אתר חדש לנ.ת.ע

  • פותח הנושא Juvy
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.

easylivin

New member


כתבה לא כל כך ברורה...
יש לי הרגשה שפשוט מתחיל ספין כדי לקחת את ההקצאות הכספיות מהחברה הזאת לטובת התקציב המדשדש.
 
עתונאי קטן ופחדן

"רכבת קלה בת"א אין, ג'ובים לאנשי הליכוד
רכבת קלה בתל אביב - אין, ג'ובים לאנשי הליכוד - יש

מה משותף לגיסתו של גדעון סער, פעיל הליכוד איקי כהן ויו"ר סניף הליכוד בהרצליה? ■ החברה הממשלתית נ.ת.ע, זרוע ההקמה של פרויקט הרכבת הקלה בגוש דן, נהפכה למכבסת המינויים של מפלגת השלטון - והנהגים במרכז ייתקעו בפקקים לעוד עשור

תחקיר TheMarker
עתונאי קטן ופחדן
62 שנה מתעכבת הרכבת התחתית, מתוכן היה הליכוד בשלטון 25 בלבד - פחות מחצי. אז איך זה שמרכז הליכוד הוא האשם ב"תקיעת הנהגים בפקקים לעוד עשור"?

האפסיות של התקשורת הישראלית היא בור בלי תחתית. כיצד ייתכן שהעתונאים אינם עושים את המינימום המתבקש וחושפים את חסימת הפרוייקט באופן אקטיבי ופסיבי ע"י משרד האוצר במשך יותר מששה עשורים?

ואיך הם שוכחים להזכיר שלפי נתונים שפרסם משרד האוצר עצמו (!), עיכוב הפרוייקט מאז שנת 71' (כשגולדה הורתה לצאת לדרך...) עלה למשק קרוב לרבע טריליון ₪? כן, כתבתי רבע טריליון. מאחר שמדובר בנתוני האוצר, יש להניח שהנזק האמיתי היה כחצי טריליון...

בפרוייקט התחתית של גוש דן לא נעשה דבר וחצי דבר עד לשנת 05', כשהליכוד היה בשלטון (אריק רה"מ, נתניהו שר אוצר, זליכה חשב כללי, ליברמן שר התחבורה). מאז שנת 05' יש עוד עיכובים, אבל בתקופת ממשלת קדימה עשו הרבה הרבה הרבה (הרבה!) פחות מאשר בתקופת ממשלות הליכוד. גם תחילת עבודות החפירה עצמן התרחשה אך ורק בתקופת ממשלת הליכוד (נתניהו השניה). קדימה, מפלגת העבודה, כל ממשלות מפא"י והמערך - כולן לא נקפו אצבע בפרוייקט. אז העתונאים העלובים של דה מרקר הגיעו למסקנה ההגיונית: מרכז הליכוד אשם!

יופי נחמה.
 
תיקון טעות

עתונאי קטן ופחדן
62 שנה מתעכבת הרכבת התחתית, מתוכן היה הליכוד בשלטון 25 בלבד - פחות מחצי. אז איך זה שמרכז הליכוד הוא האשם ב"תקיעת הנהגים בפקקים לעוד עשור"?

האפסיות של התקשורת הישראלית היא בור בלי תחתית. כיצד ייתכן שהעתונאים אינם עושים את המינימום המתבקש וחושפים את חסימת הפרוייקט באופן אקטיבי ופסיבי ע"י משרד האוצר במשך יותר מששה עשורים?

ואיך הם שוכחים להזכיר שלפי נתונים שפרסם משרד האוצר עצמו (!), עיכוב הפרוייקט מאז שנת 71' (כשגולדה הורתה לצאת לדרך...) עלה למשק קרוב לרבע טריליון ₪? כן, כתבתי רבע טריליון. מאחר שמדובר בנתוני האוצר, יש להניח שהנזק האמיתי היה כחצי טריליון...

