אבל כשזה חודשיים - זה מוגזם.
 

פ ט ל2

New member
נראה לי שלא בדיוק הבנת את הכוונה שלי...

איפה בדיוק ראית שכתבתי על כך שסדר היון בגן דומים ליום עבודה של מבוגר? דיברתי על כמה נושאים: הצורך בחופש יומיומי, הצורך בחופש ארוך (בכל גיל), גיל ביה"ס (שלי אגב חודשיים ממש לא היה מוגזם מעולם, אבל זה עניין סובייקטיבי מה שארוך לאחד לא בהכרח ארוך לשני) וחופש ממסגרת בכלל (לילד או לאדם בוגר) קצת ערבבת את הדברים שכתבתי...או שאני לא הסברתי נכון
בכל מקרה, אני מסתכלת על מסגרת הגן (ומאוחר יותר על מסגרת ביה"ס) ורואה לצד היתרונות שלה גם את הקשיים שלה עבור ילדים כפי שכתבתי לך בהודעה הקודמת. הגן לא צריך להיות בעל "סדר יום ודרישות של מבוגר" עמ"נ שאני אבין צורך של ילד בן שנתיים שיקחו אותו הרבה על הידיים ביום פחות מוצלח הגן לא צריך להיות בעל "סדר יום ודרישות של מבוגר" עמ"נ שאבין קושי ותסכול של ילד בן שנתיים שנורא רוצה צעצוע מסויים (שילד אחר משחק בו/חטפו לו או כל דבר אחר) הגן לא צריך להיות "בעל סדר יום ודרישות של מבוגר" עמ"נ שאבין צורך של ילד לשחק עם עצמו עכשיו ושאף אחד לא יפריע לו כרגע/ינסה לחטוף לו/יגיד לו שעכשיו יש מפגש וכד'... אלו מס' מועט של דוגמאות שאני רואה כיתרון וגם כקושי במסגרת. יש עוד המון כאלו.. מצד אחד זה בהחלט מלמד מצד שני זה מעייף. לכן אני בוחרת לעשות לילדים שלי הפסקות. בואי נסכים שלא נסכים: יש לנו ככל הנראה תפיסת הורות שונה
 

temp8

New member
כתבת את זה ממש כאן למעלה

בהודעה הקודמת: "כפי שאני חושבת שצריך את ההפסקות הללו ברמה היומיומית אני גם חושבת שצריך הפסקה גדולה ומשמעותית יותר מהמסגרת (רק לחשוב כמה מאושרת הייתי אם היו נותנים לי את ההפסקה הארוכה הזו מהעבודה ומהמרוץ המטורף)". ההשוואה האבסורדית בין יום של ילד בגן ליום עבודה מטורף של מבוגר נכתבה על ידך - אני רק כתבתי שהיא לא נכונה. ולגבי שאר הדברים שכתבת: אני חושבת שגן שהילד חווה בו קושי כל כך גדול במשך 10-11 חודשים בשנה אינו גן טוב. כל הגנים שאני מכירה הם גנים שהילד אוהב להיות בהם, ולא סובל. הבן שלי שמח ללכת לגן כל יום, והלימודים בגן אינם קשים לו כלל. אני לא רואה שום דמיון בין לימודים של גן ללימודים של בית ספר.
 
תקשיבי, זה שמשהו כיף

לא אומר שצריך לעשות אותו כל יום, כל היום, ושאין דברים אחרים שכדאי לעשות במקום, לפחות למשך פרק זמן מסוים. גם אם הילד שלך נהנה בגן, זה לא אומר שהוא צריך לשהות שם שעות ארוכות, ובמשך כל השנה. זה לא קשור בכלל לקושי. הוא צריך (אולי שלך לא צריך - אבל רבים אחרים צריכים) גם קצת לנוח מהגן, לשנות אווירה וסביבה, לבחור מה הוא רוצה לעשות, בלי שום קשר למה ש-20 ילדים אחרים עושים באותו זמן, לחוות יותר אינטראקציה עם המשפחה גם במשך היום, וכו'.
 

פ ט ל2

New member
ממש לא!

