ביקור שלי בפורום הזה

רם אורן

New member
לאזארוס

אני קורא את מרבית הספרים שיוצאים כאן לאחרונה. אני ממעט לקרוא ספרי מתח. ספר טוב שקראתי באחרונה: בין אהבה לחושך של עמוס עוז. הסופר האהוב עלי ביותר: גארסיה מרקס.
 

ביאנה

New member
אדון אורן שלום

רציתי להגיד לך שקראתי את ספרך אות קין לפני כמה שנים ומאוד אהבתי אותו אני שמחה שמצאת זמן להתארח בפורום הייתי רוצה לשאול- האם אות קין מבוסס על סיפור אמיתי? מאיפה היה לך הרעיון לספר? ועוד שאלות: האם קראת הרבה כילד? אילו ספרים וסופרים אהבת במיוחד תודה מראש על תשומת הלב
 

רם אורן

New member
ביאנה

תודה על המחמאה. אות קין אינו מבוסס על סיפור אמיתי, אבל פרשיות הרקע (המנאצים בארגנטינה, אי הסובלנות המאפיינת חוגים רבים בארץ ועוד) תואמים את העובדות. הרעיון צץ לי בראש ללא טריגר מסוים. הוא פשוט בא... קראתי המון כילד. אבא שלי היה כורך ספרים והביא לי כמה ספרי קריאה כל שבוע. בנעורי אהבתי במיוחד את הסופרים הרוסיים הגדולים: טולסטוי, טורנגייב, דוסטוייבסקי.
 

ביאנה

New member
עוד שאלה לרם

האם אתה מתכוון להמשיך לכתוב כל חייך או שמא אתה חושב שיום אחד תגיד, די, זהו , מספיק ותפסיק לכתוב? והאם כשהיית קטן חשבת שתהיה סופר או שלא? מאיזה גיל התחלת לכתוב?
 

רם אורן

New member
בו בי

ראיתי את שי ודרור וצחקתי מהקטע שנוגע אלי. אשר ל"כמות ההיסטרית" - אני כותב בסך הכל ספר בשנה. זה לא היסטרי כשלוקחים בחשבון שאני עובד על כתיבתו של הספר כל היום, כל יום, ולפעמים גם חמש עשרה ושמונה עשרה שעות ביום.לא נראה לי שזה פוגע ברמת הספרים ולא נראה לי שאנשים שוכחים את הספרים האלה אחרי שהם קוראים אותם. כללית, אם את אוהבת ספר, את לא ממהרת לשכוח אותו.
 

oren*

New member
שלום רם,

כקורא מושבע של הספרים שלך (על "אהבה בדלתיים סגורות" אף מופיעה חתימתך), עניין אותי לדעת מאיזו סיבה הקמת הוצאת ספרים חדשה? האם הוצאות הספרים ה"קונבנציונליות" לא טיפלו בספרים שלך כראוי? האם פסלו את אחד מספרייך? כמו כן מה מייחד את הוצאת "קשת" משאר ההוצאות? האם אתה נותן במה ליוצרים צעירים? האם יש העדפה לז´אנר מסויים של ספרים (בדומה להוצאת "בבל")? תודה וערב נעים
אורן.
 

רם אורן

New member
הוצאת קשת

הקמתי את הוצאת קשת משום שלא חשבתי שאני מתוגמל כהלכה על ידי הוצאת הספרים שבה הוצאתי את שני ספרי הראשונים. הוצאת קשת מאופיינת בראש ובראשונה על ידי היחס שהיא נותנת לסופרים, ותיקים וצעירים כאחד, המוציאים בה את ספריהם. זה בא לידי ביטוי בתמלוגים הגבוהים יותר מכל שאר ההוצאות וביחס האישי. אין לנו העדפה לז´נר מסויים. אנו מוציאים לאור ספרים קאנוניים ולא-קאנוניים כאחד, ובלבד שיהיו רומנים מקוריים באורך מלא.
 
קראתי ראיון איתך לפני כמה שבועות

בו אתה מספר שספרך הראשון בעצם קיבל את הפוש המשמעותי שלו, בעקבות הופעה שלך אצל דן שילון. סיפרת גם שלפני כן המכירות היו איטיות וכמעט לא קיימות. שאלתי היא האם באמת יחצ"נות היא שם המשחק כדי שספר אכן יימכר וייחשב כלהיט, או שכמו"ל אתה יכול להמליץ לסופרים מתחילים שלמרות החסרון בקשרים, עדיין יש להם סיכוי להצליח?
 