בפרוייקט התחתית של גוש דן לא נעשה דבר וחצי דבר עד לשנת 05', כשהליכוד היה בשלטון (אריק רה"מ, נתניהו שר אוצר, זליכה חשב כללי, ליברמן שר התחבורה). מאז שנת 05' יש עוד עיכובים, אבל בתקופת ממשלת קדימה עשו הרבה הרבה הרבה (הרבה!) פחות מאשר בתקופת ממשלות הליכוד. גם תחילת עבודות החפירה עצמן התרחשה אך ורק בתקופת ממשלת הליכוד (נתניהו השניה). קדימה, מפלגת העבודה, כל ממשלות מפא"י והמערך - כולן לא נקפו אצבע בפרוייקט. אז העתונאים העלובים של דה מרקר הגיעו למסקנה ההגיונית: מרכז הליכוד אשם!

יופי נחמה.
תיקון טעות
מאיר שטרית, לא ליברמן, היה שר התחבורה כשהפרוייקט יצא לדרך. גם הוא היה אז מטעם הליכוד.
 

alantan

New member
שכחת גם את הורדוס, שאשם לא פחות במחדל...

עתונאי קטן ופחדן
62 שנה מתעכבת הרכבת התחתית, מתוכן היה הליכוד בשלטון 25 בלבד - פחות מחצי. אז איך זה שמרכז הליכוד הוא האשם ב"תקיעת הנהגים בפקקים לעוד עשור"?

האפסיות של התקשורת הישראלית היא בור בלי תחתית. כיצד ייתכן שהעתונאים אינם עושים את המינימום המתבקש וחושפים את חסימת הפרוייקט באופן אקטיבי ופסיבי ע"י משרד האוצר במשך יותר מששה עשורים?

ואיך הם שוכחים להזכיר שלפי נתונים שפרסם משרד האוצר עצמו (!), עיכוב הפרוייקט מאז שנת 71' (כשגולדה הורתה לצאת לדרך...) עלה למשק קרוב לרבע טריליון ₪? כן, כתבתי רבע טריליון. מאחר שמדובר בנתוני האוצר, יש להניח שהנזק האמיתי היה כחצי טריליון...

בפרוייקט התחתית של גוש דן לא נעשה דבר וחצי דבר עד לשנת 05', כשהליכוד היה בשלטון (אריק רה"מ, נתניהו שר אוצר, זליכה חשב כללי, ליברמן שר התחבורה). מאז שנת 05' יש עוד עיכובים, אבל בתקופת ממשלת קדימה עשו הרבה הרבה הרבה (הרבה!) פחות מאשר בתקופת ממשלות הליכוד. גם תחילת עבודות החפירה עצמן התרחשה אך ורק בתקופת ממשלת הליכוד (נתניהו השניה). קדימה, מפלגת העבודה, כל ממשלות מפא"י והמערך - כולן לא נקפו אצבע בפרוייקט. אז העתונאים העלובים של דה מרקר הגיעו למסקנה ההגיונית: מרכז הליכוד אשם!

יופי נחמה.
שכחת גם את הורדוס, שאשם לא פחות במחדל...
 

alantan

New member
הסרקאזם שלי במקום - כמה אחורה אפשר ללכת?

אני מבין שאין לך תשובה עניינית...
הסרקאזם שלי במקום - כמה אחורה אפשר ללכת?
גם תוכל להסביר מאיפה המספר 62 שנה? האם הייתה החלטת הממשלה להקמת רכבת קלה או תחתית משנת 1951?
 
קודם כל, לא צריך ללכת הרבה אחורה

הסרקאזם שלי במקום - כמה אחורה אפשר ללכת?
גם תוכל להסביר מאיפה המספר 62 שנה? האם הייתה החלטת הממשלה להקמת רכבת קלה או תחתית משנת 1951?
קודם כל, לא צריך ללכת הרבה אחורה
בוא נבדוק רק את מה שקרה מאז 05'.
כשהתהליך לביצוע הקו האדום הותנע מחדש, מי שהיה בשלטון הוא הליכוד ("מרכז הליכוד" בשביל האפסים מדה מרקר).
לאחר מכן היו 3 שנים של שלטון קדימה. מה קרה באותן 3 שנים בפרוייקט? אני אעזור לך: כלום!
כשהליכוד עלה לשלטון, שוב היתה התפתחות בפרוייקט: תחילה הפסיקו את הסחבת האינסופית של הBOT, ואח"כ התחילו לחפור פירים למכונות.
נכון - הפרוייקט מתקדם מאד לאט, אבל הוא מתקדם. מה עדיף: מתקדם לאט או עומד במקום? למרות זאת, לא ראיתי כתבה בדה מרקר על כך שמרכז קדימה עוצר את הרק"ל... להמשיך או שזה מובן?