זה שעשיתי השוואה בין הצורך שלי בחופש לצורך של הילד אין זה אומר שכוונתי הייתה "שלגן יש סדר יום וצרכים כמו מקום עבודה של מבוגר" (במילותיך) עשיתי השוואה בין צורך שלי שאני מקישה אותו על הזולת בכלל כולל ילדי. ולגבי שאר הדברים שכתבת נראה לי שממש לא הבנת או שאת בוחרת להתעלם (ולכן אני אסיים בהודעה זו) גם הבן שלך בגן המעולה שלו רוצה צעצוע שילד אחר משחק בו=קושי גם הבן שלך בגן המעולה שלו חוטפים לו צעצוע כשהוא משחק=קושי גם לבן שלך יש ימים שהוא קם בהם הפוך יותר ורוצה תשומת לב רבה יותר ואישית יותר=קושי אני יכולה להמשיך אבל נראה שכוונתי הובנה. וכל האמור נכון גם לילד שאינו הולך לגן אבל נמצא בחברת בני גילו כל יום אין כל קשר לטיב הגן!!!! (אגב, לא יודעת כמה ילדים יש לך אבל הקושיים הנ"ל קיים גם בבית כשיש יותר מילד אחד). ופה אסיים... בסופו של יום כל אחד יחנך את ילדיו על-פי דרכו, וכל אמא יודעת (אני מקווה) מה הכי טוב לילדיה
 

temp8

New member
את רצינית?

את חושבת שילד חייב חופש ארוך מהגן בגלל שבגן הוא נתקל בקשיים כמו שילד חוטף לו צעצוע? את באמת חושבת שאם יש חופש מהגן הוא לא יתקל בילד שיחטוף לו משהו או במשהו שהוא רוצה ולא יכול לקבל? וכשאת אומרת שילד צריך חופש מהגן כמו שאת צריכה חופש מהעבודה - אני מצטערת אבל אין דרך אחרת לפרש את זה אלא כשהשוואת הגן למקום עבודה.
 

פ ט ל2

New member
פיספסת את הנקודה תחזירי אחורה להודעה הראשונית

שלי. האמת התעייפתי מלהסביר. תקראי אחורה...ואם לא, נסכים שלא נסכים
שבת שלום
 
אני לא יודעת מה רוב הילדים עושים

כשאין להם מסגרת, ואני מניחה שגם את לא. אני לא צפיתי כל כך הרבה בטלוויזיה בזמן החופש (על אף שכן צפיתי לא מעט בשעות שאחרי בית ספר, בעיקר בימים ארוכים כשחזרתי מותשת - מצד שני ברוב הימים בית ספר הסתיים ב-1-2, כך שהיה לי זמן ואנרגיה לפעילויות אחרות) - אבל זו לא חוכמה, כי בזמני לא היו כל כך הרבה אפשרויות לצפייה כמו היום (גם היום אני לא צופה הרבה בטלוויזיה, אבל זו לא חוכמה כי אני כבר מבוגרת...). אגב, גם כשילדים נמצאים בבית, עדיין יש להם הורים, ועדיין אפשר להציב להם גבולות (והיום יש אפילו אמצעים טכנולוגיים שמקלים על העניין) - למשל להגביל את שעות הצפייה בטלוויזיה. זה לא שאני אומרת שבחופש הגדול צריך לתת לילד חופש מוחלט - והוא יכול לא לאכול, לא לישון, לא להתקלח, לצפות בטלוויזיה יום יום כל היום, וכו'. אבל כן צריך לתת לו יותר חופש מזה שהוא מקבל במהלך שנת הלימודים, בהתאם למה שנראה להורים שלו סביר.
 

temp8

New member
אני מזכירה לך שאת זו שהציעה את הטלביזיה

כאופציה טובה להעברת הזמן בחופש. אני לרגע לא התלהבתי מהרעיון.
 
זה שמשהו הוא עיסוק אפשרי בחופש

לא אומר שעושים אותו מהבוקר על הלילה בלי שום גבולות. אפשר גם לאכול גלידה בקיץ - זה לא אומר שאוכלים אותה כל היום, ואוכלים רק אותה.
 

דיינו

New member
יש לך זכרונות מגיל שלוש מהחופש הגדול?!