עוד מספר שאלות

האם אתה זוכר את הפעם הראשונה שכתבת סיפור? אם כן, באיזה גיל ועל מה הוא היה? האם תמיד ייחלת להיות סופר? האם יצא לכך לקרוא ספרי מדע-בדיוני? מה אתה חושב על הז´אנר הזה?
 

רם אורן

New member
עוד לאזארוס

כתבתי אתץ הסיפור הראשון בחיי בגיל שמונה ואם אני לא טועה זה פורסם ב"הארץ שלנו", עיתון ילדים שכבר אינו קיים. רציתי להיות סופר בערך מאותו גיל. מדע בדיוני: אני קורא ונהנה, אבל לא מצליח להיסחף.
 

רם אורן

New member
סנדלרית

יחסי ציבור נכונים חיוניים בהחלט לקידום כל מוצר, ספר, סאר, הצגה ועוד.אבל שום יחסי ציבור לא יעזרו לספר רע. הספר חייב להיות טוב ואז יחסי הציבור מביאים לחנויות את הקהל הראשוני שמעביר את התרשמותו מפה לאוזן. לכל ספר יש סיכוי טוב להצליח אם הוא אכן טוב (ואם הוא נופל לידיו של מו"ל שיודע איך לשווק אותו).
 

Outlast

New member
שלום רם,

קראתי את ספרייך "חוה ואדם" ו-"אשראם" [ואולי עוד שאני לא חושבת עליהם כרגע], ואהבתי מאוד. השאלה שלי אלייך- האם יש ספר שלך שנהנית במיוחד מכתיבתו, או ספר שלך שאתה פשוט אוהב יותר מהאחרים? מלבד זאת- שיהיה לך רק טוב ובהצלחה בהמשך! אוסי.
 

רם אורן

New member
אוסי

אני נהנה מאוד מכל ספר שאני כותב, אחרת פשוט לא הייתי עושה את זה. תודה על האיחולים.
 
לגבי "אהבה בדלתיים סגורות"

הדמויות המתוארות בספר (עורך העיתון, אביו, עורך העיתון המתחרה וכן הלאה), מתוארות בצבעים של שחור ולבן, העיתון "הטוב" מול העיתון "הרע". אי אפשר שלא להשוות אותם למציאות התקשורתית המוכרת לנו היום. שאלתי היא האם, כאיש העיתונות הכתובה לשעבר, זוהי דעתך האמיתית על מה שנעשה בעיתונות הישראלית (ואם אין געגוע לשם), והאם באמת יש דמיון בין מה שקורה בספר לבין קבלת ההחלטות המעוותת והמניפולטיביות המתוארת בספר?
 

רם אורן

New member
אפי

אני חושב שהעיתונות ירדה מדרגה בשנים האחרונות, היא נעשתה צהובה יותר ותאבת רייטינג יותר. חלק ממה שכתבתי ב"אהבה בדלתיים סגורות" אכן משקף את האבחנות שלי לגבי מה שקורה בעולם העיתונות אצלנו. ולא, לא הייתי חוזר היום לעיתונות.
 

nitsanush

New member
אות קין

קראתי באיזשהו מקום ששינית את הסוף של הספר אות קין בעקבות המלצה של חברים. מה היה הסוף שהיה אמור להיות לספר לפני השינוי?
 

רם אורן

New member
ניצהנוש

הסוף המקורי של אות קין, לפני השינוי, התרחש על סיפונה של יאכטה בקפריסין. שני גיבורי הספר, האח ואחותו, הגיעו לשם לפגישה אחרונה, אבל לפתע צץ מאיזשהו מקום קורט, המאהב של האחות, הוא מנסה להרוג את האח ובחילופי היריות נהרגת אהובתו, הוא נהרג גם כן וגיבורנו חוזר לבדו לארץ.
 

babe10

New member
שלום

רציתי לדעת אם עוד ספרים פרי עטך יוסרטו, אני אישית התרשמתי מאוד בזמנו מהספר "אשראם". התיאורים בספר היו כל כך אותנטיים שלפעמים שכחתי שגבר כתב את הספר, והתקשיתי להאמין שגבר יכול בכזה אופן לתאר רגשות של אשה. סערת רגשות. בלבול, מחשבות. תהיות. חלומות. ספר שמעורר אמוציות בצורה מאוד חזקה ודווקא בשל הבדלי התרבות יכול היה להיות מאוד מעניין לראות אותן מוסרט. מה האפשרויות אם כן, שעוד ספרים יוסרטו?
 

רם אורן

New member
סרטים

בימים אלה נערכים דיונים עם אנשי קולנוע להסרטת ספרים נוספים שלי. טרם נקבע איזה מהם יוסרט אחרי פיתוי. תודה על המחמאות בעניין אשראם. הוא אכן נמצא ברשימת האופציות לסרט.
 
למעלה