כעת לשאלתך: ההחלטה המקורית היתה של ממשלת בן גוריון. לאחר מכן היתה החלטה של ממשלת גולדה. לאחר מכן היתה החלטה של ממשלת נתניהו הראשונה שכללה הנחת "אבן פינה" לפרוייקט... כמובן שלא קרה עם זה כלום.
אבל ממשלת אריק השניה כבר כן התחילה לקדם את הפרוייקט, וממשלת נתניהו השניה עשתה יותר מכל הממשלות שקדמו לה ביחד (לא קצת יותר, אלא פי אלף יותר).
המשותף לשתי הממשלות **היחידות** שעשו משהו? שתיהן ממשלות ליכוד!

עכשיו בוא נבדוק את הטענה הגאונית של דה מרקר:
בין 1951 ל-1970 לא היה בכלל מרכז ליכוד. אתה יודע למה? כי לא היה ליכוד... אז תגיד לי אלן, מישהו הפריע לממשלות מפא"י והמערך לבנות רכבת תחתית בגוש דן? 19 שנה זה לא מספיק זמן בשביל זה? מה התירוץ של העתונאי העלוב?

בין 1970 ל-1977 מרכז הליכוד היה גוף ששלט בתנועת אופוזיציה חסרת שיניים. מישהו הפריע לממשלת המערך לבנות תחתית? סה"כ 26 שנה (!) שמרכז הליכוד לא היה רלבנטי. אפשר היה לבנות 10 קווים של תחתית בזמן הזה ואתה יודע את זה.

בין 1984 ל-1986 ראש הממשלה היה פרס. מרכז הליכוד אשם שבאותן שנתיים לא נעשה דבר?

בין 1992 ל-1996 הממשלה היתה בשליטת העבודה (רבין ופרס). מרכז הליכוד אשם בכך שבאותן 4 שנים לא נעשה דבר? מה בדיוק מרכז הליכוד יכול היה לעשות אילו פרס ורבין היו מחליטים לבנות קו תחתית? הרי ראש עיריית ת"א היה בעד! מי עצר אותם?

בין 1999 ו-2001 הממשלה היתה בשליטת העבודה (ברק). שר התחבורה (סנה) מהעבודה המשיך לכהן עד 2003. אולי תסביר לי מדוע באותן 4 שנים לא נעשה דבר וחצי דבר? גם בזה אשם מרכז הליכוד?

ולסיום ממשלת קדימה שעליה כבר כתבתי.

בבקשה אלן, אני מת לשמוע את התירוצים שלך לאותן 39 שנים (!!) של בטלה. 39 שנים זה מספיק זמן לבנות תחתית בכל עיר במזרח התיכון, לא רק בישראל.
אבל בוא נמשיך להאשים בכל דבר את מרכז הליכוד. או את אל ניניו.
 

amit1270

New member
אתה יודע שזה לא קשור לנושא הכתבה

קודם כל, לא צריך ללכת הרבה אחורה
בוא נבדוק רק את מה שקרה מאז 05'.
כשהתהליך לביצוע הקו האדום הותנע מחדש, מי שהיה בשלטון הוא הליכוד ("מרכז הליכוד" בשביל האפסים מדה מרקר).
לאחר מכן היו 3 שנים של שלטון קדימה. מה קרה באותן 3 שנים בפרוייקט? אני אעזור לך: כלום!
כשהליכוד עלה לשלטון, שוב היתה התפתחות בפרוייקט: תחילה הפסיקו את הסחבת האינסופית של הBOT, ואח"כ התחילו לחפור פירים למכונות.
נכון - הפרוייקט מתקדם מאד לאט, אבל הוא מתקדם. מה עדיף: מתקדם לאט או עומד במקום? למרות זאת, לא ראיתי כתבה בדה מרקר על כך שמרכז קדימה עוצר את הרק"ל... להמשיך או שזה מובן?