לי יש זכרונות מצויינים מהחופש - מגיל שבע, שמונה בערך והלאה. לילדים בגיל הזה החופש הוא באמת כל מה שכתבת למעלה, ולא חייבים מבחינתי לקצר אותו. לילדי הגן זה משהו אחר לגמרי. זה להחליף מסגרת נוחה ומוכרת בטרטרורים של מסגרת אחרת/ביבסיטר/מטפלת/סבתא, אין שום אפשרות להשאיר אותם רגע לבד. וזה לא שסתם "לא מסתדר " לנו בעבודה, זה הרבה מעבר לכך - אין שום אפשרות לאדם עובד לקחת לעצמו חודשיים חופש, זה פשוט בלתי אפשרי, כמה שהיינו רוצים להיות כן להיות עם הילדים שלנו. למה החופשות שלהם צריכות להיות כמו של ילדי בית ספר?
 

חמודבה

New member
לי יש זכרונות מהחופש

בגיל 3. וגם זכרונות רבים אחרים מגיל 3, אבל מודעת לזה שאני במיעוט
 

tiger mom

New member
אבל זה ככה בגלל המצב

הקייטנות באות כי הורים לא מסוגלים לקחת חודשיים חופש אנחנו לא מצליחים לקחת אפילו את השלושה שבועות של אחרי הקייטנות, אז איך נוותר על קייטנות? אם הייתה לי אופציה הייתי לוקחת עוד קייטנה אפילו בשבי ללשרוד את החופש הזה. אבל נאלצתי "להפיל" את הילדי םעל הורים של בעלי כמובן שאם הייתה לי אופציה באמת הייתי רוצה להיות עם הילדים, אבל זה ממש לא מתאפשר לי. בטח לא במשך חודשיים.
 

חמודבה

New member
אני לא טוענת שלא

ברור לי שזה הכרח וברור לי שקייטנה יכולה להיות גם מסגרת כיפית ומעשירה (תלוי איזה סוג קייטנה וכו') אבל לא לכל ילד זה מתאים, לא לכל ילד זה חופש. במיוחד אם הקייטנה היא המשך ישיר של הגן בלי שום פעילות נוספת. אני חושבת שילדים צריכים חופש, ברור לי שחודשיים זה המון המון זמן וצריך פתרון להורים עובדים וקייטנה יכולה להוות אחלה פיתרון! (לא בציניות, אני באמת חושבת שיש קייטנות שכיפיות לילדים)! אני ממש לא נגד קייטנות, אבל אני לא חושבת שהחופש צריך להיות רק חודש שכולו מורכב קייטנה. למען הסר ספק, כשעבדתי בחופש הגדול (עכשיו אני בבית עם ליבי) גם אני לקחתי רק שבוע ככה שאני באמת מבינה על מה את מדברת אבל לדעתי צריך להסתכל גם על הצד השני.
 
אני מסכימה איתך לגמרי. גם אני רואה את החופש

הגדול מהצד של הילדים, וזוכרת כמה אהבתי אותו - ואני ממש לא רוצה לקחת את זה מהילדים. אמנם הבכורה שלי רק בת 5, אבל אני מאמינה שעם כל הקושי שיהיה לי להסתדר עם החופש בתור הורה, אני אמשיך להיות בעד חודשיים רצופים של חופש בקיץ לילדים, גם כשהילדים יהיו בבית הספר. מה שצריך לעשות, זה לתת יותר חופש למבוגרים (בכל העולם), לא פחות חופש לילדים!
 

נוRית

New member
לפעמים בספטמבר ולפעמים באוקטובר

לא זוכרת שחגי תשרי "נפלו" על אוגוסט. לטעמי, יש כמה בעיות עם הרעיון: - כאמור, לפעמים החגים יוצאים באוקטובר, ואז, בעצם, לא חסכנו כלום מהבחינה הזאת. - כמו שכבר נאמר לפני - מה, לא ילמדו על חגי תשרי בבי"ס/גנים? - שעון חורף: גם אם החופש יהיה בספטמבר/בתקופת החגים, גם ככה מחשיך מוקדם יותר, אז אם יעברו לשעון חורף, וב- 19:00 כבר יהיה חושך - נחמיץ חלק גדול מפעילויות החופש. - לימודים בחום ובלחות של יולי, כולל ההליכה אל ומבית הספר, נראה לי סיוטי בהחלט. יש עוד נגד, ואני לא מוצאת הרבהבעד ההזזה המוצעת.
 
למעלה