כעת לשאלתך: ההחלטה המקורית היתה של ממשלת בן גוריון. לאחר מכן היתה החלטה של ממשלת גולדה. לאחר מכן היתה החלטה של ממשלת נתניהו הראשונה שכללה הנחת "אבן פינה" לפרוייקט... כמובן שלא קרה עם זה כלום.
אבל ממשלת אריק השניה כבר כן התחילה לקדם את הפרוייקט, וממשלת נתניהו השניה עשתה יותר מכל הממשלות שקדמו לה ביחד (לא קצת יותר, אלא פי אלף יותר).
המשותף לשתי הממשלות **היחידות** שעשו משהו? שתיהן ממשלות ליכוד!

עכשיו בוא נבדוק את הטענה הגאונית של דה מרקר:
בין 1951 ל-1970 לא היה בכלל מרכז ליכוד. אתה יודע למה? כי לא היה ליכוד... אז תגיד לי אלן, מישהו הפריע לממשלות מפא"י והמערך לבנות רכבת תחתית בגוש דן? 19 שנה זה לא מספיק זמן בשביל זה? מה התירוץ של העתונאי העלוב?

בין 1970 ל-1977 מרכז הליכוד היה גוף ששלט בתנועת אופוזיציה חסרת שיניים. מישהו הפריע לממשלת המערך לבנות תחתית? סה"כ 26 שנה (!) שמרכז הליכוד לא היה רלבנטי. אפשר היה לבנות 10 קווים של תחתית בזמן הזה ואתה יודע את זה.

בין 1984 ל-1986 ראש הממשלה היה פרס. מרכז הליכוד אשם שבאותן שנתיים לא נעשה דבר?

בין 1992 ל-1996 הממשלה היתה בשליטת העבודה (רבין ופרס). מרכז הליכוד אשם בכך שבאותן 4 שנים לא נעשה דבר? מה בדיוק מרכז הליכוד יכול היה לעשות אילו פרס ורבין היו מחליטים לבנות קו תחתית? הרי ראש עיריית ת"א היה בעד! מי עצר אותם?

בין 1999 ו-2001 הממשלה היתה בשליטת העבודה (ברק). שר התחבורה (סנה) מהעבודה המשיך לכהן עד 2003. אולי תסביר לי מדוע באותן 4 שנים לא נעשה דבר וחצי דבר? גם בזה אשם מרכז הליכוד?

ולסיום ממשלת קדימה שעליה כבר כתבתי.

בבקשה אלן, אני מת לשמוע את התירוצים שלך לאותן 39 שנים (!!) של בטלה. 39 שנים זה מספיק זמן לבנות תחתית בכל עיר במזרח התיכון, לא רק בישראל.
אבל בוא נמשיך להאשים בכל דבר את מרכז הליכוד. או את אל ניניו.
אתה יודע שזה לא קשור לנושא הכתבה
עזוב לרגע את המשפט האחד בכותרת המשנה שהחלטת להיטפל אליו. בסדר, העיכובים בהקמת מערכת הסעת המונים בגוש דן הם לא באשמת מרכז הליכוד. יש לך דעה על פוליטיזציה של גופים ביצועיים? אתה חושב שזה טוב או רע?
 
בוודאי שזה רע!

אתה יודע שזה לא קשור לנושא הכתבה
עזוב לרגע את המשפט האחד בכותרת המשנה שהחלטת להיטפל אליו. בסדר, העיכובים בהקמת מערכת הסעת המונים בגוש דן הם לא באשמת מרכז הליכוד. יש לך דעה על פוליטיזציה של גופים ביצועיים? אתה חושב שזה טוב או רע?
בוודאי שזה רע!
אבל מה הקשר בכלל? ת"א מפגרת ב-150 שנה אחרי לונדון, 120 שנה אחרי ניו יורק ו-30 שנה אחרי קהיר בגלל מרכז הליכוד?

אתה שוכח דבר אחד חשוב מאד (ותהיה בטוח שדה מרקר ממש לא שוכחים אותו): רוב עצום של הגולשים קורא רק את הכותרות, ולא את הכתבה. לכן האתר דואג להעביר את המסר (בעברית: שטיפת המוח) בכותרת הראשית וכותרות המשנה, ביודעו שרק חלק קטן מאד של הקוראים יגלו מה "נושא הכתבה".

הטעות שלך (ושל אלן) היא שאתם קוראים את הכתבה רק מההקשר שלכם ולא מבינים שההקשר הרחב הוא הרבה יותר שטחי, ומבוסס בדיוק על אותו "משפט אחד שהחלטתי להטפל אליו". הכתבה הזו פורסמה במטרה לשרת תעמולה פוליטית ודווקא לטשטש את עצם העניין. אילולא נכתב בכותרת המשנה המשפט ההוא, הם היו קוברים את הסיפור כי הוא לא משרת את האג'נדה שלהם.

שלא לדבר על אלפי כתבות שבהן לא רק שאין קשר בין הכותרת לכתבה, יש ***סתירה חזיתית מוחלטת*** בין הכותרת לכתבה (הארץ מומחה בתחום זה).

השווה מה שכתבתי בשרשור אחר בנושא YNET והמים בב"ש. זה בדיוק אותו דבר.
 

euronitzan

New member
tאני בספק אם העניין הוא אג'נדה פוליטית

בוודאי שזה רע!
אבל מה הקשר בכלל? ת"א מפגרת ב-150 שנה אחרי לונדון, 120 שנה אחרי ניו יורק ו-30 שנה אחרי קהיר בגלל מרכז הליכוד?

אתה שוכח דבר אחד חשוב מאד (ותהיה בטוח שדה מרקר ממש לא שוכחים אותו): רוב עצום של הגולשים קורא רק את הכותרות, ולא את הכתבה. לכן האתר דואג להעביר את המסר (בעברית: שטיפת המוח) בכותרת הראשית וכותרות המשנה, ביודעו שרק חלק קטן מאד של הקוראים יגלו מה "נושא הכתבה".

הטעות שלך (ושל אלן) היא שאתם קוראים את הכתבה רק מההקשר שלכם ולא מבינים שההקשר הרחב הוא הרבה יותר שטחי, ומבוסס בדיוק על אותו "משפט אחד שהחלטתי להטפל אליו". הכתבה הזו פורסמה במטרה לשרת תעמולה פוליטית ודווקא לטשטש את עצם העניין. אילולא נכתב בכותרת המשנה המשפט ההוא, הם היו קוברים את הסיפור כי הוא לא משרת את האג'נדה שלהם.

שלא לדבר על אלפי כתבות שבהן לא רק שאין קשר בין הכותרת לכתבה, יש ***סתירה חזיתית מוחלטת*** בין הכותרת לכתבה (הארץ מומחה בתחום זה).

השווה מה שכתבתי בשרשור אחר בנושא YNET והמים בב"ש. זה בדיוק אותו דבר.
tאני בספק אם העניין הוא אג'נדה פוליטית
לרוב הכתבות ברוב בעיתונים יש כיום אינטרס אחד - לקיים כמה שיותר תנועה באתר (בעברית - טראפיק) בתקווה שתלחץ על כמה שיותר לינקים על הדרך ואולי תתפתה לרכוש איזה שטות מאחד המפרסמים שלהם.
האמצעים? הכל הולך ובעיקר כותרות סנסציוניות שעשויות לעצבן חלק מהגולשים מה שיעודד אותם להעביר את הכתבה הלאה. אחת הדרכים הטובות ליצירת סנסציה היא הצבעה על גורמים פוליטיים מאחורי כל מעשה/חוסר מעשה.
והמסקנה המתבקשת: נראה שהכתבה הנוכחית עושה עבודה מצוינת ביצירת טראפיק לאתר.
 
נכון מאד

tאני בספק אם העניין הוא אג'נדה פוליטית
לרוב הכתבות ברוב בעיתונים יש כיום אינטרס אחד - לקיים כמה שיותר תנועה באתר (בעברית - טראפיק) בתקווה שתלחץ על כמה שיותר לינקים על הדרך ואולי תתפתה לרכוש איזה שטות מאחד המפרסמים שלהם.
האמצעים? הכל הולך ובעיקר כותרות סנסציוניות שעשויות לעצבן חלק מהגולשים מה שיעודד אותם להעביר את הכתבה הלאה. אחת הדרכים הטובות ליצירת סנסציה היא הצבעה על גורמים פוליטיים מאחורי כל מעשה/חוסר מעשה.
והמסקנה המתבקשת: נראה שהכתבה הנוכחית עושה עבודה מצוינת ביצירת טראפיק לאתר.
נכון מאד
אם כך אתה מסכים שהמטרה אינה קידום הפרוייקט או שירות כלשהו לציבור הקוראים, אלא יצירת פרובוקציה ע"י כותרת שקרית. שים לב: לפי הכותרת, לולא מרכז הליכוד היתה כאן כעת רק"ל תחתית פועלת ואף נהג במדינה לא היה יושב בפקק! זה כמובן צ'ק שאף אחד לא ידרוש מהם לפרוע, כי הם הרי עתונאים ולכן חסרי כל אחריות.
 

euronitzan

New member
כתבות שמטרתן שירות לקוראים/קידום אג'נדה כלשהי

נכון מאד
אם כך אתה מסכים שהמטרה אינה קידום הפרוייקט או שירות כלשהו לציבור הקוראים, אלא יצירת פרובוקציה ע"י כותרת שקרית. שים לב: לפי הכותרת, לולא מרכז הליכוד היתה כאן כעת רק"ל תחתית פועלת ואף נהג במדינה לא היה יושב בפקק! זה כמובן צ'ק שאף אחד לא ידרוש מהם לפרוע, כי הם הרי עתונאים ולכן חסרי כל אחריות.
כתבות שמטרתן שירות לקוראים/קידום אג'נדה כלשהי
הן מצרך נדיר למדי כיום בכלל העיתונים, אבל האופי הנ"ל של העיתונות נקבע בעקבות דרישות מרבית הקוראים - אנשים רוצים ומבקשים דיווחים שטחיים, מהירים וצהובים.
 

amit1270

New member
יש הרבה אג'נדות נסתרות (יותר או פחות)

בוודאי שזה רע!
אבל מה הקשר בכלל? ת"א מפגרת ב-150 שנה אחרי לונדון, 120 שנה אחרי ניו יורק ו-30 שנה אחרי קהיר בגלל מרכז הליכוד?

אתה שוכח דבר אחד חשוב מאד (ותהיה בטוח שדה מרקר ממש לא שוכחים אותו): רוב עצום של הגולשים קורא רק את הכותרות, ולא את הכתבה. לכן האתר דואג להעביר את המסר (בעברית: שטיפת המוח) בכותרת הראשית וכותרות המשנה, ביודעו שרק חלק קטן מאד של הקוראים יגלו מה "נושא הכתבה".

הטעות שלך (ושל אלן) היא שאתם קוראים את הכתבה רק מההקשר שלכם ולא מבינים שההקשר הרחב הוא הרבה יותר שטחי, ומבוסס בדיוק על אותו "משפט אחד שהחלטתי להטפל אליו". הכתבה הזו פורסמה במטרה לשרת תעמולה פוליטית ודווקא לטשטש את עצם העניין. אילולא נכתב בכותרת המשנה המשפט ההוא, הם היו קוברים את הסיפור כי הוא לא משרת את האג'נדה שלהם.

שלא לדבר על אלפי כתבות שבהן לא רק שאין קשר בין הכותרת לכתבה, יש ***סתירה חזיתית מוחלטת*** בין הכותרת לכתבה (הארץ מומחה בתחום זה).

השווה מה שכתבתי בשרשור אחר בנושא YNET והמים בב"ש. זה בדיוק אותו דבר.
יש הרבה אג'נדות נסתרות (יותר או פחות)
גם אני לא מאמין שהמניעים מאחורי התחקיר הזה הם תמימים וזכים ב-100%. שים לב שמדובר בחוליה אחת בגל פרסומים לא מחמיאים (בלשון המעטה) על נת"ע, ובדרך כלל מאחור "גלים" כאלה עומד אינטרס חזק של גוף כלכלי או פוליטי או גם וגם.
 
צודק 100%

יש הרבה אג'נדות נסתרות (יותר או פחות)
גם אני לא מאמין שהמניעים מאחורי התחקיר הזה הם תמימים וזכים ב-100%. שים לב שמדובר בחוליה אחת בגל פרסומים לא מחמיאים (בלשון המעטה) על נת"ע, ובדרך כלל מאחור "גלים" כאלה עומד אינטרס חזק של גוף כלכלי או פוליטי או גם וגם.
צודק 100%
זו בדיוק טענתי.
 

euronitzan

New member
אני עדיין בספק שיש בכלל מניעים...

יש הרבה אג'נדות נסתרות (יותר או פחות)
גם אני לא מאמין שהמניעים מאחורי התחקיר הזה הם תמימים וזכים ב-100%. שים לב שמדובר בחוליה אחת בגל פרסומים לא מחמיאים (בלשון המעטה) על נת"ע, ובדרך כלל מאחור "גלים" כאלה עומד אינטרס חזק של גוף כלכלי או פוליטי או גם וגם.
אני עדיין בספק שיש בכלל מניעים...
 

euronitzan

New member
ההפעלות האלה של העתונאים

תתפלא
העיתונאי, אגב, הוא לרוב רק כלי ולא בעל העניין האמיתי.
ההפעלות האלה של העתונאים
בעבר, כאשר לעיתונות הייתה השפעה אמיתית, עיתונאים היו מושפעים, משמשים ככלי שרת וכו'. אני בספק אם בעיתונות (אינטרנטית בפרט) משקיעים מאמץ שכזה כיוון שישנם כיום המון מקורות מידע ולא מעט עיתונים. ההשפעה של עיתון כלכלי בודד (1 מ3 מובילים בישראל) היא לא רבה כמו בשנים עברו ולכן הספק שאני מטיל בקיומו של מניע.
 

alantan

New member
אתה חושב שהכתבה הביקורתית על המינויים

בוודאי שזה רע!
אבל מה הקשר בכלל? ת"א מפגרת ב-150 שנה אחרי לונדון, 120 שנה אחרי ניו יורק ו-30 שנה אחרי קהיר בגלל מרכז הליכוד?

אתה שוכח דבר אחד חשוב מאד (ותהיה בטוח שדה מרקר ממש לא שוכחים אותו): רוב עצום של הגולשים קורא רק את הכותרות, ולא את הכתבה. לכן האתר דואג להעביר את המסר (בעברית: שטיפת המוח) בכותרת הראשית וכותרות המשנה, ביודעו שרק חלק קטן מאד של הקוראים יגלו מה "נושא הכתבה".

הטעות שלך (ושל אלן) היא שאתם קוראים את הכתבה רק מההקשר שלכם ולא מבינים שההקשר הרחב הוא הרבה יותר שטחי, ומבוסס בדיוק על אותו "משפט אחד שהחלטתי להטפל אליו". הכתבה הזו פורסמה במטרה לשרת תעמולה פוליטית ודווקא לטשטש את עצם העניין. אילולא נכתב בכותרת המשנה המשפט ההוא, הם היו קוברים את הסיפור כי הוא לא משרת את האג'נדה שלהם.

שלא לדבר על אלפי כתבות שבהן לא רק שאין קשר בין הכותרת לכתבה, יש ***סתירה חזיתית מוחלטת*** בין הכותרת לכתבה (הארץ מומחה בתחום זה).

השווה מה שכתבתי בשרשור אחר בנושא YNET והמים בב"ש. זה בדיוק אותו דבר.
אתה חושב שהכתבה הביקורתית על המינויים
הפוליטיים שלילית יותר בגלל הכותרת? אני לא. התוכן של הכתבה מספיק גרוע גם בלי הכותרת. ואגב, גם ההשלכות מהמינויים הלא ממש מקצועיים הללו עשויות אכן להשפיע על זמן ההקמה, כפי שמצויין בכתבה עצמה.

וזה לא ממש משנה אם זה ליכוד או עבודה. אז כל הכבוד לממשלות הליכוד (ונספחיה הקואליציוניים) שהן קידמו את הפרוייקט, דבר שלא קרה אצל האחרים. אבל ממש לא כל הכבוד שהממשלות מנצלות את תקציבי הענק לבצע מינויים פוליטיים ולא מקצועיים ועל ההתנהלות הכללית של נת"ע.

על מפא"י אין מה לדבר כי אכן היא לא הגיעה לשלב כזה כפי שהבהרת...
 
שכחת עוד נקודה חשובה

אתה חושב שהכתבה הביקורתית על המינויים
הפוליטיים שלילית יותר בגלל הכותרת? אני לא. התוכן של הכתבה מספיק גרוע גם בלי הכותרת. ואגב, גם ההשלכות מהמינויים הלא ממש מקצועיים הללו עשויות אכן להשפיע על זמן ההקמה, כפי שמצויין בכתבה עצמה.

וזה לא ממש משנה אם זה ליכוד או עבודה. אז כל הכבוד לממשלות הליכוד (ונספחיה הקואליציוניים) שהן קידמו את הפרוייקט, דבר שלא קרה אצל האחרים. אבל ממש לא כל הכבוד שהממשלות מנצלות את תקציבי הענק לבצע מינויים פוליטיים ולא מקצועיים ועל ההתנהלות הכללית של נת"ע.

על מפא"י אין מה לדבר כי אכן היא לא הגיעה לשלב כזה כפי שהבהרת...
שכחת עוד נקודה חשובה
מאחר שלמפא"י/מערך היו 26 שנה ברצף לבצע את הפרוייקט בלי הפרעות מ"מרכז הליכוד", הרי שהרכבת התחתית יכולה היתה כיום לפעול כבר לפחות 36 שנה (ובאופן מציאותי יותר: 52 שנה) ולא היה שום צורך להקים אותה בתקופה ש"מרכז הליכוד" שולט בממשלה. במקרה כזה לא היו השקעות עתק בבניה, לא היו עיכובים אינסופיים בפתיחת הקו (כי הוא כבר היה פועל מזמן) ולא היה שום תמריץ ל"מרכז הליכוד" להכניס אנשים מטעמו לחברה, כי כל מה שהחברה היתה עושה זה תפעול שוטף של הקו ופעולות אחזקה והרחבה פה ושם, בתקציבים שהם פחות מ-5% מתקציב הפרוייקט הנוכחי.

כלומר, חוסר המעש של הממשלות לאורך עשרות שנים יצר באופן ישיר את המצב הנוכחי (הן את מצב הפקקים העגום והן את מצב הפרוייקט עצמו), אבל בדה מרקר התעוררו רק עכשיו ומעמידים פנים כאילו העיכוב החל לפני שבוע. הם מתמקדים רק במאית האחוז האחרונה של המחדל ולא בכל מה שקדם לה.

זה דומה מאד לקו המערבי. אילו היו מבצעים את הקו המערבי בשנות החמישים לא רק שהיתה לך אלטרנטיבה לכניסה הדרומית לגוש דן לאורך עשרות שנים (והיית חוסך למשק מאות מיליארדי ₪), אלא גם הפרוייקט עצמו היה זול בכמה סדרי גודל: לא היו נתיבי איילון שיפריעו, לא היה צורך להזיז גשרים ולחפור מנהרות, והיו הרבה פחות תושבים/שכנים/פולשים/גנבים/סחטנים לאורך התוואי שצריך לפצות/לשחד כדי לקדם את הפרוייקט. היית מסיים הכל בשנתיים וחצי ובעשירית התקציב.

אז עשרות שנים חלפו בחוסר מעש והבעיה היחידה של התקשורת זה מה שקורה כשהפרוייקט מתחיל סוף סוף לזוז (כן, לאט ובחוסר יעילות, אני מסכים לחלוטין, אבל לזוז)? צבועים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה